این نمونه خاص و گرانقیمت از ۹۱۱ اسپیدستر «گانتر ورکس» کمتر از ۱۵۰ کیلومتر کارکرد دارد.
امروزه بازار پورشههای ۹۱۱ بازسازی شده داغتر از هر زمان دیگر است. از شرکتهای معروفی مانند «سینگر» و «گانتر ورکس» گرفته تا برندهای گمنام دیگری که با بازسازی این سوپراسپرت محبوب، محصولاتی گرانقیمت را معرفی میکنند. یکی از مدلهایی که عمر چندانی هم نکرده ولی با افزایش قیمت مواجه شده، ۹۱۱ اسپیدستر گانتر ورکس به شمار میرود که تنها ۲۵ دستگاه از آن تولید شده است. به تازگی یکی از مالکان این خودرو تصمیم به فروش آن در حراجی «RM سادبیز» گرفته اما نرخی را برای آن اعلام کرده که تعجب همه را بر انگیخته است.
قیمت این ۹۱۱ هواخنک که بر پایه نسل ۹۹۳ توسعه یافته و با تکیهبر پیشرانه ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت خود ۴۴۲ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند برابر ۱,۰۱۸,۷۲۴ دلار اعلام شده است! سازنده این خودرو، گانتر ورکس، میگوید که ۹۱۱ بازسازیشدهاش با تکیهبر بهبودهای فنی موتوری مانند پیستونهای فورجکاری شده و… برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۴ ثانیه زمان نیاز دارد.
مشخصا نمیتوان یک خودروی قدیمی را بهروزرسانی کرد و کاری به سیستم تعلیق قدیمی آن نداشت. ۹۱۱ اسپیدستر گانتر ورکس از فنرهای کویلاور و باوزهای سفارشی سود خواهد برد که با دیگر اجزای مدرن این خودرو هماهنگی کامل دارد. بنابراین ۹۱۱ اسپیدستر میتواند بهآسانی از حالت راحت به پیست تغییر وضعیت دهد؛ مجموعه گانتر ورکس در سال ۲۰۲۰ و برای اثبات توانایی فنی این خودرو، در پیست «لاگونا سکا» یک دور زمانی را به ثبت رساند که تنها ۰.۲ ثانیه کندتر از ابرخودروی مکلارن P1 بود. اگر گانتر ورکس سقف ۹۱۱ اسپیدستر خود را میبست شاید فرمانروای هیبریدی مکلارن را هم شکست میداد. در هر صورت مشخص است که با خودرویی موفق و توانا طرف هستیم.
رنگ بدنه ۹۱۱ اسپیدستر «نقرهای سقوط» نام دارد و یک آپشن لوکس به شمار میرود. بدنه زیبا و براق خودرو صفحات و شاسی مستحکم فیبرکربنی را زیر خود پنهان کردهاند که سنگبنای این خودرو به شمار میرود. از آنجا که این مدل بازسازی شده با نام گانتر ورکس و پسوند اسپیدستر به فروش میرسیده، سازنده از المانهای متمایزی استفاده کرده است تا بتواند امضای خود را روی طراحی زیبای پورشه سوار کند. بنابراین جای تعجب ندارد که ببینیم خبری از شیشه جانبی، شیشه جلوی کوچک و فضای زیادی میان پنلها نیست. اسپویلر زیبای ۹۱۱ هم به این خودرو آمده تا در کنار رینگهای پنجپره کلاسیک، ابهت و اصالت ۹۱۱ را در ذهن بیننده تداعی کنند.
هر چند ۹۱۱ اسپیدستر خودرویی مدرن-کلاسیک به شمار میرود اما کابین آن فاقد المانهای دیجیتال امروزی است. تمام نشانگرها مکانیکی هستند و از مواد باکیفیت و با دقت بسیار بالا تهیه شدهاند. مالک خودرو رنگبندی چرم ناپا را با رنگ سرخ انتخاب کرده است که تناقضی چشمگیر و بینظیر را ایجاد میکند. رویهمرفته از کابین این محصول گانتر ورکس نمیتوان عیب گرفت.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خودرو و تجربه رانندگی آن میتوانید مطلب «بررسی فنی گانتر ورکس اسپیدستر ۹۹۳» را مطالعه کنید. نظر شما درباره این اسپیدستر چیست؟ آیا محصولات گانتر ورکس بر سینگر برتری دارند؟
رومانی>مالزی>فرانسه
۱۲ مرداد ۱۴۰۳لطفا از اشکودا هم خبر بذارین توی ترکیه وحشتناک محبوبه
۱۲ مرداد ۱۴۰۳فیات هم همینطور
درود
۱۲ مرداد ۱۴۰۳دوستمون درست میگه فیات کم کم داره اقبالش رو از دست میده و علاقشون ب اشکودا ب حدی زیاده که باید وضو داشته باشی اسمشو بیاری
SMS
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اولش که نگاش می کنی می گی زشته ولی بعد به عمق زیباییش پی می بری
mehran911
۱۲ مرداد ۱۴۰۳عجب چیز فوقالعادهایه این لعنتی
روحم شاد میشه با دیدن محصولات سینگر و صد البته این
خوشحالم سر موضوعات حقوقی پورشه کوتاه اومد و در نهایت با سینگر توافق کردن…
یکی از انتقادهایی که به بورد مدیریتی جدید پورشه وارده اینه که امثال بلوم و صد البته لوتز مشکه بیشتر از اینکه عاشق پورشه باشن بیزینسمن هستند کاملا بر خلاف مدیریت قبلی…
هر چند مدیریت جدید بسیار موفق بوده اما متاسفانه چندان به حفظ میراث این برند اهمیت نمیده…
هر چند بخش پورشه کلاسیک انصافا خوب کار میکنه اما در حفظ و بازتولید نمونههای کلاسیک خیلی خیلی جای کار داره…
اقبال به باز تولید نمونههای کلاسیک پورشه بسیار بسیار بالاست خود کمپانی باید از این فضای فوقالعاده استفاده میکرد
پورشه میتونست از پتانسیل ۱۱ مرکز تجربه خودش در اطراف دنیا برای لذت بردن مردم از سواری نمونههای کلاسیک استفاده کنه که نکرد…
Navid A J
۱۲ مرداد ۱۴۰۳مهران جان بیشتر سر بزن؛ استفاده ببریم
mehran911
۱۲ مرداد ۱۴۰۳درود
قربانت لطف داری
فرصت کنم حتما
👊
۱۲ مرداد ۱۴۰۳یادمه معرفی اولیه شو اسفند سال ۴۰۰ خوندم و عشق کردم . این کمپانی کاردرست کالیفرنیایی ، میراث پورشه رو زنده کرده یعنی انجین تخت هواخنک
چه ۲۵ نسخه کوپه چه ۲۵ نسخه اسپیدستر همگی فروش رفتند . بهای این جواهر از اولشم بالا بود طوریکه خیلی از نمونه های تحویل شده از کمپانی ، بالای ۸۰۰ هزار دلار قیمت داشتند
وزن ماشین زیر ۱۳۰۰ کیلوئه و انجین هواخنکش تا ۴۲۰ اسب قدرت تحویل گیربکس دستی میده و تا ۷۸۰۰ هم دور میگیره . لذت راندن یه خودروی اصیل ، آنالوگ ، مهندسی شده و باکیفیت همون چیزیه که خریدارانش میخوان
زنده باد تاریخچهی غنی و اصالتِ دست نخوردهی پورشه 🇩🇪
۱۲ مرداد ۱۴۰۳خیلی ماشین زشتیه
علی صفرپور
۱۲ مرداد ۱۴۰۳تکذیب می کنم
خورشیدخان
۱۳ مرداد ۱۴۰۳هم بیرون و هم داخل ماشین،کلاسیک و زیباست
OM.01
۱۲ مرداد ۱۴۰۳حسی که یه خودروی کلاسیک restomod داره هیچ خودروی مدرنی نداره. در خودروی restomod درواقع همهچیز مدرن هست اما با دیزاین کلاسیک. البته شرکت gunter werks پورشه هارو restomod نمیکنه و درواقع pro touring میکنه. و باید گفت روندن خودروهای pro touring که واقعا روشون وقت گذاشته شده واقعا نمیشه توصیفش کرد حتی اونایی که روندن هم نمیدونن چجوری باید توصیفش کرد
کارهای شرکت سینگر و بیشتر گانتر ورکس رو خیلی دوست دارم کلاسیک فول مدرن و ارتقا یافته یا شاید هم خودروی مدرن قدرتمندی که کلاسیک شده! حالا هر اسمی که بخواهیم بزاریم روش مهم نیست مهم اینکه ارزش تک تک دلار های پرداختی رو داره این گانتر ورکس
اول ثبت تایم 1:30:99 در لاگونا سگا و 25امین خودروی سریع پیست(نسخه کوپه) دوم موتور 4 لیتری تخت هواخنک تنفس طبیعی که هر لیتر 110 اسب قدرت تولید میکنه!!! سوم وزن فوق سبک 1300 کیلوگرمی و استفاده گسترده از فیبرکربن چهارم گیربکس 6 سرعته دستی پنجم کیفیت ساخت بسیار بالا و مکانیکی بودن اجزا و نبود صفحه نمایش
واقعا خوشبحال اون 50 نفری که نسخه اسپیدستر و کوپه رو مالک هستن، بنظرم واقعا می ارزه به تمام سوپراسپرت های امروزی…
زیزیگولو
۱۲ مرداد ۱۴۰۳وقتی روی شاسی و بدنه و موتور و گیربکس و ……… این ماشین کار بیشتری انجام شده و استحکام بالاتری نسبت به ۹۱۱ های دیگه داره بایدم قیمتش بالاتر باشه چون تقریباً همه چیزش بی نقصه
Taha Ayoobi
۱۲ مرداد ۱۴۰۳جلوش زشته انگار ترسیده ولی از عقبش خیلی خوشم اومد.
علی Shelby
۱۲ مرداد ۱۴۰۳باید چراغ های زیباتری برای جلو کار میشد
ولی با این حال هم زیباست
مثل همه ۹۱۱ های دیگه
شکیبا
۱۲ مرداد ۱۴۰۳فقط یه سوپر میلیاردر عاشق پورش حاضره یک میلیون دلار بابت این ماشین پول بده هر جور حساب میکنم نمی ارزه با این پول میشه یه لامبورگینی و یه فراری و یه مک لارن رو همزمان صاحب شد
علی صفرپور
۱۲ مرداد ۱۴۰۳هوراچیو پاگانی میگه خرید ابرخودروی چند میلیون دلاری حرکت احساسیه نه منطقی. اینم همون داستانه… بحث «ارزیدن» نیست اصلا
Ali sadri
۱۲ مرداد ۱۴۰۳چقدر جلوش خوشگله
علی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳یکی از زیباترین پورشه های تاریخ