پورشهچشم انداز

طرح اولیه از ابرخودروی برقی پورشه میشن X رونمایی شد؛ جانشین 918

جدیدترین مدل مفهومی پورشه به نام میشن ایکس (Mission X)، ابرخودرویی تمام برقی است که آماده‌ی تولید به نظر می‌رسد.

فراری و پورشه، تقریبا هر ۱۰ سال یک‌بار اقدام به رونمایی از محصولی در کلاس ابرخودرو می‌کنند. این سنت تاریخ‌ساز، برای فراری قدمت بیشتری دارد اما پورشه نیز از ابتدای قرن ۲۱ به ساخت هایپرکارهای ویژه با تیراژ تولید محدود، علاقه‌مند شده است.

پورشه 959

پورشه ۹۵۹ بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ به تعداد ۳۳۷ دستگاه تولید شد. این پروژه از نظر تجاری برای شرکت سازنده، زیان‌آور بود اما ضمن شکست رکوردهای مختلف، جایگاهی بسیار مهم در تاریخ‌ خودروسازی جهان به‌دست آورد. بسیاری از فناوری‌هایی که پورشه برای ۹۵۹ ارائه کرد، موفقیت‌های بزرگ در آینده داشت.

پئرشه کررا GT

با شروع قرن ۲۱ و پایان مشکلات مالی در پورشه، پروژه‌ی کررا GT وارد مرحله‌ی تجاری‌سازی شد و سال ۲۰۰۴ به نمایشگاه‌های جهان رسید. این خودرو در ابتدا  ۹۸۰ نام داشت و با هدف تاثیر بر بهترین سوپراسپرت‌های زمان خود، طراحی شد. مدل مفهومی ، پروژه‌ی کررا GT سال ۲۰۰۰ در نمایشگاه پاریس روی صحنه رفت و با کمی تغییرات ظاهری، ۴ سال بعد به تولید انبوه رسید. از این مدل، ۱۲۷۰ دستگاه وجود دارد.

پورشه 918

پورشه ۹۱۸ به تعداد ۹۱۸ دستگاه، سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تولید شد. از نظر عملکرد فنی و تجاری، ۹۱۸ بهترین محصول پورشه در گروه خودروهای ویژه محسوب می‌شود. پیشرانه هیبرید و طراحی خاص در این مدل، فراتر از زمان خود بود. به همین دلیل، ۹۱۸ یکی‌از مهم‌ترین تولیدات پورشه در تاریخ خودروسازی دنیا است و ارزش کلکسیونی بسیار بالایی دارد.

موفقیت تایکان در فروش تجاری و عملکرد فنی، نوید‌بخش استفاده از پیشرانه تمام برقی برای ابرخودروی بعدی پورشه بود. علاوه‌بر تایکان، خودروی مسابقه‌ای –تحقیقاتی میشن R هم، تحسین کارشناسان را برانگیخت و نشان داد، عزم پورشه برای توسعه مدل‌های اسپرت برقی، جدی است.

پورشه میشن ایکس

پورشه میشن ایکس، اهداف بزرگی دارد. این خودرو قرار است با پیشرانه تمام برقی، بهترین زمان‌ نوربرگ رینگ را ثبت کند و تجربه‌ای عالی از کیفیت رانندگی ارائه دهد. محصول نهایی، زیبایی و راحتی مورد انتظار از یک خودروی گران‌قیمت ساخت پورشه نیز خواهد داشت؛ اما احتمالا می‌تواند اولین مدل جاده‌ای با زمان کمتر از ۷ دقیقه در نوربرگ رینگ نیز باشد.

پورشه میشن ایکس نمای عقب

سبک طراحی میشن ایکس مفهومی، تفاوتی عجیب با دیگر تولیدات پورشه دارد. این مدل، چندان مشابه ۹۱۱ و ۹۱۸ و تایکان نیست. حالت چراغ‌ها و کل بدنه، شباهت‌هایی به مدل‌های مسابقه‌ای پورشه در لمان دارند. این ترکیب به شکلی دیگر، قبلا در مدل مفهومی ۹۱۹ هیبرید و خودروی مسابقه‌ای ۹۱۹ دیده شده بود.

ابرخودرو پورشه میشن ایکس

دیگر نکته‌ی مهم که توسط پورشه تاکید می‌شود، نسبت قدرت به وزن برای میشن ایکس است. معماری ۹۰۰ ولت این ابرخودروی برقی، یک اسب بخار برای هر کیلوگرم فراهم می‌کند. اگر وزن میشن ایکس را مشابه پورشه ۹۱۸ در حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم فرض کنیم؛ قدرت تولیدی برای ابرخودروی جدید پورشه، ۱۷۰۰ اسب بخار خواهد بود که روی کاغذ، عددی رویایی و هیجان انگیز است. در سال ۲۰۱۵ قدرت پورشه ۹۱۸ تقریبا نصف این عدد، برابر با ۸۷۵ اسب بخار بود و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۵ ثانیه داشت. در مجموع، می‌توان حداقل قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲ ثانیه یا کمتر را برای ابرخودروی برقی پورشه، محتمل دانست.

پورشه میشن ایکس کابین

فراتر از طراحی بدنه و تجهیزات فنی مخفی در میشن ایکس، تصاویر جذابی از نمای داخلی این ابرخودرو منتشر شده است. کابین شباهت‌هایی به سفینه‌های فضایی یا حباب زیردریایی‌های تفریحی را نشان می‌دهد تا بهترین دید به اطراف فراهم شود. رنگ اصلی صندلی‌ها و داشبورد، قهوه‌ای نزدیک به نمونه‌ی دیده شده در پورشه ۹۵۹ کلاسیک است؛ درحالی‌که برای فرمان و صندلی راننده، جزئیات سفید وجود دارد. ظاهرا برای سرنشین کنار راننده، تجهیزات آنالوگ استفاده شده است اما روبروی راننده، پنل‌های دیجیتال نصب می‌شوند.

پورشه میشن ایکس نمای جانبی

ابعاد میشن ایکس با ۹۱۸ تفاوت‌هایی دارد. ارتفاع سقف ۱/۲ متر، طول ۴/۵ متر و عرض ۲ متر، ابعاد دقیق میشن ایکس را نشان می‌دهند. این مدل ۱۵ سانتی‌متر طول کمتر نسبت به ۹۱۸ کوتاه‌تر و ۵ سانتی‌متر، عرض بیشتر دارد. جالب‌تر اینکه قرار است باتری‌های ابرخودروی پورشه، پشت صندلی‌ها نصب شوند تا بهترین تعادل و مرکز ثقل، وجود داشته باشد.

هنوز اطلاعات رسمی از وزن و قدرت و گشتاور میشن ایکس موجود نیست؛ اما طراحی الهام‌گرفته از مدل‌های مسابقه‌ای لمان، قطعی به نظر می‌رسد. امسال، ۷۵مین سالگر تاسیس پورشه و صدمین سالگرد برگزاری لمان ۲۴ ساعته است؛ پس‌ می‌توان امیدوار بود که برند آلمانی، ابرخودرویی حیرت‌انگیز و تاریخ‌ساز عرضه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۹ رای

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. sajad-sarmad

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    منبع باز هم ذکر نشده اصول ترجمه و نشر آثار به ذکر منبع هست .

    موافقم 14
    مخالفم 2
  2. خخخ

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    باز هم یه چیز اشغال از پورشه
    پورشه اگه خوب بود
    میتونست یه ماشین درون سوز برا رقابت با جسکو،تواتارا،هنسی یا بولاید بسازه

    مخالفم 35
  3. خخخ

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    باز هم یه اشغال دیگه از پورشه

    مخالفم 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا