پورشهچشم انداز

طرح اولیه از ابرخودروی برقی پورشه میشن X رونمایی شد؛ جانشین 918

جدیدترین مدل مفهومی پورشه به نام میشن ایکس (Mission X)، ابرخودرویی تمام برقی است که آماده‌ی تولید به نظر می‌رسد.

فراری و پورشه، تقریبا هر ۱۰ سال یک‌بار اقدام به رونمایی از محصولی در کلاس ابرخودرو می‌کنند. این سنت تاریخ‌ساز، برای فراری قدمت بیشتری دارد اما پورشه نیز از ابتدای قرن ۲۱ به ساخت هایپرکارهای ویژه با تیراژ تولید محدود، علاقه‌مند شده است.

پورشه 959

پورشه ۹۵۹ بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ به تعداد ۳۳۷ دستگاه تولید شد. این پروژه از نظر تجاری برای شرکت سازنده، زیان‌آور بود اما ضمن شکست رکوردهای مختلف، جایگاهی بسیار مهم در تاریخ‌ خودروسازی جهان به‌دست آورد. بسیاری از فناوری‌هایی که پورشه برای ۹۵۹ ارائه کرد، موفقیت‌های بزرگ در آینده داشت.

پئرشه کررا GT

با شروع قرن ۲۱ و پایان مشکلات مالی در پورشه، پروژه‌ی کررا GT وارد مرحله‌ی تجاری‌سازی شد و سال ۲۰۰۴ به نمایشگاه‌های جهان رسید. این خودرو در ابتدا  ۹۸۰ نام داشت و با هدف تاثیر بر بهترین سوپراسپرت‌های زمان خود، طراحی شد. مدل مفهومی ، پروژه‌ی کررا GT سال ۲۰۰۰ در نمایشگاه پاریس روی صحنه رفت و با کمی تغییرات ظاهری، ۴ سال بعد به تولید انبوه رسید. از این مدل، ۱۲۷۰ دستگاه وجود دارد.

پورشه 918

پورشه ۹۱۸ به تعداد ۹۱۸ دستگاه، سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تولید شد. از نظر عملکرد فنی و تجاری، ۹۱۸ بهترین محصول پورشه در گروه خودروهای ویژه محسوب می‌شود. پیشرانه هیبرید و طراحی خاص در این مدل، فراتر از زمان خود بود. به همین دلیل، ۹۱۸ یکی‌از مهم‌ترین تولیدات پورشه در تاریخ خودروسازی دنیا است و ارزش کلکسیونی بسیار بالایی دارد.

موفقیت تایکان در فروش تجاری و عملکرد فنی، نوید‌بخش استفاده از پیشرانه تمام برقی برای ابرخودروی بعدی پورشه بود. علاوه‌بر تایکان، خودروی مسابقه‌ای –تحقیقاتی میشن R هم، تحسین کارشناسان را برانگیخت و نشان داد، عزم پورشه برای توسعه مدل‌های اسپرت برقی، جدی است.

پورشه میشن ایکس

پورشه میشن ایکس، اهداف بزرگی دارد. این خودرو قرار است با پیشرانه تمام برقی، بهترین زمان‌ نوربرگ رینگ را ثبت کند و تجربه‌ای عالی از کیفیت رانندگی ارائه دهد. محصول نهایی، زیبایی و راحتی مورد انتظار از یک خودروی گران‌قیمت ساخت پورشه نیز خواهد داشت؛ اما احتمالا می‌تواند اولین مدل جاده‌ای با زمان کمتر از ۷ دقیقه در نوربرگ رینگ نیز باشد.

پورشه میشن ایکس نمای عقب

سبک طراحی میشن ایکس مفهومی، تفاوتی عجیب با دیگر تولیدات پورشه دارد. این مدل، چندان مشابه ۹۱۱ و ۹۱۸ و تایکان نیست. حالت چراغ‌ها و کل بدنه، شباهت‌هایی به مدل‌های مسابقه‌ای پورشه در لمان دارند. این ترکیب به شکلی دیگر، قبلا در مدل مفهومی ۹۱۹ هیبرید و خودروی مسابقه‌ای ۹۱۹ دیده شده بود.

ابرخودرو پورشه میشن ایکس

دیگر نکته‌ی مهم که توسط پورشه تاکید می‌شود، نسبت قدرت به وزن برای میشن ایکس است. معماری ۹۰۰ ولت این ابرخودروی برقی، یک اسب بخار برای هر کیلوگرم فراهم می‌کند. اگر وزن میشن ایکس را مشابه پورشه ۹۱۸ در حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم فرض کنیم؛ قدرت تولیدی برای ابرخودروی جدید پورشه، ۱۷۰۰ اسب بخار خواهد بود که روی کاغذ، عددی رویایی و هیجان انگیز است. در سال ۲۰۱۵ قدرت پورشه ۹۱۸ تقریبا نصف این عدد، برابر با ۸۷۵ اسب بخار بود و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۵ ثانیه داشت. در مجموع، می‌توان حداقل قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲ ثانیه یا کمتر را برای ابرخودروی برقی پورشه، محتمل دانست.

پورشه میشن ایکس کابین

فراتر از طراحی بدنه و تجهیزات فنی مخفی در میشن ایکس، تصاویر جذابی از نمای داخلی این ابرخودرو منتشر شده است. کابین شباهت‌هایی به سفینه‌های فضایی یا حباب زیردریایی‌های تفریحی را نشان می‌دهد تا بهترین دید به اطراف فراهم شود. رنگ اصلی صندلی‌ها و داشبورد، قهوه‌ای نزدیک به نمونه‌ی دیده شده در پورشه ۹۵۹ کلاسیک است؛ درحالی‌که برای فرمان و صندلی راننده، جزئیات سفید وجود دارد. ظاهرا برای سرنشین کنار راننده، تجهیزات آنالوگ استفاده شده است اما روبروی راننده، پنل‌های دیجیتال نصب می‌شوند.

پورشه میشن ایکس نمای جانبی

ابعاد میشن ایکس با ۹۱۸ تفاوت‌هایی دارد. ارتفاع سقف ۱/۲ متر، طول ۴/۵ متر و عرض ۲ متر، ابعاد دقیق میشن ایکس را نشان می‌دهند. این مدل ۱۵ سانتی‌متر طول کمتر نسبت به ۹۱۸ کوتاه‌تر و ۵ سانتی‌متر، عرض بیشتر دارد. جالب‌تر اینکه قرار است باتری‌های ابرخودروی پورشه، پشت صندلی‌ها نصب شوند تا بهترین تعادل و مرکز ثقل، وجود داشته باشد.

هنوز اطلاعات رسمی از وزن و قدرت و گشتاور میشن ایکس موجود نیست؛ اما طراحی الهام‌گرفته از مدل‌های مسابقه‌ای لمان، قطعی به نظر می‌رسد. امسال، ۷۵مین سالگر تاسیس پورشه و صدمین سالگرد برگزاری لمان ۲۴ ساعته است؛ پس‌ می‌توان امیدوار بود که برند آلمانی، ابرخودرویی حیرت‌انگیز و تاریخ‌ساز عرضه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۹ رای

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. amir-z

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    یا خدا داریم به کجا میریم😑😑

    موافقم 97
    مخالفم 4
    1. امین

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (520 ديدگاه)

      اتفاقا این حرکت عالیه نباید مثل روولتو با v12 زد تو سر پرفورمنس فراری هم همین کار رو خواهد کرد برای ماشینی بعد sf90 چون sf90 همون ۹۱۸ ی هست که دو تا توربو داره این حد نهایی درون سوز هاست به نظرم بعدش یا باید مثل هنسی ونوم اف ۵ با موتور رفتار کنی یا اینکه بری تو سبک gt3 یا لمانز و f1

      موافقم 8
      مخالفم 47
    2. محمدعلی کاشی

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      باید بگیم:
      یا خدا، دارن به کجا میرن
      ما که هنوز پابند خاندان پراید و ۴۰۵ هستیم

      موافقم 41
      مخالفم 4
      1. Python

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        داداش با پول ۱۰۰تا ۴۰۵یدونه هم از اینا نمیدن
        ۴۰۵باید با اقتصادی هاشون مقایسه بشه

        موافقم 15
        مخالفم 17
  2. deutschland

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (156 ديدگاه)

    یا خدا …. هیجان انگیز ترین اتفاق خودرویی سال قراره رخ بده
    ۹۱۸ با اینکه نزدیک ۱۰ سال از رونماییش گذشته ، از هایپرکار هم نسل خودش یک سروگردن بالاتره و هنوزم میتونه در مقابل هایپرکار های نسل جدید حرفی برای گفتن داشته باشه
    این یکی دیگه فکر کنم حسابی قراره گردوخاک به پا کنه و مچ رقیباشو بخوابونه
    باید ببینیم جواب فراری و مک لارن به این اعجوبه چیه؟

    برای رونماییش لحظه شماری میکنم

    موافقم 65
    مخالفم 11
    1. محمدامین

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کجا یه سرو گردن بالا تره تو نسل خودش از گالاردو عقب میموند پورشه صرفا ماشین کلکسیونی هست مگرنه 911 که با موستانگ درگ داره

      موافقم 0
      مخالفم 15
      1. رضا

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (154 ديدگاه)

        بهترین اعداد و ارقام هر دو خودرو رو مقایسه کنی متوجه میشی کدوم عقب میموند

      2. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1219 ديدگاه)

        دقیقا کجا پورشه از گالاردو عقب میموند؟
        ۹۵۹ که اصلا لامبورگینی رو آدم حساب نمیکرد و رقابتش فقط با فراری بود بر سر سریعترین خودروی جاده ای
        کررا GT هم نیاز به تعریف نداره
        فقط دوست دارم بدونم موستانگ رو چطور وارد این قضیه کردی
        سطح نظراتت واقعا بالا هستن

  3. corvette

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    به به

    موافقم 45
    مخالفم 4
  4. وی

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (376 ديدگاه)

    با اختلاف بد ترین اتفاقی که میتونست برای کاررا gtو918 بیفته تمام برقی شدن بود… اصلا اهمیتی نداره که چه پرفورمنسی داره وقتی که برقی باشه

    موافقم 59
    مخالفم 20
    1. حسین

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      این خودرو ربطی به هایپرکار های مرسوم پورشه نداره
      و یک خودروی متفاوت و خاص از پورش خواهد بود
      محصولی در خور توجه نسبت به عصر امروز
      و احتمالا آماده شده برای رفتن بر صدر این سکو

      موافقم 32
      مخالفم 8
      1. رضی

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (22 ديدگاه)

        توی این مقاله گفته که پورشه این رو رسما نسخه ی جدید همون سری کلکسیونی و تولید محدود خودش میدونه.

        خیلی ناگهانی و زود بود برای تمام برقی کردنش کاش تا فرصت بود یبار دیگه از پیشرانه احتراق داخلی استفاده میکرد
        افسوس…

        موافقم 24
        مخالفم 4
        1. حسین

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          این هم نوشته شده که
          متناسب با سالگرد ۱۰۰ سالگی لمان
          قراره رونمایی کنن
          بنظرم بعیده جانشین اونا باشه چون حتی طراحیش هم ربطی نداره
          حالا خواهیم دید

    2. abbas

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (288 ديدگاه)

      دقیقا اصلا با تمام برقی بودنش حال نکردم

      موافقم 16
      مخالفم 5
  5. ممد ژانگولر

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    اگه واقعا این باشه پرچم قیصرها بدجوری بالا میمونه .

    موافقم 27
    مخالفم 4
  6. امیر

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    جانشین ۹۱۸ اسپایدر یه هایپرکار تمام الکتریکی هست که به باتری های حالت جامد مجهز خواهد شد و میتونه حداقل ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید کنه ( صفر تا صدش زیر ۲ ثانیه هست ) ، از نظر شتاب و پرفورمنس جانشین p1 و لافراری رو راحت شکست میده و از نظر خیلی از مجلات معتبر رقیب مستیم ریمک نورا خواهد بود

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. abdi_mahdi

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      جانشین اون دوتا مشخص شده؟

  7. new reventon

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (452 ديدگاه)

    همون کانسپت 2 در قالبی دیگر

    موافقم 1
    مخالفم 9
  8. مردیم از خوشی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1457 ديدگاه)

    رقیب تسلا رودستر هست

    رقابت داره جذاب میشه

    موافقم 6
    مخالفم 48
    1. بهزاد

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2547 ديدگاه)

      این خودرو دو سال بعد از تولید ممکنه ۵۰ درصد به قیمتش اضافه بشه(قیمت بازار) اما رودستر به احتمال بسیار زیاد با ۳۰ درصد تخفیف ارائه بشه!
      نکنید دادا ، وقتی نمیدونید بازار چیه به زور کج فهمی خودتون را منتشر نکنید.
      رودستر حتی قادر به شخصی سازی خریدارش نیست و حتی چهار تا دوزنده ی چرم ماهر نداره.

      موافقم 45
      مخالفم 7
  9. ....

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    الان از کررا1269GT دستگاه هست یکیش نابود شد توش هم یک از یاد نرفتنی بود

    موافقم 21
    مخالفم 1
  10. فرشاد

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    قابل پیشبینی بود
    ولی چه فایده که از
    959افسانه ای کررا جی تی با اون انیجن V10وصدای گاد
    یا بعد 918که هنوزم که هنوزه از ده تا ماشین هشتاشو میزنه
    برسه به یه ماشین برقی
    ولی باید یه فکری راجب هیجان برقی ها بشه صدای مصنوعی چیزی اینجوری اصلا بدرد نمیخوره
    ولی بازم خوبه بچه مچه هایی مث دظلا و ریمک ‌‌ولوسید که سنشون دو رقمی هم نمیشه رو یه حال گیری میکنه

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3527 ديدگاه)

      این ماشین هنوز کانسپته هر وقت معرفی شد اون موقع با تسلا و لوسید مقایسه کن

      موافقم 4
      مخالفم 10
      1. فرشاد

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        قبلیش هم کانپست بود بعد طراحی کامل شد بعد معرفی شد بعد تولید شد بعد تموم هایپرکارهارو فرستاد پی واکردن چاه تازه اون زمان شما کانپستی هم برای مقابله باهاش نداشتین
        اینم کارش قتل و عام مخلوط کنایی مث تسلا و لوسید هس که فقط به لطف گشتاور انی تو درگ وایمیسن خواهد بود

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1219 ديدگاه)

        رودستر تولید شده ؟

    2. Amin

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      ۹۱۸زمان خودش ماشین خوبی بود ، همونطور که هر ماشینی در زمان خودش خوب بود و پرچمدار …
      الان توی درگ از ۷۶۵ میخوره به راحتی ، حتی توربو اس هم زیاد دیدم بیت اش کنه …توی پیست هم در حد یه 992 gt3 هست …
      این تاثیر زمانه …. زمان رکورد ها رو میشکنه و اعداد رو در هم فرومیریزه …
      مهم این اعداد نیست ، مهم اون چیز هایی هستن که با گذشت زمان از بین نمیرن، مثل همین صدا و طراحی و نبوغ و ذوقی که توی ساخت این ماشین ها به کار رفته
      همینطور اون تنشی رو که در زمان تولیدشون ایجاد کردن و مرز هایی رو که شکستن هم خیلی مهمه

      1. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1219 ديدگاه)

        دقیقا امین جان
        ولی تایم ۹۱۸ اگه اشتباه نکنم توی ۴۰۰ متر ۹.۸ و این حدودا بود
        turbo s در بهترین حالت ۱۰ میزنه
        GT3 هم کندتر از turbo s هست
        البته درسته فاصله کمیه ولی بعید بدونم turbo s بتونه ۹۱۸ رو شکست بده
        یعنی من ندیدم تا الان

  11. ar-ma-n

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    آقا اشتری ممنون بابت این مقاله عجب خبری 🙏🏻😍😐

    ی سوال چرا خودروساز های مثل پورشه فولکس واگن لامبورگینی و… بخصوص پورشه تو مسابقات فرمول یک شرکت نمیکنن بنظرم درست هزینه هاش بالا و مهندسی علم خودشو داره ولی توانایی‌شان دارن برای کار .

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2916 ديدگاه)

      سلاپن باشید
      دلیلش همین هست که فرمودین
      نسبت هزینه فایده در فرمول یک، خیلی پرریسک هست
      لامبورگینی و بی‌ام و هم مدتی در فرمول یک بودن اما الان باوجود اینکه شرایط مالی خیلی خوبی دارن، حاضر به فعالین در این رقابت ها نیستن

      موافقم 19
      مخالفم 1
    2. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      کار بشدت پر ریسکی هست و فعلا براشون توجیه اقتصادی نداره
      چون از راه فروش خودرو های معمولی سود خوبی میکنن و نیازی به ریسک کردن ندارن
      قبلا هم برند های مختلف وارد فرمول یک شدن
      مثل ب ام و که با ویلیامز همکاری میکرد و موتور های ویلیامز رو تامبن میکرد و یا بعدش که با تیم سائوبر قرارداد تامین موتور داشت
      پورشه هم حتی در گذشته برای مکلارن موتور تامبن میکرد طی یک زمان کوتاهی

  12. ar-ma-n

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    صفر تا صد زیر 2 ثانیه چه شود .😐
    درسته من زیاد ماشین برقی نمی‌پسندم ولی جزو محدود ماشین های که میشه قبولش کرد‌.
    همیشه پورشه 918 آخرین و یک جورایی برگ برنده پورشه بوده ته علم و نبوغ پورشه بوده البته که بیشتر از اینا هست.

    اما کاش حداقل هیبرید بد که اون صدای افسانه‌ای باقی میماند.

    موافقم 15
    مخالفم 1
  13. ar-ma-n

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    امیدوارم که جانشین به حق برای مدل های کاررا gt و 918 و بقی مدل ها و حتا 911 معروف معرفی بشه .

    سخت دیدین اسطوره های که یکی یکی دارن نابود میشن و خب امیدوارم فکری بشه یا سوخت مصنوعی جواب بده .

    موافقم 10
  14. پارسا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    ۱۷۰۰ کیلو
    ۱۷۰۰ اسب
    عجیب سریعه
    طراحی داخلش هم عالیه واقعا

    موافقم 13
    مخالفم 1
  15. ehsan

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    برقی بودن به کنار 😔
    طراحی بسیار بد در ۷۵ سالگی پورشه
    این چیه آخه
    🙄🙄🙄🙄
    بعد از کاررا جی تی و ۹۱۸ بیای این رو بزنی ، این حتی خاص هم نیست ، پرچم دار پورشه شد همون gt2rs

    موافقم 28
    مخالفم 20
  16. Siyavash

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (814 ديدگاه)

    من که با برقی شدن ماشین ها مشکل دارم ولی اگه قراره برقی بشن به نظرم حداقل یه موتور۶ سیلندر توربو که خیلی سبک سازی شده باشه رو رویه ماشینشون بزارن و بعدش موتور الکتریکی بزارن حداقل اون صدایی موتور ۶ سیلندر با یه اگزوز خوب داشته باشیم…به نظرم الان gt296 بهترین ماشین هیبرید هست یه موتور ۶ سیلندر سبک روشه و با موتور برقی قشنگ مچ شده و به نظرم از خیلی جهات از sf90 هم بهتره..

    موافقم 14
  17. امیر _ اهوازی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (67 ديدگاه)

    از نظر بنده چراغ های گرد خیلی قشنگ تر از چراغ های مستطیلی و مثلثی هستن

    موافقم 12
  18. مازیار

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    از جمله کارهای مهمه که این انجام خواهد داد کم کردن وزوزهای تسلاست!

    موافقم 17
    مخالفم 3
  19. محمد ب

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    پورشه همیشه سلطان

    موافقم 4
    مخالفم 6
  20. Sobhan

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    راستشو بخوای زیاد خوشگل نیست ،ا‌ومدن فضاییش کنن زدن اصالتو از بین بردن طراحیش پخته نیست از نظر من 🙌

    موافقم 15
    مخالفم 2
  21. BMW

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    شما طراحی های قبلی رو ببین لذت میبری اصلا نگاهشون کنی حالا الان چی یه لحظه کاپوت جلو رو گفتم وننو هست

  22. بهنام

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (905 ديدگاه)

    آلمانی ها چشون شده ؟ این چه طراحی هست ؟ اصلا نشانی از پوشه بودن نداره . کررا جی تی رو ببینین ، به این میگن هایپر کار با نشان پورشه این چیه آخه ؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
  23. Saman

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    آب میوه گیری گرونیه خخخخ ولی خدائی یه خورده شبیه فراری انزو هستش

    موافقم 3
    مخالفم 8
  24. GMA

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (850 ديدگاه)

    الکتریکی؟؟؟ جانشین 918؟؟؟
    طراحیش بد نیست، ولی واسه جانشین 918 خوب نیست. شاید هم 918 انتظارات را بیش از حد بالا برده…فکر می‌کنم دیگه قرار نیست هیچ خودرویی به زیبایی 918 ساخته بشه…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  25. حمید

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    خداییش طراحی کابینش خیلی جذاب شده و تونسته اون قسمت جلوی راننده رو یه دیجیتالیِ خاص و مدرن کنه که در عین حال هم نو آوری داره هم زیبایی و جذابیت و کارامدی عالی که خوشبختانه مثه طراحی های دیجیتالی عجغ وجغ و حال به هم زن تسلا و بی ام و و بنز و دیگر برند هایی که فقط اومدن یه پنل مزخرف نصب کردن نشده 👏
    شما چیکار به اصالت طراحی دارین که میگین اصالت رو از بین برده
    اولا که اصالت خود اسم پورشه هست که همیشه توی مکانیک و مهندسی پیشرفته فوق‌العاده هست و بلاخره باید یه تغییر و تحول اساسی داشته باشه دیگه
    درکل بنظرم پورشه با عرضه این خودرو داره وارد یه لیگ جدید میشه که پوزه آشغال های تسلا و دیگر برند های تازه تاسیس رو به خاک بماله… این ینی اصالت که از هیچی عقب نمونی

    موافقم 8
    مخالفم 1
  26. سیاوش

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    خداییش طراحی کابینش خیلی جذاب شده و تونسته اون قسمت جلوی راننده رو یه دیجیتالیِ خاص و مدرن کنه که در عین حال هم نو آوری داره هم زیبایی و جذابیت و کارامدی عالی که خوشبختانه مثه طراحی های دیجیتالی عجغ وجغ و حال به هم زن تسلا و بی ام و و بنز و دیگر برند هایی که فقط اومدن یه پنل مزخرف نصب کردن نشده 👏
    شما چیکار به اصالت طراحی دارین که میگین اصالت رو از بین برده
    اولا که اصالت خود اسم پورشه هست که همیشه توی مکانیک و مهندسی پیشرفته فوق‌العاده هست و بلاخره باید یه تغییر و تحول اساسی داشته باشه دیگه
    درکل بنظرم پورشه با عرضه این خودرو داره وارد یه لیگ جدید میشه که پوزه آشغال های تسلا و دیگر برند های تازه تاسیس رو به خاک بماله… این ینی اصالت که از هیچی عقب نمونی

    موافقم 3
    مخالفم 3
  27. Amir

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اونایی که میگن طراحیش زشته فازتون چیه؟

    موافقم 5
    مخالفم 5
  28. سوشیانت

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3527 ديدگاه)

    آشغال که پورشه هست نه تسلای قدرتمند حتی تو پیست هم که این همه شما ها تعصب داشتین پورشه رو شکست داد

    موافقم 2
    مخالفم 25
    1. GMA

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (850 ديدگاه)

      حالا چرا انقدر خشمگین؟! 😂😂

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3527 ديدگاه)

        من در جواب آقا سیاوش گفتم ولی از اونجایی که پدال باگ زیاد داره با اینکه ریپلای کردم موقع ارسال ریپلای نشد

    2. ارین صاحب جمعی

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1104 ديدگاه)

      چیزی بهت نباید گفت تا عقده‌هاتو ار..ضا کنی

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3527 ديدگاه)

        اول صحبت کردن رو یاد بگیر بعد گوشی رو بگیر دستت

        موافقم 0
        مخالفم 7
  29. Yasin

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    طراحی جلوش منو یاد وننو انداخت

  30. Hadi

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    طراحی معرکه ای داره ولی جا برای یه حداقل V6 هیبرید بودش زوده برای تمام برقی شدن…
    جالبه طراحیش…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا