پس از اینکه گزارشها و شایعاتی در مورد الکتریکی شدن نسل بعدی پورشه ۷۱۸ مطرح شد، حالا شرکت آلمانی رسماً این موضوع را تأیید کرده است. ۷۱۸ سومین محصول تمام الکتریکی پورشه و اولین محصول برقی دونفرهٔ این شرکت خواهد بود. این یعنی هرچند انتظار نمیرود ۹۱۱ تا پایان دههٔ جاری به سمت قوای محرکهٔ تمام الکتریکی حرکت کند اما نسل بعدی کیمن و باکستر که در اواخر سال ۲۰۲۴ یعنی یک سال بعد از ماکان برقی به بازار خواهند آمد، تمام الکتریکی خواهند شد. پورشه همچنین اظهار داشته است که زیرساختهای شارژ خود را توسعه میدهد تا خریداران مجبور نباشند هنگام خالی شدن شارژ پورشهٔ خود آن را در کنار خودروهای برقی معمولی مثل هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 شارژ کنند.
رئیس پورشه «اولیور بلوم» دراینباره گفته است:
ما در حال افزایش تهاجم الکتریکی خود با مدل دیگری هستیم. تا اواسط دهه ما میخواهیم مدل اسپرت موتور وسط ۷۱۸ خود را صرفاً بهصورت تمام الکتریکی عرضه کنیم
پورشه در ادامه افزوده است که هماکنون در حال توسعه سلولهای باطری کارایی بالا با گروه Cellforce است که انتظار میرود در سال ۲۰۲۴ برای تولید انبوه آماده شوند یعنی همان زمانی که نسل جدید ۷۱۸ معرفی میشود. پورشه سال گذشته با رونمایی از کانسپت Mission R پیشنمایشی از نسل بعدی این خودرو را ارائه کرده بود. هرچند ظاهراً این کانسپت یک پروژهٔ مطالعاتی برای خودرویی مسابقهای در آینده به نظر میرسید اما میشن R درواقع ظاهر نسل بعدی ۷۱۸ را نشان میداد و ما را برای خبر شوکه کنندهٔ الکتریکی شدن این خودروی اسپرت آماده میکرد.
این کانسپت چهارچرخ محرک به لطف برخورداری از موتور جلویی ۴۲۹ اسب بخاری و موتور عقبی ۶۲۶ اسب بخاری، در حالت کوالیفاینگ مجموعاً از ۱۰۷۳ اسب بخار قدرت و در تنظیم مسابقهای از ۶۲۶ اسب بخار قدرت برخوردار است اما انتظار میرود در نسخهٔ تولیدی، یک نمونه ضعیفتر تک موتورهٔ محرک عقب هم در کنار اولین ۷۱۸ چهارچرخ محرک ارائه شود. هرچند پورشه روی توسعهٔ سوختهای پاک و مصنوعی سرمایهگذاری کرده که میتواند عمر پیشرانههای درونسوز را افزایش دهد اما سال گذشته مدلهای الکتریکیشده حدود ۴۰ درصد از کل تولید پورشه را به خود اختصاص دادند. این شرکت همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، تا ۵۰ درصد از فروش جهانی خود را به مدلهای پلاگینهیبریدی و تمام الکتریکی اختصاص دهد و این رقم را تا سال ۲۰۳۰ به ۸۰ درصد افزایش دهد.
برای کمک به این حجم عظیم از مالکین پورشههای برقی، این شرکت با شرکای ناشناسی در حال سرمایهگذاری روی جایگاههای شارژ پریمیوم است و در همین حال، زیرساختهای شارژ به سبک تسلا را هم در دست توسعه دارد. جایگاههای شارژ اختصاصی پورشه ابتدا در مکانهای پر تقاضا در آلمان، اتریش و سوئیس احداث خواهند شد زیرا این شرکت پیش از توسعهٔ زیرساختهای شارژ خود در بازارهای کلیدی مثل چین و آمریکای شمالی، روی ایجاد یک شبکهٔ شارژ در اروپا تمرکز میکند. همچنین گفته شده جایگاههای شارژ پورشه چیزی بیشتر از صرفاً مکانی برای شارژ خودروها خواهند بود زیرا این شرکت در حال برنامهریزی برای ارائهٔ امکانات رفاهی به سبک سالنهای استراحت برای خریداران خودروهای برقی خود است.
زیزیگولو
۲۸ اسفند ۱۴۰۰نسلای بعد از ما میتونن با این برقیا کنار بیان ولی ما که از بچگی همیشه ماشینای بنزینی و دیزلی دیدیم و با این ماشینا بزرگ شدیم نمیتونیم به این راحتیا با این موضوع کنلر بیایم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ اسفند ۱۴۰۰دقیقا مثل همون کسایی که اجتماعی بزرگ شدن و هضم اینترنت براشون عجیبه! دنیا فقط دنیای قدیم، هرچی میری عقب تر، زندگی دلنشین تره…
کافر مقدس
۲۸ اسفند ۱۴۰۰فقط کاری کنن مثل تایکان گران و تنبل نشه . واقعا به جای تایکان همون کیمن برقی میساختن بهتر بود
پورشه به خاطر تکراری شدن نمای جلو دیگه ناچار به تغییراتی شده و با تغییر شکل چراغ شروع کرده
محمد
۲۸ اسفند ۱۴۰۰با اینکه موج عجیبی تو دنیا برای حرکت به سمت خودروهای برقی شکل گرفته ولی عملا تا زمانی که برق این خودروها از سوخت فسیلی تامین بشه هیچ تاثیری در صرفه جویی انرژی و حفظ محیط زیست ندارن و فقط عشق ما به موتورهای درون سوز داره نابود میشه. خیلیا خودروهای برقی رو میپسندن ولی من صدای موتور 8سیلندر بنزینی رو با همه تولیدات برقی عوض نمیکنم.
اسفندیار
۲۸ اسفند ۱۴۰۰اه اه چقدر زشت
نمردیم از بدبختی
۲۸ اسفند ۱۴۰۰اون عکس آبی سایه هست ؟ 🗿
Jdm باز
۲۸ اسفند ۱۴۰۰خدا کنه مهندسی بی نظیر پورشه تو الکتریکی ها هم ادامه پیدا کنه
مهردادکمال
۲۸ اسفند ۱۴۰۰خدایا بسه دیگه
Sina10
۲۸ اسفند ۱۴۰۰خب پس ۷۱۸ هم مرد یا بهتر بگم کلا این کلاس مرد
نسل بعدی کوروت هم با این روند برقی میشه
و در حالی که همزمان داچیا داره میلیونی هاچبک های درونسوز میفروشه ، ماشین های اسپرت به چنین سرنوشتی دچار میشن
شایدم سرنوشت همشون بعد از برقی شدن ، به کراس اوور شدن برسه…