دادههای جدید نشان میدهند فروش پورشه در سهماهه ابتدایی سال جاری میلادی حدود ۴ درصد کاهش یافته است.
در طول چند سال گذشته فروش برندهای لوکس بهطور مداوم افزایش یافته است. پورشه نیز جزو همین دسته از خودروسازان بوده اما اوضاع ژرمنها در سهماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ متفاوت است چراکه شاهد افت فروش پورشه این برند در بازه زمانی یاد شده هستیم و نکته قابلتأمل اینکه در برخی بازارها فروش پورشه کاهش شدیدی را نشان میدهد.
در سهماهه اول امسال پورشه به فروش ۷۷,۶۴۰ دستگاهی در سراسر جهان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۴ درصدی را نشان میدهد. یکی از علتهای اصلی افت فروش این برند محبوب به کاهش استقبال خریداران در آمریکای شمالی و چین مربوط میشود. در حقیقت فروش پورشه در آمریکای شمالی افت ۲۳ درصدی ثبت کرده و به ۱۵,۰۸۷ دستگاه رسیده است. این اتفاق در حالی رخ داده که پورشه در مدت مشابه سال قبل ۱۹,۶۵۱ دستگاه خودرو در آمریکای شمالی فروخته بود. همچنین محصولات این برند در چین نیز افت فروش ۲۴ درصدی را بر جای گذاشتهاند و از رقم ۲۱,۳۶۵ دستگاه سه ماه اول ۲۰۲۳ به ۱۶,۳۴۰ دستگاه رسیدهاند.
پورشه میگوید علت کاهش فروش در چین تمرکز روی سوددهی بیشتر و تنشهای اقتصادی است و دلیل فروش استثنایی سهماهه اول ۲۰۲۳ نیز رهایی از تأثیرات همهگیری کرونا بوده است. همچنین علت افت فروش آمریکای شمالی هم به تأخیرهای ناشی از تحویل خودروهایی با برخی آپشن های خاص مربوط میشود. البته ژرمنها در برخی بازارها با رشد فروش روبرو بودهاند. محصولات پورشه در آلمان رشد فروش ۳۷ درصدی ثبت کردهاند و از رقم ۸,۲۴۷ دستگاه سال قبل به فروش ۱۱,۲۷۴ دستگاهی در سهماهه ابتدایی امسال رسیدهاند.
همچنین فروش این برند در کل قاره اروپا نیز ۹ درصد افزایش یافته و در بازارهای نوظهور هم با رشد ۱۴ درصدی به ۱۴,۸۹۵ دستگاه رسیده است. باید گفت در سهماهه اول امسال پورشه کاین پرفروشترین محصول اشتوتگارت بوده و توانسته فروش ۲۸,۰۲۵ دستگاهی را بر جای بگذارد که به معنی رشد فروش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در مقابل باید به افت فروش ۱۴ درصدی پورشه ماکان و رسیدن به رقم ۲۰,۵۷۶ دستگاهی اشاره کنیم که دلیل آن عملکرد استثنایی در سهماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ و انتظار خریداران برای عرضه نسل جدید این شاسیبلند است. تقاضا برای نمادینترین محصول پورشه یعنی ۹۱۱ نیز ۱۷ درصد افزایش یافته و به ۱۲,۸۹۲ دستگاه رسیده است. در طرف مقابل فروش پانامرا و تایکان افت ۲۸ و ۵۴ درصدی داشته است که علت آن بهروزرسانی هر دو خودرو بوده است.
Kamran_Aghaei
۲۵ فروردین ۱۴۰۳به پورشه ایمان دارم
علی جردن
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ماکان برقی شده دور از انتظار نیست
خودم که عاشق ماکان بنزینی بودم همونقدر مخالف برقی شدن ماکان هستم
Mr. gt c
۲۵ فروردین ۱۴۰۳پورشه از همه لحاظ عالیه، فقط نباید فعلا در برقی سازی مدل هاش عجله کنه و بهتره در کنار الکتریکی از یک مدل نسخه بنزینی یا هایبرید رو هم عرضه کنه؛
البته با توجه به اینکه پورشه به نسبت مرسدس بنز و بامو زیبایی رو در طراحی حفظ کرده ولی به نظرم بازهم در مقایسه با سال ۲۰۱۸ خودش شاهد افت زیبای شناختی در بعضی خودروهاش بوده الخصوص کایین و ماکان، این نظر منه البته دلیل نمیشه درست باشه
زیزیگولو
۲۵ فروردین ۱۴۰۳هندلینگ پورشه کاین بعنوان یه کراس اوور خیلی عالیه و طراحی کابینو کیفیت بالای متریالش بی نظیره و فراوونی تجهیزات سفارشی هم که مشهوده ……… آدم از یه کراس اوور دیگه چی میخواد؟؟؟
اشکان
۲۵ فروردین ۱۴۰۳آخرش مینوشتی ، ولی فروش چینی افزایش پیدا کرده….🤣🤣 حواست نبود یه تبلیغ ام اینجا بری هاااا
شاهین
۲۵ فروردین ۱۴۰۳شما هم قند رو از زندگیت حذف کن عزیز چون با این حجم از شیرینی میترسم به جای خوشی نرسی.
Porsche
۲۵ فروردین ۱۴۰۳بزرگترین علت قیمت بسیار بالا
علی
۲۶ فروردین ۱۴۰۳توی بازار همیشه افت و خیز وجود داره این طبیعی هست
Arshia m3csl
۲۶ فروردین ۱۴۰۳پورشه عشقه واقعا پولش رو داشتم میخریدم مخصوصا ۷۱۸ کیمن gts و ۹۱۱ کررا اس