به دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار برای پورشه تایکان، کارخانهٔ پورشه در آلمان بهزودی بهصورت تک شیفت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
طبق گزارشها، پورشه به دلیل کاهش فروش و تقاضای عمومی برای خودروهای الکتریکی، تولید تایکان را در آلمان کاهش میدهد. هرچند تایکان محصول موفقی برای پورشه بوده و در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۰ هزار دستگاه از آن فروخته شده اما گزارشی از آلمان ادعا میکند مثل بسیاری از خودروهای الکتریکی، تقاضا برای این سدان الکتریکی هم کاهش پیدا کرده است زیرا کسانی که اولین بار اقدام به خرید خودروهای الکتریکی کردهاند، از این خودروها ناامید شدهاند. به گفتهٔ گزارش مذکور، کارخانهٔ زوفنهاوزن که تایکان را تولید میکند، بهزودی به خاطر تقاضای کمتر از انتظار، فقط در یک شیفت فعالیت خواهد کرد.
البته گفته شده پورشه در حال مذاکره با شورای محلی کار است و انتظار نمیرود این اتفاق منجر به بیکاری کارگران شود. سخنگوی پورشه اما در مورد این گزارشات اظهارنظری نکرده است. از لغو یارانههای دولتی آلمان برای خودروهای الکتریکی در پایان سال ۲۰۳۰ بهعنوان عامل اصلی کاهش تقاضا یاد میشود. فروش خودروهای الکتریکی در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴ در آلمان با ۱۶.۴ درصد کاهش مواجه شده است. علاوه بر این، به دلیل افزایش خودروهای الکتریکی چینی با قیمت ارزانتر، فروش تایکان در چین هم در حال کاهش است. همچنین خودروهای لوکس آلمانی که خریداران چینی میپسندند از نمونههای بنزینی هستند نه الکتریکی.
تایکان بهتازگی برای مدل ۲۰۲۵ مورد بهروزرسانی قرار گرفته و این باید تا حدی به جبران کاهش تقاضا کمک کند زیرا ممکن است برخی خریداران منتظر عرضهٔ نسخهٔ جدید باشند. همچنین عرضهٔ ماکان الکتریکی هم باید بتواند به رشد فروش مدلهای برقی پورشه کمک کند زیرا این کراساوور از تایکان ارزانتر است و در چین هم میتواند فروش بالایی را تجربه کند.
kawaki
۲۰ تیر ۱۴۰۳همه میرن پانامرا میخرن دیگه
froG-driVer
۲۰ تیر ۱۴۰۳تنها ماشینی از پورشه که ابدا دوستش نداشتم و ندارم و نخواهم داشت.
سید علیرضا
۲۰ تیر ۱۴۰۳پانامرا در نسل جدید خیلی کاربردی و قشنگ تر شده
امکاناتش بروز شده
SMS
۲۰ تیر ۱۴۰۳درسته از ماشینای برقی زیاد خوشم نمیاد ولی این تنها برقی هست که حاضرم بخرم، بحث بنزینی بکنار
Hmedmp
۲۰ تیر ۱۴۰۳نسل جدیدش خیلی باحاله
زیزیگولو
۲۰ تیر ۱۴۰۳اکثریت مردم دنیا هیچ رغبتی نسبت به خودروهای برقی ندارن
آرش
۲۰ تیر ۱۴۰۳معلوم نیست خودروهای برقی چه حماقتی بود که گریبان خودروسازان دنیا رو گرفت تازه الان حرفهای مدیر عامل تویوتا رو میفهمم
R@min
۲۰ تیر ۱۴۰۳چی شد پس صندلی دراوردن که فروشش بره بالا ! اسپرت الکتریکی، تغییر دهنده بازی همش یه سال فروخت !! ماکان و کیمن هم الکتریکی کردن که همین بلا سرش بیاد ؟!!
چرا فولکس نمیخواد بفهمه کسی دنبال محصول الکتریکی اسپرت نمیره !!
BlackWing
۲۰ تیر ۱۴۰۳سرمایه گذاریهای کلان اتومبیل سازی جهانی روی محصولات الکتریکی نهایتاً به ضرر خودشون تموم میشه و این اتفاق داره برای خیلی از کمپانی های مشهور جهانی رخ میده
Amirsh
۲۰ تیر ۱۴۰۳واقعن خودرو های برقی سیاست اشتباهی بود تو این برهه
چقد مگه از انتشار کربن جلوگیری کرد ؟
تنها ثمری که داشت این بود که الان تاره انبوهی از خودرو های برقی دست دوم و یا اسقاطی از دوره ی اولیه ی تب برقی سازی مونده ، که بازیافت باطریشون خودش یه چالشه برا محیط زیست
خود تولید باطریشم کم خطر نداره برا محیط زیست
فقط چینی ها و تسلا این وسط سود کردن
۲۰ تیر ۱۴۰۳ایران خودرو هم کاهش فروش پژو پارس رو تجربه داره میکنه
بهزاد
۲۰ تیر ۱۴۰۳پنجاه درصد خریداران برقی خودروی بعدیشون برقی نیست!
اگر فشارها و سیاست های دولتی به خصوص دولت چین نبود و نباشه در بهترین حالت صنعت خودروی برقی تا دو سه سال دیگه میتونست سر پا باشه و همگی از دم ورشکسته.
Nobody
۲۰ تیر ۱۴۰۳امروز تو خیابان استادان ارومیه یه دونه پورشه پانامرا توربو آلبالویی دیدم خیلی خوشگل و خفن بود😎
Ahmad
۲۶ تیر ۱۴۰۳اونجا نمیخرند اینجا ما ۶ماه جلو پول میدیم بعد ظبط و زه در میشه اپشن
که جدا پول میگیرن بعد ۶ماه تازه میگن باید جایگزین کنی ۷ ماه دیگه صبر کنی😂😂