پورشه ۵۰۰ میلیون یورو در کارخانهٔ زوفنهاوزن خود سرمایهگذاری میکند تا آن را به کارخانهٔ خودروهای الکتریکی برای تولید نسل بعدی مدلهای اسپرت ۷۱۸ کیمن و باکستر که برقی خواهند شد تبدیل کند. این شرکت اهداف بلندپروازانهای برای فروش خودروهای برقی در نظر گرفته است که این یعنی تا سال ۲۰۲۵ یکسوم کل فروش پورشه و تا سال ۲۰۳۰ دوسوم کل فروش آن به مدلهای الکتریکی اختصاص خواهد داشت. ماکان الکتریکی که در لایپزیگ ساخته میشود قطعاً به رسیدن به این اهداف کمک خواهد کرد اما پورشه در این راه به کمک مدلهای اسپرت خود هم نیاز دارد.
کانسپت Mission R که پاییز گذشته در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد ایدهٔ خوبی از نسل بعدی ۷۱۸ الکتریکی را ارائه کرد. گفته میشود این خودروی اسپرت بر اساس همان پلتفرم PPE گروه فولکسواگن که در ماکان EV استفاده میشود ساخته خواهد شد. این یعنی برخلاف ۹۱۱ که طبق گزارشات حداقل تا پایان دههٔ جاری همچنان با پیشرانههای درونسوز ارائه خواهد شد، نسل بعدی کیمن و باکستر بهاحتمالزیاد الکتریکی خواهند شد. به گزارش رسانههای آلمانی، کارخانهٔ زوفنهاوزن آنقدر انعطافپذیر است که میتواند ۷۱۸ الکتریکی را در یک خط تولید در کنار ۹۱۱ درونسوز تولید کند. در این گزارشها ادعا شده که ۷۱۸ الکتریکی در سال ۲۰۲۳ روی خط تولید میرود یعنی همان سالی که ماکان EV از راه میرسد.
به گزارش کارانددرایور، ۷۱۸ الکتریکی با یک موتور در عقب یا با دو موتور و بهصورت چهارچرخ محرک به بازار عرضه خواهد شد. کانسپت Mission R یک موتور ۴۳۵ اسب بخاری در جلو و یک نمونهٔ ۶۵۳ اسب بخاری در عقب داشت که در حالت استاندارد مجموعاً ۶۱۱ اسب بخار و در حالت کوالیفاینگ ۱۰۸۸ اسب بخار قدرت تولید میکردند. وزن این کانسپت هم تنها ۱۵۰۰ کیلوگرم بود. فعلاً اما مشخص نیست که نسل بعدی ۷۱۸ چقدر به این ارقام نزدیک میشود ولی میدانیم که از تکنولوژی شارژ ۸۰۰ ولتی استفاده خواهد کرد که به ادعای پورشه از ۵ تا ۸۰ درصد از باطریها را ظرف ۱۵ دقیقه شارژ میکند.
1123
۱ اسفند ۱۴۰۰فکر میکنم تا حالا ماشین اسپرت برقی نداشتیم، همه یا سدان و کراس اوورن یا هایپرکار
بنظرم خیلی خوب میشه اگه بتونن هندلینگ ایده آلی در حد 718 فعلی ارئه بدن
زیزیگولو
۱ اسفند ۱۴۰۰ای وای🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
slatanat JDM
۱ اسفند ۱۴۰۰10 روز عزای عمومی در مونیخ و فرانکفورت و دورتموند
مهدی موتور
۱ اسفند ۱۴۰۰الان وضع مدرسه که هایپر کار و سوپر کار ها برقی اد ولی ماشین بیست هزار دلاری بنزینی
ارین صاحب جمعی
۱ اسفند ۱۴۰۰کارخانه را ببین چقدر تمیزه حالا مال ایرانخودرو انگار ناهارخوریه از بس اشغال رو زمینه
GMA
۱ اسفند ۱۴۰۰۷۱۸ برقی، تصورش ته دل آدمو خالی میکنه😢
اگه وزنش حدود ۱۵۰۰ کیلو گرم باشه قابل قبوله ولی اگه بیشتر باشه رو هندلینگش تاثیر میزاره
محمد امین
۱ اسفند ۱۴۰۰پورشه میشن r که نهایت سبک سازی در خود های اسپرت برقی پورشه هست، بیش از ۱۵۰۰ وزن داره ، به نظرم خیلی سخته که توقع وزن ۱۵۰۰ از ۷۱۸ داشت
به نظرم حدود وزن ۱۸۰۰ رو داره
GMA
۱ اسفند ۱۴۰۰متاسفانه خودرو های الکتریکی بسیار سنگین هستند، مثلا ریماک نورا که از شیرون هم سنگین تره
فکر میکنم سبک ترین هایپرکار الکتریکی حال حاضر جهان لوتوس اویجا هست که با وجود روش های بسیار پیشرفته و پیچیده کاهش وزن ساخته شده ولی باز هم وزن ۱۶۸۰ کیلوگرمی داره که برای یک هایپرکار وزن بسیار زیادیه
در کل بعید میدونم فعلا روشی برای سبک سازی الکتریکی ها وجود داشته باشه
محمد امین
۱ اسفند ۱۴۰۰فراری یک پلتفرم خاص به ثبت رسونده، باید دید که چه قدر میتونه در سبک سازی خودرو های الکتریکی تاثیر داشته باشه ، فکر میکنم باید تا ۲۰۲۵ که از خودرو الکتریکی اشون رونمایی میکنن منتطر بمونیم
پلتفرم فراری متمرکز بر مرکز سقل پایین و مشابه با خودرو های درون سوز هست و مکان نصب موتور های الکتریکی و باتری ها کاملا متفاوت هستن و گفته شده که پرفورمنسی بهتر از خودرو های درون سوز در پیست به نمایش میزاره با قدرت برابر
به نظر انقلابی میاد ، ولی باید تا روز رونمایی و مقایسه در پیست صبر کرد
Sina10
۱ اسفند ۱۴۰۰همین قدر از توانایی ضعیف برقیا توی پیست بگم که میشن R با ۱۰۷۳ اسب بخار و شتاب ۲.۵ ثانیه ای و این بدنه
فوق فوقش در حد ۹۱۱ GT3 کاپ با قدرت نصفش هست!
پلاد با هزار اسب بخار و تایکان با اون همه سر و صدا
رقیب M5 CS با تایم اتواسپرت و یا تایم GT63S نشده
حتی تایکان رقیب الفا جولیا کوادریفولیو نشده و پلاد فقط چند ثانیه ازش سریعتر بوده
فقط این وسط ID.R رکورد های خوبی داشته که خب بایدم چنین رکورد هایی ثبت میکرد
واسه همین به نظرم کیمن جدید اگه برقی باشه نه تنها وزن مناسبی نداره و احتمالا اقا محمدامین صحیح گفته (همون حدود ۱۸۰۰ )
بلکه رانندگیش هم احتمال زیاد جذابیت کیمن کنونی رو نداره
1123
۱ اسفند ۱۴۰۰خب استخراج 1000 اسب از موتور الکتریکی ساده تر از درونسوز ها انجام میشه
از طرفی همین میشن آر میتونه خیلی بهتر 911 ها توی پیست باشه چون که مشکلات پلتفرم موتور عقب رو نداره دوامش توی پیست بالاتر خواهد بود
حسین
۱ اسفند ۱۴۰۰رولزرویس یه ماشین داشت جزو آلاینده ترین ماشین ها بود در حالی که بی صداست و راننده هاشونم آدمای پولدار و بعضا با کلاسه.
حالا چرا باید این ماشینبنزینی پر دردسر باشه؟
شنیدم تو آمریکا مرکز خرید دوره و سیستم حمل و نقل عمومی هم ضعیفه و مردم آمریکا هم برای اینکه کارشون راه بیوفته ماشین میخرن نه لذت.حالا کدوم سدان ۱۰۰۰ لیتر فضای بار داره؟مناسب ترین ماشین ها برای مسافرت کراس اوور و اس یو وی هستند.
یه چیز دیگه هم هست که کراس اوور ها رانندگی جذابی ندارن.
خب
۱-خیلیا برای لذت ماشین نمیخرند.
۲-اگه پولدار باشی میتونی ماشینی مثل کاین بخری که پرفورمنسش مثل سوپراسپرتاست.
۳-حالا نه که خیلی „اس یو وی„ ها رانندگی جذابی دارن،شما بیاین به کراس اوور ها فحش بدین.
حسین
۱ اسفند ۱۴۰۰آخ آخ مورد ۴ رو در ادامه بگم یادم رفت
۴-کسی زورت نکرده کراساوور بخری کلی سدان هست که میتونی بخری.
و اینم بگم که توی اروپا هنوز هاچبکها هم پرفروشند و چین هم هنوز سدان ها هم پرفروشند.اما توی توی آمریکا کراس اوور ها خیلی پرفروشند.
حسین
۱ اسفند ۱۴۰۰مزدا cx9 هم رانندگی جذابی داره تو کراس ها.
GMA
۱ اسفند ۱۴۰۰صحیح. 😂
net
۱ اسفند ۱۴۰۰ماشینهای ائودی و پورشه و لامبورگینی که در کشتی به مقصد امریکا در اتش سوختند😔😔
امین
۱ اسفند ۱۴۰۰راننده های تسلا از هوندا میترسن چون اگه ویدیو های wham baam teslacam رو تو یوتوب دیده باشید که دوربین های تسلا هست هوندا سوار ها هی به تسلا ها میزنن
amir5-077
۱ اسفند ۱۴۰۰ننگ به این زندگی 😞✊
Sina10
۱ اسفند ۱۴۰۰وحشتناکه
پس سوخت مصنوعی چی شده؟
کیمن برقی؟ تصورش بسیار ناراحت کننده است
تنها واژه ای که به ذهنم میرسه شکسته
که یه سری مجله با کلمات زیبا و جذاب و یه سری کانال با چند تا درگ ، پنهانش کنن
امیدوارم این حرفا در حد شایعه باشه
هنوز چیزی قطعی نشده خوشبختانه
abdi_mahdi
۱ اسفند ۱۴۰۰عجب پس فکنم کلا ساخت ماشین برقی شکست حساب میاد
Sina10
۱ اسفند ۱۴۰۰نه منظورمو اشتباه گرفتین
ماشیت برقی اسپرت در این کلاس شکسته
معیار های این کلاس راحتی و هزینه کم نیستن
اول اینکه باید سبک وزن باشه که احتمال بالا نیست
دوم اینکه گیربکس دستی خبری نیست
وگرنه سدان و شاسی بلند برقی چیزی جز موفقیت نیست
Porsche 911
۲ اسفند ۱۴۰۰سینا جان
درسته که پورشه با سوخت مصنوعی میخواست به درون سوز ها کمک کنه هنوز دست از اینکار برنداشته ولی یچیزی به اسم سیاست این یکی دو ساله دارن فشار به خودروساز ها میارن
واضحه تو این یکی دو ساله چقدر تغییر داشتیم
ALIREZA
۱ اسفند ۱۴۰۰این که قرار بود پرچم درون سوز هارو بالا نگه داره پس چی شد ؟
امیرشایان فرازی
۱ اسفند ۱۴۰۰هعی
ننگ به این زندگی ✊😥
mohamadreza83
۱ اسفند ۱۴۰۰دیروز هم گفتم
هیچ راهی جلوی خودروساز ها به غیر از الکتریکی سازی کامل وجود نداره و این یک سناریوی از پیش نوشته شده هست و این سیاست بشدت هم از طرف دولت ها حمایت و ساپورت میشه .
برا اینکه متوجه این موضوع بشید برید مثلا اخبار خودرویی همین پدال رو مثلا توی تیر ۹۸ ببینید تا متوجه بشید توی این ۲_۳ سال الکتریکی ها به اندازه ۲۰_۳۰ سال همه گیر تر شدن و این روند با سرعت و شدت هر چه تمام تر و قطعا با آهنگ بیشتری در طی روز ها ؛ ماه ها و سال های آینده ادامه پیدا میکنه .
این شومن بازی های تویوتا و پورشه که سوخت های سنتتیک و گازهیدروژن و … تبلیغ میکنن هم هیچ نتیجه ای در پی نخواهد داشت و صرفا یک نمایش کودکانه برای خام کردن طرفدارها و مردم هست ؛ چرا که عملا از سیاست های سوخت های سنتتیک و … هیچ حمایتی از طرف دولتمردان به عمل نمیاد و این یعنی شکست تمام و کمال این پروژه ها ( البته از همون اول هم معلوم بود ؛ هر چیزی که مورد تأیید سیاستمداران نباشه محکوم به فناست ؛ الان هم که میبینیم ؛ خانواده ۷۱۸ و ماکان در نسل آینده تمام الکتریکی اند. )
جهان تا سال های بسیار طولانی در دستان الکتریکی ها خواهد بود تا بعدش ببینیم چی میشه ؛که مطمئنا عمر ما به دوران بعد از الکتریکی ها نخواهد رسید .
در سال های اخیر هم که مردم بشدت از خودروهای الکتریکی حمایت و استقبال کردند و هر سال که میگذره تقاضای الکتریکی ها بیشتر شده تا در نهایت کل دنیا رو به تسخیر خودشون در بیارن ؛ که مطمئنا اون روز زود تر از چیزی که هممون الان توی ذهنمون داریم فرا میرسه ؛ همونطور که توی سال ۲۰۱۸ هم کسی فکر نمیکرد که ۳ سال بعد اینقدر بودجه به الکتریکی سازی اختصاص پیدا کنه ؛ ولی کرد !
اینها حقایقی هستند که اصلا نمیشه کتمان کرد و همه هم میدونن .
حالا خوب یا بد بودن الکتریکی ها خودش یه بحث جداست که واقعا هم اهمیتی نداره چون هیچ کس نمیتونه جلوی این حرکت رو بگیره .
mohamadreza83
۱ اسفند ۱۴۰۰قشنگ یادمه توی سال ۲۰۱۹ و حتی تا نیمه اول ۲۰۲۰ همه خیلی مطمئن میگفتن تا سال ۲۰۵۰ درونسوزها هم کنار الکتریکی ها توسط کمپانی ها تولید میشن و حتی تعداد زیادی از کمپانی ها تعهد خودشون رو هم به این موضوع اعلام کرده بودن ؛ اما الان انگار که ۱۰۰ سال گذشته ؛ حتی فکر کردن به اینکه ۳۰ سال بعد هم قراره ماشین درونسوز تولید بشه ؛ خنده داره !
واقعا توی این ۱_۲ سال جهان خودرو چقدرررر متحول شده !
هعی !
دیگه همه ماشین ها مثل هم میشن صرفا با بدنه و آرم برند متفاوت و این واقعا مسخرش !!!