به دلیل کاهش تقاضا برای تایکان، پورشه قصد دارد محصولات آیندهٔ خود که بهصورت تمام الکتریکی در نظر گرفته شده بودند را از نو مهندسی کند.
پورشه در واکنش به کاهش فروش تایکان و وفاداری خریداران به خودروهای بنزینی، در استراتژی الکتریکیسازی خود تغییراتی اساسی ایجاد خواهد کرد. این برند که تاکنون به نظر میرسید تمرکز اصلی خود را روی خودروهای الکتریکی معطوف کرده است، حالا از عدم تمایل خریدارانش به کنار گذاشتن پیشرانههای سنتی سخن میگوید. پورشه که مخالف ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز از سال ۲۰۳۵ در اروپا است، اکنون در حال بررسی امکان مهندسی مجدد خودروهای الکتریکی آیندهٔ خود برای تجهیز به پیشرانههای هیبریدی است هرچند که چنین کاری در صورت امکان نیازمند صرف هزینهٔ فراوانی است.
نسل بعدی مدل ۷۱۸ یعنی کیمن و باکستر تمام الکتریکی هستند ولی این امکان وجود دارد که پورشه آنها را از نو مهندسی کند تا به پیشرانههای بنزینی مجهز شوند یعنی همان کاری که فیات مجبور شد با 500e انجام دهد. بااینحال، اگر این کار از لحاظ مالی توجیه داشته باشد و نهایتاً چراغ سبز توسعه را دریافت کند، سالها طول خواهد کشید تا بتوانیم کیمن و باکستر بنزینی جدید را در جادهها ببینیم. خودروی دیگری که پورشه بهعنوان مدلی الکتریکی در نظر گرفته بود ولی حالا باید برای تجهیز به پیشرانههای درونسوز موردبازنگری قرار گیرد، شاسیبلند پرچمدار جدید K1 است که در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد. ازآنجاییکه این خودرو فعلاً در دست توسعه است و ابعاد بزرگتری دارد، شانس بیشتری برای تطبیق با قوای محرکهٔ هیبریدی خواهد داشت.
مدیر مالی پورشه «لوتز مشکه» در این رابطه گفته است:
بسیاری از خریداران در بخش لوکس به سمت خودروهای درونسوز نگاه میکنند. ما خودروهای درونسوز خود ازجمله پانامرا و کاین را بروز خواهیم کرد و همچنان به خودروهای پلاگینهیبریدی تکیه خواهیم کرد. ما در مورد خطوط تولیدمان بسیار انعطافپذیر هستیم. ما میتوانیم پیشرانهٔ درونسوز، پلاگینهیبریدی و الکتریکی را در یک خط تولید در لایپزیگ تولید کنیم. در بخش تحقیق و توسعه، سالهای آینده انعطافپذیری بیشتری خواهید دید. ما نسخههای درونسوز جدید از خودروهای الکتریکی خود توسعه خواهیم داد تا پاسخ درستی به تقاضای خریداران بدهیم.
پورشه قبلاً برنامهریزی کرده بود که ۸۰ درصد از سبد محصولات خود را تا پایان دههٔ جاری تمام الکتریکی کند. ۲۰ درصد باقیمانده نیز به ۹۱۱ اختصاص داشت که بهتازگی از اولین نسخهٔ هیبریدی خود بهرهمند شده است ولی به این زودیها خبری از ۹۱۱ تمام الکتریکی نخواهد بود. پورشه با تایکان در بازار به موفقیت رسید و ازاینرو، نسل بعدی ۷۱۸ و ماکان را بهصورت تمام الکتریکی توسعه داد تا جایگزین نسخههای بنزینی شوند ولی امسال فروش تایکان با وجود تجربهٔ یک فیسلیفت، کاهش پیدا کرده درحالیکه از سوی دیگر، فروش ۷۱۸ افزایش یافته زیرا خریداران میخواهند تا پیش از پایان تولید نسخهٔ بنزینی این خودرو، خرید خود را انجام دهند. سود عملیاتی پورشه هم در ۹ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۶.۷ درصد کاهش به ۵.۵ میلیارد یورو رسیده است.
هراکلیوس
۷ آبان ۱۴۰۳برق برندهای معروف داره میره
همایون
۷ آبان ۱۴۰۳به نظرم اگه نسل جدید ماکان رو هم یه جوری تغییر میدادن که بتونن روش موتور درون سوز بزارن فروش خیلی بالایی رو تجربه میکردن هرچند خیلی بعیده اینکارو کنن ولی پورشه با دست خودش یه محصول پرفروشش که مثل باقلوا میفروخت رو تبدیل به یه محصولی کرده که فروختنش واسه نمایندگی یه دردسر باشه مطمئنم اگه نسل جدید ماکان نسخه بنزینی هم میداشت عنوان پرفروشترین محصول پورشه رو از کاین میگرفت.
جالب اینه مردم اونجا با اینهمه زیرساخت و جایگاه شارژ بازم به الکتریکی ها پشت کردن بعد مسئولین به زور میخوان خودرو الکتریکی وارد کنن و به مردم بفروشن
amirkhanzadeh
۷ آبان ۱۴۰۳تو ایران نه جایگاه شارژ داریم تو استان ها و نه تعمیرگاه و افراد. متخصص برای تعمیر این نوع خودرو ها
همین مجوز دادن برای ورود این خودرو ها باعث میشه بفهمم یک چیزی اون زیر داره اتفاق می افته
Sina_carshow
۷ آبان ۱۴۰۳ربطی نداره الان تسلا و بی وای دی تونستن ماشینای برقی بیشتری بفروشن
مشکل خود پورشه هستن نتونسته خودرو الکتریکی خوب بزنه در حد قیمتش
رنج اون دوتا برند بیشتره شتاب بیشتری دارن پرفورمنس کلی مثل هندلینگ هم یه بی وای دی دنزا زد ۹ جی تی با یک چهارم قیمت ماکان تو تست هندلینگ عملکرد بهتری داشته
تسلا هم همینطوره دلیلی نیس کسی سه چار برابر پول بیشتر بده ماشین بدتری گیرش بیاد
پورشه از اولش هم اینکاره نبود بهتر که داره بنزینی میزنه وگرنه خودشو فقط نابود میکرد
Saeed Boroomand
۷ آبان ۱۴۰۳دقیقا مشکل همینه که اگه پورش ماشین برقی تملید کنه ماشین هاش چه تفاوتی خواهند داشت با بقیه؟ و هنوز واسه این پاسخی ندارن. در کل شرکت هایی مثل پورش ماشین برقی ماسشون موجه خواهد بود تولیدش، که از باتری های خیلی گرون سالید استیت استفاده کنه. که بتونن وزن کمی داشته باشن، رنج بالایی داشته باشن خصوصا وقتی ماشین تحت فشاره و قیمتشون زیاد باشه که برند های ارزون تر اگه مشابهش رو تولید کنن، خریدار بابت برند پول بده.
امین
۱۰ آبان ۱۴۰۳Porsche
پورشه
یه مشکلی که در ایران شایع هست ، کلمات با لهجه و تلفظ انگلیسی ادا میکنند در حالی زبان رایج و رسمی در کشورشون انگلیسی نیست، و اکثرا توانایی انگلیسی صحبت کردن ندارند اما ادا شو دوست دارند.
حتی اگر مسلط به انگلیسی هستند ، اما هنر اونه که هر زبان به شیوه درست با لهجه درست بدون مخلوط کردن شون باهم صحبت بشه.
چیزی که در بچه های با والد ایرانی که در اروپا متولد شده اند دیده نمیشه. و با این که چند زبان مختلف مسلط هستند اما تمام سعی دارند که در حین صحبت کردن خالص با کلمات صحیح صحبت کنند.
پ.ن : مثلا بچه های با ریشه ایرانی حداقل ۳ تا ۵ زبان میتونن صحبت کنند.
زبان کشور محل تولد + پارسی + انگلیسی + زبان یک کشور دیگر اروپایی که اینها جزو تحصیلشون هست + یک زبان اختیاری
تا ۱۸ سالگی آموزش میبینند.
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/Porsche-2-1.jpg
چقد شبیه رنو 5 جدیده.
Nismo
۷ آبان ۱۴۰۳فکر کن تایکان بنزینی بده 1000 اسب
گفته بودم که خودروهای الکتریکی اولش هایپ بودن اما به زودی از مد میفتن
Galant.VR4(JDM)
۷ آبان ۱۴۰۳چطور فرم و ظاهر اینو با طراحی کبریتی رنو 5 مقایسه کردی؟
طاها از تو بعید بود😐😂
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳رنو 5 خیلی کوچیک تره ولی خداییش چراغ های جلو واقعا شبیهه مخصوصا گرافیکش😅
Galant.VR4(JDM)
۷ آبان ۱۴۰۳چراغش آره واقعا شباهت داره ولی چون اشاره خاصی به چراغش نکردی گفتم منظورت کل ماشینه.
اوکی حله ولی مواظب آلمانیبازا باش جنگ میشه!
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳دمت گرم حواسم هست😁😁😁
محمد
۷ آبان ۱۴۰۳اشتباه محضه که دوباره به سمت توسعه درونسوز ها برن وقتی که کلی رقیب تازه نفس الکتریکی از بقیه خودروساز ها خصوصا چینی ها کم کم راه خودش رو به بازار های جهانی باز میکنه اون سرمایه ای که میخواد برای از نو مهندسی کردن درونسوز ها اختصاص بده رو روی توسعه نسل بعدی برقی ها هزینه کنه مردم دوباره جذب پورشه های برقی میشن ، آینده صنعت خودرو ماشین های خودران و برقی هست به بهانه وجود چندتا خریدار وفادار بخوای رو همون مسیر قبلی بمونی آینده رو از دست میدی
Amard
۷ آبان ۱۴۰۳خب همین مدل امسال یه فیس لیفت بزن تا سال ۲۰۰۰ سگ تولید کن یکم از ویران خودرو لگن سایپا یاد بگیر دور ریز ندارن سواری نشد وانت مثلا پراید متوقف کردن اما پراید وانت هنوز هست پژو ۴۰۵ متوقف کردن اریسان هست تندر ۹۰ متوقف کردن بعد ۲۰ سال دوباره دادن بیرون
Kiarash
۷ آبان ۱۴۰۳ریسک بزرگی داره ولی دمش گرم 👏🇩🇪
Galant.VR4(JDM)
۷ آبان ۱۴۰۳برند هایی که تمام شهرتشون توی موتور های درونسوز بوده تمام برقی شدن گزینه اشتباه هست
اینجا دیگه اسم برند مهم نیست درهر صورت برقی ها تکنولوژی خاصی ندارن و خیلی ها میتونن اون چیزی رو ارائه بدن که پورش برقی ارائه میده.
البته برقیها جز آینده هستن و در کنار درونسوز ها به تکامل ادامه میدن.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۷ آبان ۱۴۰۳حالا فکر کنید چه بلایی سر دوج میاد با این وضع.البته پلتفرم داج برقی یه جوریه که اگر عاقل باشن به سرعت میشه هلکت همی رو جا کرد
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳دوج چه بلایی سرش میاد نداره، بلا اومده.
Galant.VR4(JDM)
۷ آبان ۱۴۰۳یهجا خوندم که درمورد دوج میگفت دوج به احتمال زیاد انجین درونسوز خودشو با چارجر و هلکت سرپا نگه داره و کمی خودشو از برقی ها دور کنه.
چون دوج هویتش این نیست(برقیها)
بعضی کارشناسان و منتقدا میگن هر تصمیمی که الان گرفته میشه بخاطر هیجان برقی شدن بعضی برندا رو در آینده دچار مشکل میکنه
A
۷ آبان ۱۴۰۳بازگشت مهندسان آلمانی