پورشه

تعدیل نیروی پورشه به دلیل استقبال ضعیف از خودروهای برقی

استقبال نه چندان خوب از خودروهای و برقی افت فروش در بازار چین باعث شده‌اند پورشه به فکر تعدیل نیروی خود باشد.


همه می‌دانیم که گروه فولکس‌واگن شرایط سختی را سپری می‌کند. با پشت سر گذاشتن سالی نه چندان خوب و در پیش بودن آینده‌ای نامطمئن، پورشه به عنوان یکی از مهم‌ترین برندهای فولکس‌واگن می‌خواهد اقدامات مهمی را در جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها و چابک سازی انجام دهد. این خودروساز در حال برنامه‌ریزی برای تعدیل نیروی ۱۹۰۰ نفری در چند سال آینده و در کارخانه‌های خود در آلمان است. رویترز به نقل از سخنگوی پورشه می‌گوید برنامه تعدیل نیروی قبلی پورشه به اندازه کافی جواب نداده است. سال پیش بود که پورشه قرارداد ۱۵۰۰ کارگر خود را تمدید نکرد و قرارداد ۵۰۰ کارگر دیگر نیز در شرف اتمام قرار دارد. سخنگوی پورشه می‌گوید:

این شرکت به دنبال تعدیل ۱۹۰۰ نفر دیگر در سال‌های آینده است.

عمده این افراد در کارخانه‌های اصلی پورشه در اشتوتگارت مشغول به کار هستند هرچند خود پورشه امیدوار است بدون نیاز به اقدامات بیشتر از این مرحله مهم عبور کند. قرار است پیشنهادهای بازخرید و بازنشستگی زودتر از موعد به افراد تعدیل شده ارائه شود. برند موردبحث همچنین در بحث پست‌های جدید خود نیز بازنگری خواهد کرد تا هزینه‌ها بیش از پیش کاهش یابند. این اخبار در حالی منتشر می‌شوند که فولکس‌واگن با چالش‌های زیادی برای عدم تعطیلی کارخانه‌های خود در آلمان مواجه است، چیزی که در تاریخ این غول خودروسازی جهان بی‌سابقه بوده است. پس از فراز و فرودهای بسیار، فولکس‌واگن به توافقی به منظور ادامه فعالیت تمامی کارخانه‌های خود دست یافته و در عوض حقوق کارگران تا سال ۲۰۳۱ افزایش نخواهد یافت. البته جدای از این توافق، برنامه تعدیل نیروی ۳۵ هزار نفری آن هنوز روی میز قرار دارد.

افت فروش خودروهای برقی در اروپا و رقابت شدید چینی‌ها باعث شده چندین خودروساز مشهور به دنبال اتخاذ تصمیمات مشابهی باشند. فروش جهانی پورشه در سال قبل ۳ درصد کاهش یافته هرچند این افت فروش در چین ۲۸ درصد بوده است. همچنین چشم‌انداز روشنی در صنعت خودرو وجود ندارد مخصوصاً اینکه دولت ترامپ به دنبال وضع تعرفه‌های جدید و به راه انداختن جنگ تجاری با سایر کشورهاست. به‌طور خلاصه باید گفت هیچ‌کسی نمی‌داند آینده چگونه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7573 ديدگاه)

    این تعدیل نیرو ، رو فولکس هم در ماهای اخیر داشت و ۲ کارخونش رو در آلمان تعطیل کرده

    موافقم 13
    مخالفم 30
    1. Nismo

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1723 ديدگاه)

      که چی؟
      چاپلوسی کردن هم حدی داره

      موافقم 18
      مخالفم 14
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (7573 ديدگاه)

        که چی؟ که سلامتی
        به چاپلوسی ربط نداره
        واقعیته محض هست

        موافقم 12
        مخالفم 18
  2. Saeed farshchian

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    تب برقی سازی دامن همرو گرفت
    بجز چین انگل
    همیشه میگن رقیباتو تا سطح خودت بکششون پایین و بعد شکستشون بده

    موافقم 38
    مخالفم 9
  3. BMW is GOD

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (307 ديدگاه)

    فکر کنم تو آلمان فقط بی‌ام‌و الان از لحاظ فروش ضرر نکرده و کلی سود کرده 😅😅😅 البته زیر مجموعه‌های بی‌ام‌و که رولز رویس و مینی هستند ضرر کردند ولی بی‌ام‌و به زودی اونا رو هم می‌کشه بالا
    ولی خداوکیلی از وقتی که بی‌ام‌و با تویوتا همکاری کرد هم تو فروش بهتر شد و هم تو آفرود
    لامصب تویوتا نمی‌دونم چه سر و رازی رو به بی‌ام‌و گفت که یهو انقدر پیشرفت کرد
    البته بی‌ام‌و و تویوتا سال‌هاست که دارن با یکدیگر همکاری می‌کنند حتی یادم میاد وقتی که بی‌ام‌و می‌خواست ایکس ۵ رو برای اولین بار معرفی کنه دست به دامن تویوتا شد تویوتا هم خوب بهش کمک کرد
    و از اون به بعد ایکس ۵ یه خودرو عالی برای سرعت و آفرود و لذت رانندگی شد

    موافقم 8
    مخالفم 48
    1. BMW is GOD

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (307 ديدگاه)

      واسه چی دیس لایک میدی انسان فشاری من راستشو گفتم دیگه اگه دروغ گفتم حقیقت چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
      اگه دیس لایک میدی حداقل دلیل بیار که چرا دیس لایک دادی
      یه عده انسان بیکار نشستین فقط بلدین دیس لایک بدین همین

      موافقم 7
      مخالفم 37
      1. Taha Ayoobi

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5726 ديدگاه)

        بی ام و تو آفرود پیشرفت کرد؟؟؟
        دوتا آفرودر بی ام و بگو

        موافقم 27
        مخالفم 6
        1. BMW is GOD

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (307 ديدگاه)

          بی ام و آفرود :
          x5 silver 2025 و x5 40i و x5 60i و x3 rally 2025 و x2 rally 2025 و x3 m50 و x3 30i و x1 35i و…
          تا چند وقت دیگه از نئو کلاس یه آفرودر خشن می‌سازه ببین کی گفتم

          موافقم 4
          مخالفم 36
        2. nima.jdm

          ۱۴ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1012 ديدگاه)

          آخه آلمانو چه به افرود

    2. Saeed farshchian

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (260 ديدگاه)

      تا الان ویدیویی از آفرود رفتن بی ام و ندیدم
      دیسلایک هات هم برای منطق های من در آوردیته

      موافقم 30
      مخالفم 1
      1. BMW is GOD

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (307 ديدگاه)

        اگه تا الان ویدیویی از آفرود بی‌ام‌و ندیدی اسم خودتو نذار ماشین باز
        تو یوتیوب پر از ویدیوهای آفرود بی‌ام‌و هست که می‌تونید ببینید یا اینکه تو همین گوگل هم کلی ویدیو هست
        در ضمن بعضی از بی‌ام‌و‌ ها مثل و x2 و x6 و x7 و xm قابلیت آفرود ندارن قبلاً هم گفتم بی‌ام‌و‌ های x1 و x3 و x5 و ix قابلیت آفرود دارن
        بالا هم گفتم تا چند وقت دیگه بی‌ام‌و از نئو کلاس یه شاسی بلند آفرودی خشن می‌سازه که از هامر برقی و ریویان و… هم خیلی بهتر میره آفرود

        موافقم 2
        مخالفم 24
        1. سهیل

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (40 ديدگاه)

          آفرود میدونی چیه ؟

          موافقم 19
          مخالفم 4
        2. Titanium

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (308 ديدگاه)

          آقای BMW is GOD شما نمیتونین ماشین باز بودن یک فرد رو مشخص کنید:/

          موافقم 6
          مخالفم 3
    3. علیرضا

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      دلیل سود دهی بیموه تنوع بالای سبد محصولاتش مخصوصا بخش الکتریکی سازی بیموه هستش

      موافقم 1
      مخالفم 4
    4. Gh_camry

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      خدا میدونه پشت این اکانت (BMW is GOD) کدوم بچه سالی قایم شده.

      موافقم 9
      مخالفم 2
  4. Mosafer

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (259 ديدگاه)

    تو این جنگ اقتصادی اروپایی‌ها بیشترین ضرر رو میکنند چون هم بازار چین براشون تنگتر میشه هم تعرفه آمریکا فروش پایین میاره تازه چینیها دارن یواش یواش وارد اروپا هم میشن و به خاطر قیمت مطمئنا رقابت شدیدی در آینده در پیشه.

    موافقم 7
    مخالفم 4
  5. Sina

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (843 ديدگاه)

    خب تقصیر خودشونه
    طمع ورشون داشت به امید سودهای بیشتر همشون ریختن توی بازار چین تکنولوژی اتوموبیل سازیشونو بردن اونور به خاطر کارگر ارزونتر کارخونه زدن چینی ها هم همه چیزو کپی کردن یاد گرفتن شدن بلای جون خودشون

    جالبه قبلنم ژاپن با همین شیوه واسشون مشکل ساز شد و بازم درس عبرت نگرفتن
    ژاپن هم مثل الان چین با کپی کاری از محصولات آمریکایی اروپایی شروع کرد بعدش یه پله بالاتر رفت عین همونو کپی میکرد ولی با رفع ایرادات مخصول بهتری میداد و کم کم خودشو کشوند بالا شدن بهترین خودروسازا

    موافقم 18
    مخالفم 3
  6. Khosrow

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2383 ديدگاه)

    خلاصه اینکه دنیای اتومبیل انحصارا برای چیـن میشه بزودی / اروپایی و امریکایی فن ها دعوا نکنین همشون باید جمع کنن یا با چینیها ادغام شن / کیفیت بالا قیمت بسیار پایین – چیزه دیگه ای میخوان مردم؟ ..

    موافقم 3
    مخالفم 14
  7. حجت‌اله براهنی

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    الان صنعت خودرو شده مسخره بازی!‌ دیگه مهندسی دقیق سیستم تعلیق و موتور و شاسی اهمیتشو از دست داده و جاشو ویژگی‌های مسخره مثل پشت و وارو زدن و صدای گربه درآوردن گرفته!‍ مشتری نهایی هم این چیزا رو می‌بینه اکلیلی میشه و خب نتیجه‌اش میشه کنار رفتن خودروسازهایی که به خود خودرو اهمیت می‌دادن.

    1. nima.jdm

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1012 ديدگاه)

      دقیقا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا