پورشه از سال پیشنمایش خودروی GT4 E پرفورمنس را در سراسر دنیا شروع کرده و حالا نوبت به خودنمایی در پیست مشهور لاگونا سکا آمریکا رسیده است.
این خودروی اسپرت و برقی امسال در گردهمایی رن اسپرت ۷ در کالیفرنیا حضور یافت، مراسمی که سومین و آخرین رویداد دینامیک ژرمنها برای آمریکا محسوب میشود. در این رویداد مارکو سیفرد آلمانی پشت فرمان GT4 E پرفورمنس نشست و ۹۱ هزار طرفدار پورشه تماشاگر هنرنمایی او در این مراسم چهار روزه بودند. اولیور شواب مدیر پروژه این خودرو میگوید طرفداران استقبال خوبی از GT4 E پرفورمنس به عمل آوردهاند.
خودروی موردبحث در سال ۲۰۲۲ تور جهانی خود را به منظور نمایش قابلیتهایش شروع کرد. پورشه GT4 E پرفورمنس در فستیوال گوودوود سال قبل نیز حضور یافت تا پیشنمایشی از نسل بعدی ۷۱۸ کیمن و باکستر باشد. ژرمنها اعلام کردهاند نسخه تمام برقی از محصولی پیشرانه وسط را در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند کرد. دو خودروی باکستر و کیمن قرار است از پلتفرم PPE استفاده کنند، پلتفرمی که با همکاری آئودی توسعه یافته است. البته باید دانست نسل بعدی ۷۱۸ هیچ وجه اشتراکی با نمونه درونسوز فعلی نخواهد داشت. پورشه GT4 E پرفورمنس قطعاً پرفورمنس قابلتوجهی دارد به گونهای که حداکثر قدرتش به ۱۰۷۲ اسب بخار میرسد. در حقیقت بخش اعظم قطعات قوای محرکه این هیولا از کانسپت میشن R سال ۲۰۲۱ گرفته شدهاند. این خودرو در شبیهساز مسابقهای میتواند ۶۰۳ اسب بخار را به مدت ۳۰ دقیقه ارائه کند و بنابراین چنین عملکردی برای مسابقه کررا کاپ کافی خواهد بود.
محصول بدون آلایندگی پورشه به تکنولوژی ۹۰۰ ولت مجهز است و بنابراین در عرض ۱۵ دقیقه میتوان شارژ باتری را از ۵ به ۸۰ درصد رساند. دیگر ویژگی عملکردی GT4 E پرفورمنس به لپ تایمهای مشابه با ۹۱۱ GT3 کاپ نسل ۹۹۲ مربوط میشود. در نهایت باید گفت این خودرو و میشن R بر پایه ۷۱۸ GT4 کلاب اسپرت شکل گرفتهاند. شایان ذکر است GT4 E پرفورمنس تنها خودروی پورشه در مراسم یاد شده نیست و کانسپت میشن X و ویژن ۳۵۷ اسپیدستر نیز به نمایش درآمدهاند. میشن X پیشنمایشی از یک هایپرکار برقی محسوب میشود و شاید ادامه دهنده راه محصولاتی همچون ۹۵۹، کررا GT و ۹۱۸ اسپایدر باشد.
با خاتمه مراسم دینامیک پورشه در آمریکا مشتاقیم بدانیم حرکت بعدی این برند چه خواهد بود. تاکنون عکاسان دنیای خودرو تصاویر باکستر برقی را در معابر عمومی ثبت کردهاند. این پروتوتایپ از چراغهای مدل تولیدی و پانلهای غیرواقعی بدنه استفاده کرده است. قرار است باکستر برقی در سال ۲۰۲۵ عرضه شود بنابراین امکان معرفی آن در ماههای آینده وجود دارد.
R@min
۸ آبان ۱۴۰۲برابری با یه نمونه مسابقه ای با 400 کیلو فاصله وزنی که تبلیغاته و در بهترین حالت تو پیست های زیر 1:30 دقیقه نزدیک میشه ولی جا داره اشاره کنیم آئودی هیچ وقت دنیای پرفورمنس رها نمی کنه صرفا به پورشه ای یا لامبورگینی تغییر می کنه !!!
پ.ن : قانون پایستگی فولکس
Oxygen
۸ آبان ۱۴۰۲پورشه رسما گفته تا ۲۰۲۸ همه محصولاتش به جز ۹۱۱ رو تمام برقی میکنه ، تایکان به عنوان تجربه برقی سازی یه موفقیت خیلی بزرگ برای پورشه بود به طوریکه همونایی که تا قبل از معرفی تایکان میگفتن پورشه برقی به درد نمیخوره ، عاشقش شدن ! پورشه های برقی آینده قطعا خیلی از تایکان سریع تر و هیجان انگیز تر میشن چون این چیزیه که پورشه برای رقابت با بزرگانی مثل amg یا لامبورگینی نیاز داره
Siyavash
۸ آبان ۱۴۰۲💯💯💯❤️🔥❤️🔥❤️🔥
مهدی دهقانی
۸ آبان ۱۴۰۲پورشه پس کی میخاد gt2rs رو بده بیرون دلمون لک زد بخدا. کی میخاد جلوی فراری مک لارن و لامبورگینی خودنمایی کنه
علی
۸ آبان ۱۴۰۲اوففف چه رخ جنگی گرفته
parhamiof
۸ آبان ۱۴۰۲فقط پورشست که میتونه ماشین برقی جذاب بسازه
سبحان
۸ آبان ۱۴۰۲فکر کنم اسپویلر هایی که پورشه در خودرو هاش استفاده میکنه رکورد بزرگ ترین اسپویلر های صنعت خودرو باشه
یه دوستی دارم میگه تخته بنایی هر چقدر بزرگ تر بنا عملکردش بهتر
Puriya
۸ آبان ۱۴۰۲فارق از هر ویژگی دیگرش خیلی زیباست❤️❤️❤️
LAMBORGHINI
۸ آبان ۱۴۰۲۱۰۷۲ اسب بخار این است قدرت پورشه 👏👏👏
LAMBORGHINI
۸ آبان ۱۴۰۲خیلی قشنگه ❤️
❤BMW❤
۸ آبان ۱۴۰۲طراحی رو …
جزء بهترین طراحی های جدیده
Enzo Ferrari 2008
۸ آبان ۱۴۰۲جالبه پورشه باکستره
Arshia m3csl
۸ آبان ۱۴۰۲خیلی اصالتش رو حفظ کرده کیمن و باکستر جدید🔥😍 ۷۱۸ برقی جذاب ترین برقی جهان میشه وقتی عرضه بشه قیمت ۷۱۸ جدید ولی احتمالا از ۷۴ هزار دلار شروع بشه ولی هیولایی میشه برای خودش امیدوارم تایکان توربو gt هم عرضه بشه
amir
۸ آبان ۱۴۰۲الان پورشه خیلی از طراحی خودش خارج نمیشه و همیشه هم محبوبه همینطور آئودی
کاش بنز و بیمر الان از این دو یاد بگیرن
دلم میخواد بگیرم طراح های بنزو بیمر رو کتک بزنم
amir-mr
۹ آبان ۱۴۰۲فوق العاده زیباست
پورشه پادشاه پیست 💯👑