پورشه

قیمت پورشه 911 گانتر ورکس از مرز یک میلیون دلار عبور کرد

این نمونه خاص و گران‌قیمت از ۹۱۱ اسپیدستر «گانتر ورکس» کمتر از ۱۵۰ کیلومتر کارکرد دارد.

امروزه بازار پورشه‌های ۹۱۱ بازسازی شده داغ‌تر از هر زمان دیگر است. از شرکت‌های معروفی مانند «سینگر» و «گانتر ورکس» گرفته تا برندهای گمنام دیگری که با بازسازی این سوپراسپرت محبوب، محصولاتی گران‌قیمت را معرفی می‌کنند. یکی از مدل‌هایی که عمر چندانی هم نکرده ولی با افزایش قیمت مواجه شده، ۹۱۱ اسپیدستر گانتر ورکس به شمار می‌رود که تنها ۲۵ دستگاه از آن تولید شده است. به تازگی یکی از مالکان این خودرو تصمیم به فروش آن در حراجی «RM سادبیز» گرفته اما نرخی را برای آن اعلام کرده که تعجب همه را بر انگیخته است.

قیمت این ۹۱۱ هواخنک که بر پایه نسل ۹۹۳ توسعه یافته و با تکیه‌بر پیشرانه ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت خود ۴۴۲ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند برابر ۱,۰۱۸,۷۲۴ دلار اعلام شده است! سازنده این خودرو، گانتر ورکس، می‌گوید که ۹۱۱ بازسازی‌شده‌اش با تکیه‌بر بهبودهای فنی موتوری مانند پیستون‌های فورج‌کاری شده و… برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

مشخصا نمی‌توان یک خودروی قدیمی را به‌روزرسانی کرد و کاری به سیستم تعلیق قدیمی آن نداشت. ۹۱۱ اسپیدستر گانتر ورکس از فنرهای کویل‌اور و باوزهای سفارشی سود خواهد برد که با دیگر اجزای مدرن این خودرو هماهنگی کامل دارد. بنابراین ۹۱۱ اسپیدستر می‌تواند به‌آسانی از حالت راحت به پیست تغییر وضعیت دهد؛ مجموعه گانتر ورکس در سال ۲۰۲۰ و برای اثبات توانایی فنی این خودرو، در پیست «لاگونا سکا» یک دور زمانی را به ثبت رساند که تنها ۰.۲ ثانیه کندتر از ابرخودروی مک‌لارن P1 بود. اگر گانتر ورکس سقف ۹۱۱ اسپیدستر خود را می‌بست شاید فرمان‌روای هیبریدی مک‌لارن را هم شکست می‌داد. در هر صورت مشخص است که با خودرویی موفق و توانا طرف هستیم.

رنگ بدنه ۹۱۱ اسپیدستر «نقره‌ای سقوط» نام دارد و یک آپشن لوکس به شمار می‌رود. بدنه زیبا و براق خودرو صفحات و شاسی مستحکم فیبرکربنی را زیر خود پنهان کرده‌اند که سنگ‌بنای این خودرو به شمار می‌رود. از آنجا که این مدل بازسازی شده با نام گانتر ورکس و پسوند اسپیدستر به فروش می‌رسیده، سازنده از المان‌های متمایزی استفاده کرده است تا بتواند امضای خود را روی طراحی زیبای پورشه سوار کند. بنابراین جای تعجب ندارد که ببینیم خبری از شیشه جانبی، شیشه جلوی کوچک و فضای زیادی میان پنل‌ها نیست. اسپویلر زیبای ۹۱۱ هم به این خودرو آمده تا در کنار رینگ‌های پنج‌پره کلاسیک، ابهت و اصالت ۹۱۱ را در ذهن بیننده تداعی کنند.

هر چند ۹۱۱ اسپیدستر خودرویی مدرن-کلاسیک به شمار می‌رود اما کابین آن فاقد المان‌های دیجیتال امروزی است. تمام نشانگرها مکانیکی هستند و از مواد باکیفیت و با دقت بسیار بالا تهیه شده‌اند. مالک خودرو رنگ‌بندی چرم ناپا را با رنگ سرخ انتخاب کرده است که تناقضی چشمگیر و بی‌نظیر را ایجاد می‌کند. روی‌هم‌رفته از کابین این محصول گانتر ورکس نمی‌توان عیب گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خودرو و تجربه رانندگی آن می‌توانید مطلب «بررسی فنی گانتر ورکس اسپیدستر ۹۹۳» را مطالعه کنید. نظر شما درباره این اسپیدستر چیست؟ آیا محصولات گانتر ورکس بر سینگر برتری دارند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. رومانی>مالزی>فرانسه

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    لطفا از اشکودا هم خبر بذارین توی ترکیه وحشتناک محبوبه

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4897 ديدگاه)

      فیات هم همینطور

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. درود

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (79 ديدگاه)

        دوستمون درست میگه فیات کم کم داره اقبالش رو از دست میده و علاقشون ب اشکودا ب حدی زیاده که باید وضو داشته باشی اسمشو بیاری

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. SMS

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      اولش که نگاش می کنی می گی زشته ولی بعد به عمق زیباییش پی می بری

  2. mehran911

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    عجب چیز فوق‌العاده‌ایه این لعنتی
    روحم شاد میشه با دیدن محصولات سینگر و صد البته این
    خوشحالم سر موضوعات حقوقی پورشه کوتاه اومد و در نهایت با سینگر توافق کردن…
    یکی از انتقادهایی که به بورد مدیریتی جدید پورشه وارده اینه که امثال بلوم و صد البته لوتز مشکه بیشتر از اینکه عاشق پورشه باشن بیزینس‌من هستند کاملا بر خلاف مدیریت قبلی…
    هر چند مدیریت جدید بسیار موفق بوده اما متاسفانه چندان به حفظ میراث این برند اهمیت نمیده…
    هر چند بخش پورشه کلاسیک انصافا خوب کار میکنه اما در حفظ و بازتولید نمونه‌های کلاسیک خیلی خیلی جای کار داره…
    اقبال به باز تولید نمونه‌های کلاسیک پورشه بسیار بسیار بالاست خود کمپانی باید از این فضای فوق‌العاده استفاده می‌کرد
    پورشه میتونست از پتانسیل ۱۱ مرکز تجربه خودش در اطراف دنیا برای لذت بردن مردم از سواری نمونه‌های کلاسیک استفاده کنه که نکرد…

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. Navid A J

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      مهران جان بیشتر سر بزن؛ استفاده ببریم

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. mehran911

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        درود
        قربانت لطف داری
        فرصت کنم حتما

  3. 👊

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    یادمه معرفی اولیه شو اسفند سال ۴۰۰ خوندم و عشق کردم . این کمپانی کاردرست کالیفرنیایی ، میراث پورشه رو زنده کرده یعنی انجین تخت هواخنک
    چه ۲۵ نسخه کوپه چه ۲۵ نسخه اسپیدستر همگی فروش رفتند ‌. بهای این جواهر از اولشم بالا بود طوریکه خیلی از نمونه های تحویل شده از کمپانی ، بالای ۸۰۰ هزار دلار قیمت داشتند
    وزن ماشین زیر ۱۳۰۰ کیلوئه و انجین هواخنکش تا ۴۲۰ اسب قدرت تحویل گیربکس دستی میده و تا ۷۸۰۰ هم دور میگیره . لذت راندن یه خودروی اصیل ، آنالوگ ، مهندسی شده و باکیفیت همون چیزیه که خریدارانش میخوان
    زنده باد تاریخچه‌ی غنی و اصالتِ دست نخورده‌ی پورشه 🇩🇪

    موافقم 9
    مخالفم 4
  4. ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    خیلی ماشین زشتیه

    موافقم 4
    مخالفم 13
    1. علی صفرپور

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      تکذیب می کنم

    2. خورشیدخان

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      هم بیرون و هم داخل ماشین،کلاسیک و زیباست

  5. OM.01

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (546 ديدگاه)

    حسی که یه خودروی کلاسیک restomod داره هیچ خودروی مدرنی نداره. در خودروی restomod درواقع همه‌چیز مدرن هست اما با دیزاین کلاسیک. البته شرکت gunter werks پورشه هارو restomod نمیکنه و درواقع pro touring میکنه. و باید گفت روندن خودروهای pro touring که واقعا روشون وقت گذاشته شده واقعا نمیشه توصیفش کرد حتی اونایی که روندن هم نمیدونن چجوری باید توصیفش کرد

    کارهای شرکت سینگر و بیشتر گانتر ورکس رو خیلی دوست دارم کلاسیک فول مدرن و ارتقا یافته یا شاید هم خودروی مدرن قدرتمندی که کلاسیک شده! حالا هر اسمی که بخواهیم بزاریم روش مهم نیست مهم اینکه ارزش تک تک دلار های پرداختی رو داره این گانتر ورکس
    اول ثبت تایم 1:30:99 در لاگونا سگا و 25امین خودروی سریع پیست(نسخه کوپه) دوم موتور 4 لیتری تخت هواخنک تنفس طبیعی که هر لیتر 110 اسب قدرت تولید میکنه!!! سوم وزن فوق سبک 1300 کیلوگرمی و استفاده گسترده از فیبرکربن چهارم گیربکس 6 سرعته دستی پنجم‌ کیفیت ساخت بسیار بالا و مکانیکی بودن اجزا و نبود صفحه نمایش

    واقعا خوشبحال اون 50 نفری که نسخه اسپیدستر و کوپه رو مالک هستن، بنظرم واقعا می ارزه به تمام سوپراسپرت های امروزی…

    موافقم 7
    مخالفم 2
  6. زیزیگولو

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    وقتی روی شاسی و بدنه و موتور و گیربکس و ……… این ماشین کار بیشتری انجام شده و استحکام بالاتری نسبت به ۹۱۱ های دیگه داره بایدم قیمتش بالاتر باشه چون تقریباً همه چیزش بی‌ نقصه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. Taha Ayoobi

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    جلوش زشته انگار ترسیده ولی از عقبش خیلی خوشم اومد.

    موافقم 2
    مخالفم 5
  8. علی Shelby

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    باید چراغ های زیباتری برای جلو کار میشد
    ولی با این حال هم زیباست
    مثل همه ۹۱۱ های دیگه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  9. شکیبا

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    فقط یه سوپر میلیاردر عاشق پورش حاضره یک میلیون دلار بابت این ماشین پول بده هر جور حساب میکنم نمی ارزه با این پول میشه یه لامبورگینی و یه فراری و یه مک لارن رو همزمان صاحب شد

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. علی صفرپور

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      هوراچیو پاگانی میگه خرید ابرخودروی چند میلیون دلاری حرکت احساسیه نه منطقی. اینم همون داستانه… بحث «ارزیدن» نیست اصلا

      موافقم 8
      مخالفم 1
  10. Ali sadri

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر جلوش خوشگله

  11. علی

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    یکی از زیباترین پورشه های تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا