دو نسخهٔ هیبریدی جدید پانامرا با نامهای ۴ E-Hybrid و 4S E-Hybrid به ترتیب با ۴۷۰ و ۵۴۴ اسب بخار قدرت و قیمت پایهٔ ۱۱۵,۵۰۰ دلار و ۱۲۶,۸۰۰ دلار راهی بازار خواهند شد.
پورشه برای نسل جدید پانامرا مجموعاً چهار نسخهٔ هیبریدی ارائه خواهد کرد. زمانی که چند ماه پیش این خودرو رونمایی شد، فقط یکی از این نسخهها را با نام توربو E-Hybrid دیدیم که ۶۸۰ اسب بخار قدرت دارد و حالا، پورشه دو نسخهٔ هیبریدی دیگر را با نامهای پانامرا ۴ E-Hybrid و 4S E-Hybrid معرفی کرده است. نسخهٔ هیبریدی چهارم هم توربو S E-Hybrid خواهد بود که بعداً معرفی میشود.
هردو نسخهٔ هیبریدی ۴ و 4S از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توربو استفاده میکنند اما این موتور در نسخهٔ پایه با ۳۰۴ اسب بخار قدرت، مجموع خروجی ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را فراهم میکند درحالیکه در نسخهٔ 4S E-Hybrid قدرت پیشرانهٔ بنزینی به ۳۵۴ اسب بخار و مجموع خروجی ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور میرسد. پانامرا ۴ E-Hybrid ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند درحالیکه این اعداد برای 4S E-Hybrid به ترتیب ۳.۵ ثانیه و ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت هستند.
این دو نسخه به یک موتور الکتریکی ۱۹۰ اسب بخاری در گیربکس دوکلاچه مجهز هستند و از یک پکیج باطری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی بهره میبردند که ۴۵ درصد بزرگتر از نسل قبلی است. پورشه فعلاً برد تمام الکتریکی این نسخه را اعلام نکرده است اما قطعاً از ۳۱ کیلومتر نسل قبلی بیشتر خواهد بود. با شارژر استاندارد ۱۱ کیلوواتی هم ۲.۵ ساعت طول میکشد تا این باطریها شارژ شود.
این نسخههای هیبریدی پانامرا همانطور که از خودرویی با قیمت بیش از ۱۱۵ هزار دلار انتظار میرود، از تجهیزات فراوانی مثل درهای نرم بسته شو، تنظیم برقی ۱۴ جهتهٔ صندلیها، گرمکن غربیلک فرمان و دستیار تغییر خط بهره میبرند. پانامرا ۴ E-Hybrid با کالیپرهای ترمز مشکی و رینگهای ۱۹ اینچی ارائه میشود درحالیکه نسخهٔ 4S E-Hybrid از رینگهای ۲۰ اینچی و کالیپرهای ترمز ۱۰ پیستونه قرمزرنگ برخوردار است که میتواند با کالیپرهای سبز اسیدی هم جایگزین شود.
هردو مدل بهصورت استاندارد به فنرهای بادی دو محفظهای و کمکفنرهای تطبیقی مجهز هستند درحالیکه خریداران میتوانند سیستم اکتیو راید را هم سفارش دهند که از یک پمپ هیدرولیکی برای فشرده و رهاسازی کمکفنرها استفاده میکند. این سیستم علاوه بر اینکه حرکات بدنه را در هنگام پیچیدن کاهش میدهد، امکان افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو را هم فراهم میکند تا ورود و خروج به خودرو آسانتر شود.
قیمت پانامرا ۴ E-Hybrid از ۱۱۵,۵۰۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای نسخهٔ 4S E-Hybrid برابر با ۱۲۶,۸۰۰ دلار خواهد بود. فروش هردو نسخه تا پایان ماه مارس آغاز خواهد شد و انتظار میرود در پاییز ۲۰۲۴ به نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده برسند.
Dark Knight
۲ اسفند ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/Panamera-7.jpg واقعا تو بحث کیفیت ساخته یه پله از هر چی لوکس ساز تو دنیا هست بالاتره 🔥
۲ اسفند ۱۴۰۲حاجی میشه صندلی عقبشو جابجا کرد و عقب جلو کرد پشمام 😱😱😱
NAVID۰۰۹۸
۲ اسفند ۱۴۰۲پورشه لامصب یه جوری داخل ماشیناشو دیزاین میکنه که نمیتونی تشخیص بدی اسپرتِ یا کلاسیک !
کاریزما عجیبی در وجودش داره مثل جورج کلونی یا بهتر بگم مهران رجبی خودمون !
net
۳ اسفند ۱۴۰۲طراحی داخلی پورشه در دسته لوکس اسپرت قرار دارد
sadra gholmai
۳ اسفند ۱۴۰۲این ماشین خیلی خوبه چرا؟
چون bmw داره توی قدرت موتور و پرفورمنس خوب عمل میکنه ولی داری طراحی هاش خیلی بده
و بنز توی طراحی خوبه و توی عملکرد و پرفورمنس داره بد عمل میکنه
ولی این وسط پورشه داره میدرخشه
مخصوصا این و 911
این برند در (حال حاضر)بهترین ماشینای المانی رو درست میکنه
Arshia m3csl
۳ اسفند ۱۴۰۲مهران رجبی واقعا با ابهت و جذابه🗿
parhamiof
۲ اسفند ۱۴۰۲فیدلیتی هم داره.
net
۲ اسفند ۱۴۰۲سقف مشکی ماشین و زه سفید اطراف شیشه دربها و سقف سانروف خوبه. اگر چراغ عقب نوار وسط متصل نداشت و جدا از هم بود قشنگتر میشد. اگر صندوق عقب کشیده بود و شکل سدان بود قشنگتر میشد و عقبش فست بک شده خیلی جالب نیست. چراغ جلو مشکی شده جالب نیست و این چراغ جلو پهن پورشه قدیمی شده و نیاز به طراحی چراغ جلو جدید داره
ali
۲ اسفند ۱۴۰۲نت معلومه چی میگی ؟؟.!!
شکل سدان بشه ؟؟؟
اصلا فلسفه طراحی پانامرا همین بوده همین هست و همین خواهد بود !
net
۲ اسفند ۱۴۰۲دقت کن منظورم عقب عکس اخر هست اون مدل که زه سفید اطراف شیشه دربها داره و صندوق عقب کوچک براش گذاشته و بدون اگزوز دایره ای هست که حس سدان گرفته و از حالت پانامرا کمی اومده بیرون، ولی فلسفه پانامرا که میگی اون عکس دوم هست که اگزوز دایره ای داره و زه سفید اطراف شیشه دربها نداره
amir-mr
۲ اسفند ۱۴۰۲مثل همیشه عالی 💯
𝐀𝐥𝐢
۲ اسفند ۱۴۰۲طراحی نسل قبلش ظرافت بیشتری داشت اما این یکی هم خیلی فوق العادس مثل همیشه بی نظیره
۲ اسفند ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/Panamera-5.jpg
هنوز دست از این نمای بغل نکشیدن
Regra Loaded
۲ اسفند ۱۴۰۲ببخشید نظرتون در مورد چراغ های جدید جلوی پورشه پانمرا چیه؟
بنظرتون کدومشون بهتر بود این جدید یا مدل قدیمی
خسرو
۲ اسفند ۱۴۰۲جفتشون زیبان.
نسخه جدید رخ وحشی شبیه به مار به ماشین داده.
mojavad
۲ اسفند ۱۴۰۲چراغ قطعا جدیده
رامتین
۲ اسفند ۱۴۰۲حس میکنم طراحی عقب پانامرا نسبت به قبل کمی اف کرده. ولی همچنان جذابه. البته هیچگاه پانامرا نتونست برترین سدان فول سایز لوکس ژرمنها باشه. همیشه s کلاس و سری7 خودشونو تحمیل کردند.
net
۲ اسفند ۱۴۰۲پانامرا هیچ وقت سدان نبوده و صندوق عقب نداشته
Anti Tesla
۲ اسفند ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/Panamera-7.jpg
حال می ده رو صندلی بشینی و بخوابی.
RIO
۳ اسفند ۱۴۰۲به به عجب ماشینی
کیف کردم.
Dan
۳ اسفند ۱۴۰۲یسوال پورشه زیرمجموعه فولکس واگن نیست مگه؟ پس چرا سایت companies market cap جداشون کرده؟