پورشه

پورشه پانامرا V8 هیبرید رکورد نوربرگ رینگ را شکست

سریع‌ترین نسخه پورشه پانامرا که با پیشرانه V8 هیبرید در دسترس خواهد بود رکورد سریع‌ترین خودروی فول سایز (کلاس E اروپا) نوربرگ رینگ را شکست.


این خودرو که هنوز به‌صورت رسمی راهی بازار نشده یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۲۴.۱۷ ثانیه طی کرده تا سریع‌ترین خودروی فول سایز این پیست مشهور باشد. خودروی رکوردشکن پورشه که از نوع پیش‌تولیدی است از مشخصات مدل‌های تولیدی برخوردار بوده هرچند فقط به صندلی راننده اسپرت و رول کیج الزامی تجهیز شده است. ژرمن‌ها می‌گویند در خودروی موردبحث از سیستم تعلیق فعال انقلابی استفاده شده، سیستمی که اولین بار روی پانامرا معرفی گردید.

پانامرای رکوردشکن که احتمالاً با نام توربو S E-Hybrid رونمایی خواهد شد به رینگ‌های ۲۱ اینچی و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ سفارشی مجهز بوده است. این خودروی لوکس همچنین از کیت بدنه فیبر کربنی سفارشی شامل فلپ جدید برای بال عقب تطبیقی سود می‌برد. پورشه ادعا دارد این کیت میزان لیفت جلو و عقب خودرو را کاهش داده و باعث بهبود داون فورس می‌شود. البته اشاره‌ای به میزان داون فورس تولیدی پانامرا نشده است.

زمان ۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه باعث می‌شود پانامرا هیبرید جدید، بیش از ۵ ثانیه سریع‌تر از نسل پیشین پانامرا توربو S باشد. این خودرو همچنین بیش از ۳ ثانیه سریع‌تر از رکورددار قبلی این کلاس، مرسدس AMG GT63 S چهاردر است. البته این پانامرای جدید سریع‌ترین سدان جهنم سبز نیست و این عنوان به دیگر محصول پورشه یعنی تایکان توربو GT برقی تعلق دارد. لارس کرن راننده خودرو می‌گوید:

قوای محرکه، آیرودینامیک، شاسی و لاستیک‌های جدید و بسیار کارای میشلن به همراه جنبه‌های زیاد دیگر باعث ثبت این رکورد شده‌اند. سیستم سواری فعال جدید پورشه نیز فاکتور مهمی در این رکوردشکنی بوده زیرا خودرو به خوبی ارتباط خود با جاده را در هر لحظه‌ای حفظ کرده است. همچنین توانایی‌های عبور از پیچ و کنترل بدنه این پانامرا نیز در سطح کاملاً جدیدی هستند.

ژرمن ها می‌گویند به زودی ویدئوی مربوط به رکوردشکنی پورشه پانامرا V8 هیبرید را منتشر خواهد کرد و ما بی‌صبرانه منتظر آن هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Mohsen68

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    فقط من حسم اینه یا شمام همین حس رو دارید که سه چهار ساله بصورت مداوم پورشه داره بی سر و صدا و بدون حاشیه هر روز بهتر میشه

    عجیییبه! کمپانی عجیبیه!

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. مازیار

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3100 ديدگاه)

      البته خیلی بیشتر از سه چهار ساله

      موافقم 17
      مخالفم 3
    2. SMS

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      پورشه رسما داره نوربرگ رینگ رو تسخیر می کنه
      یکی بگه مفهوم اجرایی یعنی چی ؟ تایکان اجرایی نبود ؟

      موافقم 14
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2642 ديدگاه)

        ترجمعه لفظی executive به این شکل انجام شده
        منظور خودروی تولید انبوه استاندارد جاده با قابلیت استفاده توسط عموم مردم هست
        در فارسی بهتره بگیم خودروی خانوادگی یا خودروی استاندارد

        موافقم 12
  2. راستگو

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    پورشه بی ادعا و همیشه یکه تاز
    اونایی ک دیس میزنن معتقدن دوج شتابش 1.7ه

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3225 ديدگاه)

      ببین خودت دوست داری دعوا راه بندازی،
      من لایک دادم به جمله اولت ولی فهمیدم متعصبی بیش نیستی.

      راستی، شتابش 1.7 نیست، 1.66 هست.

      موافقم 12
      مخالفم 9
    2. سوشیانت

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3089 ديدگاه)

      دوج چی کار کرده که آلمانی فن ها زیر پست رکورد پیست هم یاد شتابی میوفتن که پورشه نتونسته بهش برسه🔥🇺🇲

      موافقم 9
      مخالفم 14
      1. آرین صاحب جمعی

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1085 ديدگاه)

        فشار که حد نداره هر چه بیشتر بهتر

        موافقم 4
        مخالفم 4
      2. 250GTO

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (218 ديدگاه)

        هنوزم یکی پیدا نشد با این دوج شتاب ۱.۶۶ بزنه ؟!
        ای بابا 😂
        فقط یکبار شتاب ۱.۶۶ بزنه کافیه ها . فقط یکبار😂

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3089 ديدگاه)

          من که فعلا منتظرم یه منبعی پیدا بشه که آلمانی فن ها حداقل بر اساس مدرک بگن شتابش دروغه😂 وقتی مدرکی ندارین یعنی دوج راست گفته

          موافقم 2
          مخالفم 9
      3. amir

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3210 ديدگاه)

        اصلا لعنت به پورشه
        ولی من نمیدونم چرا از شتاب ۱.۶۶ دیمون جز یه برگه هیچ سند دیگه ای نیست!!

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3089 ديدگاه)

          خب برگه هست دیگه!!! دوج نمیتونه بیاد دنبالت ببره مستقیم تو یه پیست بهت نشون بده که😂

          موافقم 2
          مخالفم 9
  3. ali_x76

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (363 ديدگاه)

    من فقط متوجه نشدم سدان اجرای (excutive sedan) یعنی چی
    منظورش سدان لوکس فول سایزه (مثل S63 AMG) یا سدان اسپرت (M5) یا گرندتورر ۴ درب (M8)

    1. شاهین

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4627 ديدگاه)

      سلام لازمه یه توضیحی بدم خدمتتون. ببینید واژه اجرایی رو بریتانیایی ها بکار بردن. در واقع سدان اجرایی معادل فول سایز امریکایی و کلاس E اروپاست. خودروهای اجرایی از مدل های کامپکت بزرگتر و از فول سایز های پرچمدار یه کمی کوچیکتر هستن.

  4. MasouD

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    در دنیای مهندسی شاسی و تعلیق پورشه بهترینه
    فاصله چشمگیری داره با بقیه
    ولی خب مردم بیشتر طراحی و اسب بخار رو میخوان تا مهندسی پیچیده ای که شاید هیچوقت بکارشون نیاد

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. کاوه

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (73 ديدگاه)

      مردم بیشتر طراحی و اسب بخار رو میخوان نه شاسی و مهندسی بالا رو؟؟؟؟؟چه حرف فانی رفیق.اسب بخار قراره دقیقا چیکار بکنه؟؟؟؟قراره قدرت و سرعت ماشین رو بالا ببره دیگه غیر اینه؟؟؟وقتی یه پورشه با ۴۰۰ اسب ماشین ۸۰۰ اسبی رو میزنه اون ۴۰۰ اسب اضافه ماشین دوم به چه دردی میخوره دقیقا؟؟؟؟بعدش طراحی؟؟؟پورشه ها خدای طراحی و جذابیت ان.شما یه ماکان معمولی ۲۰۱۷ تو ایران رو برو نگاه کن.عملا خوشگل ترین ماشین توی کشوره.میتونی روزها بشینی و محو جزئیات فقط چراغ عقبش بشی.بزرگوار همه اروپا و امریکا میدونن پورشه چیه و چیکار میکنه برای همینه عملا توی هر کلاس خودرویی که حضور داره ماشینهاش از باقی برندها یکم گرونتره.چون لذت رانندگی پورشه رو هیچ ماشین دیگه ای نداره.شما توی همین سایت رو ببین و بررسی ماشینهای مختلف رو بخون.هر کلاس خودرویی از سدان یا ماشین اسپورت سوپر اسپورت شاسی بلند سایز متوسط یا سایز بزرگ یا ماشین برقی و کلا هرکلاسی که یه ماشین توش هست وقتی صحبت از فرمان پذیری و لذت رانندگی میشه فورا میان با ماشین پورشه توی همون کلاس مقایسه اش میگن و میگن که این ماشین نسبت به معیار لذت رانندگی توی دنیای خودرو که همون پورشه است توی چه جایگاهییه.پورشه عملا تبدیل به استاندارد لذت رانندگی شده.این مهندسی و شاسی و سیستم تعلقی که شما میگی مهم نیست عملا یعنی همه چیزهای مهم ماشین بعد از ایناست که اسب بخار و طراحی اهمیت پیدا میکنه

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. MasouD

        ۲۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (58 ديدگاه)

        آمار فروش بی ام و سری 7 و مرسدس کلاس اس و پورشه پانامرا در سال 2023 در همون آمریکا هست
        پورشه بطور کلی بسیار قابل تحسین بوده اما همه ی خوبی ها یکجا جمع نمیشه
        حرف من از اون جهت بود که عموم مردم برای خرید ماشین اول به چشمشون (طراحی) و بعدش به اعداد مث صفرتاصد یا عدد اسب بخار یا تورک بیشتر توجه میکنن تا عملکرد پیچیده و فعالانه شاسی و تعلیق در پیست
        متاسفانه همینه
        من خودم پانامرا رو بسیار جذاب تر میبینم

    2. حسن

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1734 ديدگاه)

      باید بعد هر رکورد نمودار سرعت بدن تا معلوم بشه نوربرگ رینگ به هیچ وجه ربطی به این چرندیات نداره
      المانی فنها انقد متعصبن که یه نگاه به شکل نوربرگ رینگ ننداختن که بفهمن تو 28 تا پیج این پیست اصلا نمیشه سرعت رفت با سرعت گاری باید اون پیچها را رد کرد و تفاوت ها را راننده ها رقم میزنن
      28 تا پیچ داره تو هر پیچ راننده 5 کیلومتر هم بهتر بره رکورد میزنه نه که به جا 200 تا 205 تا بره بلکه به جا 40 تا 45 تا میره که اونم به خاطر رانندگان فولکس واگنه که تخصصی برا نوربرگ رینگ داره

      موافقم 1
      مخالفم 10
      1. کارلوس کاستاندا

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        المانیها خصوصا گروه فولکس تو نوربر همه از دم رکورد دار تو بقیه پیستا هیچی
        خدا بیامرزه احمد باقری را میگفت سطح پورشه فنا همینه بیشتر از این سوادشون نمیرسه پیچ معنی نداره پورشه و پیچ پیچ ن منه همه را تخته میره

        موافقم 3
        مخالفم 9
      2. amir

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3210 ديدگاه)

        ببخشید اون گاری باید تعلیق ترمز هندلینگ داون فورس مناسب رو داشته باشه تا بتونه بهترین تایمارو بزنه وگرنه کی به کیه شما یه پیکان بیار برو با ۴۰ تا توی پیچاش!!!

  5. زیزیگولو

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    علی‌رغم وزن زیادش شتاب چشمگیری داره ……… شتاب ۰ تا ۱۰۰ در حدود ۳.۹ ثانیه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. Taha Ayoobi

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3225 ديدگاه)

    به نظرم پانامرا نباید چراغ های عقبش پیوسته میشد، اون نسلی که تو ایرانه خیلی خوشگله.

    موافقم 6
    مخالفم 5
  7. علی Shelby

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    ولی توش واقعا لوکسه تو ایرانم هست

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3225 ديدگاه)

      تو خیلی خوشگله واقعا، چهار نفره واقعیه، نمیشه توش 5 نفر جا داد.

      توش پر از دکمه اس که خیلی حال میده.

      موافقم 8
      مخالفم 2
  8. QQ

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ژرمن ها می‌گویند به زودی ویدئوی مربوط به رکوردشکنی پورشه پانامرا V8 هیبرید را منتشر خواهد کرد و ما بی‌صبرانه منتظر آن هستیم.

    مورد داریم تو همین سایت که میگه چرا باید صحت حرفمون رو ثابت کنیم ؟ این شمایید که باید ثابت کنید دروغه 😂

    موافقم 11
    1. سوشیانت

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3089 ديدگاه)

      نه مورد داریم که اول میگفتن دروغه بعد یه سازمان اومد تایید کرد باز گفتن دروغه بعد برگه اومد باز هم گفتن دروغه! یعنی دو تا مدرک وجود داره باز هم قبول نمیکنن!!! احتمالا انتظار بعدیشون اینه که دوج خودش بیاد به دیدنشون و جلوشون تست بگیره😂

      مخالفم 11
  9. رامتین

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3181 ديدگاه)

    خوشحالم فروش خودروهای برقی در اروپا داره کاهش پیدا میکنه و حذف خودروهای بنزینی فعلا با سرعت ادامه پیدا نخواهد کرد. پانامرا که عالی خودشو نشون داد ولی متاسفم برای پورشه که کراس اور بینظیر ماکان را کاملا برقی کرد.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  10. همایون

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (676 ديدگاه)

    چرا مرسدس Gt63 هایبرید رو تو پیست نیاورد؟

  11. رهگذر

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    رنگ ماشینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا