پورشه در سپتامبر ۲۰۱۵ و در نمایشگاه فرانکفورت با معرفی میشن E کانسپت که بعداً به تایکان الکتریکی تبدیل شد اهداف الکتریکی سازی خودش را نشان داد. البته تایکان در سپتامبر ۲۰۱۹ پدیدار گشت و حالا و با گذشت بیش از سه سال از زمان معرفی اولیه، این خودرو به دستاورد تولید جدید یعنی تولید ۱۰۰ هزار دستگاه رسیده است. یکصد هزارمین دستگاه از این خودروی بدون آلایندگی یک دستگاه تایکان توربو S با رنگ بدنه آبی نپتون است. این خودرو در هفتم نوامبر مونتاژ شده و به دست مشتری بریتانیایی خود خواهد رسید.
پورشه میگوید آمریکا، چین و بریتانیا/جمهوری ایرلند محبوبترین بازارهای تایکان الکتریکی هستند. البته تحویل این خودرو در سال جاری به دلیل مشکلات زنجیره تأمین کند شده و در نه ماه ابتدایی سال جاری میلادی تعداد ۲۵۰۷۳ دستگاه از آن به دست مشتریان رسیدهاند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۱۲ درصدی را نشان میدهد. پورشه میگوید این تأخیر در عرضه تأثیری روی تقاضای تایکان نداشته و همچنان لیست سفارش بزرگی برای تایکان وجود دارد.
انتشار خبر تولید یکصد هزارمین دستگاه از تایکان با خبر وجود نمونههای کارکرد بالای این خودرو همزمان شده است. یکی از کارآفرینهای فعال در زمینه حملونقل با نام ژان هاربرت رولتون در آگوست ۲۰۲۰ یک دستگاه پورشه تایکان 4S را خریداری کرد و خودروی او هماکنون به کارکرد ۱۸۸۱۱۹ کیلومتری رسیده است. او در لیون فرانسه زندگی میکند و معمولاً سفرهایی به کشورهای همسایه دارد و معمولاً در روز حدود ۱۲۰۰ کیلومتر رانندگی میکند.
گیلوم تاکوریان نیز داروساز اهل مارسی است که ژوئن ۲۰۲۰ یک دستگاه تایکان 4S را خریداری کرده و تاکنون ۱۱۳۹۷۷ کیلومتر را با خودروی خود رانده است. او همچنین مالک ۹۱۱ تارگا نیز هست و صدای پیشرانه بنزینی آن را دوست دارد اما سکوت سدان الکتریکی خود در سفرهای طولانیتر را ترجیح میدهد. مدیر برنامهریزی تولید بدنه پورشه هم مالک یک دستگاه تایکان الکتریکی توربو است که کارکرد ۱۳۴۹۱۱ کیلومتری را ثبت کرده است. او هر روز حدود ۱۵۰۰ کیلومتر را با این خودروی الکتریکی رانندگی میکند. خبرنگاران مجله اتوبیلد نیز در تستهای مقاومت تایکان 4S مرز کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر را رد کردهاند. گفته میشود پورشه در حال کار روی نسخهای پرفورمنس از تایکان برای رقابت با تسلا مدل S پلاد است.
محمد
۱۸ آبان ۱۴۰۱این دوستان با پورشه توی اسنپ کار میکنن؟ تو دوسال نزدیک ۱۹۰ هزار تا رفته!!!!! البته درستش هم همینه ماشین میخری که لذتش رو ببری تو پارکینگ نگهش داری که کیلومتر نندازه یا نو بمونه مثل اینه که اصلا نخریدیش ، جدای این موارد دوام ماشین های برقی عالیه ، قطعه متحرک چندانی نداره که مستهلک بشه در مقایسه با احتراقی ها ، سکوت و شتاب های عالیشون هم که زبانزده
Ali rezaii
۱۸ آبان ۱۴۰۱باتری ها طی زمان ظرفیتشون کاهش پیدا می کنه . البته چون باتری ها خازن هستن این چنین اتفاقی میوفته .
AMIRHOSSE IN GERMANY
۱۸ آبان ۱۴۰۱اتومبیل برقی زیبا و به شدت با کیفیت …….اولین بار جلوی یک رستوران در استامبول دیدمش….در یک کلام فوق العاده هست
امیر _ اهوازی
۱۸ آبان ۱۴۰۱دمشون گرم با این کارکرد هنوز مثل اوله
دیجی
۱۸ آبان ۱۴۰۱نسل بعدی باکستر هم برقی میشه فکر کنم تا ده سال دیگه خودروهای درون سوز فقط یک مدله سفارشی برای تولید کنندها بشه
Just toyota
۱۸ آبان ۱۴۰۱خدا کنه پورشه یه نسخه ۳ موتوره از تایکان هم تولید کنه
Just toyota
۱۸ آبان ۱۴۰۱۳ سال پیش وقتی پورشه تایکان تازه رونمایی شد ، اون موقع تسلا p100d پادشاه برقی ها بود و کسی فکر نمیکرد تایکان بیاد و تو درگ تسلا رو شکست بده ، امیدوارم پورشه یه نسخه از تایکان رو هم برای ضایع کردن مدل s پلد بسازه
HR3
۱۸ آبان ۱۴۰۱Just toyota@
پورشه و فراری برای ضایع کردن و رکورد زدن ماشین نمی سازن یه چیزی می سازن مثل یه اثر هنری شاید هزینه نگهداری این اثر هنری بالا باشه اما می ارزه
Archi KHAN
۱۹ آبان ۱۴۰۱عالی دوست عزیز، بخاطر همینه از قدیم الایام گفتن :
” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه ”
اما بعضی دوستان نمیگیرن مطلب رو…
blackwing
۱۸ آبان ۱۴۰۱یه مقداری باگ های ریز داره این ماشین ولی در کل خیلی خوبه هم طراحیش و هم داینامیک ، عملکرد و طراحی داخلیش 👍🏼👍🏼👏🏼
hamidreza
۱۸ آبان ۱۴۰۱یه پیچ زنگ زدش به کل وجنات تسلا میارزه…
Khosrow
۱۸ آبان ۱۴۰۱عطرش از تو عکس میاد ..