پورشه

پورشه تایکان توربو GT با 1000 اسب بخار در نوربرگ‌رینگ برای شکار مدل S پلد

پورشه در حال آماده‌سازی نسخهٔ قوی‌تری از تایکان با نام توربو GT و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است تا رکورد نوربرگ‌رینگ را از تسلا پس گیرد.

یک پروتوتایپ پورشه تایکان مشکی‌رنگ در حال دور زنی در پیست نوربرگ‌رینگ رؤیت شده است اما این یک تایکان معمولی نیست بلکه نسخهٔ پرچم‌دار جدیدی با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است که احتمالاً توربو GT نام خواهد داشت. به‌احتمال‌زیاد، پورشه قصد دارد با این نسخهٔ جدید رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهنم سبز را دوباره از تسلا پس گیرد. کمی بیش از یک هفته پیش، این شرکت آمریکایی با مدل S پلد مجهز به پکیج سفارشی پیست با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۲۵.۲ ثانیه این رکورد را که در اختیار تایکان توربو S بود از آن خود کرد.

تایکان توربو GT هم‌زمان با فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای این خودرو در دست توسعه است و به همین دلیل پورشه گوشه‌های سپر خودرو را پوشانده تا تغییرات را مخفی کند. البته احتمالاً این نسخهٔ پرچم‌دار علاوه بر سپرهای متفاوت، تفاوت‌های ظاهری دیگری هم خواهد داشت تا از نسخه‌های ضعیف‌تر متمایز شود. در تصاویر جدید اسپویلر بزرگ ثابتی به سبک ۹۱۱ GT3 در عقب خودرو دیده می‌شود که احتمالاً به‌صورت سفارشی ارائه خواهد شد زیرا قبلاً پروتوتایپ بدون اسپویلر را هم دیده‌ایم. درهرحال، جلوی خودرو هم یک اسپلیتر نه آن‌قدر تهاجمی ولی بزرگ به چشم می‌خورد.

به نظر می‌رسد این تایکان آزمایشی به ترمزهای کربنی PCCB مجهز است که هم‌اکنون به‌صورت سفارشی در تایکان‌های سطح بالا ارائه می‌شود. اگر تایکان توربو GT واقعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد، به میزان قابل‌توجهی از قوی‌ترین نسخهٔ کنونی یعنی توربو S با ۷۵۱ اسب بخار قدرت قوی‌تر خواهد بود. تایکان توربو S رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی جهان در نوربرگ‌رینگ را در اختیار داشت که چندی پیش تسلا مدل S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت این رکورد را با اختلاف ۸ ثانیه شکست.

این اختلاف قابل‌توجهی است که به لطف لاستیک‌های گودیر سوپرکار 3R و ترمزهای جدید با دیسک‌های کربن سرامیکی ۴۱۰ میلی‌متری و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب حاصل شد. پورشه هنوز هیچ تیزری در مورد تلاش برای بازپس‌گیری رکورد نوربرگ‌رینگ منتشر نکرده اما میدانیم که این شرکت تحمل ماندن زیر سایهٔ تسلا را در جهنم سبز نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. ^MSP^

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    فک کنم دیگه بعد معرفیش @Tesla اینترنتو ببوسه بزاره کنار

    موافقم 80
    مخالفم 12
    1. کیان

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      زیاد دل خوش به این مقدار نباشید!!!

      موافقم 42
      مخالفم 20
    2. Tesla

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      فکر کردی تسلا کبیر از این جوجه آلمانی می‌ترسه !! 🤣🤣🤣😂😂 ، پورشه نسخه توربو gt تایکان رو معرفی کنه ، چند ماه بعدش تسلا کبیر میاد و پلد پلاس رو با حداقل ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت روانه بازار میکنه و حسابی از خجالت تایکان کوچولو در میاد 🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️

      موافقم 17
      مخالفم 206
      1. R/T

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (962 ديدگاه)

        جک های خوبی میگی Tesla

        موافقم 94
        مخالفم 13
      2. کیان

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        شما استیلت اینجوره ک احتمال فقط دوست داری دیده بشی، سیاستت هم اینه ک … بگی ولی دیده بشی !!!
        ایلان خودش بدونه به تسلا میگن کبیر میگه شوخی نکنید

        موافقم 88
        مخالفم 11
      3. حسین

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (49 ديدگاه)

        کلا شاید یه ساعت باشه کامنت گذاشتی خب
        23 تا دیس لایک خوردی
        این نشون میده چقدر تسلا بین کاربرای سایت پدال محبوبه:)))))))))))))

        موافقم 75
        مخالفم 14
      4. ar-ma-n

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (223 ديدگاه)

        آره حتما بهار میاد گومپوز با آناناس میاد.

        ماشالله تسلا کبیر ماشالله اس پلید افسانه ای بدو بدو کنید تا برسید به تایکان که نمی‌نمیرسید.

        بعدشم فکر کرده خودرو سازان عقلشون نمیرسه آیند چی هست چجوری ثبات داشت باشن فکردی دست به سینه میشن یک جا .

        موافقم 39
        مخالفم 11
      5. فرشاد

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        خیلی فانی
        پورشه بیش از90سالشه دظلا کمتر از20
        جوجه کدومه؟
        دیه الکتریکی چیزی نیس که باتری کلفت تر اسب بیشتر برد بیشتر
        خودروسازی و رقابت تو درونسوزاس وگرنه مخلوط کن و ابمیوه گیری که فقط به لطف گشتاور انی به حساب میان به درد لای جرز میخوره

        موافقم 50
        مخالفم 7
      6. ایران

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (341 ديدگاه)

        واقعا طنازیم حدی داره جوجه آلمانی اونم پورشه ؟

        موافقم 43
        مخالفم 8
      7. amirmohammmad

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (33 ديدگاه)

        قابل توجه کاربر تسلا اگر هم این ماشین نتونه تسلا s رو ببره ولی طراحی و کیفیت داخلیش به کل کارخونه آشغال ساز تسلا و ایلان ماسک می ارزه . شما برو با اون اوراقی هات حال کن . خودت میدونی کودوم خبر رو میگم 🤣🤣🤣😂😂 🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️
        فرض کن طرف بیاد 100 هزار دلار بده به یه فرغون که بعد از تصادف بره اوراقی 😐😐

        موافقم 26
        مخالفم 10
      8. PRPR

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (243 ديدگاه)

        اگه خود شرکت تسلا اعتماد به نفس کابرانش زد داشت الان زیردریایی خودران می‌ساخت

        موافقم 20
        مخالفم 6
      9. امیر

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ببین اینا چیه میای میگی ؟
        تسلا کبیر؟؟
        خیلی خنده داره اصلا به نظر من برای پورشه افت داره بخواد با تازه به دوران رسیده هایی مثل تسلا کل کل کنه

        تسلا تو کل سال های ساختش اسم مسابقات لمانز رو نشنیده بعداً پورشه دو بار یا بیشتر برنده این مسابقات شده

        لطفاً اصالت رو در نظر بگیر

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. امیر

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بعداً پورشه هم تو همین نوربرگ رینگ اگه تسلا کاری بکنه (مثلاً تایم جدید بزنه) این کارش رو بی جواب نمیزاره

          موافقم 10
          مخالفم 4
        2. فرشاد

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          پورشه19بار لمان شده

          موافقم 8
          مخالفم 1
      10. Amir Ali Aventador

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (8 ديدگاه)

        جوجه آلمانی اونم پورش؟ این چه سمومی بود گفتی تو الان Tesla جان دقیقا بیای منطقی فکر کنی اصالت تسلا یا هرچیز دیگه ای رو بزاری کنار پورش قابل قیاس نیست

        موافقم 9
        مخالفم 2
      11. Saleh

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        عجب پس تسلا پلد سریع تر می تونه باشه شتر در خواب بیند پنبه 😂

        موافقم 6
        مخالفم 3
      12. ارین صاحب جمعی

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        داش مگه دناس که پلاس داشته باشه

  2. فرهاد

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    چرا تسلا فنا ساکت شدن !!! 🤣🤣

    موافقم 60
    مخالفم 16
  3. Yasin

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    فکر کنم باز تسلا پلد سریع‌تر باشه

    موافقم 15
    مخالفم 68
  4. فرهاد

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    الان حدود ۲ سالی میشه که هواداران تسلا از مدل های plaid برای خودشون یه بت ساختن !!! مطمئن باشید تایکان توربو gt نه تنها در پیست بلکه در مسیر درگ هم مدل s plaid رو شکست میده ، من پیش بینی میکنم بتونه زیر ۹ ثانیه تایم یک چهارم مایل بزنه

    موافقم 59
    مخالفم 15
    1. R/T

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 19
      مخالفم 13
  5. حسین

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خب خب دیگه تسلا کم کم باید خودشو آماده کنه برای ساخت یه اوراقی دیگه
    که شاید بتونه رکورد تاسمان رو بزنه

    موافقم 37
    مخالفم 12
    1. حسین

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      تایکان

      موافقم 26
      مخالفم 6
  6. R/T

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    مطمئنا رکورد رو به دست می آره
    ظاهرش واقعا خوبه مخصوصا اون اسپویلر

    موافقم 26
    مخالفم 11
  7. Arshia m3csl

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    پورشه نباید به خودش توهین کنه کرنومتر وسط ماشین هاش از کل تاریخ تسلا بزرگتره تایکان توربو gt هم عالیه و احتمالا اون رینگ های طلایی مات قشنگ پورشه کاین توربو gt رو داره خیلی عالی خواهد بود ایم ماشین و حس میکنم قیمتش بالای ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود تایکان توربو gt آماده رکورد زدنه تا ثابت کنه پورشه جزو بهتریناست امیدوارم رو پورشه ۹۱۱ جی تی ۲ ار اس هم کنار موتور بنزینیش موتور برقی تایکان رو بزارن

    موافقم 23
    مخالفم 5
  8. TIMO

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پورشه تایکان و لوسید ثابت کردن میشه برقی بود اما جذاب هم بود . برعکس تسلا با اون کابین پلاستیکیش یا طراحی های غیر جذاب بعضی برقیا .

    موافقم 30
    مخالفم 5
  9. سوشیانت

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3512 ديدگاه)

    از این کامنت ها نتیجه میگیریم که تسلا چقدر قدرتمنده که یه عده متعصب توهم زدن که یه پروتوتایپ میتونه شکستش بده🤣🤣🤣

    موافقم 8
    مخالفم 26
  10. Elmiraj

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    در تایمگیری هفته قبل تسلا حتی محدود کننده سرعت را هم برنداشته بود که این یک پیام واضح به رقبا بود…

    Track package در ابتدایی ترین حالت خود بود نه خبری از اسپویلر فعال بود ، نه دیفیوزر ، نه اسپلیتر ، نه سیستم تعلیق مخصوص و نه حتی هیچ کاهش وزنی…

    اما اصل ماجرا وقتی جالب میشه که می‌دونیم تایکان با ۷۵۰ اسب بخار به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۳۵ کیلووات برق مصرف می‌کرد و در ته لیست بازدهی قرار داشت ، حالا وای به حال این….!!!

    موافقم 10
    مخالفم 27
    1. Sepehr

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      اخه محدود کننده سرعت مگه تو پیست تاثیر داره تو پیست خیلی کم پیش ماد ک ماشین ب ته سرعت برسه در ضمن اینا ک پورشه گذاشته نشونه اینکه برا ی ماشین مهندسی میشه ن اینکه ی تخمه مرغ بزارن از رو اون ماشین بسازن
      فرق کشوری ک یه عمر خود سازی هاش یک دنیان با تسلا اینه

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. فرشاد

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      استفاده نکردن از هیچکدوم اینا رو داری به پورشه فرصت میدی؟
      تایکان در فابریک ترین حالت خودش وارد نوربرگرینگ شد و تایم زد بعد تو دنبال اسپویلر و track packageهستی؟
      تایکان اولین برقی بود که هم شتاب عالی داشت هم پرفورمنس عالی تو پیست و هم میتونست دریفت بزنه همینم الانشم رکورد دریفت الکتریکا دست تایکانه
      دظلا از همون اولش فقط خط مستقیم و حرکت میکرد ولاغیر

      موافقم 8
      مخالفم 2
  11. amirmohammmad

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    قابل توجه کاربر تسلا اگر هم این ماشین نتونه تسلا s رو ببره ولی طراحی و کیفیت داخلیش به کل کارخونه آشغال ساز تسلا و ایلان ماسک می ارزه . شما برو با اون اوراقی هات حال کن . خودت میدونی کودوم خبر رو میگم 🤣🤣🤣😂😂 🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️
    فرض کن طرف بیاد ۱۰۰ هزار دلار بده به یه فرغون که بعد از تصادف بره اوراقی 😐😐

    موافقم 16
    مخالفم 9
  12. blackwing

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    به عنوان یک امریکایی سوار ، دوس دارم پورشه مقام رو پس بگیره 🇩🇪👌🏼

    موافقم 24
    مخالفم 6
  13. ab0lf4zl

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    واقعا فازتون رو دوست دارم. اول دسته جمعی مخالف خودرو برقی بودین.بعد الان ک برند های مورد نظرتون هم رو ب این سمت اوردن باز مقابل ی برند خاص جبهه گرفتین. باهاتون صحبت میکنن بحث اصالت رو پیش میکشید ک اصلا نمیدونید چی هست. بنا ب اصالت باشه ایران خودرو سایپا هم اصالت دارن.
    و اینکه چرا درک نمیکنید ک تسلا تو خودروهای برقی چندساله پیشتازه؟
    یعنی اینهمه کارشناس و سایت و مقاله و مشتری کلا نمیفهمن و شماها ک فقط تو گیم ماشین روندین یا حداقل ماشین اسپورت به بالاتون برا گیم ها بوده خیلی بیشتر میفهمین؟ اینهمه تعصب بیمنظور برا چی هست؟ از کل کل خوشتون میاد؟ چون عملا بار فنی نداره صحبت هاتون. فقط من و امسال من ک سنمون از کل کل گذشته باید کامنت های مسموم شما رو ببینیم و حرص بخوریم ک مدیر سایت کاری نمیکنه.
    به نظرم یه سایت به اسم بیبی پدال باید درست بشه برا کل کل های بچگونه

    موافقم 9
    مخالفم 12
  14. amirboss

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (731 ديدگاه)

    یکی دیگه از مزیت های خودرو برقی نسبت به بنزین سوز مرکز ثقل پایین خودرو بدلیل استفاده از باتری و طراحی پلتفرم هست. بدلیل انتقال قدرت بدون لگ و همچنین هندلینگ بهتر بدلیل طراحی کامل تر و آیرودینامیک بهتر قطعات در زیرخودرو، عملکرد بهتری نسبت به خودرو بنزین سوز توی پیست از خودش نشون میده.

    موافقم 2
    مخالفم 6
  15. ar-ma-n

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اول که تسلا تو برقی بخاطر این پیشتاز که اولین برند بوده وگرنه تا آینده خیلی برند های دیگ میان که تسلا نمیبینی دیگ و اینم بگم خودروسازان دیگی دست به سینه نشست اونام بلخر تا الان بودن از این به بعدش بلدن.

    دوم من یا هرکسی دیگ حاضر نیستیم 100 هزار دلار بدیم برای ماشینی که با یک خراش بندازی تو اوراقی و خب بعدشم شما تایکان ول میکنی میری تسلا بخری که چی مثلا حامی طبیعت‌ یا از آینده آمده در صورتی که اصلا ماشینی که کلان پلاستیک بعد چجوری حامی طبیعت میتونه باشه .

    سوم شما که بزرگی شما که از اولین مقاله پدال بودی شما که استادی بستگی به اصالت بیشتر اصالت اسب ها دارن ولی میگم بستگی داره به چی بگی از نظر شما درست حرفت ولی از نظر هرکسی تو دنیا بگی نه اصالت یعنی برای تک‌ تک قطعات پیچ به پیچ ماشین برنامه داشت باشی نه اینک بقول یک از کاربر یک تخم مرغ بزاری از روش نقاشی کنی بعد بگی این یک ماشین و…

    تسلا فن ها فکر میکنن میخوان سفینه بسازن ولی نه داداش البته با اون هم پول و سرمایه گذاری که دارن تا الان باید میساخت تصور تسلا فن ها به آیندهی که هیچی ازش نمیدونن ولی به چیزی که فکر میکنن به کلام‌ میارن .

    بعدشم اگه انتقادی داری حرفی داری چه خوب چه بد چه بدون منطق و… میتونی با ادب تر بگی مخاطبتو بشناس بد حرفتون بزن یکم

    موافقم 6
    مخالفم 2
  16. Amir Ali Aventador

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    یک سوال یکی اومده میگه تسلا اس پلاد رکوردارو زد برادر عزیز مگه ریماک همه رکوردارو نشکوند یعنی تسلا رکورد ریماک رو زد؟ خیلی عجیبه یکی پیدا بشه بیاد جواب منو بده ممنون میشم کنجکاوی ورم داشت

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. خخخ

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    داداش یه حرف منطقی می‌خوام بزنم
    اگه محصولات تسلا بدرد نخورن
    چرا از پورشه بیشتر فروش داشتن

    موافقم 2
    مخالفم 3
  18. parhamiof

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    نمیشه گفت کی برندست
    این دفعه تایکان
    دوباره تسلا
    تایکان
    تسلا
    تایکان
    تسلا
    ولی یه چیز مشخصه اینه که من خودم ترجیح میدم یه ماشین لوکس برقی که از برندش مطمئنم بخرم تا یه سدانی که تا دو سال پیش اقتصادی محسوب میشد
    و اینکه طراحی داخلی پورشه رو مگه میشه با تسلا مقایسه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا