پورشه

پورشه ماکان برقی از چراغ‌های دوگانه استفاده خواهد کرد!

با توجه به تصاویر جاسوسی بدون پوشش که اخیراً از پورشه ماکان الکتریکی منتشر شده، چراغ‌های جلوی دوقسمتی آشکار شدند.

برای طرفداران پورشه خبری بدی داریم. چراغ‌های جلوی دوقسمتی زشت مثل چیزی که در محصولات جدید ب‌ام‌و دیده‌ایم به یک ویروس تبدیل شده و پورشه را هم مبتلا کرده است. مدت‌ها است که میدانیم پورشه در حال توسعهٔ نسل دوم کراس‌اوور ماکان است و این خودرو برخلاف نسل قبلی صرفاً به‌صورت الکتریکی ارائه خواهد شد. بااین‌حال، تا همین اواخر هیچ‌کس ظاهر نهایی کراس‌اوور الکتریکی پورشه را نمی‌دانست زیرا پروتوتایپ‌های آن با پوشش‌های استتاری سنگین آزمایش می‌شدند.

به‌تازگی اما یک ماکان مشکی‌رنگ توسط عکاسان جاسوس شکار شده که تقریباً هیچ پوشش استتاری ندارد. با توجه به این تصاویر، متأسفانه درحالی‌که پروفیل جانبی ماکان الکتریکی فرم اسپرت خود را حفظ کرده و نمای عقبی تکاملی از نسل قبلی به نظر می‌رسد، طراحی قسمت جلو گیج‌کننده و بحث‌برانگیز است. هرچند فرم کلی دماغهٔ ماکان شبیه تایکان قدبلند به نظر می‌رسد ولی گویا پورشه تصمیم گرفته در اینجا از چراغ‌های دوقسمتی استفاده کند زیرا علاوه بر چراغ‌های روی کاپوت، کمی پایین‌تر داخل سپر هم چراغ‌هایی دیده می‌شود. همچنین بر اساس این تصاویر جاسوسی، رندرهایی طراحی شده که ظاهر ماکان جدید را بهتر نشان می‌دهد.

البته هنوز هم باید به این موضوع با دیدهٔ تردید نگریست زیرا شاید پورشه عمداً چراغ‌های جلوی پروتوتایپ ماکان را این‌گونه نصب کرده تا همه را فریب دهد اما این احتمال بسیار ضعیف است زیرا خودروسازان معمولاً برای چنین کارهایی هزینه نمی‌کنند؛ بنابراین، به‌احتمال‌زیاد نسل جدید ماکان را با چراغ‌های جلوی دوقسمتی خواهیم دید که شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید.

گذشته از طراحی، میدانیم که ماکان الکتریکی اشتراکات زیادی با آئودی Q6 E-Tron خواهد داشت و هردو روی پلت‌فرم الکتریکی پریمیوم یا PPE ساخته می‌شوند. درحالی‌که گفته می‌شود آئودی در نسخهٔ SQ6 E-Tron حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت، طبق شایعات، ماکان قوی‌تر خواهد بود و می‌تواند تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد تا برتری پورشه نسبت به آئودی در دوران الکتریکی هم حفظ شود. بااین‌حال، هردو خودرو از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی بهره می‌برند که امکان شارژ سریع تا حداکثر ۲۷۰ کیلووات ساعت را فراهم می‌کند. همچنین طبق گفتهٔ آئودی، پکیج باطری این کراس‌اوورها حدود ۱۰۰ کیلووات ساعتی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. X

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    داره اوروس میشه

    موافقم 27
    1. دیجی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (421 ديدگاه)

      اینجور چراغ ها عشق چینی ها

      موافقم 22
  2. ARIAN

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    نهههههه نهههههه پورشه رو دیگه نههههه. صبحمو خراب کردی این چه سمیه حالم بد شد من چراغ قبلیه رو میخوام

    موافقم 28
    مخالفم 7
  3. امیررضا

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    ترند می‌دونی چیه؟ بد یا خوب الان این مد شده باید بسازی. از خودروهای چینی بگیر تا فرانسوی و آلمانی و غیره همشون به این ترند واکنش نشون میدن.

    موافقم 2
    مخالفم 19
  4. سید علیرضا

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    چراغ دو قسمتی پسندم نیست

    موافقم 14
  5. AMANTE

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    کلا شانس نداریم، نه از مکان زندگی و نه از عشق به ماشین که سبک طراحی چراغ دو قسمتی مد شده.
    بزودی باید شاهد سوپرماشین هایی با طراحی چراغ دو قسمتی باشیم.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. amir-mr

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    درسته از نمای روبه رو شبیه پورشه نیست ولی زشت هم نیست

    موافقم 10
  7. امیر

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    ماکان ev برای رقابت با تسلا مدل y وارد بازار میشه ! این چیزیه که تمام منابع نزدیک به پورشه تایید کردن ، پس میشه نتیجه گرفت : فلسفه تولید ماکان تغییری نکرده و همچون گذشته قرار به همراه کیمن و ۷۱۸ ساده ، محصولات اقتصادی پورشه رو تشکیل بدن ( در مقایسه با مدل های ۹۱۱ یا کاین و یا مدل های خاص ۷۱۸ ، خیلی ارزون تر هستن و در سبد محصولات پورشه اکونامیک حساب میشن ) و این یعنی قرار نیست که یه محصول خیلی خاص ببینیم ! قیمت پایه ماکان ev حداکثر ۷۰ هزار دلار باشه که تقریبا تو رده قیمتی محصولات تسلا و جنرال موتورز قرار میگیره ، در کل میخوام اینو بگم : نباید ازش انتظار خاصی داشت

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. heshmat021

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (415 ديدگاه)

    تا دیروز همه مسخره میکردن چراغ دوقسمتی رو
    چینی و کره ای و ژاپنی، ولی تا پورشه ۲ قسمتی کرد
    همه میگن بد نیس، متفاوته!

    موافقم 11
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    تایکان شاسی بلند

  10. بنده حقیر

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ماشینو خراب کردند.
    چرا ماکان هم قربانی برقی شدن شد
    تازه داشتم ازش خوشم می آمد 😭😭

    این خبر کل روزم را خراب کرد.

    چراغ هاشم چنگی به دل نمی‌زند

    دیگه اصالت نداره

  11. کاوه

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    نکن اقا نکن.چرا دارن عمدا طراحی ها رو خراب میکنن؟؟؟؟؟؟وجدنانا ماکانهای تو ایران رو نگاه میکنی میمیری براش از بس خوشگله.طراحی اش مخصوصا طراحی چراغ های جلو عقبش فووووووووش الغاده است.چیز به اون قشنگی رو وقتی میتونی طراحی کنی چرا اینجوری باید خرابش کنی؟این چراغ های مسخره اضافی چیه چسبوندی بهش اخه؟

  12. Anti Tesla

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    به کدوم خراب شده ای میریم!
    اه!اه!
    من پورشه های سابق رو دوست دارم!

  13. Arshia m3csl

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    چه خوشگله پورشه آثار هنریه همیشه گفتم واقعا زیبا و عالیه تنها برقی هایی که واقعا دوست دارم مال پورشه هست چون اصالت و هنر و زیبایی تو ماشین هاشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. T

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (354 ديدگاه)

    منو یاد رنو ۵ جدید انداخت🤣

    موافقم 1
    مخالفم 3
  15. mehrab azizi

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام قشنگ تر شده است و اصلا چراغ ها زشت نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 5
  16. amirmohammmad

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    چراغ ها رو از بی ام و کپی نرفته ؟ یا من اینجوری احساس میکنم ؟؟ سری هفت منظومه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. علی جردن

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    همه گیر دادن به چراغ هاش تا موضوع اصلی ازیاد بره من راضیم چراغ هاش ۱۰۰ قسمتی شه اما بجای موتور برقی یه موتور بنزینی داشته باشه

  18. همایون

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (784 ديدگاه)

    کاش حداقل مدل پلاگین هم داشت.
    هم برقیه هم چراغاش دو قسمتیه😒
    فکر کنم اولین بار سیتروئن آین چراغهای دو قسمتی رو تبدیل به ترند روز کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا