پورشه

پورشه 911 GT2 RS جدید نمایان شد، اعجوبه تازه‌نفس اشتوتگارت

پروتوتایپ نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT2 RS بدون پوشش‌های استتاری در پیست نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش رؤیت شده است.

درحالی‌که به‌تازگی نسخهٔ بروز شدهٔ ۹۱۱ نسل ۹۹۲ با نسخهٔ هیبریدی معرفی شده است، طرفداران پورشه باید خود را برای هیجان دیگری آماده کنند زیرا هنوز مهم‌ترین اتفاق این نسل یعنی معرفی نسخهٔ GT2 RS باقی مانده است. نسل جدید GT2 RS که خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدند سرانجام در قالب پروتوتایپ نمایان شده است. عکاسان جاسوس این خودرو را در حال آزمایش در نوربرگ‌رینگ شکار کرده‌اند.

البته قطعاً خواهید گفت این خودرو GT3 RS است زیرا در پایین درها این برچسب دیده می‌شود اما تیم توسعهٔ پورشه این حقه را به کار گرفته‌اند تا چشمان کنجکاو را از خودرو دور نگه دارند؛ بنابراین، اشتباه نکنید، این درواقع نسل جدید GT2 RS است. هرچند این یک پروتوتایپ است و ممکن است در نسخهٔ نهایی تغییراتی داشته باشد اما به‌طورکلی، ظاهر پرچم‌دار خانوادهٔ ۹۱۱ بسیار شبیه GT3 RS خواهد بود و تفاوت‌ها صرفاً در موارد کوچکی خلاصه می‌شود؛ بنابراین، بهتر است سراغ اصل مطلب یعنی پیشرانه برویم.

در این رابطه فعلاً هیچ اطلاعات رسمی وجود ندارد و صرفاً باید به گزارشاتی اکتفا کنیم که بعضاً ضدونقیض هستند. به ‌احتمال بسیار زیاد، در GT2 RS جدید شاهد استفاده از یک پیشرانهٔ توئین توربو خواهیم بود ولی مشخص نیست که این پیشرانه با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت همراه می‌شود یا از یک سیستم هیبریدی کامل بهره خواهد بود. اگر مورد اول درست باشد، افزایش قدرت نسبت به ۷۰۰ اسب بخار نسل قبلی نباید خیلی زیاد باشد اما در صورت استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی کامل، مجموع خروجی حتی می‌تواند به ۱۰۰۰ اسب بخار نزدیک شود. در مورد حجم پیشرانهٔ بنزینی GT2 RS هم گزارشات متناقضی شنیده‌ایم و فعلاً هیچ‌کس از خارج از پورشه نمی‌داند این موتور چقدر حجم خواهد داشت.

این در حالی است که نسل قبلی از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری توئین توربو با ۷۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد. GT2 RS جدید اما به لطف قدرت بیشتر و دیگر پیشرفت‌ها، قطعاً بسیار سریع‌تر از نسل قبلی خواهد بود که ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید. انتظار می‌رود شتاب نسل جدید چیزی در محدودهٔ ۲.۵ ثانیه باشد. طبق شایعات، نسل جدید ۹۱۱ GT2 RS در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد. این افراطی‌ترین نسخهٔ ۹۱۱ خواهد بود و احتمالاً سعی خواهد کرد رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی پیش نوربرگ‌رینگ را بشکند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. khashayartehrani

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خیلی وقته منتظرشم تقریبا از اول نسل ۹۹۲ ولی خوب چشممون به جمالش روشن شد ۳ رقمی با اصالت اشتوتگارت

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. SMS

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      الان این از همه قدرتمند تره ؟

  2. Amir Enzo

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    به به ببین این چکار می کنه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  3. corvette

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    هیولا وارد میشود
    امیدوارم یه ماشین بسیار خفن خوف ببینیم ک کیف کنیم

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. ARIAN

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    پورشه911 شاخص ترین ماشین اسپرت جهان به همراه موستانگه اما چیزی که 911 رو از موستانگ متمایز میکنه بی نقص بودن عجیب و غریبشه!!! شما تصور کنید هیچ نسل و هیچ نمونه ای از 911 هیچ نقصی نداشتند در هیچ جاشون و این بی‌نقصی نسل به نسل واضح تر شد طوری که امروزه دیگه قابل قیاس با هیچ حریفی نیست اما موستانگ نسل های مزخرفی مثل نسل دوم و سوم رو توی کارنامش داره علاوه بر اینکه توی نسل پنجم به هندلینگ ضعیفش مشهور بود یا متریال کم کیفیت کابین. این gt2 rs جدید قطعا بهترین سوپر اسپرت جهان خواهد بود. زنده باد صنعت خودروسازی آلمان

    موافقم 19
    مخالفم 10
    1. Taha Ayoobi

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4367 ديدگاه)

      استاد موستانگ ماسل حساب میشه که آلمان اصلا نیست تو این زمینه، 911 با کرورت مقایسه میشه.

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. حسن

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2090 ديدگاه)

      من تبریک میگم به طرفدارای پورشه شما باید از رونمایی خودروی جدید لذت ببرید اصلا موستانگ کجای معادله است اما برای اینکه روشن بشی
      بزرگوار کلا پورشه سال 1992 داشت میترکید و ورشکست میشد
      911 به ارابه ی مرگ معروف بود راننده ناشی بود یا کاملا دقت نمیکرد با یه گاز از جاده پرت میشد بیرون به خاطر اشتباه محاسباتی در نصب موتور در عقب – جلوی خودرو دچار عدم تعادل شده بود و دارای بیش فرمانی بود و کنترلش سخت بود تا جای که برای مهار فرمان جلوی خودرو وزنه ی فلزی نصب میکردن
      بقیه محصولات پورشه هم انقد گران بودن که کسی نمیخرید یا با ضرر میفروختن پس دست به دامن تویوتا شدن
      مهندسان تویوتا براشون باکستر را طراحی و خط تولید انرا راه اندازی کردن و حاشیه سود بالا رفت
      911 را هم با جانمایی جدید موتور از حالت بی ثبات قبلی خارج کردن

      موافقم 9
      مخالفم 11
      1. mehran911

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        بعد میگن چرا جواب میدی
        .
        اینایی که نوشتی بهش اعتقاد هم داری؟‌ یا همینجوری گفتی ی چیزی بنویسم ؟‌
        نمی‌دونم چرا عمده طرفدارای خودروهای آمریکایی( نمیگم همه) اصرار بر خلاف واقع حرف زدن دارن!!!
        قشنگ رفتارشون منو یاد ی سری ماسل پرخوران بدون ظرافت و کاملا غریبه با فناوری میندازه که فقط صدا و زور زیاد و بی‌فایده دارن ( منظورم همه نیستن سوءبرداشت نشه) …
        .
        (با یه گاز از جاده پرت میشد بیرون …)
        ببین من معمولا علاقه‌ای به بازگو کردن حرف‌هایی که از ۱۰ سال پیش زده میشد ندارم
        اما برندی که با بیش از ۳۰ هزار عنوان پیروزی در رقابت های اتوموبیل رانی حداقل از نظر تعداد با اختلاف دست نیافتنی پرافتخارترین خودروساز تاریخ موتور اسپورت محسوب میشه ماشینش پرت میشه بیرون؟؟؟؟ اونم با ی گاز ؟؟؟
        پورشه ای که از ۲۰۰۶ که اعلام کرد رکورد بیشترین فروش خودرو به تیم ‌های مشتری در مسابقات رو داره با ی گاز پرت میشه بیرون ؟؟؟
        .
        چیزی که به نظر امثال شما ایراد محسوب میشه از نظر من شکوه و نهایت مهندسی است
        ساختن چیزی که روی کاغذ غلط است و رسوندنش به نوک قله مسابقات استقامتی برای من سالهاست تعریف ” نهایت مهندسی” است…
        .
        .
        ((( مهندسان تویوتا براشون باکستر را طراحی…))) قبلا گفتم درسته مجازیه ولی حداقل برای اسم و پروفایلی که باش کامنت میذاری ارزش قائل باش… توسعه باکستر هییییچ ارتباطی با برند دیگه‌ای نداره کاش انقدر سطح کامنت‌ها بالا بود که میشد با جزئیات در مورد کارهای امثال جناب Marchart و Larson و… وطراحی باکستر نوشت …
        یا حتی بیشتر
        شاید بیش از ۸ سال پیش بود در مورد همین موضوعات کنجکاو شدم برم ته داستان رو در بیارم
        شاید عجیب باشه رفتم ی کتاب پیدا کردم در مورد تاثیرات بحران اول نفت آمریکا و شروع کردم به خوندن تا بفهمم اثر گذاری این موضوعات رو صنعت خودرو چی و چقدر میتونه باشه تا دهه هفتاد و بحران انرژی و تغییرات اساسی سیستم مالی آمریکا و بانکداری ژاپن که بیش از پیش متاثر سیستم پولی مالی آمریکا بود تا تاثیرش روی خودروسازی ژاپن و واکنش سریع اونها به این جریانات و…( خیلی داستان دیگه ) که در نهایت نتیجه‌اش شد شکوفایی اسپورت سازی ژاپن و… در نهایت شد “””” دلیل توسعه اسپورت اقتصادی باکستر”””…
        پشت این داستان ی دنیا مطلبه اما انقدر اوضاع کامنتهای سایت خرابه که بخدا دلیلی برای اینکه بشه ی خط در موردش نوشت نیست
        قبلا گفتم اینی که چیزی نمیگیم به این معنی نیست که چیزی وجود نداره و الزاما شما درست میگید موضوع اینه که حوصله بحث نداریم عمدتا فقط میخندم رد میشم… قبل از اینکه راحت حرفی بزنید یک درصد احتمال بدید ی نفر شاید چیزهایی که میگید رو قبلا بارها در موردشون خونده و بحث کرده…

        موافقم 16
        مخالفم 5
        1. حسن

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2090 ديدگاه)

          حالا ناراحت نشو تویوتا کم کمپانی یی نیست تاریخ بحث و گفتگو نداره
          اما وجدانا اطلاعاتت کمه

          موافقم 4
          مخالفم 16
        2. راستگو

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (181 ديدگاه)

          حسن شما کمپانی 30هزار قهرمان میگی با یه گاز می ه بیرون بعد ایشون کم سواده؟
          ایشون واسه همه حرفاش دلیل اورد شما منبعت فقط خودتی
          اوج اطلاعات سما میرسه به جایی ک بگین کوروت بهتره دیگ

          موافقم 8
          مخالفم 2
        3. khashayar0

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          مهران چکارش داری بزار ترول بازی کنه . به قول فریدریش نیچه سرنوشت تو مگس تاراندن نیست.

          موافقم 10
          مخالفم 1
        4. mehran911

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          چی بگم والا خشایار جان اسیر شدیم …

        5. حسن

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2090 ديدگاه)

          راستگو جان
          اره خیلی منبع مستندی بود همون کتابی که پیدا کرده و خونده
          تا دهه ی 80 پورشه برای جلوی 911 از سپر اهنی سنگین استفاده میکرد تا چسبندگی چرخهای جلو را بیشتر کنه اصلا سپر اهنی 911 خیلی معروفه شما چجور فن پورشه هستید که جزئیات تاریخی خودروهایی را که میپرستید نمیدونید
          شما که استادی نباید برات واو به واو توضیح داد .چسبندگی چرخهای جلو کم بود با رانندگی تهاجمی اتصال چرخهای جلو به زمین در حداقل ممکن قرار میگرفت و به فرمان پاسخ نمیداد و خودرو از کنترل راننده خارج میشد
          که مترادف همونه

          موافقم 4
          مخالفم 4
        6. حسن

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2090 ديدگاه)

          خشایار خیلی ضرب المثل هست چرچیل میگه تاریخ را نمیتوان نابود کرد اما میتوان با عو عوی … انرا کتمان کرد و نادیده گرفت

          موافقم 2
          مخالفم 7
        7. Arshia m3csl

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1192 ديدگاه)

          کوروت فنا واقعا متعصبن کوروت ماشین خوبیه ولی دلیل نمیشه پورشه رو بکوبند خود جنرال موتورز میخواد کوروت رو برند مستقل کنه تا بشه اسپرت ساز لوکس جنرال موتورز برای رقابت با پورشه و میخواد کوروت کراس اوور برای رقابت با ماکان و کوپه کوچیک جمع و جور برای رقابت با ۷۱۸ عرضه کنه خود جنرال موتورز الگوی شده پورشه برای عرضه کوروت هاش که حتی میخواد برند مستقلش بکنه کوروت رو

          موافقم 3
          مخالفم 1
        8. Taha Ayoobi

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4367 ديدگاه)

          مستقل کردن کوروت چه ربطی به الگو بودن پورشه داره؟

          موافقم 1
          مخالفم 2
    3. حسن

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2090 ديدگاه)

      محصولات پورشه بی عیب و نقص نیستن خیلی تخصصی ان
      یا مثل توربو اس فقط مخصوص شتاب و خط مستقیمن که هندل را فدای شتاب کردن خودرو کاملا خشکه تکانه های گهواره ای به صفر رسیده که در تعویض دنده ها سر و ته خودرو بار گرانشی تولید نکنه و جلوی حرکت خودرو با نگیره
      یا مث همین ار اس دو سه مخصوص پیستن
      تنها مدل همه فن حریف همون کاررا است که میشه گفت هم لذت سواری داره هم شتاب متناسب داره هم هندل خوبی داره منتها در حد هیچ کدام از رقبای خودش نیست اعدادش چشمگیر نیست
      بازم تبریک میگم امیدوارم براتون بترکونه

      موافقم 4
      مخالفم 12
    4. Aradkhodaverdi

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      باز این آمریکایی بازا الان میان زیر پیامت هی ریپلی کنن آمریکا بهتره و فلان و بهمان . آخ هر چی آمریکایی پر خرج و استهلاک به فدات با اصالت اشتوتگارتی

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4367 ديدگاه)

        اونی که استهلاک داشت آلمانی بود ها!

        موافقم 1
        مخالفم 4
  5. khashayar0

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    قاتل خندان

    موافقم 18
    مخالفم 5
    1. mercedes

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (425 ديدگاه)

      قشنگ بود

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4367 ديدگاه)

      توی همون حال و هوایی که 911 داره خاک و خون به پا میکنه، یه نفر از دور داره میاد.

      ته داستانو باز میذارم.

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. khashayartehrani

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        کی ؟ موستانگ ، AMG GT BS یا جانشین هوراکان ؟ داداش این دیگه خیلی تهش بازه

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. B

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (869 ديدگاه)

          یا حتی ممکنه منظورش کوروت zr1 باشه

        2. Aradkhodaverdi

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (126 ديدگاه)

          احتمال داره db12 بتونه بیاد ولی بقیه بیان داستانی با پایان نه چندان جالب میشه

          موافقم 6
          مخالفم 1
  6. Mohammad

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    نویسندگان محترم پدال لطفا یه مقاله هم درمورد فناوریanc(وقتی شیشه خودرو پایینه صدای ترافیک داخل ماشین نمیاد ولی هوا میتونه بیاد) که توسط تیم پسر دکتر حسابی ساخته شده و قراره روی ماشینای نسل آینده مرسدس به کار بره بنویسید

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4367 ديدگاه)

      عه anc توی هندزفری های بی سیم هم هست.

      1. Mohammad

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        اره داداش ولی این یکی پیچیده تر از این حرفاس
        بیشتر از ۱۰سال روش کار شده تا به اینجا برسه

  7. P

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    بالاخره اومد

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1545 ديدگاه)

    بی نهایت زیبا با این ترکیب رنگ عالی شده

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      دیگه داره خیلی ظاهرشو تخیلی میکنن دیگه
      آخه چیه اینهمه برش و حفره ی پر تعداد
      ورودی هواهاشم به همین ترتیب
      بنظرم از اون سادگی و یکپارچگی همیشگی ۹۱۱ ها اومدیم بیرون
      دیگه خیلی افراطی شده ظاهر جی تی ۳ و جی تی ۲

      موافقم 3
      مخالفم 6
  9. sinasvj

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (427 ديدگاه)

    قورباغه زهرآلود

    موافقم 11
    مخالفم 2
  10. Taha Ayoobi

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4367 ديدگاه)

    حاجی برگام، من تازه دارم مفهوم اسب بخار رو درک میکنم.
    الان تازه فهمیدم gt2 rs هفتصد اسبه.
    عجب چیزیه.

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. JaMsHiD-R1988

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      اسب بخار اگه مهم بود الان جا ۹۱۱ GT3 RS هزاران ماشین دیگه باید میبودن
      ولی اصلا این تایم های تعجب برانگیز پورشه ربطی به اسب بخار نداره
      ربط به این داره که مهندسای پورشه صب تا شب برای توسعه این هیولا تو نوربرگ رینگ تشک پهن کردن
      این ماشین نتیجه هزاران تست و آزمایش هست
      معیار یه ماشین پوشالی اسب بخاره . وگرنه فقط یه ماشین که وقت پاش رفته و هزاران ساعت تست شده تنها چیزی که براش بی ارزشه اسب بخاره .
      مهم ترین عوامل سفتی سیستم تعلیق و چسبندگی و آیرودینامیک و سبکی و فرمان پذیری و حساس بودن و ارتباط عمیق با راننده مهم ترین چیزیه که یه ماشینو سریع می‌کنه .

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4367 ديدگاه)

        نمیگم که همه چی اسب بخاره، ولی موتور داره اونقدر قدرت تولید میکنه.
        این همه قدرت پشم نیست که.

  11. bayerischemotorenwerkeag

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (88 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/Porsche-911-GT2-RS-4.jpg
    تو این عکس اگه به کاپوت نگاه کنی میگی چه ماشین گنگی
    ولی اگه کل فیس روبه‌رو رو ببینی میگی اِه یه قورباغه گوگولی

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. مازیار

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    خوبیش اینه که بدون معطلی به نوربرگ رینگ خواهد رفت. کاری که کاش والهالا و ZR1 هم انجام بدن

    موافقم 10
    مخالفم 2
  13. امیرحسین

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (231 ديدگاه)

    باید با چلنجر کَل بندازه

    موافقم 3
    مخالفم 14
  14. R@min

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    سیستم خفیف هیبرید با بدنه GT3RS و موتور توربو با قدرتی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ اسب، چیزی که از همون زمان معرفی نسل جدید مشخص بود. هر چقدر پورشه صبر کرد تا باتری ها سبک تر بشه دید فایده نداره و به همین سیستم ساده و سبک قناعت کرد. زمان معرفیش هم بسیار خوب تنظیم شده تا درگیر تنش دیوانه وار ۲۰۲۵ نشه.

    قطعا زیر ۶:۳۵ میزنه.

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. khashayar0

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      رامین عزیز آیا راهی بجز داون فورس برای چسبندگی و پایداری در پیچ ها وجود داره؟

      1. R@min

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2054 ديدگاه)

        پهن کردن لاستیک، تعلیق های هاردکور مسابقه ای، تقسیم وزن، استفاده از بدنه آیرودینامیک مثل فراری ۴۸۸ پیستا یا مک لارن ها و فورد جی تی که این مورد خیلی پیچیده و پرخرجه.

        برای محصولاتی مثل ۹۱۱ یا پونی های آمریکایی و آلمانی که بدنه ساده تر و به نسبت آیرودینامیک ضعیف تری دارن استفاده از ادوات اضافه مثل بال، کانارد ( تو پست مازراتی د جا گذاشتم)، دیفیوزر و … اجتناب ناپذیره.

      2. بنده خدا

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (520 ديدگاه)

        سبک تر کردن
        تعادل وزن محور جلو عقب
        تایر های پهن تر و نرم

      3. Mohammad

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        در پاسخ به خشایار جان
        اونطوری که من چند روزی کامنت های شمارو خوندم اطلاعات زیادی در مقایسه با شما ندارم و خیلی سعی میکنم توضیحات ندم تا چیزی رو اشتباه نگفته باشم
        نمیدونم شما دونسته میپرسی یا واقعا برات سواله
        ولی بگم برای افزایش چسبندگی و پایداری به جز داون فورس فناوری های جدید داره رونمایی میشه یکیشون حالت چنبر گیری (زاویه پیداکردن چرخ ها به بیرون) حین پیچیدن هستش که باعث میشه میشه ارتفاع خودرو بیاد پایین و حداقل لغزش به سمت مخالف رو داشته باشه ، لامبورگینی ازش رونمایی کرده قراره تو نسل آینده خودرو هاش ازش استفاده کنه ، تو یکی از تست هاش هم تو پیست ، نسخه معمولی لامبو با نسخه ای که این فناوری رو داشت حدودا ۳ونیم ثانیه اختلاف زمانی داشتن (یعنی جدیده بهتر تایم زد) ، مقالش رو هم چند ماه پیش پدال گذاشته بود

      4. Mohammad

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        تلفظ درستش میشه کمبر

        1. Mohammad

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (334 ديدگاه)

          کامنت اولم ثبت نشد 🤦🏻‍♂️
          لامبورگینی یه فناوری جدید هم رونمایی کرده به اسم کمبر گیری چرخ ها خیلی جالبه باعث چسبندگی بیشتر تو پیچ ها میشه تو چند تا پیست هم تست شده و تاثیر مثبت خوبی داشته پدال هم در موردش مقاله گذاشته
          دوست داشتی میتونی بخونی https://www.pedal.ir/lamborghini/lamborghini-active-toe-and-camber-tech/

  15. JaMsHiD-R1988

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    صدای جیغ بی ام و فن ها از دور شنیده شده .
    رؤیت شده بعضا بعضی هاشونم خودشونو تو گونی قایم کردن موقعی صداشون میزنی جیغ می‌کشن😂😂😂
    تنها ماشینی که جلودار این می‌تونه باشه یا یه افسانه مثل خودش هست یا یه ماشین که نسبت قدرت به وزن یک داره🔥❤️💪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. B

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (869 ديدگاه)

      پورش که هیچی amg gt هم فرسنگ ها مرفورمنس بهتری از اون m5 cs داره کلا بیمر تو این زمین نیست

    2. امیر

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      بنز فن ها باید جیغ بزنن ها… از این جهت که احتمالا رکورد amg one رو بزنه…

      موافقم 2
      مخالفم 1
  16. راستگو

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    چه خون هایی با اون لبخند خواهد ریخت

    موافقم 5
    مخالفم 3
  17. علیرضا

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    https://youtube.com/shorts/7zOw63AxuPk?si=lAHIxDjWF5bRWhmQ این ویدیو برای اون دوستان عزیزی که esp سهند و شاهین و تارا و … براشون امنیت میاره

  18. مهراد

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (862 ديدگاه)

    نقطه سر خط .

    این پایانه داستانه ، دیگه خودرویی به این سرعت در پیست ظهور نخواهد کرد

    موافقم 3
    مخالفم 10
  19. Mr. gt c

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (427 ديدگاه)

    جدی اگ دف عقب باشه خیلی سخته بخواد صفر تا صد ۲.۵ داشته باشه، هرچند جی تی ۲ آر اس صفر تا صد اولویتش نیست و تایم پیست مهمه، خلاصه که قراره خیلی هارو به چالش بکشه و رکورد های زیادی رو جابجا کنه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  20. SENIOR

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بعنوان یه شخص آمریکایی فن،تحسینت میکنم پورشه جان 🇩🇪

    موافقم 6
    مخالفم 1
  21. SENIOR

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشالله آلمان ماشالله آمریکا ماشالله اسطوره های غربی…اینجور شاید قشنگتر باشه!

  22. Taha Ayoobi

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4367 ديدگاه)

    آقا فقط من اینجوریم که حس میکنم 911 بدون بال و ورودی هوا و… خیلی قشنگ تره؟
    اصلا با با لخوب نمیشه.
    بدون بال قشنگ اون فرم فست بکش معلوم میشه.

  23. زیزیگولو

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    پورشه 911 GT2 RS رو باید رکورد شکن کمپانی پورشه بدونیم و نکته مهم اینجاست که این‌ هیولا میتونه اجازه عبور تو خیابون شهرها رو داشته باشه 👌

    موافقم 7
    مخالفم 2
  24. GMA

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    قاتل هایپرکار ها💎

    موافقم 2
    مخالفم 2
  25. علی جردن

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    تا وقتی 911 Dakar نیاز به بقیه نسخه های ۹۱۱ نمیبینم البته حساب نسخه کروک جداست اون عشق خالصه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  26. mehran911

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    اتفاق خوب
    با در نظر گرفتن نسبت قدرت به وزن قطعا سریعترین خودروی جاده‌ای جهان خواهد بود…
    .
    منتظر تایم Gt3rs با کیت manthey هستم. born in Flacht
    .
    the new king of the ring
    .
    ever ahead

    موافقم 11
  27. amir-mr

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    عشقتون اومد🫠برین کنار قرار خیلی رکورد ها جابه جا بشه👑💯

    موافقم 5
    مخالفم 1
  28. مهدی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    رقابتش توی پیست با sf90 xx جذاب میشه هرچند که نتیجه تا حدی مشخصه

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Scuderia Ferrari

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      اوه چه رقابت هیجان انگیزی
      با کوهی از تکنولوژی و دستاوردهای بی شمار قطعاً شاهد یک رقابت تاپ و سطح بالا خواهیم بود
      قطعاً GT2RS به عنوان پرچمدار پورشه در پیست به هیچ ماشینی رحم نمیکنه و میاد که بهترینِ کلاس خودش باشه

  29. BlackWing

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    به به چه شود 🔥🔥🔥🔥

  30. LAMBORGHINI

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    پادشاه پیست 🏆

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا