سه سوپرسدان الکتریکی بسیار سریع و قدرتمند از تسلا، پورشه و آئودی در ۴۰۰ متر به مصاف هم رفتهاند تا ببینیم کدامیک سریعتر است.
قویترین خودروی این جمع، پورشه تایکان توربو GT است. دو موتور الکتریکی این ماشین مجموعاً ۱۰۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. البته این اعداد صرفاً هنگام استفاده از لانچ کنترل تولید میشود و در حالت عادی خروجی موتورها ۷۸۹ اسب بخار است. خودروی بعدی، مشهورترین سدان الکتریکی جهان یعنی تسلا مدل S پلد است. برخلاف رقیب آلمانی، تسلا از سه موتور الکتریکی استفاده میکند که ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند.
در آخر هم به آئودی RS E-Tron GT پرفورمنس میرسیم که پلتفرم یکسانی با تایکان دارد ولی دو موتور الکتریکی آن در حالت بوست حداکثر ۹۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند تا ضعیفترین خودروی این جمع لقب گیرد. از لحاظ وزن هم آئودی از همه سنگینتر است درحالیکه تسلا کمترین وزن را دارد.
در مسابقهٔ اول، تسلا با وجود قدرت کمتر از تایکان، پیروز شد و آئودی هم همانطور که انتظار میرفت نتوانست جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. در مسابقهٔ دوم، پورشه عملکرد کمی بهتری نشان داد ولی رتبهها بدون تغییر باقی ماند. در مسابقهٔ سوم اما تایکان نهایتاً یک گل برای تیم آلمان به ثمر رساند و نتیجه را دو بر یک کرد زیرا این بار خودروها جابجا شدند و پورشه روی مسیر خشکتری حرکت کرد. برای مسابقهٔ بعدی، خودروها دوباره بهجای اول بازگشتند ولی بازهم تایکان برنده شد تا همهچیز به مسابقهٔ آخر کشیده شود جایی که تسلا و تایکان همزمان از خط پایان گذشتند و آئودی همچنان آخر ماند.
پورشه و تسلا ۴۰۰ متر را در ۱۰.۳ ثانیه طی کردند درحالیکه آئودی این کار را در ۱۰.۷ ثانیه انجام داد. پس از انجام مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز، زمانی که مسیر خشکتر شده بود، مسابقهٔ درگ دوباره تکرار شد تا خودروها بتوانند در شرایط بهتری باهم رقابت کنند. در این درگ، مدل S و تایکان توربو GT تا انتهای مسیر شانهبهشانهٔ هم پیش رفتند ولی هنگام عبور از خط پایان تسلا کمی جلوتر بود هرچند که هردو خودرو تایم ۹.۹ ثانیه را ثبت کردند درحالیکه E-Tron با ۱۰.۵ ثانیه بازهم نتوانست جایگاهی بهتر از سوم کسب کند.
مقایسه مشخصات فنی
پورشه تایکان توربو GT | تسلا مدل S پلد | آئودی RS E-Tron GT | |
قوای محرکه | دو موتوره | سه موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۱۰۳۴ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار | ۹۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۴۰ نیوتن متر | ۱۴۲۰ نیوتن متر | ۱۰۲۷ نیوتن متر |
گیربکس | دو سرعته | تک سرعته | دو سرعته |
وزن | ۲۳۶۵ کیلوگرم | ۲۱۹۰ کیلوگرم | ۲۳۹۵ کیلوگرم |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
قیمت | ۲۳۱,۹۹۵ دلار | ۹۱,۶۳۰ دلار | ۱۷۰,۰۰۰ دلار |
Amir Enzo
۱۹ آذر ۱۴۰۳فقط آئودی
Ahmad
۱۹ آذر ۱۴۰۳این تسلا لامصب چی درست کرده هنوز که هنوزه نمیتانن بگیرنش معلومه که حسابی روش کار کرده بودن
R/T
۱۹ آذر ۱۴۰۳شتاب در مقابل طراحی کابین و کیفیت تولید خیلی پارامتر مهمی نیست
حالا چه در ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسی چه در ۳ یا ۴ ثانیه . هیچ جای زندگی تاثیر نداره . اما بودن تو یه کابین خوش ساخت با طراحی زیبا خیلی احساس بهتری به راننده میده تا زل زدن به یه تبلت . آدمو یاد مطب دکتر میندازه ۴ تا صندلی گذاشتن با یه تلویزیون منتظر میمونی تا نوبتت شه
B
۱۹ آذر ۱۴۰۳همزمان وی پارامتر قیمت را نادیده میگیرد تا برند مورد علاقه اش را برتر اعلام کند کما اینکه هیچ کدام از خودرو هارا از نزدیک ندیده
زیارا بنظر وی ۱۰۰ هزار دلار هم هیچ جا بدرد نمیخوره اما چرمی که ۱۰ درصد بهتر است زندگی وی را دگرگون خواهد ساخت
Mohammad ali
۱۹ آذر ۱۴۰۳قیمتشم حساب کن
یارو میتونه دوتا مدل اس بخره بازم ۵۰ هزار دلار ذخیره کنه که اصلا پول کمی نیست
تازه میتونه از امکانات تسلا مثل سوپرشارژر اش هم استفاده کنه
Taha Ayoobi
۱۹ آذر ۱۴۰۳میخوای بگی پورشه بهتره دلیل های ماورائی نباف، بگو من پورشه بیشتر دوست دارم.
Nismo
۱۹ آذر ۱۴۰۳باورم نمیشه سر جاروبرقی ها بحث میکنید😂😂
همشون جاروبرقین فقط پورشه و آئودی یکم خوشگلترن زرق برقشون بیشتره
Siyavash
۱۹ آذر ۱۴۰۳انتخابم اول پورشه بعد آئودی بعد تسلا…
سوشیانت
۱۹ آذر ۱۴۰۳قطعا تسلا به خاطر پرفورمنس بهتر
Taha Ayoobi
۱۹ آذر ۱۴۰۳ماشالا تسلا
.khashayar
۱۹ آذر ۱۴۰۳از بحث قدرت و گشتاورهای بالایی که این خودروها دارند بگذریم. فارق از بحث قیمتی هم قطعا تسلا بهتره.
تسلا به نظرم بهترین مدیریت و استراتژی رو در بین خودروسازها داره.
1- تعداد محصولات کم و کاربردی
2- عدم توجه به بازی با ظاهر خودرو
3- توجه به راندمان و دوری از پیچیدگی ها و ویژگی های غیر ضروری
4- مدیریت ایلان ماسک
و ……
Taha Ayoobi
۱۹ آذر ۱۴۰۳خیلی عجیبه، برخلاف تغریبا اکثر سایت، من عاشق طراحی های تسلا مخصوصا مدل S ام، خیلی طراحی چشم نوازی داره.
نگید چون آمریکاییه خوشت میاد، من تا چند وقت پیش اصلا یادم نبود تسلا آمریکاییه،
جدا از اینها کابینشو قبول دارم که به خوشگلی بنزینی ها نیست ولی کابین برقی باید اینجوری باشه.
Arshia m3csl
۱۹ آذر ۱۴۰۳تسلا ولی چند تا چیز بزرگ نداره
۱ _ نداشتن طراحی خاص و سادگی طراحی که شبیه ماشین ۳۵ هزار دلاره تا ماشین گرون
۲ _ طراحی داخلی به شدت ساده و به شدت بدون هیچ طرح خاصی
۳ _ نداشتن یک فرمون اسپرت و جذاب فرمون تسلا شبیه فرمون نیسان سانیه تا ماشین گرون
۴ _ فقط تو شتاب و درگ عملکرد داره تو افرود و هندلینگ و ترمز خوب و کیفیت ساخت حرفی واسه گفتن نداره
۵ _ طرفدار هایی که بیشتر آدمای دنبال جلب توجه و مدن تا ماشین باز و اصیل
Taha Ayoobi
۲۰ آذر ۱۴۰۳تسلا چرا باید آفرود بره
Arshia m3csl
۲۰ آذر ۱۴۰۳مگه سایبر تراک مثلا افرودر نبود؟
hosen
۱۹ آذر ۱۴۰۳اون برتری اس پلد نسبت به تایکان بخاطر وزن کمتر و گشتاور بیشترش هست ولی واقعا هر سه تاشون جذابن
مهردادکمال
۱۹ آذر ۱۴۰۳تسلا مفته
saeedfarshchian
۱۹ آذر ۱۴۰۳از حق نگذریم هیچ خودرویی مثل تسلا با یه قیمت خوب انقدر کاربردی و پرفورمنس نیست
اگه بخوایم برقی بخریم!
KAIZEN
۱۹ آذر ۱۴۰۳اختلاف پرفورمنس شون خیلی تفاوتی نداره
ولی اختلاف قیمتشون کاملا تعیین کننده است
و تسلا پیروز است
ولی تایکان بهترین طراحی رو داره
Amir
۱۹ آذر ۱۴۰۳دوستانی که پرفورمنس پورشه رو با این ویدیو قضاوت میکنن و میگن قیمتش نسبت به تسلا بالاعه
۱۷ ثانیه نوربرگ رینگ رو فراموش نکنن😉
سوشیانت
۱۹ آذر ۱۴۰۳شتاب و سرعت تسلا رو هم فراموش نکن😄
Amir
۱۹ آذر ۱۴۰۳با یک موتور بیشتر/عملکرد یکسان
۱۷ثانیه واقعا زیاده حق میدم بهت ناراحت بشی😂😂
Sina
۲۱ آذر ۱۴۰۳۱۰ میلیارد بدی ۱۷ ثانیه زودتر بررسی ناراحتیش بیشتره نوکرتم
raza
۱۹ آذر ۱۴۰۳قدیم پول نقد بود کارت بانکی رو قبول نمیکردن بعد کارت بانکی راه افتاد کسی پول نقد نداره الانم ارز دیجیتال اومده خیلی ها بلد نیستن قبول ندارن ولی بعد ی مدت جای کارت بانکی رو میگیره دنیا درحال پیشرفت بروزرسانی هستش الان تسلا از همه بهتره
M power
۲۰ آذر ۱۴۰۳تسلا با سرعت موشک هم بره بازم ازش ماشین در نمیاد
یوسفی
۲۰ آذر ۱۴۰۳انتخاب اول تسلا
دوم ائودی
یوسف
۲۰ آذر ۱۴۰۳اگر قرار باشه بین این سه ماشین یکی رو انتخاب کنم واقعاً تسلا هم از نظر موتور و گشتاور و قیمت بهترین گزینه است
اما در کل ماشینهای برقی دیگه اون لذت رانندگی ماشینهای بنزینی رو ندارند چون ماشین بنزینی یه حسی به راننده برقرار میکنند و شما فقط کافیه اونارو از خواب بیدار کنید و رانندگی کنید که ماشین های الکتریکی این شاخصه رو ندارن و شاید از شتاب خوبی برخوردار باشند که برای کارای داخل شهر مناسب باشه اما بازم هیچی نمیتونه جای اون قرش ۸ سیلند ،جیغ سوپر شارژر ،Sututuی توربو شارژر و خشم ۱۰ سیلندر رو بگیره