پورشه در تولید سوپر اسپرت های ناب تبحر خاصی دارد اما اخیراً در حرکتی سورپرایز کننده به یک پروژه لغو شده خود با پیشرانه ۸ سیلندر و ۷۵۰ اسب بخار قدرت اشاره داشته است.
خودروسازان به ندرت علاقه دارند درباره پروژههای لغو شده خود صحبت کنند چه رسد به آنکه برخی جزئیات از خودروهای فوق محرمانهای را که هرگز روی خط تولید را ندیدهاند منتشر نمایند. خوشبختانه پورشه اینطور نیست و برخی جزئیات از سوپر اسپرت ناکام خود را که قرار بود پس از ۹۱۸ اسپایدر تولید شود در اختیار خبرنگار مشهور دنیای خودرو استیو ساتکلیف قرار داده است. همانطور که میدانید تولید ۹۱۸ اسپایدر در اواسط سال ۲۰۱۵ به پایان رسید.
زمانی که از مارکوس مارکز مدیر پروژه سوختهای مصنوعی پورشه درباره چرایی صدور مجوز تولید کیمن 4 سیلندر پرسیده شد او پاسخی سورپرایز کننده داشت. آنطور که گفته شد، ایده اولیه تولید یک پیشرانه ۸ سیلندر تخت برای خودرویی کاملاً متفاوت بود. البته این ایده به چیزی بیشتر از طرحهای روی کاغذ ختم شد و حتی یک مدل آزمایشی کامل بر اساس شاسی کیمن توسعه یافت. این کوپه پیشرانه وسط به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور مجهز بود.
ردلاین پیشرانه یاد شده به ۹ هزار میرسید و با گیربکس دستی همکاری میکرد. مارکز میگوید ما یک خودروی دیوانه کننده با صدایی شگفتانگیز تولید کردیم. پورشه هیولای ۸ سیلندر خود را در جادههای نزدیک وایساخ و به مدت بیش از یک سال تست کرد اما در نهایت این پروژه لغو شد. مارکز درباره اینکه چرا تستها ناگهان متوقف شد میگوید پورشه احساس کرد زمان مناسبی برای تولید این خودرو نیست. مدیر پورشه خاطرنشان میسازد:
ما یک شرکت مهندسی هستیم و همیشه به دنبال پاسخهای جدید و راهحلهای متفاوت میگردیم اما گاهی اوقات این پاسخها مناسب زمان خود نیستند. ولی تمامی اینها بخشی از فرایند مهندسی به حساب میآیند و باعث میشوند پورشه یک برند خودروساز منحصربهفرد باشد.
خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید اسطوره زنده لمان ۹۰۴ مدل ۲۰۱۶ است که یکی از چندین خودروی محرمانه پورشه به شمار میرود. خودروی یاد شده یک مدل گلی فول سایز بوده و با یک پیشرانه ۸ سیلندر که صدایی باورنکردنی دارد تجسم شده است. ژرمنها اظهار داشتهاند جانشین ۹۱۸ اسپایدر سرانجام تولید خواهد شد زیرا تولید یک هایپرکار همیشه بخشی از استراتژی پورشه بوده است. اولیور بلوم مدیرعامل این خودروساز همچنین گفته که چنین خودرویی قبل از سال ۲۰۲۵ تولید نخواهد شد.
Arshia m3csl
۱۳ فروردین ۱۴۰۲چقدر خوشگله! خیلی طراحی زیبا و رترویی داره و خیلی اصیله یاد اور 718 ار اس کی هست خاص بودنش واقعا پورشه حیف شد تولیدش نکرد طراحیش شاهکاره و یاد آور ماشین های سوپراسپرت دهه ۶۰ هست کاش این ماشین رو عرضه میکرد ولی به تعداد ۱۰۰۰ تا
(Ali(chevynova
۱۳ فروردین ۱۴۰۲معلومه که شکست خورده
الکی گرونه و هیچی برای عرضه نداره
HS
۱۴ فروردین ۱۴۰۲تو چی برای عرضه داری توی این کره خاکی؟
(Ali(chevynova
۱۴ فروردین ۱۴۰۲همونی که تو داری
فرشاد
۲۳ فروردین ۱۴۰۲دقیقا
همونجوری که918و کررا جی تی شکست خوردن
تا همین الانشم اینا شکست میخورن توام فیشار
MOHAMMAD.DEMON
۱۳ فروردین ۱۴۰۲911 لانگ تیل بوده لابد ولی کلا بیشتر از شش سیلندر هیچ وقت به پورشه نیومده
مازیار
۱۳ فروردین ۱۴۰۲اما carrera GT هم بدک نیست
MOHAMMAD.DEMON
۱۳ فروردین ۱۴۰۲من نمیپسندم کلا تا جایی که من همیشه فهمیدم پورشه همیشه دوست داشت یه ماشین موتور وسط هشت سیلندر داشته باشه
هیچ وقت هم نتونستن روی 911 یه موتور هشت سیلندر بزارن
تا همین دو نسل قبل هم 911 ها هنوز مشکل بیش فرمانی رو داشتن طبیعی هم بود وقتی یه وزن زیادی رو روی محور میزاری همین میشه . کلا پورشه از 911 به اون چه انتظار داشت هیچ وقت نرسید نه تونست یه موتور بزرگ تر روش بزاره نه تونست موتور از روی محور برداره من همیشه حس میکردم خود پورشه 718 رو بیشتر از 911 دوس داره ولی خب تجارت و بازاریاب یه چیز دیگه میخواست
شاید الان بشه گفت ارزوی پورشه با این پروژه که لغو شده به دلش موند چون فکر نکنم دیگه بازار اجازه بده یه سوپر اسپورت موتور وسط روی خط تولید ببرن که موتور حجیم روش بزارن از این اینجا میرن به سمت برقی ها دوران دورن سوز ها به پایان رسید
M@M@DRZ911
۱۳ فروردین ۱۴۰۲درسته پورشه به ۶ سیلندر معروفه ولی 917 و کررا جی تی و 918 و rs spyder رو یادمون نمیره .
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۴۰۲همان بهتر که تولید نشد !
آخر اگر تولید میشد یک عقبگرد به حساب میآمد در برابر ۹۱۸ افسانهای که مثل باقی اعجوبههای پورشه رفت داخل لیست قهرمانانهی پورشههای پرچمدار !
مدیر مدبر
۱۳ فروردین ۱۴۰۲خوب شد که تولید نشد تا از چپاول و تصاحب اموال مردم برای قالب کردن خودروهای غیر کاربردی جلوگیری شود.
مانی
۱۴ فروردین ۱۴۰۲نظراتت مثل اسمت(تو ایران فقط)تخیلیه
مانی
۱۴ فروردین ۱۴۰۲جانشین 918 نبود تو کلاس مکلارن ۷۲۰س قرار میگرفت
با شروع قیمت شاید 300.000 تا
فرشاد
۱۳ فروردین ۱۴۰۲با اینک طرفدار دو آتیشه پورشه م
ولی جانشینی 918اصلا بهش نمیومد
مهدی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲عکس اولی چقدر شبیه الپین a110
از دور شبیه دیگه خدایش…..
Hadi
۱۳ فروردین ۱۴۰۲برای جایگزینی 918 هایپرکار مناسب نبود
ولی میتونست به عنوان یک سوپر اسپرت معرفی بشه 👌🏼
فقط موتو H8 تختش با ۷۵۰ اسب قدرت شاهکار مهندسیه 👌🏼
OldBoy
۱۳ فروردین ۱۴۰۲شیار های کنار سقف نشون میده در ها به شکل متفاوتی باز میشد. شاید پورشه این پروژه رو نگه داشته تا با بهینه سازی تو آخرین مدل درون سوز خودش عرضه کنه و برای همیشه نام خودش رو تو پیشرانه های درون سوز جاودانه کنه.
Siyavash
۱۴ فروردین ۱۴۰۲دوستان موافق هستید شبیه آلپا هست …ولی عجب ماشینی بود ۸سیلندر..۷۵۰ اسب…۱۰۰۰نیوتون..عالی عالی عالی….افسوس تولید نشد….
عرفان
۱۸ فروردین ۱۴۰۲الآن 911 قیمتش چنده ؟