اخیرا کلکسیون ویژه از محصولات جذاب و سفید رنگ پورشه با قیمت ۳۰ میلیون دلار حراج شده است.
چند ماه پیش بود که اعلام شد کلکسیونی سفید از خودروهای پورشه حراج خواهند شد. هویت مالک آمریکایی این کلکسیون جذاب افشا نشده و همین موضوع بر جذابیتهایش افزوده است. هماکنون کلکسیون موردبحث که از ۵۵ پورشه کم کارکرد و عمدتاً سفید رنگ به همراه دو دستگاه تراکتور و بسیاری از وسایل کلکسیونی دیگر با قیمت حدود ۳۰.۵ میلیون دلار به فروش رسیدهاند تا به این ترتیب رکورد قیمت جداگانه ۹۱۸ اسپایدر، ۹۱۱ R مدل ۲۰۱۶ و GT2 RS نسل ۹۹۱.۲ شکسته شود.
ظاهراً این خودروها از همان روز اول راهی گاراژ شده و هرگز رانده نشدهاند. بزرگترین سؤالی که جدای از سفید رنگ بودن این خودروها مطرح میشود این است که چرا فردی باید ۵۵ دستگاه پورشه را در یک گاراژ پارک کرده و هرگز آنها را نراند؟ آیا این یک سرمایهگذاری بوده است؟ احتمالاً همینطور است اما به نظر ما این سرمایهگذاری جنبه خوبی ندارد. احتمالاً فروشنده این خودروها به اندازهای که تصور میکنیم سود نکرده زیرا حتی اگر قیمت برخی خودروهای موجود در این کلکسیون نسبت به روز خریداری از کارخانه افزایش پیدا کرده باشد هم هزینههای نگهداری آنها بسیار زیاد است.
یکی از شاخصترین خودروهای این کلکسیون پورشه ۹۱۸ اسپایدر وایساخ است که با قیمت حدود ۳.۹ میلیون دلار به فروش رسیده و رکورد قبلی را دو برابر کرده است. این خودرو در زمان صفرکیلومتر بودن با قیمت حدود ۱ میلیون دلار عرضه شد. اگر فروشنده توانسته باشد این خودرو را با همان قیمت اصلی از کارخانه بخرد بنابراین سود زیادی را به جیب زده است. دیگر خودروی شاخص کلکسیون موردبحث یک دستگاه پورشه ۹۱۱ GT2 مدل ۱۹۹۷ است، خودرویی که فقط ۱۹۴ دستگاه از آن در دنیا وجود دارد. این خودرو نیز با قیمت حدود ۲.۴ میلیون دلار به فروش رسید. دیگر محصول برجسته کلکسیون نیز پورشه ۹۱۱ کررا RS 2.7 مدل ۱۹۷۳ است که بسیاری از افراد آن را بهترین خودروی هوا خنک تاریخ پورشه میدانند. این خودرو نیز با قیمت حدود ۱.۸ میلیون دلار فروخته شد.
اما خودروهای دیگر کلکسیون یا با قیمت اولیه فروخته شدند و یا به زور خود را با تورم این سالها تطبیق دادند. از جمله این خودروها میتوان به پورشه ۹۲۴ مارتینی ادیشن با قیمت فروش ۲۹ هزار دلار، پورشه ۹۴۴ S2 Cab مدل ۱۹۹۰ با قیمت حدود ۳۹ هزار دلار و پورشه ۹۱۱ تارگا ۱۹۹۰ با قیمت حدود ۱۳۴ هزار دلار اشاره کرد. همانطور که اشاره کردیم این خودروها حتی اگر رانده نشوند نیز نیازمند روغن و مایعات تازه، لاستیکهای نو و همچنین رسیدگیهای بعدی هستند تا وضعیت مناسب خود را حفظ کنند. قطعاً رسیدگی به چنین کلکسیون بزرگی نیازمند توجه تماموقت خواهد بود.
Rerace777
۱۹ آذر ۱۴۰۲اون 911 gt3 rs تو عکس مقاله
عاشقشم
مازیار
۱۹ آذر ۱۴۰۲شیاطین سفید😍
Viper
۱۹ آذر ۱۴۰۲چه پورشه های جذابی😍
Mercedes-Benz
۱۹ آذر ۱۴۰۲به به به
Mercedes-Benz
۱۹ آذر ۱۴۰۲یکی از بهترین کلکسیون های ماشین
مهدی
۱۹ آذر ۱۴۰۲حرکت شاعرانه و زیبایی کرده
ما که ماکت 55 تا از این ها هم نمیتونیم بخرین ..
ولی ظریفی میگفت : تا احمق در جهان است مفلس در امان است
ممد ژانگولر
۱۹ آذر ۱۴۰۲مالک این کلکسیون کسی نیست جز سرگی برین .
ولی خداوکیلی چطور دلش میاد از این کلکسیون جواهر نشان دست بکشه. من بودم تقدیمش میکردم به موزه پورشه تو شهر اشتوتگارد و از فروش پول بلیط ورودیش سهام ایلان ماسکو میخریدم تو مریخ مدرسه احداث میکردم و از درامد اونجا تو کهکشانهای ناشناخته زمین میخریدم باسه آینده جوانهای بیکار سرمایه گذاری میکردم و مجانی میفرستادمون اونجاها تا آباد کنن .
Saeed
۱۹ آذر ۱۴۰۲فازت ؟؟
Mercedes-Benz
۲۱ آذر ۱۴۰۲چی میگی 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
ALI.S
۸ دی ۱۴۰۲کار دیگه ای هم هست که بخوای بکنی؟
😂😂
علی جردن
۱۹ آذر ۱۴۰۲احتمالا این همه خودروی سفید متعلق به یک ایرانیه
Shirko
۱۹ آذر ۱۴۰۲غیر از ۹۱۸ ، کلکسیون اردک های زشت
فرشاد
۱۹ آذر ۱۴۰۲فن کدوم برندی؟
911هومونو…برنده میشه
amir-mr
۱۹ آذر ۱۴۰۲کسی که به پورشه میگه ادرک احتمالا پیکان باباش براش حکم جواهر رو داره نظر تو چیه ها
𝐀𝐥𝐢
۱۹ آذر ۱۴۰۲چه عروسک هایی
علی جردن
۲۰ آذر ۱۴۰۲واقعا تپش قلب گرفتم
واقعا قانون واردات خودرو به ایران نیازمند بازنگریه
واقعا اگر واردات خودرو آزاد بود خونمو می فروختم چندتا از این پورشه کلاسیک های صفر می خریدم
پورشه ۹۲۴ مارتینی فقط ۲۹ هزار دلار💔
پورشه ۹۴۴ S2 Cab مدل ۱۹۹۰ فقط ۳۹ هزار دلار❤️🩹
تو ایران به پول این ها تیگو پرو مکس می دن
توضیح بدم؟❤️🔥
ALI.S
۸ دی ۱۴۰۲خیلی قشنگن!
😭😭
من هم میخوام.