سریعترین نسخه پورشه پانامرا که با پیشرانه V8 هیبرید در دسترس خواهد بود رکورد سریعترین خودروی فول سایز (کلاس E اروپا) نوربرگ رینگ را شکست.
این خودرو که هنوز بهصورت رسمی راهی بازار نشده یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۲۴.۱۷ ثانیه طی کرده تا سریعترین خودروی فول سایز این پیست مشهور باشد. خودروی رکوردشکن پورشه که از نوع پیشتولیدی است از مشخصات مدلهای تولیدی برخوردار بوده هرچند فقط به صندلی راننده اسپرت و رول کیج الزامی تجهیز شده است. ژرمنها میگویند در خودروی موردبحث از سیستم تعلیق فعال انقلابی استفاده شده، سیستمی که اولین بار روی پانامرا معرفی گردید.
پانامرای رکوردشکن که احتمالاً با نام توربو S E-Hybrid رونمایی خواهد شد به رینگهای ۲۱ اینچی و لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ سفارشی مجهز بوده است. این خودروی لوکس همچنین از کیت بدنه فیبر کربنی سفارشی شامل فلپ جدید برای بال عقب تطبیقی سود میبرد. پورشه ادعا دارد این کیت میزان لیفت جلو و عقب خودرو را کاهش داده و باعث بهبود داون فورس میشود. البته اشارهای به میزان داون فورس تولیدی پانامرا نشده است.
زمان ۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه باعث میشود پانامرا هیبرید جدید، بیش از ۵ ثانیه سریعتر از نسل پیشین پانامرا توربو S باشد. این خودرو همچنین بیش از ۳ ثانیه سریعتر از رکورددار قبلی این کلاس، مرسدس AMG GT63 S چهاردر است. البته این پانامرای جدید سریعترین سدان جهنم سبز نیست و این عنوان به دیگر محصول پورشه یعنی تایکان توربو GT برقی تعلق دارد. لارس کرن راننده خودرو میگوید:
قوای محرکه، آیرودینامیک، شاسی و لاستیکهای جدید و بسیار کارای میشلن به همراه جنبههای زیاد دیگر باعث ثبت این رکورد شدهاند. سیستم سواری فعال جدید پورشه نیز فاکتور مهمی در این رکوردشکنی بوده زیرا خودرو به خوبی ارتباط خود با جاده را در هر لحظهای حفظ کرده است. همچنین تواناییهای عبور از پیچ و کنترل بدنه این پانامرا نیز در سطح کاملاً جدیدی هستند.
ژرمن ها میگویند به زودی ویدئوی مربوط به رکوردشکنی پورشه پانامرا V8 هیبرید را منتشر خواهد کرد و ما بیصبرانه منتظر آن هستیم.
Mohsen68
۲۶ تیر ۱۴۰۳فقط من حسم اینه یا شمام همین حس رو دارید که سه چهار ساله بصورت مداوم پورشه داره بی سر و صدا و بدون حاشیه هر روز بهتر میشه
عجیییبه! کمپانی عجیبیه!
مازیار
۲۶ تیر ۱۴۰۳البته خیلی بیشتر از سه چهار ساله
SMS
۲۶ تیر ۱۴۰۳پورشه رسما داره نوربرگ رینگ رو تسخیر می کنه
یکی بگه مفهوم اجرایی یعنی چی ؟ تایکان اجرایی نبود ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ تیر ۱۴۰۳ترجمعه لفظی executive به این شکل انجام شده
منظور خودروی تولید انبوه استاندارد جاده با قابلیت استفاده توسط عموم مردم هست
در فارسی بهتره بگیم خودروی خانوادگی یا خودروی استاندارد
راستگو
۲۶ تیر ۱۴۰۳پورشه بی ادعا و همیشه یکه تاز
اونایی ک دیس میزنن معتقدن دوج شتابش 1.7ه
Taha Ayoobi
۲۶ تیر ۱۴۰۳ببین خودت دوست داری دعوا راه بندازی،
من لایک دادم به جمله اولت ولی فهمیدم متعصبی بیش نیستی.
راستی، شتابش 1.7 نیست، 1.66 هست.
سوشیانت
۲۶ تیر ۱۴۰۳دوج چی کار کرده که آلمانی فن ها زیر پست رکورد پیست هم یاد شتابی میوفتن که پورشه نتونسته بهش برسه🔥🇺🇲
آرین صاحب جمعی
۲۶ تیر ۱۴۰۳فشار که حد نداره هر چه بیشتر بهتر
250GTO
۲۶ تیر ۱۴۰۳هنوزم یکی پیدا نشد با این دوج شتاب ۱.۶۶ بزنه ؟!
ای بابا 😂
فقط یکبار شتاب ۱.۶۶ بزنه کافیه ها . فقط یکبار😂
سوشیانت
۲۶ تیر ۱۴۰۳من که فعلا منتظرم یه منبعی پیدا بشه که آلمانی فن ها حداقل بر اساس مدرک بگن شتابش دروغه😂 وقتی مدرکی ندارین یعنی دوج راست گفته
amir
۲۶ تیر ۱۴۰۳اصلا لعنت به پورشه
ولی من نمیدونم چرا از شتاب ۱.۶۶ دیمون جز یه برگه هیچ سند دیگه ای نیست!!
سوشیانت
۲۶ تیر ۱۴۰۳خب برگه هست دیگه!!! دوج نمیتونه بیاد دنبالت ببره مستقیم تو یه پیست بهت نشون بده که😂
ali_x76
۲۶ تیر ۱۴۰۳من فقط متوجه نشدم سدان اجرای (excutive sedan) یعنی چی
منظورش سدان لوکس فول سایزه (مثل S63 AMG) یا سدان اسپرت (M5) یا گرندتورر ۴ درب (M8)
شاهین
۲۶ تیر ۱۴۰۳سلام لازمه یه توضیحی بدم خدمتتون. ببینید واژه اجرایی رو بریتانیایی ها بکار بردن. در واقع سدان اجرایی معادل فول سایز امریکایی و کلاس E اروپاست. خودروهای اجرایی از مدل های کامپکت بزرگتر و از فول سایز های پرچمدار یه کمی کوچیکتر هستن.
MasouD
۲۶ تیر ۱۴۰۳در دنیای مهندسی شاسی و تعلیق پورشه بهترینه
فاصله چشمگیری داره با بقیه
ولی خب مردم بیشتر طراحی و اسب بخار رو میخوان تا مهندسی پیچیده ای که شاید هیچوقت بکارشون نیاد
کاوه
۲۶ تیر ۱۴۰۳مردم بیشتر طراحی و اسب بخار رو میخوان نه شاسی و مهندسی بالا رو؟؟؟؟؟چه حرف فانی رفیق.اسب بخار قراره دقیقا چیکار بکنه؟؟؟؟قراره قدرت و سرعت ماشین رو بالا ببره دیگه غیر اینه؟؟؟وقتی یه پورشه با ۴۰۰ اسب ماشین ۸۰۰ اسبی رو میزنه اون ۴۰۰ اسب اضافه ماشین دوم به چه دردی میخوره دقیقا؟؟؟؟بعدش طراحی؟؟؟پورشه ها خدای طراحی و جذابیت ان.شما یه ماکان معمولی ۲۰۱۷ تو ایران رو برو نگاه کن.عملا خوشگل ترین ماشین توی کشوره.میتونی روزها بشینی و محو جزئیات فقط چراغ عقبش بشی.بزرگوار همه اروپا و امریکا میدونن پورشه چیه و چیکار میکنه برای همینه عملا توی هر کلاس خودرویی که حضور داره ماشینهاش از باقی برندها یکم گرونتره.چون لذت رانندگی پورشه رو هیچ ماشین دیگه ای نداره.شما توی همین سایت رو ببین و بررسی ماشینهای مختلف رو بخون.هر کلاس خودرویی از سدان یا ماشین اسپورت سوپر اسپورت شاسی بلند سایز متوسط یا سایز بزرگ یا ماشین برقی و کلا هرکلاسی که یه ماشین توش هست وقتی صحبت از فرمان پذیری و لذت رانندگی میشه فورا میان با ماشین پورشه توی همون کلاس مقایسه اش میگن و میگن که این ماشین نسبت به معیار لذت رانندگی توی دنیای خودرو که همون پورشه است توی چه جایگاهییه.پورشه عملا تبدیل به استاندارد لذت رانندگی شده.این مهندسی و شاسی و سیستم تعلقی که شما میگی مهم نیست عملا یعنی همه چیزهای مهم ماشین بعد از ایناست که اسب بخار و طراحی اهمیت پیدا میکنه
MasouD
۲۷ تیر ۱۴۰۳آمار فروش بی ام و سری 7 و مرسدس کلاس اس و پورشه پانامرا در سال 2023 در همون آمریکا هست
پورشه بطور کلی بسیار قابل تحسین بوده اما همه ی خوبی ها یکجا جمع نمیشه
حرف من از اون جهت بود که عموم مردم برای خرید ماشین اول به چشمشون (طراحی) و بعدش به اعداد مث صفرتاصد یا عدد اسب بخار یا تورک بیشتر توجه میکنن تا عملکرد پیچیده و فعالانه شاسی و تعلیق در پیست
متاسفانه همینه
من خودم پانامرا رو بسیار جذاب تر میبینم
حسن
۲۶ تیر ۱۴۰۳باید بعد هر رکورد نمودار سرعت بدن تا معلوم بشه نوربرگ رینگ به هیچ وجه ربطی به این چرندیات نداره
المانی فنها انقد متعصبن که یه نگاه به شکل نوربرگ رینگ ننداختن که بفهمن تو 28 تا پیج این پیست اصلا نمیشه سرعت رفت با سرعت گاری باید اون پیچها را رد کرد و تفاوت ها را راننده ها رقم میزنن
28 تا پیچ داره تو هر پیچ راننده 5 کیلومتر هم بهتر بره رکورد میزنه نه که به جا 200 تا 205 تا بره بلکه به جا 40 تا 45 تا میره که اونم به خاطر رانندگان فولکس واگنه که تخصصی برا نوربرگ رینگ داره
کارلوس کاستاندا
۲۶ تیر ۱۴۰۳المانیها خصوصا گروه فولکس تو نوربر همه از دم رکورد دار تو بقیه پیستا هیچی
خدا بیامرزه احمد باقری را میگفت سطح پورشه فنا همینه بیشتر از این سوادشون نمیرسه پیچ معنی نداره پورشه و پیچ پیچ ن منه همه را تخته میره
amir
۲۶ تیر ۱۴۰۳ببخشید اون گاری باید تعلیق ترمز هندلینگ داون فورس مناسب رو داشته باشه تا بتونه بهترین تایمارو بزنه وگرنه کی به کیه شما یه پیکان بیار برو با ۴۰ تا توی پیچاش!!!
زیزیگولو
۲۶ تیر ۱۴۰۳علیرغم وزن زیادش شتاب چشمگیری داره ……… شتاب ۰ تا ۱۰۰ در حدود ۳.۹ ثانیه
Taha Ayoobi
۲۶ تیر ۱۴۰۳به نظرم پانامرا نباید چراغ های عقبش پیوسته میشد، اون نسلی که تو ایرانه خیلی خوشگله.
علی Shelby
۲۶ تیر ۱۴۰۳ولی توش واقعا لوکسه تو ایرانم هست
Taha Ayoobi
۲۶ تیر ۱۴۰۳تو خیلی خوشگله واقعا، چهار نفره واقعیه، نمیشه توش 5 نفر جا داد.
توش پر از دکمه اس که خیلی حال میده.
QQ
۲۶ تیر ۱۴۰۳ژرمن ها میگویند به زودی ویدئوی مربوط به رکوردشکنی پورشه پانامرا V8 هیبرید را منتشر خواهد کرد و ما بیصبرانه منتظر آن هستیم.
مورد داریم تو همین سایت که میگه چرا باید صحت حرفمون رو ثابت کنیم ؟ این شمایید که باید ثابت کنید دروغه 😂
سوشیانت
۲۶ تیر ۱۴۰۳نه مورد داریم که اول میگفتن دروغه بعد یه سازمان اومد تایید کرد باز گفتن دروغه بعد برگه اومد باز هم گفتن دروغه! یعنی دو تا مدرک وجود داره باز هم قبول نمیکنن!!! احتمالا انتظار بعدیشون اینه که دوج خودش بیاد به دیدنشون و جلوشون تست بگیره😂
رامتین
۲۶ تیر ۱۴۰۳خوشحالم فروش خودروهای برقی در اروپا داره کاهش پیدا میکنه و حذف خودروهای بنزینی فعلا با سرعت ادامه پیدا نخواهد کرد. پانامرا که عالی خودشو نشون داد ولی متاسفم برای پورشه که کراس اور بینظیر ماکان را کاملا برقی کرد.
همایون
۲۶ تیر ۱۴۰۳چرا مرسدس Gt63 هایبرید رو تو پیست نیاورد؟
رهگذر
۲۷ تیر ۱۴۰۳رنگ ماشینو