قدرت بیشتر، شتاب بیشتر، صدای بهتر و ظاهر بهبودیافته از مشخصههای اصلی این خودرو به شمار میروند.
پورشه برای بهبود برنامه برقیسازی خود، توجه ویژهای به مدل تایکان دارد و مدلهای مختلف آن را بهصورت منظم بهروزرسانی میکند. حال نوبت به تازهسازی نسخه همهفنحریف آن یعنی GTS رسیده است که جنبههای مثبت بسیاری دارد. برای نمونه، حداکثر قدرت موتور برقی نسبتبه نسل گذشته افزایش پیدا کرده و حال به ۷۰۰ اسب بخار رسیده است.
در مقایسه با نسل گذشته، کابران این خودرو میتوانند با فشردن دکمه «Overboost» این خودرو، از ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر و البته گشتاور آنی در سرعتهای کم بهرهمند میشوند. بهاینترتیب انتظار میرود که این مدل چهار در تماما برقی سرعتی خیرهکننده داشته باشد و بتواند درکمتر از ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ یعنی ۰.۴ ثانیه سریعتر از نسل گذشته. تایکان GTS جدید میتواند با تکیهبر این شتاب بالا، تها در عرض ۱۰.۴ ثانیه با مرز سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هم عبور کند.
این مدل تازه از بهبودهای گوناگونی سود میبرد که شامل موتور تازه در محور عقب، اینورتور پالس تازه با نرمافزار بهروزرسانی شده، باتریها قدرتمندتر، سیستم مدیریت حرارتی بهینهتر و پمپ حرارتی ارتقایافته میشود. سامانه چهار چرخ محرک این خودرو هم امکان دکوپل و عملکرد مستقل محورها را در اختیار راننده قرار میدهد.
ظرفیت سیستم بازیابی نیروی ترمز از ۳۲۰ به ۴۰۰ کیلووات رسیده است؛ بهلطف بهرهمند از باتری قویتر، گستره مسافت قابلپیمایش این خودروی اسپرت-لوکس هم با افزایش ۱۱۸ کیلومتری به ۶۲۴ کیلومتر رسیده است. پورشه میگوید که پروفایل صوتی خودرو هم بهروزرسانی شده تا تجربه شنیداری سواری تایکان GTS هم به مدلهایی چون توربو S نزدیک شود.
ازجمله تجهیزات دیگر این مدل میتوان به چرخهای موسومبه «آیرودیزاین» مدل ردهبالاتر توربو S اشاره کرد که حال بهصورت استاندارد در تایکان GTS مورداستفاده قرار خواهند گرفت؛ البته خریداران امکان انتخاب رینگهای متنوع دیگر را هم دارند.
کابین تایکان GTS هم شاهد تغییرات نهچندان محسوسی مانند بهرهوری از چرم سیاهرنگ داخلی، صندلیهای اسپرت با ۱۸ حالت تنظیم، فرمان چنندمنظوره خودرو و پک «اسپرت کرونو» بوده است. قیمت نسخه پایه این خودرو از ۱۱۷ هزار پوند انگلستان آغاز میشود.
پورشه مانند نسلهای گذشته، نمونه اسپرتتوریسمو این خودرو را هم بههمراه نسخه فستبک معرفی کرده که از نظر تجهیزات کوچکترین تفاوتی با برادر خود ندارد و تنها فضای بار بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. نظر شما درباره پورشه تایکان GTS چیست؟
Arshia m3csl
۲۴ آبان ۱۴۰۳کاش این طراحی خوشگل انجین ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو داشت به همراه موتور برقی هایبرید بود واقعا موفق میشد و کلی مشتری پیدا میکرد
JaMsHiD-B
۲۴ آبان ۱۴۰۳شش سیلندر تخت تنفس طبیعی
mmd@
۲۴ آبان ۱۴۰۳جمشید شیش سیلندر هیبرید💀💀💀☠️☠️☠️
Nr
۲۴ آبان ۱۴۰۳تنها الکتریکی که هیتر نداره …
🥇M🏆 Bavaria///👑
۲۴ آبان ۱۴۰۳دقیقا تنها الکتریکی که مخالف نداره👍👍
سوشیانت
۲۴ آبان ۱۴۰۳نه نه این پورشه هست برقی این با برقی بقیه فرق میکنه🤡
hosen
۲۴ آبان ۱۴۰۳باور کن جای لوگو پورشه لوگوی یه برند دیگه بود اولین نفر خودت هیت میکردی بس که یه عده برند پرستن
مهران شاهوار
۲۴ آبان ۱۴۰۳اما پورشه با این چراغ جلو اصلا یه پورشه نیست…
علی منصوری
۲۵ آبان ۱۴۰۳کاملا موافقم ،ب هیچ عنوان بهت وایب خوبی نمیده بعنوان ی پورشه
JaMsHiD-B
۲۴ آبان ۱۴۰۳موقعی نمیخوای بس کنی و باور کنی که در حال حاضر برقی سود نداره :
mehran911
۲۴ آبان ۱۴۰۳درود
میفهمم
اما این مدلها خلقالساعه نیستن از مدتها پیش توسعه پیدا کردن و تست شدن خیلی عرضه نکردنشون منطقی نیست…
الکساندر
۲۴ آبان ۱۴۰۳کلا ذاتش عوش شد
amir-mr
۲۴ آبان ۱۴۰۳پورشه عشق 💯
پورشه برقی هاش هم خوبه
واقعا نمیشه بهش ایرادی گرفت
سوشیانت
۲۴ آبان ۱۴۰۳چرا پدال اینطوری شده بعد فرستادن کامنت نمایش داده نمیشه
علی منصوری
۲۵ آبان ۱۴۰۳تنها مدلی ک با تمام احترام بخودش و طرفدارانش نتونستم باهاش ارتباط بگیریم، بحث خوب بودن و یا بد بودن نیست ، بحث سلیقه شاید باشه، ولی حس پورشه بهت نمیده ،بقول دوستمون حسین شاید فقط لوگو این برند حمل میکنه و حکم شیلد براش داره در مقابل هیترا….البته ک این نظر کنه….