یکی از طراحان فعال در زمینه خودرو رندرهایی متفاوت از یک خودرو به نام پورشه میشن S بوت تیل را منتشر کرده است.
گفته میشود شکل قطره اشک یکی از آیرودینامیک ترین اشکال در تاریخ است چراکه هوا با کمترین درگ ممکن از اطراف آن عبور میکند. بخش دم یا پشت قطره اشک نقش مهمی در این فرایند ایفا میکند و به همین خاطر میتوانیم به اهمیت آن در پرندگان، هواپیماها و قایقها پی ببریم. پورشه میشن S بوت تیل توسط هنرمندی به نام ژی هوانگ طراحی شده و این ویژگی را وارد دنیای خودرو کرده است.
میشن S بوت تیل به عنوان یک مینی ون ابر مسابقهای تجسم شده و تجربه درخشان پورشه در موتور اسپرت را با عناصر و تناسبات مشابه ۹۱۱، کاکپیت برگرفته از سوپر اسپرت ها و طراحی منحصربهفرد مخصوصاً در بخش پشتی ترکیب میکند. اگرچه این رندرهای دیجیتالی ارتباطی با خود پورشه ندارند اما میشن S بر اساس میراث این برند آلمانی شکل گرفته و همان انرژی خاص محصولات پورشه را منتقل میکند.
در میشن S بوت تیل خبری از شاخصههای مرسوم خودرویی همچون ۹۱۱ یا کیمن نیست بلکه زبان طراحی گرد و منحنی در نظر گرفته شده تا این خودرو مناسب پیست مسابقه باشد. همانطور که مشاهده میکنید سطوح نرم و شناور به خوبی در یکدیگر ادغام شدهاند و خبری از طراحی رادیکال نیست. میشن S علیرغم استفاده از خطوط منحنی و شناور طرح کلی نسبتاً سادهای دارد و بخش برجسته آن را میتوان دم غیرعادی دانست که با نگاه از بالا ظاهر عجیب خود را به نمایش میگذارد. هوانگ میگوید:
برای این طراحی از قطره آب الهام گرفتهام تا خودرو ظاهری بسیار دینامیک داشته باشد و شکل بدنه آن شبیه پورشه ۹۰۸ و ویژن گرن توریسمو شود
طول و عرض این خودروی مفهومی به ۵.۶ و ۲.۱ متر میرسد و بنابراین ۵ نفر از جمله راننده حرفهای میتوانند در کابین بنشینند. ارتفاع پورشه میشن S بوت تیل از سطح زمین نیز به ۱.۲۶ متر میرسد که با ارتفاع ۹۱۱ برابر است. البته سرنشینان در داخل خودرو حس و حال محصولات سطح بالا را خواهند داشت. نوارهای نورانی نیز نقش مهمی در طراحی این خودرو ایفا میکنند و در بخش جلو و عقب به عنوان چراغهای اصلی مطرح هستند.
طراح این خودرو دو نسخه از آن را با رنگهای سفید و مشکی معرفی میکند به گونهای که مدل سفید رنگ اولویت خود را راحتی و دوستی بیشتر با سرنشینان میداند اما اگر به دنبال تجربه آدرنالین بالا باشید میبایست به سراغ نسخه مشکی رنگ بروید که سرعت بیشتر و تجربه سواری هیجانانگیزتری دارد. در عقب این مدل نیز یک اسپویلر برای ایجاد حداکثر داون فورس نصب شده است.
به نظر میرسد میشن S بوت تیل نیز همانند کانسپت میشن X پورشه از قوای محرکه برقی استفاده میکند و عدم وجود ورودیهای هوای جلو نیز مؤید چنین نکتهای خواهد بود. وجود یک درب طویل در دو سمت خودرو باعث دسترسی به کابین میشن S خواهد شد. شیشه جلوی این خودروی مفهومی نیز کاملاً به عقب کشیده شده و حالت حباب مانند ایجاد کرده است. با چنین طرحی سرنشینان حس آزادی و میدان دید زیادی خواهند داشت. هدف از طراحی این کانسپت ارائه تجربه سواری با خودروهای مسابقهای است و اگرچه تنها یک طرح مطالعاتی شخصی به شمار میرود اما قطعاً میتواند بستر تمرین مناسبی برای دیگران باشد.
AMANTE
۲۴ آبان ۱۴۰۲طراحی و ایده ی جالبیه ولی اصلا اون حس و حال طراحی های پورشه رو نداره.
فکر کنم پایه طراحی این ماشین اون ون کانسپت پورشه است که تبدیل اش کرده به این.
https://www.pedal.ir/porsche/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-%D9%88%D9%86-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-renndienst/
new reventon
۲۴ آبان ۱۴۰۲این همونیه که باید باشه
𝐀𝐥𝐢
۲۴ آبان ۱۴۰۲طراحی خیلی خوبی داره اما حس پورش رو به آدم نمیده/:
حسن
۲۴ آبان ۱۴۰۲سایبر تراک پورشه مزخرف محض
بهنام
۲۴ آبان ۱۴۰۲طراحی های پورشه هم داره به سمت بیهویتی میره .
مزدک
۲۸ آبان ۱۴۰۲خدا نیاره این روز رو برای پورشه!!!
💀
۳ آذر ۱۴۰۲همین طراحی رو تسلا میزد :
این چه مزخرفیه