شاخه موتور اسپورت پورشه مسئول توسعه خودروهای شاخه جادهای کمپانی به شکلی تمام و کمال است. ۹۱۱ GT3 RS و کیمن GT4 از آخرین نمونههای این دسته از خودروهای پورشه هستند. ولی در عین حال، موتور اسپورت به سراغ نسخه مسابقهای از این خودروها نیز رفته و یک نسخه «کلاباسپورت» برای کیمن GT4 ارائه کرده است.
این میتواند خبر خوشحالکنندهای برای کسانی باشد که نسخه جادهای این خودرو، نتوانسته رضایت چندانی برای آنها ایجاد کند؛ البته برای تحقق این رؤیا، مسلماً هزینه بیشتری نیز موردنیاز خواهد بود و همینطور، در نهایت یک نسخه از کیمن در اختیار خواهید داشت که تنها میتوانید در پیست از آن استفاده کنید. نسخه موتوراسپورت از کیمن شرایط لازم برای سری مسابقات مختلفی در سراسر جهان را دارا خواهد بود؛ از جمله بسیاری از مسابقات در ایالات متحده. شرایط این مدل برای شرکت در کانتیننتال تایر اسپوتسکار چلنج، پیرلی GT3 کاپ تروفی و پیرلی ورلد چلنج در حال تأیید است. برای پیشرانه از یک موتور آشنای ۳/۸ لیتری تخت شش سیلندر با قدرت ۳۸۵ اسببخار استفاده میشود؛ یعنی همان موتور که با یک موتور جدید توربو در ۹۱۱ جایگزین خواهد شد. این خودرو به صورت استاندارد از یک گیربکس دو کلاجه PDK استفاده میکند و سیستم تعلیق جلوی آن مستقیماً از مدل ۹۱۱ GT3 کاپ گرفته شده است. تمام ترمزها به صورت دیسک ۳۷۶ میلیمتری فولادی هستند و GT4 کلاباسپورت با امکاناتی چون چارچوب محافظ انتگرالی، صندلی تکنفری مسابقهای و مهاربندی شش نقطهای، به شکلی مؤثر برای مسابقه آماده شده است. این در حالی است که حداکثر وزن این خودرو به میزان ۱۳۰۰ کیلوگرم حفظ شده است. وقتی کلاباسپورت در ماه نوامبر سال جاری در لسآنجلس رونمایی شود، احتمالاً تصاویر و اطلاعات بیشتری در رباطه با جزئیات و قیمتگذاری در اختیار قرار خواهد گرفت.۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
امير علي
۱۹ مهر ۱۳۹۴واقعاً عالیه پورشه ماشین خوب نداره همشون عالین از کاین تا باکستر و 911 وکایمن و عشق من که پانامرا باشه
real
۱۹ مهر ۱۳۹۴مگه تغیراتش نسبت به gt4 استاندارد چیه که فقط اجازه تردد تو پیستو داره!؟
هرچندpdk دیگه اخر گیربکس تو دنیاس ولی بنظرم دستیش باز یه چیز دیگس
سروش
۱۹ مهر ۱۳۹۴(خبر خوشحالکنندهای برای کسانی باشد که نسخه جادهای این خودرو، نتوانسته رضایت چندانی برای آنها ایجاد کند؛)
فک نکنم نگارنده این مقاله خبر داشته باشه که تو این کره خاکی کشوری وجود داره که اکثر مردمانش نمیتوانند ی ماکت درجه یک از این ماشین خریداری کنند چ برسه به خود ماشین
Archi KHAN
۱۹ مهر ۱۳۹۴خودروسازی پورشه فکر نکنم ، دیگه دِین ای به صنعت خودروسازی و مشتری هاش باقی بذاره …
سعید
۱۹ مهر ۱۳۹۴به نظرم از911قیافه باحال تری داره
احمد باقري
۲۰ مهر ۱۳۹۴دیگه خیلی زیادی این پورشه رو بزرگ کردن.
جوشکار خسته
۶ آبان ۱۳۹۴یعنی قبل اینکه مطلب رو بخونم صاف اومدم قسمت کامنتا ببینم بازم نظر فشانی کردی یا نه !{طراحیش تکراری به دارد نمیخوره خسته کنندس یه فکری باید بکنه و ازین خوزولات }
با این حال خوشم میاد که پی ثابت همه مطالب پورشه هستی و نظر هم میفشانی !
اینقد بخون مطالب پورشه رو تا مغزت عادت کنه به زیبایی شناسی ،،
هی بیا بخون ،، هی بازم بیا بخون پسرم بخون ، واست مفیده.