پورشه تایکان کراس توریسمو جزو بهترین محصولات چند سال اخیر این خودروساز است و حتی برخی جوایز را نیز در مجلات و نشریات معتبر خودرویی دریافت کرده تا بیش از پیش بر محبوبیت خود بیفزاید. به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی و همهکاره، تایکان اکثر نویسندگان و خبرنگاران خودرویی را از نظر پرفورمنس و چابکی تحت تأثیر قرار داده و البته این دو فاکتور اخیراً به سطوح جدیدی رسیدهاند.
این استیشن الکتریکی و قدبلند هماکنون رکورد جهانی گینس برای بیشترین میزان تغییر ارتفاع رانندگی توسط یک خودروی الکتریکی را شکسته است. بله شاید این رکورد در بخش بسیار محدودی از کتاب رکوردهای گینس شکسته شده باشد اما تلاشها، زمان صرف شده و موارد پیش از ثبت رکورد ارزش این کار را داشتهاند.
یک تیم باانگیزه، باتجربه و شجاع یک سفر را از پایینترین نقطه قابلدسترسی در آمریکا شروع کرده و به دنبال رسیدن به بالاترین نقطه در این کشور بودهاند. این سفر از شش ایالت آمریکا عبور کرده و فاصله عمودی طی شده بیش از ۴۸۴۲ متر بوده است. همچنین طول این سفر برابر با ۲۲۵۳ کیلومتر بوده است که از ایگل ماین در میشیگان تا پایکس پیک در کلرادو را پوشش میدهد. کل سفر ۳۳ ساعت و ۴۸ دقیقه طول کشیده و نهایتاً در کتاب گینس به ثبت رسیده است.
جی اف میوزل مدیر این تیم گفته است:
همهچیز با جمله اگر؟ شروع شد و یک پروژه لذتبخش بود که با عشق ما به خودروها و سفر و رسیدن به رکوردهای جدید در هم آمیخت. ما میخواستیم از پایینترین و کم ارتفاعترین نقطه در آمریکا به بالاترین نقطه در پایکس پیک برسیم و ساعتهای زیادی را صرف فیلمبرداری و تپه نوردی کردیم. پروژه ما به خوبی پیش رفت و خودرو هم از نظر تواناییهای خود محصولی منحصربهفرد است
نقطه شروع این سفر ایگل ماین بوده که یک معدن نیکل و مس در آمریکاست و در واقع تنها معدن این کشور است که میتوان با خودرو در آنجا رانندگی کرد. به لطف قوای محرکه بدون آلایندگی تایکان کراس توریسمو و سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و سیستم چهار چرخ محرک، این قدبلند دوستداشتنی توانسته در تونلی با ارتفاع ۵۴۰.۸ متر پایینتر از سطح دریا بتازد.
حدود ۳۴ ساعت بعد تیم موردبحث به مقصد نهایی خود در پایکس پیک کلرادو رسیده است. میوزل میافزاید:
این یکی از سختترین کارهایی بود که انجام دادم اما حدس میزنم که دلیل این رکورد چیست! از تیم خودم و مدیران کتاب رکوردهای گینس به خاطر حمایتهای زیادشان تشکر میکنم. هیچکدام از ما این لحظات را فراموش نخواهیم کرد اما فعلاً دوست داریم برای یک هفته تمام بخوابیم…
shayan
۲۲ دی ۱۴۰۰به رکورد فروش و شتاب / تایم 1/4 مایل تسلا که نرسیده برای همین مجبوره اینطور خودنمایی کنه !
به تولید قورباغه بر پایه بیتل ادامه بدی بهتره اینطوری دیگه مجبور نیستی با بزرگانی مثل تسلا و لوسید رقابت کنی و پشت سر هم تحقیر بشی :)))
mahditomcat
۲۲ دی ۱۴۰۰تسلا؟؟! بزرگ؟؟!؟🤣🤣😐😑
اصلاً پورشه یا اصالتو با تسلا مقایسه نکن
🤍Audi rs e_tron gt🤍
۲۲ دی ۱۴۰۰تسلا بزرگ تره تو الکتریکی سازی
Porsche 911
۲۳ دی ۱۴۰۰جناب آئودی لطفا رو منطق صبحت کن
تسلایی که از بدو تاسیس فقط و فقط خودروی الکتریکی ساخته بهتره یا شرکتی که فقط ۳ ساله الکتریکی سازی رو به طور جدی شروع کرده؟
دقت کن میگم جدی وگرنه پورشه قبل تسلا ماشین برقی ساخته بود
زمانی که ایلان ماسک سر جاش بود🙂
پس یکم اطلاعات داشته باشین و انقدر سلیقه خدت رو به دیگران تحمیل نکن
شما بارها گفتی که تسلا زیبا ترین الکتریکی دنیاست و این حرفت واقعا خنده داره
ارش
۲۲ دی ۱۴۰۰پسرم میدونم اقتضای سنته بدون تحقیق و تجربه صحبت میکنی هنوز خامی و اطلاعاتت کمه ولی بدون همین قورباغه ۱۹ دوره قهرمان مسابقات ۲۴ لمانز شده که همراه با فرمول یک در بالاترین سطح تکنولوژیکی و پیچیدگی قرار داره همون سیستم قورباغه در زمان خودش شاهکار مهندسی یکی از نوابغ به اسم فردیناند پورشه بوده خیلی راحت از کنار اسمها نگذردقت کن.
Silent
۲۲ دی ۱۴۰۰اقتضای سن و خواستی بهتر بفهمی برو ببین فن های همین برندهای اروپایی زیر پست های TESLA چه ترولی بساط کردن!
اینکه قهرمان لمانز بوده چه به تایکان؟!! که حتی رکورد نوربرگ ش هم توسط PLAID زده شد برا همین احتمالا با همین EV ش سر به کوه و بیابون گذشته برا جلب توجه.
در ضمن بهتره بجای همچین مطالبی که صرفا جنبه تبلیغی داره 4 خط هم در مورد Track mode آپدیت جدید تسلا مطلب کار کنید بعد یک هفته.
ارش
۲۲ دی ۱۴۰۰الان مطلب در مورد پورشه است چه ربطی به تسلا داره آخه ؟!!!! واقعا عجیب نیست !!!! مطلب در مورد پورشه گذاشته نوجوانی از سر تجربه کم آمده زیر پستش در مورد تسلا حرف زده باز نوشتیم در مورد پورشه بیشتر تحقیق کن یه نوجوان کم تجربه تر باز میگه تسلا عزیزم مطلب در مورد پورشه است پووووررررشه مفهومه؟ چیز سختی نیست مااااشین پورشه نه تسلا واقعا با چه نسل هوشمندی طرفیم
Silent
۲۲ دی ۱۴۰۰فک نکنم موضوع ربطی به سن داشته باشه.
همون جور که گفتم 2022 برا این حرفها سخت تر هم خواهد شد 2 هفته دیگه توو خود آلمانش خبرگزاری ها بر افتتاح اولیه گیگابرلین صف کشیدن! بعد اینجا کمپین زدین WTF
بهتره کمتر فشار بیارید و بزارید 4 خط مطلب جدید رد شه (ربطش به EV بودن جفتشونه)
Mad.z.Max
۲۲ دی ۱۴۰۰کاری به محتوای کامنت شایان ندارم،
فقط چطوری توی مدت به این کوتاهی 32 تا دیسلایک شده این کامنت؟ تقریبا یکی دو ساعت پیش دیدم کامنتش رو تازه نوشته بود و هیچی هم لایک و دیسلایک نداشت.
مردیم از خوشی
۲۲ دی ۱۴۰۰فشار
آثار فشار روی بعضی از (اکثر ) کاربرهاست 😬
البته کار ایشون هم اشتباه بود
ارین صاحب جمعی
۲۲ دی ۱۴۰۰چندین بار بهت گفتم فشار این نیست که ما از تسلا بد میگیم فشار اینکه تو که طرفدار تسلایی وقتی داری میبینی ازش بد میگن فشاری میشه
ارین صاحب جمعی
۲۲ دی ۱۴۰۰احه … موقعی که آلمان داشت ماشین میزد بدون آب کار کنه بابابزرگ ایلان ماسک داشت میرقصید لوسید خر کیه
Hamid
۲۲ دی ۱۴۰۰لوسید از کی تا حالا بزرگ شد ما خبر نداشتیم؟!
تسلا هم بله با دروغ هر روز بزرگ تر میشه!
لفظ بدی هست ولی به کار میبرم …
چقدر فشار خوردی داداش!!!
Mahdi tomcat
۲۲ دی ۱۴۰۰تسلا بزرگ😑😐🤣
اگه تسلا بزرگه پس پورشه با اون همه عقبه و اصالت چیه
ماشینی که پورشه میسازه سگش به تسلا شرف داره
مردیم از خوشی
۲۲ دی ۱۴۰۰به شرکت با سابقه نمی گند بزرگ ، به شرکت پر فروش و با تکنولوژی پیشرفته میگند بزرگ
ارین صاحب جمعی
۲۲ دی ۱۴۰۰پس بی ام و از تسلا بزرگتره فولکس با ۱۰ میلیون فروش خودرو بزرگتره تویوتا با ۱۱ میلیون بزرگتره در ضمن به چهارتا پلاستیک داغون نمیگن لوکس به میباخ و رولز رویس میگن لوکس امیدوارم مفهوم لوکس را بدونی حالا دیس بده بعید میدونم آتیش گرفتن ماشین تو حالت پارک تکنولوژی محسوب بشه
مردیم از خوشی
۲۲ دی ۱۴۰۰اره بزرگ تر هستند ! دمشون گرم که اینقدر خوب بودند باید دید در آینده چیکار میکنند
حالا 🥃 بزن خن.ک شی (یعنی آثار فشار از همه کامنت هات میزنه بیرون ، اگه می بینی همه را ریپلای نمی کنم چون ار.زش وقت گذاشتن نداری )
جناب ایکس
۲۳ دی ۱۴۰۰انفاقا به شرکت با سابقه میگن بزرگ (یعنی یکی از معیار های بزرگی با سابقع بودنه) اگه به فروش باشه، فروش لامبورگینی از فراری بیشتر بوده تو ۲۰۲۱ ولی ارزش شرکت فراری ۱۰ برابر لامبورگینی هست. پیروزی هاش، خودرو هایی که تولید کرده، سابقش اینا خیلی خیلی از هر شرکت دیگه ای بیشتر، پورشه هم به همین دلایل بزرگ تر از تسلاس. چون حالا یکی دو سال (فروش) تسلا زیاد شده دلیل نمیشه که بزرگ تر از پورسه هست(البته خودمم خندم میگیره درباره اینکخ بین پورشه و تسلا کی بزرگ تره حرف میزنم. واقعا به معنای واقعی مسخره هست. پورشه!!!!!! و تسلا…) یعنی اگه یه نفر عشق هیچ چیزی تو دنیا نباشه چه برسه عشق ماشین، میفهمه پورشه کیه و چیه ولی شما نمیفهمی پورشه کی بوده و کی هست.
مردیم از خوشی
۲۳ دی ۱۴۰۰باشه
جناب ایکس
۲۳ دی ۱۴۰۰البته فراری ارزشش ۴ میلیارد یورئه و لامبو ۲۵۰ میلیون، یعنی بیش از ده برابر یعنی تقریبا ۱۵ برابر
جناب ایکس
۲۳ دی ۱۴۰۰تنها کسایی که تز فشار خوردن صحبت میکنن همین دو سه نفر فن تسلا هستن. دو حالت داره:
۱. یا اینکه خودشون از همه بیشتر فشار میخورن
۲. یا اینکه به بقیه نسبت فشاری بودن میدن تا دل خودشون رو راحت کنن.
وگرنه همه کامنتایی که بهشون میگن فشاری، در کمال آرامش هستن و هیچ آثاری از فشار توشون دیده نمیشه.
Porsche 911
۲۳ دی ۱۴۰۰همین طرز فکره که لوسید رو حتی از بنز هم برتر میدونین
مهم نیست به قول دوستمون مختص سنه…
Swedish Arrogant Tiger
۲۲ دی ۱۴۰۰وقتی بهش جواب میدید در واقع دارید ارضاش میکنید!
Mr_Koenigsegg
۲۲ دی ۱۴۰۰سنگین بود !
مازیار
۲۲ دی ۱۴۰۰خوب آره دیگه
اگه من یه روز بیام بگم فراری آشغاله پورشه بی کیفیته رولزرویس مفت نمی ارزه که نباید سی نفر بیان بگن حرف مفت نزن
باید منو به حال خودم رها کنن همین
یوسف
۲۲ دی ۱۴۰۰چه رکورد مزخرفی…..
این رکورد هم خوبه ها….. باز کردن درب کوکا از سطح دریا و خوردن آن در مسیر خونه با خودروی الکتریکی و 85 درصد شارژ با رعایت حق تقدم عبور از چراغ قرمز و سلام و احوالپرسی از دوستان و آشنایان بدون خنده همراه با تیکه پرانی بدون آروق زدن متوالی…..
جناب ایکس
۲۳ دی ۱۴۰۰واقعا این رکوردا از کجا میاد؟؟ چطور گینس اینا رو به عنوان یه رکورد قبول میکنه؟ بخاطر پول؟؟؟ چون خیلی پیچیده و عجیب غریب هست. من به قول اون دوستمون، یوسف، بیام یه چیز عجیب غریب از خودم دربیارم برم تو گینس ثبتش کنم.