پورشه در حال آمادهسازی نسخهٔ قویتری از تایکان با نام توربو GT و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است تا رکورد نوربرگرینگ را از تسلا پس گیرد.
یک پروتوتایپ پورشه تایکان مشکیرنگ در حال دور زنی در پیست نوربرگرینگ رؤیت شده است اما این یک تایکان معمولی نیست بلکه نسخهٔ پرچمدار جدیدی با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است که احتمالاً توربو GT نام خواهد داشت. بهاحتمالزیاد، پورشه قصد دارد با این نسخهٔ جدید رکورد سریعترین خودروی الکتریکی جهنم سبز را دوباره از تسلا پس گیرد. کمی بیش از یک هفته پیش، این شرکت آمریکایی با مدل S پلد مجهز به پکیج سفارشی پیست با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۲۵.۲ ثانیه این رکورد را که در اختیار تایکان توربو S بود از آن خود کرد.
تایکان توربو GT همزمان با فیسلیفت میاندورهای این خودرو در دست توسعه است و به همین دلیل پورشه گوشههای سپر خودرو را پوشانده تا تغییرات را مخفی کند. البته احتمالاً این نسخهٔ پرچمدار علاوه بر سپرهای متفاوت، تفاوتهای ظاهری دیگری هم خواهد داشت تا از نسخههای ضعیفتر متمایز شود. در تصاویر جدید اسپویلر بزرگ ثابتی به سبک ۹۱۱ GT3 در عقب خودرو دیده میشود که احتمالاً بهصورت سفارشی ارائه خواهد شد زیرا قبلاً پروتوتایپ بدون اسپویلر را هم دیدهایم. درهرحال، جلوی خودرو هم یک اسپلیتر نه آنقدر تهاجمی ولی بزرگ به چشم میخورد.
به نظر میرسد این تایکان آزمایشی به ترمزهای کربنی PCCB مجهز است که هماکنون بهصورت سفارشی در تایکانهای سطح بالا ارائه میشود. اگر تایکان توربو GT واقعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد، به میزان قابلتوجهی از قویترین نسخهٔ کنونی یعنی توربو S با ۷۵۱ اسب بخار قدرت قویتر خواهد بود. تایکان توربو S رکورد سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی جهان در نوربرگرینگ را در اختیار داشت که چندی پیش تسلا مدل S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت این رکورد را با اختلاف ۸ ثانیه شکست.
این اختلاف قابلتوجهی است که به لطف لاستیکهای گودیر سوپرکار 3R و ترمزهای جدید با دیسکهای کربن سرامیکی ۴۱۰ میلیمتری و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب حاصل شد. پورشه هنوز هیچ تیزری در مورد تلاش برای بازپسگیری رکورد نوربرگرینگ منتشر نکرده اما میدانیم که این شرکت تحمل ماندن زیر سایهٔ تسلا را در جهنم سبز نخواهد داشت.
^MSP^
۲۳ خرداد ۱۴۰۲فک کنم دیگه بعد معرفیش @Tesla اینترنتو ببوسه بزاره کنار
کیان
۲۳ خرداد ۱۴۰۲زیاد دل خوش به این مقدار نباشید!!!
Tesla
۲۳ خرداد ۱۴۰۲فکر کردی تسلا کبیر از این جوجه آلمانی میترسه !! 🤣🤣🤣😂😂 ، پورشه نسخه توربو gt تایکان رو معرفی کنه ، چند ماه بعدش تسلا کبیر میاد و پلد پلاس رو با حداقل ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت روانه بازار میکنه و حسابی از خجالت تایکان کوچولو در میاد 🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️
R/T
۲۳ خرداد ۱۴۰۲جک های خوبی میگی Tesla
کیان
۲۳ خرداد ۱۴۰۲شما استیلت اینجوره ک احتمال فقط دوست داری دیده بشی، سیاستت هم اینه ک … بگی ولی دیده بشی !!!
ایلان خودش بدونه به تسلا میگن کبیر میگه شوخی نکنید
حسین
۲۳ خرداد ۱۴۰۲کلا شاید یه ساعت باشه کامنت گذاشتی خب
23 تا دیس لایک خوردی
این نشون میده چقدر تسلا بین کاربرای سایت پدال محبوبه:)))))))))))))
ar-ma-n
۲۳ خرداد ۱۴۰۲آره حتما بهار میاد گومپوز با آناناس میاد.
ماشالله تسلا کبیر ماشالله اس پلید افسانه ای بدو بدو کنید تا برسید به تایکان که نمینمیرسید.
بعدشم فکر کرده خودرو سازان عقلشون نمیرسه آیند چی هست چجوری ثبات داشت باشن فکردی دست به سینه میشن یک جا .
فرشاد
۲۳ خرداد ۱۴۰۲خیلی فانی
پورشه بیش از90سالشه دظلا کمتر از20
جوجه کدومه؟
دیه الکتریکی چیزی نیس که باتری کلفت تر اسب بیشتر برد بیشتر
خودروسازی و رقابت تو درونسوزاس وگرنه مخلوط کن و ابمیوه گیری که فقط به لطف گشتاور انی به حساب میان به درد لای جرز میخوره
ایران
۲۳ خرداد ۱۴۰۲واقعا طنازیم حدی داره جوجه آلمانی اونم پورشه ؟
amirmohammmad
۲۳ خرداد ۱۴۰۲قابل توجه کاربر تسلا اگر هم این ماشین نتونه تسلا s رو ببره ولی طراحی و کیفیت داخلیش به کل کارخونه آشغال ساز تسلا و ایلان ماسک می ارزه . شما برو با اون اوراقی هات حال کن . خودت میدونی کودوم خبر رو میگم 🤣🤣🤣😂😂 🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️
فرض کن طرف بیاد 100 هزار دلار بده به یه فرغون که بعد از تصادف بره اوراقی 😐😐
PRPR
۲۳ خرداد ۱۴۰۲اگه خود شرکت تسلا اعتماد به نفس کابرانش زد داشت الان زیردریایی خودران میساخت
امیر
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ببین اینا چیه میای میگی ؟
تسلا کبیر؟؟
خیلی خنده داره اصلا به نظر من برای پورشه افت داره بخواد با تازه به دوران رسیده هایی مثل تسلا کل کل کنه
تسلا تو کل سال های ساختش اسم مسابقات لمانز رو نشنیده بعداً پورشه دو بار یا بیشتر برنده این مسابقات شده
لطفاً اصالت رو در نظر بگیر
امیر
۲۳ خرداد ۱۴۰۲بعداً پورشه هم تو همین نوربرگ رینگ اگه تسلا کاری بکنه (مثلاً تایم جدید بزنه) این کارش رو بی جواب نمیزاره
فرشاد
۲۴ خرداد ۱۴۰۲پورشه19بار لمان شده
Amir Ali Aventador
۲۴ خرداد ۱۴۰۲جوجه آلمانی اونم پورش؟ این چه سمومی بود گفتی تو الان Tesla جان دقیقا بیای منطقی فکر کنی اصالت تسلا یا هرچیز دیگه ای رو بزاری کنار پورش قابل قیاس نیست
Saleh
۲۴ خرداد ۱۴۰۲عجب پس تسلا پلد سریع تر می تونه باشه شتر در خواب بیند پنبه 😂
ارین صاحب جمعی
۱۷ مهر ۱۴۰۲داش مگه دناس که پلاس داشته باشه
فرهاد
۲۳ خرداد ۱۴۰۲چرا تسلا فنا ساکت شدن !!! 🤣🤣
Yasin
۲۳ خرداد ۱۴۰۲فکر کنم باز تسلا پلد سریعتر باشه
فرهاد
۲۳ خرداد ۱۴۰۲الان حدود ۲ سالی میشه که هواداران تسلا از مدل های plaid برای خودشون یه بت ساختن !!! مطمئن باشید تایکان توربو gt نه تنها در پیست بلکه در مسیر درگ هم مدل s plaid رو شکست میده ، من پیش بینی میکنم بتونه زیر ۹ ثانیه تایم یک چهارم مایل بزنه
R/T
۲۳ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
حسین
۲۳ خرداد ۱۴۰۲خب خب دیگه تسلا کم کم باید خودشو آماده کنه برای ساخت یه اوراقی دیگه
که شاید بتونه رکورد تاسمان رو بزنه
حسین
۲۳ خرداد ۱۴۰۲تایکان
R/T
۲۳ خرداد ۱۴۰۲مطمئنا رکورد رو به دست می آره
ظاهرش واقعا خوبه مخصوصا اون اسپویلر
Arshia m3csl
۲۳ خرداد ۱۴۰۲پورشه نباید به خودش توهین کنه کرنومتر وسط ماشین هاش از کل تاریخ تسلا بزرگتره تایکان توربو gt هم عالیه و احتمالا اون رینگ های طلایی مات قشنگ پورشه کاین توربو gt رو داره خیلی عالی خواهد بود ایم ماشین و حس میکنم قیمتش بالای ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود تایکان توربو gt آماده رکورد زدنه تا ثابت کنه پورشه جزو بهتریناست امیدوارم رو پورشه ۹۱۱ جی تی ۲ ار اس هم کنار موتور بنزینیش موتور برقی تایکان رو بزارن
TIMO
۲۳ خرداد ۱۴۰۲پورشه تایکان و لوسید ثابت کردن میشه برقی بود اما جذاب هم بود . برعکس تسلا با اون کابین پلاستیکیش یا طراحی های غیر جذاب بعضی برقیا .
سوشیانت
۲۳ خرداد ۱۴۰۲از این کامنت ها نتیجه میگیریم که تسلا چقدر قدرتمنده که یه عده متعصب توهم زدن که یه پروتوتایپ میتونه شکستش بده🤣🤣🤣
Elmiraj
۲۳ خرداد ۱۴۰۲در تایمگیری هفته قبل تسلا حتی محدود کننده سرعت را هم برنداشته بود که این یک پیام واضح به رقبا بود…
Track package در ابتدایی ترین حالت خود بود نه خبری از اسپویلر فعال بود ، نه دیفیوزر ، نه اسپلیتر ، نه سیستم تعلیق مخصوص و نه حتی هیچ کاهش وزنی…
اما اصل ماجرا وقتی جالب میشه که میدونیم تایکان با ۷۵۰ اسب بخار به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۳۵ کیلووات برق مصرف میکرد و در ته لیست بازدهی قرار داشت ، حالا وای به حال این….!!!
Sepehr
۲۴ خرداد ۱۴۰۲اخه محدود کننده سرعت مگه تو پیست تاثیر داره تو پیست خیلی کم پیش ماد ک ماشین ب ته سرعت برسه در ضمن اینا ک پورشه گذاشته نشونه اینکه برا ی ماشین مهندسی میشه ن اینکه ی تخمه مرغ بزارن از رو اون ماشین بسازن
فرق کشوری ک یه عمر خود سازی هاش یک دنیان با تسلا اینه
فرشاد
۲۴ خرداد ۱۴۰۲استفاده نکردن از هیچکدوم اینا رو داری به پورشه فرصت میدی؟
تایکان در فابریک ترین حالت خودش وارد نوربرگرینگ شد و تایم زد بعد تو دنبال اسپویلر و track packageهستی؟
تایکان اولین برقی بود که هم شتاب عالی داشت هم پرفورمنس عالی تو پیست و هم میتونست دریفت بزنه همینم الانشم رکورد دریفت الکتریکا دست تایکانه
دظلا از همون اولش فقط خط مستقیم و حرکت میکرد ولاغیر
amirmohammmad
۲۳ خرداد ۱۴۰۲قابل توجه کاربر تسلا اگر هم این ماشین نتونه تسلا s رو ببره ولی طراحی و کیفیت داخلیش به کل کارخونه آشغال ساز تسلا و ایلان ماسک می ارزه . شما برو با اون اوراقی هات حال کن . خودت میدونی کودوم خبر رو میگم 🤣🤣🤣😂😂 🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️
فرض کن طرف بیاد ۱۰۰ هزار دلار بده به یه فرغون که بعد از تصادف بره اوراقی 😐😐
blackwing
۲۳ خرداد ۱۴۰۲به عنوان یک امریکایی سوار ، دوس دارم پورشه مقام رو پس بگیره 🇩🇪👌🏼
ab0lf4zl
۲۳ خرداد ۱۴۰۲واقعا فازتون رو دوست دارم. اول دسته جمعی مخالف خودرو برقی بودین.بعد الان ک برند های مورد نظرتون هم رو ب این سمت اوردن باز مقابل ی برند خاص جبهه گرفتین. باهاتون صحبت میکنن بحث اصالت رو پیش میکشید ک اصلا نمیدونید چی هست. بنا ب اصالت باشه ایران خودرو سایپا هم اصالت دارن.
و اینکه چرا درک نمیکنید ک تسلا تو خودروهای برقی چندساله پیشتازه؟
یعنی اینهمه کارشناس و سایت و مقاله و مشتری کلا نمیفهمن و شماها ک فقط تو گیم ماشین روندین یا حداقل ماشین اسپورت به بالاتون برا گیم ها بوده خیلی بیشتر میفهمین؟ اینهمه تعصب بیمنظور برا چی هست؟ از کل کل خوشتون میاد؟ چون عملا بار فنی نداره صحبت هاتون. فقط من و امسال من ک سنمون از کل کل گذشته باید کامنت های مسموم شما رو ببینیم و حرص بخوریم ک مدیر سایت کاری نمیکنه.
به نظرم یه سایت به اسم بیبی پدال باید درست بشه برا کل کل های بچگونه
amirboss
۲۴ خرداد ۱۴۰۲یکی دیگه از مزیت های خودرو برقی نسبت به بنزین سوز مرکز ثقل پایین خودرو بدلیل استفاده از باتری و طراحی پلتفرم هست. بدلیل انتقال قدرت بدون لگ و همچنین هندلینگ بهتر بدلیل طراحی کامل تر و آیرودینامیک بهتر قطعات در زیرخودرو، عملکرد بهتری نسبت به خودرو بنزین سوز توی پیست از خودش نشون میده.
ar-ma-n
۲۴ خرداد ۱۴۰۲اول که تسلا تو برقی بخاطر این پیشتاز که اولین برند بوده وگرنه تا آینده خیلی برند های دیگ میان که تسلا نمیبینی دیگ و اینم بگم خودروسازان دیگی دست به سینه نشست اونام بلخر تا الان بودن از این به بعدش بلدن.
دوم من یا هرکسی دیگ حاضر نیستیم 100 هزار دلار بدیم برای ماشینی که با یک خراش بندازی تو اوراقی و خب بعدشم شما تایکان ول میکنی میری تسلا بخری که چی مثلا حامی طبیعت یا از آینده آمده در صورتی که اصلا ماشینی که کلان پلاستیک بعد چجوری حامی طبیعت میتونه باشه .
سوم شما که بزرگی شما که از اولین مقاله پدال بودی شما که استادی بستگی به اصالت بیشتر اصالت اسب ها دارن ولی میگم بستگی داره به چی بگی از نظر شما درست حرفت ولی از نظر هرکسی تو دنیا بگی نه اصالت یعنی برای تک تک قطعات پیچ به پیچ ماشین برنامه داشت باشی نه اینک بقول یک از کاربر یک تخم مرغ بزاری از روش نقاشی کنی بعد بگی این یک ماشین و…
تسلا فن ها فکر میکنن میخوان سفینه بسازن ولی نه داداش البته با اون هم پول و سرمایه گذاری که دارن تا الان باید میساخت تصور تسلا فن ها به آیندهی که هیچی ازش نمیدونن ولی به چیزی که فکر میکنن به کلام میارن .
بعدشم اگه انتقادی داری حرفی داری چه خوب چه بد چه بدون منطق و… میتونی با ادب تر بگی مخاطبتو بشناس بد حرفتون بزن یکم
Amir Ali Aventador
۲۴ خرداد ۱۴۰۲یک سوال یکی اومده میگه تسلا اس پلاد رکوردارو زد برادر عزیز مگه ریماک همه رکوردارو نشکوند یعنی تسلا رکورد ریماک رو زد؟ خیلی عجیبه یکی پیدا بشه بیاد جواب منو بده ممنون میشم کنجکاوی ورم داشت
خخخ
۲۶ خرداد ۱۴۰۲داداش یه حرف منطقی میخوام بزنم
اگه محصولات تسلا بدرد نخورن
چرا از پورشه بیشتر فروش داشتن
parhamiof
۱۶ تیر ۱۴۰۲نمیشه گفت کی برندست
این دفعه تایکان
دوباره تسلا
تایکان
تسلا
تایکان
تسلا
ولی یه چیز مشخصه اینه که من خودم ترجیح میدم یه ماشین لوکس برقی که از برندش مطمئنم بخرم تا یه سدانی که تا دو سال پیش اقتصادی محسوب میشد
و اینکه طراحی داخلی پورشه رو مگه میشه با تسلا مقایسه کرد