بیتردید همه شما عزیزان با نشان مشهور پورشه آشنا هستید اما داستان طراحی و تکامل آن را میدانید؟ تاج نمادین پورشه ریشه در سال ۱۹۵۱ میلادی دارد.
تاکنون تاریخچه اکثر برندها و خودروهای مشهور دنیا در پدال منتشر شده و شما میتوانید از بایگانی سایت به آنها دسترسی داشته باشید اما این بار میخواهیم به نشان مشهور پورشه بپردازیم پس با ما همراه شوید. ایدهی استفاده از تاج و نشان مخصوص پورشه در سال ۱۹۵۱ متولد شد. در مارس آن سال پورشه و اتومار دامنیک که دکتری اشتوتگارتی و یکی از مشتریان اصیل پورشه بود یک مسابقه طراحی بین مدارس هنر آلمان ترتیب دادند. جایزه این مسابقه هم هزار مارک آلمان (معادل حدود ۵۵۰ دلار امروزی) بود اما متأسفانه هیچیک از طراحیها نتوانستند نظر داوران را به خود جلب کنند و به همین خاطر این ایده تا حدی کنار گذاشته شد.
اما زمانی که فری پورشه در پایان همان سال به نیویورک رفت این ایده با کمک مکس هافمن که وارد کننده خودروی اهل اتریش بود دوباره جان گرفت. هافمن مالک کمپانی هافمن موتور بود و وارد کننده تخصصی خودروهای اروپایی به آمریکا به شمار میرفت. هافمن در یک شام کاری با پورشه درباره اهمیت طراحی یک نشان باکیفیت که از نظر ظاهری جذابیت بالایی داشته و به هویت محصولات این برند تبدیل شود صحبت کرد. تا قبل از تولد این تاج خاص، فقط نوشته پورشه بود که روی کاپوت ۳۵۶ خودنمایی میکرد. این گفتوگو تأثیر زیادی روی فری پورشه گذاشت و نهایتاً دستبهکار شد. در ۲۷ دسامبر ۱۹۵۱ او این دستور را صادر کرد:
مرکز غربیلک فرمان محصولات پورشه از نشان یا تاج یا چیزی مشابه آن با عبارت پورشه استفاده کنند
در سال ۱۹۵۲ فرانز زیور طراح پورشه مأموریت طراحی نشان تجاری این برند را بر عهده گرفت. مأموریت او خلق چیزی بود که بهصورت نمادین منعکس کننده ریشههای پورشه و همچنین کیفیت و پویایی خودروهای این شرکت باشد. نتیجه نهایی تولید تاج و نشانی بود که امروز هم روی محصولات اسپرت پورشه دیده میشود و در طراحی آن از نشان شهر اشتوتگارت الهام گرفته شده است. نشان این برند یک اسب را در مرکز نشان میدهد که توسط سپری طلایی احاطه شده است. نام شهر در بخش بالا هم توسط رنگهای قرمز و مشکی اشتوتگارت در بر گرفته شده و نوشته پورشه نیز به عنوان چتر محافظ بالای همهچیز عمل میکند. این نشان از سال ۱۹۵۲ تاکنون ۵ پار تکامل یافته هرچند تغییرات آن حداقلی بوده و تنها به خاطر هماهنگی با عصر مدرن تکامل یافته است.
Amir mahdi @-1387
۲۴ دی ۱۴۰۱تاریخچه زیبایی بود اما فراری
و پژو بزارید
RENAULT5
۲۴ دی ۱۴۰۱خیلی لوگوش خوبهد
جریان لوگو سایپا بی ام و و.. رو هم بزارید خیلی جالبن
Souls_Master
۲۴ دی ۱۴۰۱همه ی موفقیت های دنیا از شام شروع میشن،ما اینجا دنبال نهارمیگردیم😂
#فان
عرفان
۲۴ دی ۱۴۰۱عجب تیکه خفنی😂😂😂
Amiro
۲۴ دی ۱۴۰۱نسخه ایرانیش هم ایرانخودرو اول کالسکه بوده بعد تبدیل به اسب میشه نیست چیزایی که درست میکنن خیلی بهتر از با کالسکه هست با اسب های زینتی گفته شده معاوضه میشودند
اسب هایی که طرح های ملی کم مصرف و کم قیمت مناسب اقشار مختلف جامعه به ارزش ۷۵۰ میلیون مورد معامله قرار میگیرند
چون اینجا همه از یک عدالت برخورداریم هییر ایز ایران بیکاز آی دونت نو
GMA
۲۴ دی ۱۴۰۱دوست عزیز نشان اولی،کالسکه نیست🤦♂️
اون که شما منظورته ارابه و اسب هست با کالسکه متفاوته!
Amiro
۲۵ دی ۱۴۰۱بیکاز عزیز مطلبو بچسب
TESLA
۲۴ دی ۱۴۰۱جالب بود ، با تشکر از سایت دوست داشتنی پدال
Reza Waffen SS
۲۴ دی ۱۴۰۱اصالت داره میباره ازش
Royal Driver
۲۴ دی ۱۴۰۱پورشه نماد اصالت و قدرته شکی توش نیست!
RENAULT5
۲۴ دی ۱۴۰۱طراحیاش اصلا خوب نیست
کاش یه زبان طراحی جدیدم داشته باشه کنار این زبان طراحیش
😂😂😂پنج شش نفر ضد پورشه همراه من وحود داره تو پدال
MOHAMMAD.DEMON
۲۴ دی ۱۴۰۱مثل ۹۱۱ لوگوشون هم فرقی نکرده تو سال ها کلا پورشه رو چند تا مهندس که هیچ دیدی به خارج شرکت ندارن مچرخونن
یه چیزی به قبلی اضافه میکنن تا یکم بهتر بشه
اونایی که از قدیم پورشه دوست داشتن هنوز دارن
اونایی که دوست نداشتن فرصتی برای دوست داشتنش نخواهند داشت شاید بتونم بگم اونایی هم که دوسش دارن عقب ماندگی این شرکت دوست دارن
مازیار
۲۴ دی ۱۴۰۱اونایی که پورشه رو دوسش دارن بخاطر عقب ماندگی نیست
بخاطر بی رقیب بودنش هست
بخاطر دست نیافتنی بودنش هست
بخاطر تداوم در ارائه نهایت حد توانایی و کیفیت هست
بخاطر افتخارات بی شمار در عرصه فعالیتش (موتوراسپرت) هست
و دهها دلیل قاطع دیگه که میدونیم
درواقع برای دوست داشتن پورشه لازم نیست دنبال دلیل باشی این دوست نداشتنش هست که دلیل میخواد که اونو دیگه باید شما بگی
Mohammad
۲۴ دی ۱۴۰۱دقیقا.،👏👏👏👏👏 تازه یه جایی خوندم به اکثر خودرو سازهای جهان مشاوره و طراحی مهندسی موتور هم ارائه میده …پورشه…..
مهران
۲۴ دی ۱۴۰۱اوووووووووو چخبره داداش😄
داری درباره یه شرکت خودرو ساری حرف میزنی یا فرشته ای الهی
کم کم داشت گریم میگرفت ک…
مازیار
۲۴ دی ۱۴۰۱خیلی متاسفم نمی خواستم باعث ناراحتی شما بشم
AF
۲۴ دی ۱۴۰۱حالا باز پورشه چند تا مهندس داره که ماشینو بهتر میکنن و این بهتر کردنشون مساویه با شکستن رکورد های پیست
من نمیدونم تو شرکت کرایسلر چه خبره که نه ارتقا فنی دارن نه طراحی فقط دو تا خط میکشن رو کاپوت اسمشو میزارن فلان ادیشن
_[TROFEO]_
۲۵ دی ۱۴۰۱ببین پسرم هم من میدونم هم خودت هم بقیه کاربرا که داری حرف مفت میزنی حالا دلیلشو نمیدونم یا هیتر پورشه ای چیه قضیه ولی خودتم میدونی داری چرت میگی
پس خموش باش که با این حرفا نه پورشه فنی کوتاه میاد نه هیتری
اگرم حوصلت سر رفته از تعطیلی مدرسه ها میتونی به دوستت زنگ بزنی باهاش قرار بزاری ولی بحث ایجاد کردن برای رفع حوصله سررفتگی روش مناسبی نیست
بای بای
فرشاد
۲۸ دی ۱۴۰۱شما اینو عقب ماندگی میدونی در حالی که به این میگن حفظ اصالت
اصالت یه چیزه حفظ کردنش یه چیزه دیگ
پورشه هم دو اینارو داره بی ام و هم همینطور بنز و فراری هم اصالت خودشو داره
تازه این راجب 911بود لوگو که دیه حرفشم نزن هفتاد سال پیش همچین لوگویی زده
اگه به تعویض سیس بود که اصالت معنی نداشت
این یه تعریف از اصالت که دفه بعد عقب موندگی معناش نکنی
Royal Driver
۲۴ دی ۱۴۰۱پورشه دارای انواع معنا و مفاهیم گوناگونه. برندی که هیچوقت از اصالت و جذابیتش فاصله نگرفت و همیشه خاص بود. بدون هیچ گونه خودنمایی بهترین هارو میساخت و میسازه. .اینه پورشه. حتی خواندن کتاب تاریخچه، مدلها و داستان بنیان گذارش دست به دهن میکنه آدمو. انواع باورها، رازها و سمبل های نمادین پورشه توی این لوگوی ابدی نهفته.
عطا
۲۵ دی ۱۴۰۱ایکاش پژو کمی از پورشه یاد میگرفت نشان جدیدش خیلی کارتونیه قبلی خیلی زیباتر بود
Mf1
۲۵ دی ۱۴۰۱راحت ترین کار پورشه انجام میده حداقل از لحاظ طراحی خودروهاش ۵۰ ساله هنوز همونه بعد بعضی ها از دیگر خودروسازهای معروف انتظار دارن یه طراحی جدید خلق کنن!!
Royal Driver
۲۵ دی ۱۴۰۱بقیه پورشه رو همینطوری که هست دوست دارن :)
فرشاد
۲۸ دی ۱۴۰۱واسه همینه 911هر سال فروشش رقم بیشتری داره
کسی که پول پورشه رو داره میتونه از همه برندا ماشین بخره ولی به عشق هندلینگ و شتاب و اون دوتا چراغ دایره ای که اصالتشه میخره
درضمن طراحی که از اول درسته نیاز به تغییر نداره
بعدشم خودروسازهای جدید چهره رو خلق کنن
موتوری میتونن با پرفورمنس پورشه بزنن؟