تنظیمات سیستم تعلیق تنها میتواند بخشی از وزن بالای یک خودرو را پنهان کند. به همین دلیل است که تست گوزن برای بررسی هندلینگ و قابلیت فرمان پذیری یک خودرو طراحی شده و اخیراً هم پورشه تایکان کراس توریسمو در آن شرکت کرده است. البته محصول جدید پورشه در این تست موفق نبوده اما خب نباید این گفته را به معنی شکست کامل تایکان کراس توریسمو در نظر گرفت.
یک خودرو برای پشت سر گذاشتن موفق این تست باید مسیر را با سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت و بدون خطا طی کند. در این ویدئو میبینیم که محصول الکتریکی پورشه پایداری خود را حفظ کرده اما بهترین سرعتش برای مانور پذیری و درعینحال عدم برخورد با مخروطها ۷۴ کیلومتر در ساعت بوده است. موضوع جالب اینکه تایکان توربو S استاندارد با همین قدرت توانسته سرعت ۷۸ کیلومتر در ساعت را ثبت کند و این در حالی است که تایکان و تایکان کراس توریسمو پهنا و وزن تقریباً مشابهی دارند پس چرا چنین نتایج متفاوتی به دست آمده است؟
مجری به پهنای کراس توریسمو به عنوان یک چالش در مسیر نسبتاً کمعرض تست اشاره میکرد اما همانگونه که گفتیم پهنای این خودرو مشابه تایکان سدان است. در ویدئو گفته میشود کراس توریسمو از لاستیکهای متفاوتی استفاده کرده و قبلاً نیز دیدهایم که لاستیکهای متفاوت میتوانند تأثیر قابلتوجهی روی هندلینگ یک خودرو بگذارند. ما نمیتوانیم درباره آنچه که در این تست اتفاق افتاده قضاوتی داشته باشیم اما با توجه به اینکه کراس توریسمو یک کراس اوور اسپورت است بنابراین لاستیک میتوانست برای استفاده در جادههای معمولی طراحی و متریال سادهتری داشته باشد.
این خودرو کمی قدبلندتر و سنگینتر از تایکان بوده اما اختلاف زیادی بین دو خودرو وجود ندارد. البته واضح است که هرچه ارتفاع خودرو از سطح زمین بیشتر باشد پنهان کردن وزن خودرو مشکلتر خواهد بود و این موضوع به ویژه درباره خودرویی الکتریکی همچون تایکان کراس توریسمو صدق میکند زیرا وزن این خودرو حدود ۲۴۰۴ کیلوگرم است.
در واقع تنها مشکل تایکان کراس توریسمو همین است. این خودرو در سرعتهای بالا پایداری برجستهای داشته و مجری هم پیشبینی پذیری و پایداری خودرو را میستاید. در مقایسه با فورد موستانگ مک ای که قبلاً تست شده، محصول پورشه در تمامی مراحل تست پایدار باقی میماند.
یانکی
۲۹ مهر ۱۴۰۰عجب حالا که پورشه پر ادعا ماشین اسپرتش با این ارتفاع کم لاستیکهای پهن عرض زیاد و دو دف بودن تر زده بازم از رو نرفتن و موستانگ الکتریکی رو وسط کشیدن.شک نکنید مک ای جی تی خیلی بهتر از مک ای پایه عمل میکنه.وقتی میفهمی رقیب تایکان تسلا مدل اس هست جالب تر میشه
porsche
۲۹ مهر ۱۴۰۰فعلا که تسلا جان چه تو پیست چه تو درگ از تایکان خورده!!!!!!
الان میگی اس پلیییییید در جفتش بهتره که من هم در جوابت باید بگم اس پلییییید ۱۰۰۰ اسبی رقیب تایکان نیست بلکه مدل اس مجهز به لانچ چیتا(فکر کنم همین بود اسمش) رقیب پورشست که در هر دو مورد ضعیف تره و تازه قدرت بیشتری داره!!!!!! اونم صد تا😮😯😲
اینو بکوب عقبه ذهنت😉
Audi rs e_tron gt
۲۹ مهر ۱۴۰۰🤦♂️🤦♂️
تسلا اس پلد بهترین ماشین الکتریکی هستش و از نظر خودم یکی از بهترین ماشین های جهانه اون ماشین از تایکان ماشین سری تری هستش در بخش ها دیگه بهتره
من چون طرفدار تسلا هستم قرار نیست از تسلا الکی خوب بگم .هیچ وقتم الکی نگفتم ولی واقعا خنده داره که تایکان رو در حد اس پلد می دونید
چون مخالف تسلا هستید دلیل این نمیشه که راجبش الکی حرف بزنید .حتما خودتون می دونید خیلی بهتره ولی نمی خواید باور کنید
ولی به نظر شما هم احترام می گذارم
هر چند خودم تایکان را هم خیلی دوست دارم audi rs e tron gt را هم همینطور اگه شرایط و پولشو داشتم حتما هم اس پلد هم تایکان هم آئودی را می خریدم
Hamid
۲۹ مهر ۱۴۰۰برادر من
5 تا از برتر های مدل اس پلد نسبت به تایکان رو نام ببر … که جزو نقطه ضعف های تایکان باشه و نقطه قوت تسلا
جان من نام ببر
اگه بهترین الکتریکی جهانه قطعا باید برتر واضحی داشته باشه…
5 تاشو نام ببر
فقط 5 تا.
عشق ب ام و
۲۹ مهر ۱۴۰۰کل نظرات این جناب شده :
۱.دوس دارم !!!
۲. بهترین هستن !!!
مگه دنیا با دوس داشتن شما میچرخه جناب ؟
کودک خردسال :
تسلای …. رو با پورشه مقایسه میکنی ؟!
پلاد چیش بهترینه ؟!
چرا کلیشه ای حرف میزنی ؟!!!
((در بخش ها دیگه بهتره ))
در کدوم بخش ها ؟!
میگم بگو بینم
در کدوم بخش خا از پورشه بهتره ؟!!!
ای کاش باهات رو در رو بودم !
Audi rs e_tron gt
۲۹ مهر ۱۴۰۰تایکان مشکل خاصی نداره مثل نقطه ضعف که بخوام بگم
ولی برتری های پلد را می گم که ،سرعت بهتر،شتاب بهتر،طراحی داخلی و خارجی بهتر،با اینکه در نوربرگ رینگ محدوده ی سرعتش هم فعال بود تایم بهتری از تایکان زد ، بجز اون تایکان دیدید که مشکلات نرم افزاری هم داره در تکنولوژی هم که اصلاااا در حد اس پلد نیست
تایکان هم نمی تونه حریف سوپر اسپرت هایی مثل اونتادر svj و مک لارن ۷۲۰ تیون شده بشه
بعد هم تسلا تجربه ی بیشتری تو ساخت این ماشین الکتریکی داره
Audi rs e_tron gt
۲۹ مهر ۱۴۰۰عشق بی ام و
برتری هاشو که چند تارو تو کامنت قبلی در جواب به پورشه گفتم
بعد من کامنت هم همرو دوست دارم و این چیز ها نگفتم
اگه اون نظر باشه که خیلی ها هم توسایت اینجوری می گن که این ماشین عالیه و ،
…
((تسلا رو با پورشه مقایسه می کنی))
تسلا در اینجا از پورشه خیییلی بهتر بوده و بهتر عمل کرده
پس بهتره بگیم تایکان رو با پلد مقایسه می کنی!!!!
تایکان را واقعا برام عجیبه که رقیب اس پلد می دونید چون اصلا تایکان در اون حد نیست که رقیب پلد باشه
تایکان جایگاه دیگه داره با مدل اس معمولی هم تازه رقابت می کنه که شما در حد اس پلد می دونیدش!!!!
منم دوست داشتم باهات روبرو می شدم و اونجا با هم صحبت می کردیم و بهت خیلی چیز های دیگه هم راجب پلد می گفتم
Hamid
۳۰ مهر ۱۴۰۰آها ...
شاید دوتا برتری قابل قبول گفته باشی که اونم صفر تا صد و تایم نوربر هست …
چون تسلا تجربه داره پس مدل اس پلد از تایکان بهتره! عجب!!!
طراحی داخلی و خارجی زیباتر؟! بیا پایین داداش این حرفا چیه میزنی! طراحی کاملا سلیقه ایه و حتی بنظر من تایکان زیباتره …
ببین گل من …
شما تسلا مدل اس رو دوست داری ؛ درست! اصلا مشکلش چیه!؟
همه چی اوکیه؛ تا اونجایی که میگی بهترین هستش !
ببین باید یه چیزایی رو بپذیرید! الان مدل اس پلد رو به اس کلاس ترجیح میدی؟! یه فیلم از رانندگی باهاشون رو دیدی؟!
abdi_mahdi
۳۰ مهر ۱۴۰۰یه مورد به م بگید که پورشه پر مدعاست! حرف خنده دار نزنید
ADAK
۱ آبان ۱۴۰۰نیست فورد کم ادعاس !!!!
uranus
۲۹ مهر ۱۴۰۰ماشین خوبیه ولی در کلاس خودش گرونه
Audi rs e_tron gt
۲۹ مهر ۱۴۰۰پدال لطفا کامنت قبلی ام را منتشر کن با سپاس🙏
Reza Waffen SS
۳۰ مهر ۱۴۰۰برقی های خوب همشون تو همین رنج هستش قیمت هاشون
Audi rs e_tron gt
۳۰ مهر ۱۴۰۰در جواب به آقا حمید
بله تسلا اس پلد را به نسخه ی پایه ی اس کلاس ترجیح می دم اما به مایباخ اس کلاس نه
حقیقتش دوست دارم یه گاراژ داشته باشم که همه ی اینارو کنار هم داشته باشم
بله قبول دارم طراحی سلیقه ای است ولی در اینجا چون شما مخالف تسلا هستید با طراحی پلد مخالفید اگه جدی نگاه کنید اس پلد طراحی کلیش بهتره
من طراحی داخلی پلد را بیشتر دوست دارم و طراحیه جلوش اما تایکان بنظرم طراحی عقبش شاید بهتر باشه
بعد در اینجا نباید بگیم اس کلاس یا اس پلد چون تو یه جایگاه نیستن
بهتره بگید پلد یا لوسید ایر
یا اس کلاسم بهتر بود می گفتید اس کلاس یا آئودی a8
بین آئودی a8l و اس کلاس انتخابم آئودی هست ولی بازم اگه مدل اس که مایباخ باشه به آئودی ترجیحش می دم(اینکه دیگه واضح بود)
ولی بنده به سلیقه ی شما هم احترام می گذارم
Clean Energy
۲۹ مهر ۱۴۰۰من خیلی از پورشه خوشم میاد و از اونجا شروع شد که مت واتسون پورشه ۹۱۱ توربو اس توی درگ هاش ۱۰.۱ میزنه که مغزم رو پوکوند🤐 و واقعا برام عجیب بود بعد بقیه درگ هاشو با ماشین های رقیبش دیدم که بازم سریع تر بود🤐 و فهمیدم بهترین ماشین رو در رنج خودش بهت میده مخصوصا ۹۱۱ توربو اس و حالا این تایکان هم دست کمی از ۹۱۱ نداره (منظورم در برابر رقیب هاش مثل مدل اس هست) و واقعا هم همینطوره و واقعا به شخصه پورشه رو دوست دارم مخصوصا ۹۱۱ توربو اس و تایکان (جی تی دو آر اس و سه آر اس هم بماند)
و به نظرم تایکان خیلی بهتر از تسلاست و چیزی برای گفتن دربرابرش نداره
(منتظر دیسلایک ها و جواب از طرف تسلا فنا هستم😄😁)
Audi rs e_tron gt
۳۰ مهر ۱۴۰۰دیگه چه جوابی بدیم هرچی صحبت می کنیم فایده ای نداره
امیدوارم کامنتم پاک نشه و بتونم اینجا بفرستمش
ولی قطعا معلومه حسی که ما به ماشین های الکتریکی داریم را شما درک نمی کنید برای همین بنده به تسلا هم علاقه مند هستم
Clean Energy
۳۰ مهر ۱۴۰۰واو شما حالت خوبه؟
من مطمئن هستم تو به اندازه من به محیط زیست اهمیت نمیدید!
آیا شما برای قط شدن یه درخت توی خیابون شهرتون ناراحت شدید؟ آیا شما شب قبل خواب برای بهتر شدن تغییرات اقلیمی دعا می کنید؟ به یقین نه!
من به شدت طرفدار محیط زیست هستم و واقعا می خوام که ماشین ها از انرژی پاک استفاده بکنن
اما برق چندان پاک نیست ولی اگه تا یه حدی وارد دنیای خودرو بشه خوبه ولی نه دیگه همه ماشین ها بشن برقی چون تامین انرژی شون خودش برق می خواد که دیگه در اون حالت با بنزینی ها یکی هستن
مثلا اگه ۳۰ تا ۳۵ درصد ماشین ها که بیشتر باید ماشین های کوچیک شهری باشه برقی بشن عالی میشه مثلا سوپر اسپرت ها و بعضی ماشین های دیگه از بنزین استفاده بکنن و بعضی دیگه از هیدروژن و یا حتی اگه انرژیه دیگری هم که پاک باشه بیاد عالی میشه
به نظرم اون بهترین حالته
Audi rs e_tron gt
۳۰ مهر ۱۴۰۰نه از نظر بنده بهترین حالت این است که همه ی ماشین ها الکتریکی بشن و هیچ ماشین هیدروژنی و بنزینی نبینیم
ولی به نظرات شما هم احترام می گذارم
Erfan
۲۹ مهر ۱۴۰۰واقعا این ماشین الکتریکی خیلی خوبی در کلاس خودش هست و خیلی خوب تونسته اون حس پورشه بودن رو حتی در قالب یه محصول الکتریکی القا کنه، درباره قیمت هم با توجه به کیفیت بهتر از تسلا و طراحی بهتر و ظاهر خیلی زیباتر و…. ارزششو داره.
uranus
۲۹ مهر ۱۴۰۰تسلا خیلی بی کیفیت ه و تو اینترنت هم برسی هاشو ببینی می فهمی چی می گم ولی پورشه خیلی بهتر و با کیفیته
Clean Energy
۳۰ مهر ۱۴۰۰Audi rs e_tron gt
شما دقیقا عین یکی دو سال پیش من زمانی که از ماشین ها تا این حد سر در می کردم نظر میدی!😂
یک شئ چهار چرخ با چند تا دکمه و صفحه و فرمان و یه موتور که هرچی اسب بخار بیشتر بهتر
آدمو یاد جوونی هاش می اندازی😅😆