شرکت آلمانی جاگر که تحت تملک GnB تِک قرار دارد پکیج تیونینگ جدیدی را برای پورشه تایکان معرفی میکند. این پروژه شامل قطعات فیبر کربنی متنوع، رینگهای ۲۱ اینچی فورج کاری شده جدید و عناصر طلاییرنگ بدنه است. در نگاه اول رینگهای ۲۱ اینچی با استایل آئرودینامیک نظرات را به خود جلب میکنند. همچنین کالیپرهای ترمز طلاییرنگ نیز با اسپلیتر گیرای جلو، رکابهای جانبی و دیفیوزر عقب هماهنگی دارند و تضاد زیبایی را با بدنه مشکیرنگ ایجاد کردهاند.
با نگاهی دقیقتر میتوانید فیبر کربن مشهود روی اکثر پانلهای بدنه را تشخیص دهید. این تیونر از فیبرکربن واقعی برای تیونینگ تایکان استفاده کرده و این تنها یک برچسب ساده روی قطعات اصلی نیست. این تریم ویژه را میتوان روی سپر جلو، کاپوت، گلگیرهای جلو، آینههای جانبی، دستگیره دربها، سپر و دیفیوزر عقب و بال فعال پشتی تشخیص داد.
از برخی زوایای خاص تفاوتهای بین قطعات فیبر کربنی و پانلهای مشکی عادی در صندوقعقب، دربها، گلگیرها و… عجیب به نظر میرسند. حدس میزنیم ارائه کیت کربنی کامل برای این خودرو بسیار گران درمیآید و به همین خاطر جاگر چنین چیزی را در نظر نمیگیرد. البته شرکتی همچون تاپ کار کیتی مفصل را برای ۹۱۱ تدارک دیده است.
این تغییرات باعث کاهش ۴۵ کیلوگرمی وزن تایکان نسبت به نسخه استاندارد شدهاند. اگرچه زیر پوست این خودروی الکتریکی هیچ تغییری ندارد اما وزن کمتر باعث بهبود پرفورمنس میشود. قویترین نسخه تایکان که با پسوند توربو S شناخته میشود قدرت ۷۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۶ ثانیهای دارد. جاگر قیمت این کیت را اعلام نکرده اما قطعاً مبلغ بالایی را طلب خواهد کرد زیرا این متریال سبکوزن بسیار گرانقیمت هستند. به این لیست باید هزینه رینگها و لاستیکهای سفارشی را نیز اضافه کرد.
Reza Waffen SS
۳۰ خرداد ۱۴۰۱عالی شده ولی وقتی تیون خودروی های الکتریکی رو میبینم یه طوری میشم.
ارین صاحب جمعی
۳۰ خرداد ۱۴۰۱خیلی جذاب شده
MAJking2
۳۰ خرداد ۱۴۰۱خودروی الکتریکی یه چهار چرخ ناقصه که اصلی ترین جزٔ یک خودرو (انجین) رو نداره حالا هر چقدر هم که میخوان بهش کربن فایبر اضافه کنن یا سبکش کن و…
Alan.r
۳۰ خرداد ۱۴۰۱حیف نیست این همه پول رو خرج یه الکتریکی بکنی؟
ایلیا
۳۰ خرداد ۱۴۰۱رینگاش شبیه رولزرویسه
TML BN
۳۰ خرداد ۱۴۰۱هر کاریش کنی تایکان نچسبه