آئودیپورشهتسلا

درگ پورشه تایکان توربو GT با تسلا مدل S و آئودی RS E-Tron GT پرفورمنس

سه سوپرسدان الکتریکی بسیار سریع و قدرتمند از تسلا، پورشه و آئودی در ۴۰۰ متر به مصاف هم رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک سریع‌تر است.

قوی‌ترین خودروی این جمع، پورشه تایکان توربو GT است. دو موتور الکتریکی این ماشین مجموعاً ۱۰۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. البته این اعداد صرفاً هنگام استفاده از لانچ کنترل تولید می‌شود و در حالت عادی خروجی موتورها ۷۸۹ اسب بخار است. خودروی بعدی، مشهورترین سدان الکتریکی جهان یعنی تسلا مدل S پلد است. برخلاف رقیب آلمانی، تسلا از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

در آخر هم به آئودی RS E-Tron GT پرفورمنس می‌رسیم که پلت‌فرم یکسانی با تایکان دارد ولی دو موتور الکتریکی آن در حالت بوست حداکثر ۹۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند تا ضعیف‌ترین خودروی این جمع لقب گیرد. از لحاظ وزن هم آئودی از همه سنگین‌تر است درحالی‌که تسلا کمترین وزن را دارد.

در مسابقهٔ اول، تسلا با وجود قدرت کمتر از تایکان، پیروز شد و آئودی هم همان‌طور که انتظار می‌رفت نتوانست جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. در مسابقهٔ دوم، پورشه عملکرد کمی بهتری نشان داد ولی رتبه‌ها بدون تغییر باقی ماند. در مسابقهٔ سوم اما تایکان نهایتاً یک گل برای تیم آلمان به ثمر رساند و نتیجه را دو بر یک کرد زیرا این بار خودروها جابجا شدند و پورشه روی مسیر خشک‌تری حرکت کرد. برای مسابقهٔ بعدی، خودروها دوباره به‌جای اول بازگشتند ولی بازهم تایکان برنده شد تا همه‌چیز به مسابقهٔ آخر کشیده شود جایی که تسلا و تایکان هم‌زمان از خط پایان گذشتند و آئودی همچنان آخر ماند.

پورشه و تسلا ۴۰۰ متر را در ۱۰.۳ ثانیه طی کردند درحالی‌که آئودی این کار را در ۱۰.۷ ثانیه انجام داد. پس از انجام مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز، زمانی که مسیر خشک‌تر شده بود، مسابقهٔ درگ دوباره تکرار شد تا خودروها بتوانند در شرایط بهتری باهم رقابت کنند. در این درگ، مدل S و تایکان توربو GT تا انتهای مسیر شانه‌به‌شانهٔ هم پیش رفتند ولی هنگام عبور از خط پایان تسلا کمی جلوتر بود هرچند که هردو خودرو تایم ۹.۹ ثانیه را ثبت کردند درحالی‌که E-Tron با ۱۰.۵ ثانیه بازهم نتوانست جایگاهی بهتر از سوم کسب کند.

مقایسه مشخصات فنی

پورشه تایکان توربو GT تسلا مدل S پلد آئودی RS E-Tron GT
قوای محرکه دو موتوره سه موتوره دو موتوره
قدرت ۱۰۳۴ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار ۹۲۵ اسب بخار
گشتاور ۱۲۴۰ نیوتن متر ۱۴۲۰ نیوتن متر ۱۰۲۷ نیوتن متر
گیربکس دو سرعته تک سرعته دو سرعته
وزن ۲۳۶۵ کیلوگرم ۲۱۹۰ کیلوگرم ۲۳۹۵ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
قیمت ۲۳۱,۹۹۵ دلار ۹۱,۶۳۰ دلار ۱۷۰,۰۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Amir Enzo

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    فقط آئودی

    موافقم 23
    مخالفم 17
    1. Ahmad

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (198 ديدگاه)

      این تسلا لامصب چی درست کرده هنوز که هنوزه نمیتانن بگیرنش معلومه که حسابی روش کار کرده بودن

      موافقم 22
      مخالفم 10
  2. R/T

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شتاب در مقابل طراحی کابین و کیفیت تولید خیلی پارامتر مهمی نیست
    حالا چه در ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسی چه در ۳ یا ۴ ثانیه . هیچ جای زندگی تاثیر نداره . اما بودن تو یه کابین خوش ساخت با طراحی زیبا خیلی احساس بهتری به راننده میده تا زل زدن به یه تبلت . آدمو یاد مطب دکتر میندازه ۴ تا صندلی گذاشتن با یه تلویزیون منتظر میمونی تا نوبتت شه

    موافقم 48
    مخالفم 16
    1. B

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (905 ديدگاه)

      همزمان وی پارامتر قیمت را نادیده میگیرد تا برند مورد علاقه اش را برتر اعلام کند کما اینکه هیچ کدام از خودرو هارا از نزدیک ندیده
      زیارا بنظر وی ۱۰۰ هزار دلار هم هیچ جا بدرد نمیخوره اما چرمی که ۱۰ درصد بهتر است زندگی وی را دگرگون خواهد ساخت

      موافقم 22
      مخالفم 7
    2. Mohammad ali

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      قیمتشم حساب کن
      یارو میتونه دوتا مدل اس بخره بازم ۵۰ هزار دلار ذخیره کنه که اصلا پول کمی نیست
      تازه می‌تونه از امکانات تسلا مثل سوپرشارژر اش هم استفاده کنه

      موافقم 27
      مخالفم 6
    3. Taha Ayoobi

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4547 ديدگاه)

      میخوای بگی پورشه بهتره دلیل های ماورائی نباف، بگو من پورشه بیشتر دوست دارم.

      موافقم 15
      مخالفم 7
      1. Nismo

        ۱۹ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1522 ديدگاه)

        باورم نمیشه سر جاروبرقی ها بحث میکنید😂😂
        همشون جاروبرقین فقط پورشه و آئودی یکم خوشگلترن زرق برقشون بیشتره

        موافقم 9
        مخالفم 13
  3. Siyavash

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (858 ديدگاه)

    انتخابم اول پورشه بعد آئودی بعد تسلا…

    موافقم 20
    مخالفم 13
  4. سوشیانت

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3581 ديدگاه)

    قطعا تسلا به خاطر پرفورمنس بهتر

    موافقم 16
    مخالفم 19
  5. Taha Ayoobi

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4547 ديدگاه)

    ماشالا تسلا

    موافقم 13
    مخالفم 7
  6. .khashayar

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    از بحث قدرت و گشتاورهای بالایی که این خودروها دارند بگذریم. فارق از بحث قیمتی هم قطعا تسلا بهتره.
    تسلا به نظرم بهترین مدیریت و استراتژی رو در بین خودروسازها داره.
    1- تعداد محصولات کم و کاربردی
    2- عدم توجه به بازی با ظاهر خودرو
    3- توجه به راندمان و دوری از پیچیدگی ها و ویژگی های غیر ضروری
    4- مدیریت ایلان ماسک
    و ……

    موافقم 20
    مخالفم 12
    1. Taha Ayoobi

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4547 ديدگاه)

      خیلی عجیبه، برخلاف تغریبا اکثر سایت، من عاشق طراحی های تسلا مخصوصا مدل S ام، خیلی طراحی چشم نوازی داره.
      نگید چون آمریکاییه خوشت میاد، من تا چند وقت پیش اصلا یادم نبود تسلا آمریکاییه،
      جدا از اینها کابینشو قبول دارم که به خوشگلی بنزینی ها نیست ولی کابین برقی باید اینجوری باشه.

      موافقم 15
      مخالفم 9
    2. Arshia m3csl

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      تسلا ولی چند تا چیز بزرگ نداره
      ۱ _ نداشتن طراحی خاص و سادگی طراحی که شبیه ماشین ۳۵ هزار دلاره تا ماشین گرون
      ۲ _ طراحی داخلی به شدت ساده و به شدت بدون هیچ طرح خاصی
      ۳ _ نداشتن یک فرمون اسپرت و جذاب فرمون تسلا شبیه فرمون نیسان سانیه تا ماشین گرون
      ۴ _ فقط تو شتاب و درگ عملکرد داره تو افرود و هندلینگ و ترمز خوب و کیفیت ساخت حرفی واسه گفتن نداره
      ۵ _ طرفدار هایی که بیشتر آدمای دنبال جلب توجه و مدن تا ماشین باز و اصیل

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۲۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (4547 ديدگاه)

        تسلا چرا باید آفرود بره

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. Arshia m3csl

          ۲۰ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1195 ديدگاه)

          مگه سایبر تراک مثلا افرودر نبود؟

          موافقم 4
          مخالفم 1
  7. hosen

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (855 ديدگاه)

    اون برتری اس پلد نسبت به تایکان بخاطر وزن کمتر و گشتاور بیشترش هست ولی واقعا هر سه تاشون جذابن

    موافقم 9
    مخالفم 4
  8. مهردادکمال

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2003 ديدگاه)

    تسلا مفته

    موافقم 12
    مخالفم 6
  9. saeedfarshchian

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    از حق نگذریم هیچ خودرویی مثل تسلا با یه قیمت خوب انقدر کاربردی و پرفورمنس نیست
    اگه بخوایم برقی بخریم!

    موافقم 17
    مخالفم 6
  10. KAIZEN

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اختلاف پرفورمنس شون خیلی تفاوتی نداره
    ولی اختلاف قیمتشون کاملا تعیین کننده است
    و تسلا پیروز است
    ولی تایکان بهترین طراحی رو داره

    موافقم 12
    مخالفم 4
  11. Amir

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (120 ديدگاه)

    دوستانی که پرفورمنس پورشه رو با این ویدیو قضاوت میکنن و میگن قیمتش نسبت به تسلا بالاعه
    ۱۷ ثانیه نوربرگ رینگ رو فراموش نکنن😉

    موافقم 11
    مخالفم 12
    1. سوشیانت

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3581 ديدگاه)

      شتاب و سرعت تسلا رو هم فراموش نکن😄

      موافقم 10
      مخالفم 8
      1. Amir

        ۱۹ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (120 ديدگاه)

        با یک موتور بیشتر/عملکرد یکسان
        ۱۷ثانیه واقعا زیاده حق میدم بهت ناراحت بشی😂😂

        موافقم 6
        مخالفم 7
        1. Sina

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (7 ديدگاه)

          ۱۰ میلیارد بدی ۱۷ ثانیه زودتر بررسی ناراحتیش بیشتره نوکرتم

  12. raza

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قدیم پول نقد بود کارت بانکی رو قبول نمیکردن بعد کارت بانکی راه افتاد کسی پول نقد نداره الانم ارز دیجیتال اومده خیلی ها بلد نیستن قبول ندارن ولی بعد ی مدت جای کارت بانکی رو میگیره دنیا درحال پیشرفت بروزرسانی هستش الان تسلا از همه بهتره

    موافقم 9
    مخالفم 6
  13. M power

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (406 ديدگاه)

    تسلا با سرعت موشک هم بره بازم ازش ماشین در نمیاد

    موافقم 6
    مخالفم 7
  14. یوسفی

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    انتخاب اول تسلا
    دوم ائودی

    موافقم 7
    مخالفم 5
  15. یوسف

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگر قرار باشه بین این سه ماشین یکی رو انتخاب کنم واقعاً تسلا هم از نظر موتور و گشتاور و قیمت بهترین گزینه است
    اما در کل ماشین‌های برقی دیگه اون لذت رانندگی ماشین‌های بنزینی رو ندارند چون ماشین بنزینی یه حسی به راننده برقرار می‌کنند و شما فقط کافیه اونارو از خواب بیدار کنید و رانندگی کنید که ماشین های الکتریکی این شاخصه رو ندارن و شاید از شتاب خوبی برخوردار باشند که برای کارای داخل شهر مناسب باشه اما بازم هیچی نمیتونه جای اون قرش ۸ سیلند ،جیغ سوپر شارژر ،Sututuی توربو شارژر و خشم ۱۰ سیلندر رو بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا