درحالیکه پورشه برای تعداد زیادی تایکان فراخوان داده، مالکان معتقدند شرکت آلمانی چهار سال قبل، از این مشکل باخبر بوده و اقدامی انجام نداده است.
برای تعداد زیادی پورشه تایکان که از ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۱ فوریه ۲۰۲۴ تولید شدهاند، به خاطر احتمال آتش گرفتن باطری فراخوان صادر شده است. باطریهای ولتاژ بالای این خودروها ممکن است در اثر اتصالی، آتش بگیرد. علت اصلی موضوع، مشکلی در ماژولهای باطری ذکر شده که ساخت الجی هستند. هرچند تاکنون آتشسوزی بسیار کمی به خاطر این مشکل گزارش شده ولی احتمال بروز اتصالی در این خودروها وجود دارد که میتواند باعث داغ شدن باطریها و نهایتاً آتش گرفتن آنها شود. تمام مدلهای تایکان شامل پایه، تایکان ۴، تایکان 4S، تایکان GTS، تایکان توربو و تایکان توربو S مشمول این فراخوان خواهند بود.
پورشه به مالکین توصیه کرده است که تا قبل از مراجعه به نمایندگی و رفع مشکل، باطری خودروی خود را حداکثر تا ۸۰ درصد شارژ کنند. در نمایندگیهای پورشه، تمام ماژولهای باطری بررسی خواهد شد و هر مشکلی که وجود داشته باشد برطرف میشود. البته در این فراخوان فقط ماژولهای مشکلدار تعویض میشوند نه کل پکیج باطری. علاوه بر این، نرمافزار جدیدی هم روی خودروها نصب میشود که مشکلات احتمالی ماژول باطری در آینده را تشخیص داده و به راننده هشدار خواهد داد.
بااینوجود، اندکی پس از صدور فراخوان، مالکان تایکان طی دادخواستی دستهجمعی، از پورشه شکایت کرده و این اقدامات را کافی ندانستهاند. در این دادخواست ادعا شده که پورشه بیش از چهار سال قبل از صدور این فراخوان، از مشکلات باطری تایکان آگاه بوده است. در سال ۲۰۲۱ نیز شایعهای منتشر شد مبنی بر اینکه پورشه خبر داشته که احتمال آتش گرفتن تایکان وجود دارد ولی بااینوجود، شرکت آلمانی بجای تعمیر یا تعویض باطریهای معیوب، صرفاً از مالکین خواسته است باطری را حداکثر تا ۸۰ درصد شارژ کنند. به گفتهٔ مالکین در دادخواست مذکور، این کار منجر به کاهش شعاع حرکتی اعلامی تایکان شده و راننده را مجبور کرده خودرو را زودبهزود شارژ کند.
در ادامهٔ این دادخواست آمده است:
مالک میتواند تصمیم بگیرد رانندگی با تایکان خود که بیش از ۱۰۰ هزار دلار برای آن پرداخت کرده را متوقف کند یا خطر از دست رفتن قدرت هنگام رانندگی در بزرگراه و یا حتی آتشسوزی را به جان بخرد و به رانندگی ادامه دهد. پورشه تا به امروز قادر به انجام تعمیرات کافی برای رفع کامل نقص باطری در تمام خودروهای موضوع این شکایت نبوده است.
HELLO.BROTHERS
۲۹ آذر ۱۴۰۳خوب این اصلن خوب نیست، ولی ما تازه در دنیای خودرو های الکتریکی قرار گرفتیم،کم کم درست میشه آره.
سامان
۲۹ آذر ۱۴۰۳یاد شاهین سایپا افتادم.اوائل آتیش می گرفت ولی الان آتیش نمی گیره.
شاهرخ شریفیان
۲۹ آذر ۱۴۰۳با سلام. یادم می آد کشتی فلیسیتی اِیس با نیم میلیارد دلار پورشه و بنتلی تو ۲۰۲۲ ناگهان آتش گرفت بلافاصله غرق شد. خسارتش هم از بیمه آلاینز گرفتند و طرفین صداش رو در نیاوردند. نذاشتند علت علنی شه گفتند تو تصاویر پیدا نشد.
F22RAPTOR
۲۹ آذر ۱۴۰۳حالا حالاها کارداره
اینجور که دیده میشه
شرکتایی مثه بی وای دی
در پایان چنین مشکلاتی رو درست میکنن
راوی
۲۹ آذر ۱۴۰۳باتری های لیتیوم یون باید تا آخرین سلول بسوزن تا انرژی شون تموم بشه با آب و کپسول آتش نشانی هم خاموش نمیشن
نمونه اش هموند در برنامه گرند تور در سوئیس در پیست سوار ریمک که چپ کرد و خود جیمز گفت فقط چند روز ماشین داشت میسوخت آتش نشان ها هم نمیتونستن خاموشش کنن
B
۲۹ آذر ۱۴۰۳تنها دلیلت برای غیر ممکن بودن خاموش کردنشون اون قسمت گرند توره؟
(Ali(chevynova
۲۹ آذر ۱۴۰۳مهندسی
Taha Ayoobi
۲۹ آذر ۱۴۰۳اونم از نوع برتر
Nismo
۲۹ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/tesla/tesla-model-s-catches-fire/
اصالت ماشلا
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۳تازه فقط پورشه نیست بنز و بی ام و هم با آتش رفاقت تنگاتنگی دارن🤣
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۳تازه فقط پورشه نیست که بنز و بی ام و هم آتیش بازی دوست دارن🤣
amir
۲۹ آذر ۱۴۰۳موهندسی فقط
chevrolet corvair و آخرین نسل پونتیاک فایربرد
718
۲۹ آذر ۱۴۰۳مهندسی کهکشانی فورد :
انفجار باک سوخت فورد پینتو در دهه ۶۰ میلادی یکی از مرگبارترین فراخوانهای خودرویی را رقم زد و بیش از ۵۰۰ راننده به همین خاطر جان خود را از دست دادند. موضوع تأسفآور اینکه فورد مشکل پینتوها را در ابتدا نادیده گرفته بود
سوشیانت
۱ دی ۱۴۰۳بی ام و هم تو همین سال ۷۲۰ هزار ماشین رو فروخوان داده به خاطر آتش سوزی
سوشیانت
۱ دی ۱۴۰۳بی ام و هم تو همین سال ۷۲۰ هزار ماشین رو فراخوان داده به خاطر آتش سوزی.
Taha Ayoobi
۲۹ آذر ۱۴۰۳حالا بیا بگو آمریکا فراخوان هاش بیشتره😂
amir
۲۹ آذر ۱۴۰۳باشه میخوای ت رول کنی درکت میکنم ولی حواست هست جنرال موتورز هم سه تا برنده دست کم و هم ۵۰ سال زودتر از پورشه شروع کرده طبعتا باید تعداد فراخواناش بیشتر باشه؟
Taha Ayoobi
۲۹ آذر ۱۴۰۳ترول نیست، من وقتی میگم فراخوان دادن یه چیزه، گردن نگرفتن یه چیزه بعضی ها قبول نمیکنن.
آفرین دقیقا، خود منم اینو گفتم
saeedfarshchian
۲۹ آذر ۱۴۰۳آره داش برقی خوبه آلودگی نداره
برقی:
hosen
۲۹ آذر ۱۴۰۳از پورشه انتظار نداشتیم
راوی
۲۹ آذر ۱۴۰۳آلمان افتاد داخل تله ماشین های برقی تسلا
مقصرش هم کسانی هستن که اربابان معادن لیتیوم هستن
بزودی چین با خودروهای برقی از آلمان صنعت زدائی میکنه و مردم آلمان بیکار میشن
Silent
۲۹ آذر ۱۴۰۳پورشه سطح و لیگ دیگه ای داره کار می کنه 😂 200 هزار دلار 🔥
مازیار
۲۹ آذر ۱۴۰۳یه 400 هزار دلاری هم این اواخر غوغایی براه انداخت 🔥
samurai
۲۹ آذر ۱۴۰۳باتری از کشور درجه سه خریدن همینه وقتی از ال چی :)) باتری میخردی فکر اینجا رو نکردی
دفعه بعد مثل تسلا از پاناسونیک ژاپن درجه یک باتری بگیر
Galant.VR4(JDM)
۲۹ آذر ۱۴۰۳سامورایی
چطور ربطش دادی به کره درحالی که دلیل قطعی اعلام نکردن؟
تو باتری عقبموندهتر از ژاپن مگه هست؟
🇰🇷
۲۹ آذر ۱۴۰۳میدونستی هوندا ( و بزودی نیسان و میتسو ) برای نسل جدید خودروهای برقیشون از باتریای الجی قراره استفاده کنن ؟ اونم برای امریکاشمالی . یعنی برای همچین بازار مهمی از الجی کمک میگیرن
LG Energy Solution and Honda Motor Co., Ltd today announced the formal establishment of the joint venture (JV) which will produce lithium-ion batteries for electric vehicles (EV) produced by Honda.
LGES and Honda have committed to investing $3.5 billion and creating 2,200 jobs to establish the new production facility. The companies’ overall investment related to the JV is projected to reach $4.4 billion.