ظاهرا سبک طراحی پورشه در تایکان برای کاین جدید استفاده خواهد شد. حالت چراغها در تنها عکس موجود، این فرضیه را به وضوح نشان میدهد.
پورشه کاین، یکی از مهمترین شاسیبلندها در تاریخ خودروسازی دنیا است. این محصول، اولینبار سال ۲۰۰۲ رونمایی شد و برای مدتی طولانی، عنوان سریعترین مدل در کلاس خود را حفظ کرده است. کاین، نخستین شاسیبلند تولید انبوه دنیا بود که در زمان ۵/۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت رسید و نهایت سرعت ۲۷۰ کیلومتر برساعت ثبت کرد.
نسل اول کاین، طراحی الهام گرفته از پورشه ۹۱۱ داشت و در نسل دوم، چراغهای مشابه پانامرا ارائه کرد. الگوبرداری از دیگر خودروهای پورشه برای نسل سوم کاین ادامه یافت و حالا ظاهرا، نسل چهارم برای عرضه در سال ۲۰۲۴ نیز، دنبالهروی دیگر محصولات شرکت سازنده خواهد بود.
تنها تصویر منتشر شده از کاین جدید، چراغ جلوی مشابه پورشه تایکان دارد. داخل کاسه چراغ، چهار LED به صورت خطوط باریک وجود دارند. طرفین سپرها، مهشکنهای بسیار نازک دیده میشوند که در مجموع همراه با جلوپنجره، تفاوت چندانی نسبت به کاین ۲۰۱۷ فراهم نمیکنند.
هنوز تصویر رسمی از نمای عقب منتشر نشده است اما رندرهای گرافیکی از تصاویر جاسوسی، حالتی نسبتا واضح از پشت خودرو نشان میدهند. طرح پیوسته برای چراغهای عقب، ادامه خواهد داشت و برجستگیهای بدنه در قسمت سپر و پوشش صندوق، مشابه کاین نسل سوم خواهد بود. تنها تغییر احتمالی، به جاسازی دو خروجی اگزوز در مرکز سپر عقب مرتبط است.
هفته قبل، تصاویری از کابین پورشه کاین ۲۰۲۴ منتشر شد. این عکسها به خوبی نشان میداد که نسل جدید از شاسیبلند پرچمدار پورشه، تنوعی کمنظیر از تجهیزات الکترونیک ارائه خواهد کرد. تقریبا سرتاسر داشبورد در مدل آپشنال، دارای نمایشگر خواهد بود و پنل دیجیتال پشت فرمان، به صورت استاندارد برای کاین استفاده خواهد شد. دیگر نکتهی مهم اینکه، فضای داخلی این خودرو شامل طرح داشبورد و فرمان برای نسل جدید، تحت تاثیر ۹۱۱ و تایکان خواهد بود.
هماکنون در بازار جهانی، آستانه قیمت ۷۵ هزار دلار برای کاین وجود دارد. این مدل با موتور ۳ لیتر V6 توربوشارژ، ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. ارزانترین کاین ۲۰۲۳ در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد.
نسل چهارم کاین، ۲۹ فروردینماه در نمایشگاه خودروی شانگهای چین رونمایی خواهد شد.
Arshia m3csl
۲۶ فروردین ۱۴۰۲کاین اولین suv اسپرت جهانه و اهمیت بالایی داشته تولیدش توسط پورشه اگه کاین نبود شاید بنتایگا و dbx و رولزرویس کولینان و لامبورگینی اوروس نبودن نسل جدیدش عهم عالیه و آماده رقابت با مدعی هاست واقعا کاین بی نظیره امیدوارم اسم کاین عوض نشه چون این اسم تو suv ها نماد لوکسیه
❤BMW❤
۲۶ فروردین ۱۴۰۲کولینان اسپرته؟
Arshia m3csl
۲۶ فروردین ۱۴۰۲اسپرت نیست ولی کاین باعث شد اس یو وی های فوق لوکس و اسپرت درست بشن کاین نبود لوکس سازا و اسپرت سازا به فکر suv نمیفتادن
مازیار
۲۶ فروردین ۱۴۰۲این استدلال کاملی نیست که اگه این نبود اونم نبود
پس با همین ترتیب میشه برگشت به عقب تا اختراع اتومبیل؟!
و یا سایر اختراعات؟
بازار اس یو وی داغه و طبیعیه که کلاس لوکس و اسپرت ازش منشعب بشه
NAVID۰۰۹۸
۲۶ فروردین ۱۴۰۲آقا عرشیا ، کاین نماد لوکسی نیست !
این خودرو اسپرت و لوکسِ !
اولین شاسیبلند پورشه ، برخلاف نظر ژورنالیستها ، شد سَکوی پرتاب موفقیتآمیز پورشه و ثروت کلانی نصیب پورشه کرد و راه را باز کرد تا دیگر محصولات پورشه پدیدار شود به سبب اعتماد به نفسی که گرفت !
کاین را به شدت دوست دارم با اینکه تحول از نسل دومش آغاز شد !
اصالت یعنی همین کاین که از نسل اول تا امروز متحول شده اما از یک طراحی ساده و بدونِ خطوط تماماً قابل شناسایی هستند !
هنوز کاین ۲۰۱۲ میبینم ، دلم میلرزه !
البته هیچگاه درک نکردم چرا یه عده افراد کاین خود را فروختند و ماکان خریدند در صورتی که اصلاً این دو خودرو قابل مقایسه نیستند !
جالب هست بدانید هزینههای استهلاکی کاین اصلاً نسبت به قیمت و نام پورشه گران نیست و کیفیت قطعات اورجینالش به شدت بالاست و بهتر میشه روی یک پورشهی فابریک تمیز حساب باز کرد تا یک بنز یا bmw !
یادِ ایامی که پورشه تازه آمده بود ایران بخیر !
به دوستان پیشنهاد میکنم مستند دو قسمتی جناب مسیحفرزانه را ببینند که ۱۰ سال پیش چی بودیم و چی شدیم و چه تلاشی صورت گرفت جهت آوردن این شرکتها به ایران که به سبب دستورات یه مشت….چقدر امیدها و سرمایهها به فَنا رفت و البته میرود !
Arshia m3csl
۲۶ فروردین ۱۴۰۲دقیقا یاد اون دوران بخیر ۹۱۱ 4s مدل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ و کاین مدل ۲۰۱۰ و پورشه باکستر ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ و پانامرا ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ اولین پورشه ها بودن و قیمت کاین بوده ۱۴۰ میلیون تومن و ۹۱۱ هم بوده انگار ۳۶۰ میلیون تومن
net
۲۶ فروردین ۱۴۰۲پورشه لوکس ساز نیست و طراحی اسپرت داره. جالب نیست تولیدکنندگان معروف مثل رولز رویس و بنتلی و پورشه و لامبورگینی و فراری و استون مارتین و مازراتی و جگوار که تجربه ای نداشتند در ساخت کراس اور در چندسال گذشته به تولید کراس اور روی اوردند. حتی بوگاتی و مکلارن می خواهند کراس اور تولید کنند
کرگدن باواریا
۲۷ فروردین ۱۴۰۲میشه دیگه نظر ندی ؟ لطف بزرگی میکنی net کوچولوی عزیز.
Yasin
۲۶ فروردین ۱۴۰۲طراحی جلوش شبیه نسل اول کاین شده
و اگه پشتش همین باشه خیلی داغونه
MohammaD
۲۶ فروردین ۱۴۰۲جالبه ماکان از کاین نسل سوم زودتر رونمایی شده ولی الان کاین میخواد نسل عوض کنه و ماکان نه…..
❤BMW❤
۲۶ فروردین ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/04/porsche-2024.jpg
امیدوارم این شکلی نباشه
مهدی
۲۶ فروردین ۱۴۰۲پورشه 90 درصد تمرکزش رو کیفیت سواریه و مهندسی ماشینه و کلا 10 درصد وقت و انرژی رو تغییر فیس خودروهاش میذاره
Hamilton1970
۲۷ فروردین ۱۴۰۲و همچنان در طراحی از خیلیها سرتره:)
Amir
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ساده و شیک
واقعا خوشگله
Taha Malek
۲۶ فروردین ۱۴۰۲خیلی خوشم اومد
Hamid3x
۲۷ فروردین ۱۴۰۲طراحی خاص و زیبای خودشو داره
بهترین نتیجه رو هم گرفته
یجورایی متفاوت از بقیه المانی هاس که چهره خشن و تهاجمی ارائه میدن
با لبخند قشنگش ادم ارامش میگیره
درضمن یه نیشخند به اونایی میزنه که به چالش میکشن اش