استقبال نه چندان خوب از خودروهای و برقی افت فروش در بازار چین باعث شدهاند پورشه به فکر تعدیل نیروی خود باشد.
همه میدانیم که گروه فولکسواگن شرایط سختی را سپری میکند. با پشت سر گذاشتن سالی نه چندان خوب و در پیش بودن آیندهای نامطمئن، پورشه به عنوان یکی از مهمترین برندهای فولکسواگن میخواهد اقدامات مهمی را در جهت صرفهجویی در هزینهها و چابک سازی انجام دهد. این خودروساز در حال برنامهریزی برای تعدیل نیروی ۱۹۰۰ نفری در چند سال آینده و در کارخانههای خود در آلمان است. رویترز به نقل از سخنگوی پورشه میگوید برنامه تعدیل نیروی قبلی پورشه به اندازه کافی جواب نداده است. سال پیش بود که پورشه قرارداد ۱۵۰۰ کارگر خود را تمدید نکرد و قرارداد ۵۰۰ کارگر دیگر نیز در شرف اتمام قرار دارد. سخنگوی پورشه میگوید:
این شرکت به دنبال تعدیل ۱۹۰۰ نفر دیگر در سالهای آینده است.
عمده این افراد در کارخانههای اصلی پورشه در اشتوتگارت مشغول به کار هستند هرچند خود پورشه امیدوار است بدون نیاز به اقدامات بیشتر از این مرحله مهم عبور کند. قرار است پیشنهادهای بازخرید و بازنشستگی زودتر از موعد به افراد تعدیل شده ارائه شود. برند موردبحث همچنین در بحث پستهای جدید خود نیز بازنگری خواهد کرد تا هزینهها بیش از پیش کاهش یابند. این اخبار در حالی منتشر میشوند که فولکسواگن با چالشهای زیادی برای عدم تعطیلی کارخانههای خود در آلمان مواجه است، چیزی که در تاریخ این غول خودروسازی جهان بیسابقه بوده است. پس از فراز و فرودهای بسیار، فولکسواگن به توافقی به منظور ادامه فعالیت تمامی کارخانههای خود دست یافته و در عوض حقوق کارگران تا سال ۲۰۳۱ افزایش نخواهد یافت. البته جدای از این توافق، برنامه تعدیل نیروی ۳۵ هزار نفری آن هنوز روی میز قرار دارد.
افت فروش خودروهای برقی در اروپا و رقابت شدید چینیها باعث شده چندین خودروساز مشهور به دنبال اتخاذ تصمیمات مشابهی باشند. فروش جهانی پورشه در سال قبل ۳ درصد کاهش یافته هرچند این افت فروش در چین ۲۸ درصد بوده است. همچنین چشمانداز روشنی در صنعت خودرو وجود ندارد مخصوصاً اینکه دولت ترامپ به دنبال وضع تعرفههای جدید و به راه انداختن جنگ تجاری با سایر کشورهاست. بهطور خلاصه باید گفت هیچکسی نمیداند آینده چگونه خواهد بود.
(Ali(chevynova
۲۸ بهمن ۱۴۰۳این تعدیل نیرو ، رو فولکس هم در ماهای اخیر داشت و ۲ کارخونش رو در آلمان تعطیل کرده
Nismo
۲۸ بهمن ۱۴۰۳که چی؟
چاپلوسی کردن هم حدی داره
(Ali(chevynova
۲۸ بهمن ۱۴۰۳که چی؟ که سلامتی
به چاپلوسی ربط نداره
واقعیته محض هست
Saeed farshchian
۲۸ بهمن ۱۴۰۳تب برقی سازی دامن همرو گرفت
بجز چین انگل
همیشه میگن رقیباتو تا سطح خودت بکششون پایین و بعد شکستشون بده
BMW is GOD
۲۸ بهمن ۱۴۰۳فکر کنم تو آلمان فقط بیامو الان از لحاظ فروش ضرر نکرده و کلی سود کرده 😅😅😅 البته زیر مجموعههای بیامو که رولز رویس و مینی هستند ضرر کردند ولی بیامو به زودی اونا رو هم میکشه بالا
ولی خداوکیلی از وقتی که بیامو با تویوتا همکاری کرد هم تو فروش بهتر شد و هم تو آفرود
لامصب تویوتا نمیدونم چه سر و رازی رو به بیامو گفت که یهو انقدر پیشرفت کرد
البته بیامو و تویوتا سالهاست که دارن با یکدیگر همکاری میکنند حتی یادم میاد وقتی که بیامو میخواست ایکس ۵ رو برای اولین بار معرفی کنه دست به دامن تویوتا شد تویوتا هم خوب بهش کمک کرد
و از اون به بعد ایکس ۵ یه خودرو عالی برای سرعت و آفرود و لذت رانندگی شد
BMW is GOD
۲۸ بهمن ۱۴۰۳واسه چی دیس لایک میدی انسان فشاری من راستشو گفتم دیگه اگه دروغ گفتم حقیقت چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه دیس لایک میدی حداقل دلیل بیار که چرا دیس لایک دادی
یه عده انسان بیکار نشستین فقط بلدین دیس لایک بدین همین
Taha Ayoobi
۲۸ بهمن ۱۴۰۳بی ام و تو آفرود پیشرفت کرد؟؟؟
دوتا آفرودر بی ام و بگو
BMW is GOD
۲۸ بهمن ۱۴۰۳بی ام و آفرود :
x5 silver 2025 و x5 40i و x5 60i و x3 rally 2025 و x2 rally 2025 و x3 m50 و x3 30i و x1 35i و…
تا چند وقت دیگه از نئو کلاس یه آفرودر خشن میسازه ببین کی گفتم
nima.jdm
۱۴ اسفند ۱۴۰۳آخه آلمانو چه به افرود
Saeed farshchian
۲۸ بهمن ۱۴۰۳تا الان ویدیویی از آفرود رفتن بی ام و ندیدم
دیسلایک هات هم برای منطق های من در آوردیته
BMW is GOD
۲۸ بهمن ۱۴۰۳اگه تا الان ویدیویی از آفرود بیامو ندیدی اسم خودتو نذار ماشین باز
تو یوتیوب پر از ویدیوهای آفرود بیامو هست که میتونید ببینید یا اینکه تو همین گوگل هم کلی ویدیو هست
در ضمن بعضی از بیامو ها مثل و x2 و x6 و x7 و xm قابلیت آفرود ندارن قبلاً هم گفتم بیامو های x1 و x3 و x5 و ix قابلیت آفرود دارن
بالا هم گفتم تا چند وقت دیگه بیامو از نئو کلاس یه شاسی بلند آفرودی خشن میسازه که از هامر برقی و ریویان و… هم خیلی بهتر میره آفرود
سهیل
۲۸ بهمن ۱۴۰۳آفرود میدونی چیه ؟
Titanium
۲۸ بهمن ۱۴۰۳آقای BMW is GOD شما نمیتونین ماشین باز بودن یک فرد رو مشخص کنید:/
علیرضا
۲۸ بهمن ۱۴۰۳دلیل سود دهی بیموه تنوع بالای سبد محصولاتش مخصوصا بخش الکتریکی سازی بیموه هستش
Gh_camry
۲۸ بهمن ۱۴۰۳خدا میدونه پشت این اکانت (BMW is GOD) کدوم بچه سالی قایم شده.
Mosafer
۲۸ بهمن ۱۴۰۳تو این جنگ اقتصادی اروپاییها بیشترین ضرر رو میکنند چون هم بازار چین براشون تنگتر میشه هم تعرفه آمریکا فروش پایین میاره تازه چینیها دارن یواش یواش وارد اروپا هم میشن و به خاطر قیمت مطمئنا رقابت شدیدی در آینده در پیشه.
Sina
۲۸ بهمن ۱۴۰۳خب تقصیر خودشونه
طمع ورشون داشت به امید سودهای بیشتر همشون ریختن توی بازار چین تکنولوژی اتوموبیل سازیشونو بردن اونور به خاطر کارگر ارزونتر کارخونه زدن چینی ها هم همه چیزو کپی کردن یاد گرفتن شدن بلای جون خودشون
جالبه قبلنم ژاپن با همین شیوه واسشون مشکل ساز شد و بازم درس عبرت نگرفتن
ژاپن هم مثل الان چین با کپی کاری از محصولات آمریکایی اروپایی شروع کرد بعدش یه پله بالاتر رفت عین همونو کپی میکرد ولی با رفع ایرادات مخصول بهتری میداد و کم کم خودشو کشوند بالا شدن بهترین خودروسازا
Khosrow
۲۸ بهمن ۱۴۰۳خلاصه اینکه دنیای اتومبیل انحصارا برای چیـن میشه بزودی / اروپایی و امریکایی فن ها دعوا نکنین همشون باید جمع کنن یا با چینیها ادغام شن / کیفیت بالا قیمت بسیار پایین – چیزه دیگه ای میخوان مردم؟ ..
حجتاله براهنی
۲۹ بهمن ۱۴۰۳الان صنعت خودرو شده مسخره بازی! دیگه مهندسی دقیق سیستم تعلیق و موتور و شاسی اهمیتشو از دست داده و جاشو ویژگیهای مسخره مثل پشت و وارو زدن و صدای گربه درآوردن گرفته! مشتری نهایی هم این چیزا رو میبینه اکلیلی میشه و خب نتیجهاش میشه کنار رفتن خودروسازهایی که به خود خودرو اهمیت میدادن.
nima.jdm
۱۴ اسفند ۱۴۰۳دقیقا