پورشه آلمان اعلام کرد در مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۲۶ حضور نخواهد یافت. البته باید گفت این تصمیم ارتباطی با برنامه فرمول E پورشه ندارد. به این ترتیب امیدهای طرفداران برای تماشای خودروهای مسابقه ای پورشه در این شاخه مهم از موتور اسپرت بر باد رفته است.
هربرت دایس مدیر اجرایی گروه فولکسواگن قبلاً تائید کرده بود پورشه به همراه دیگر برند زیرمجموعه غول خودروسازی آلمان یعنی آئودی به فرمول یک باز خواهد گشت. اگر اظهارات دایس صحت داشته باشند احتمالاً باید حداقل یک دهه منتظر تجدیدنظر در تصمیم جدید پورشه برای حضور در این رشته پرطرفدار ورزشی بمانیم.
اگرچه آئودی پیشرفت محسوسی برای اولین حضور در فرمول یک داشته است اما طرفداران پورشه با مشاهده بنبست در همکاری با ردبول و در نهایت خاتمه این همکاری امیدهای خود برای حضور برند موردعلاقه در فرمول یک را از دست دادند. برخلاف آئودی که به تولید قوای محرکه خود متعهد بوده و شاید همان سهام کم تیم فرمول یک سائوبر را حفظ کند، پورشه ظاهراً به دنبال خرید سهام زیادی از یک شرکت بوده تا بتواند آن را کنترل کند.
قرار است در سال ۲۰۲۶ پیشرانههایی با طراحی جدید تولید شوند و شاید این امر باعث شود ژرمن ها شانس حضور در عصر جدید مسابقات را پیدا کنند. چنین فرصتی معمولاً یکبار در دهه پیدا میشود. همچنین باید گفت اوایل ماه جاری میلادی فریتز انزینگر نائب رئیس بخش موتور اسپرت پورشه اظهار داشته باشد این خودروساز درصورتیکه مسابقات به استفاده از سوختهای مصنوعی متعهد باشند علاقه بیشتری به حضور در پیست پیدا خواهد کرد. در واقع استفاده از سوختهای مصنوعی بخشی از برنامههای کربن خنثی پورشه به شمار میرود. در مجموع باید گفت پورشه ظاهراً برنامههای حضور در فرمول یک را تا مدت مشخصی کنار گذاشته است اما احتمال دارد در سالهای آینده شاهد تغییر نظر این برند دوستداشتنی باشیم. نظر شما در این باره چیست؟ آیا این برند می بایست در مسابقات حضور پیدا کند؟
TESLA
۴ فروردین ۱۴۰۲مطمئنم اگه بیاد مثل مرسدس و فراری خیلی موفق میشه ، پورشه زیاد ریسک پذیر نیست یادتونه زمانی که میخواست تایکان رو به عنوان اولین محصول الکتریکیش رونمایی کنه چقدر با شک و شبهه این کار را انجام داد ، هر چند در نهایت موفق شد
Taha.mahdiloo
۴ فروردین ۱۴۰۲میدونین
ساخت هرچیزی تو فرمول یک
هیچوقت یک شبه بدست نیومده
یک قطعه ای که شاید الان خیلی کاربرد داشته باشه ، چندین سال طول کشیده که به این حد خودش برسه
حالا موتور هم از این قاعده جدا نیست
ساخت موتور ، اونم با تغییر قوانین ۲۰۲۶ علاوه بر داشتن مهندس های خبره ، تجربه و هزینه و زمان کافی هم میخواد
پورشه همه این موارد رو در نظر میگیره
و شاید شک کنن که اگه این همه منابع خرج شد و نهایتا نتیجه مطلوب نبود چی؟
اونا میگن ، بهتر از قمار کردن رو چیزی که بهش مطمئن نیستیم ، میتونیم همون ماشین های الکتریکی خودمون رو که توش خیلی مهارت داریم توسعه بدیم
ولی اگه ریسک پذیر بودن ، قطعا فرمول یک رو انتخاب میکردن
Arshia m3csl
۴ فروردین ۱۴۰۲پورشه بیاد تو فرمول یک عالی میشه و پیشرانه های ۶ سیلندرش اینقدر قویه میتونه که فراری و مکلارن و ردبول و استون مارتین رو شدیدا به چالش بکشه