پورشه در حال آزمایش یک پیشرانهٔ چهار سیلندر V شکل هیبریدی است که از هایپرکار لمانز گرفته شده و ممکن است در نسل بعدی ۹۱۱ استفاده شود.
به گفتهٔ یک منبع، پورشه هماکنون در حال آزمایش پروتوتایپ یک پیشرانهٔ V4 هیبریدی در شاسی ۹۱۱ است. گفته میشود این موتور برگرفته از پیشرانهٔ مدل مسابقهای لمانز پورشه ۹۱۹ هیبریدی است که در سال ۲۰۱۸ رکورد پیست نوربرگرینگ را شکست. در این خودروی مسابقهای، از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر V شکل با زاویهٔ ۹۰ درجه و یک توربوشارژر استفاده شده است که در حالت استاندارد حدود ۵۰۰ اسب بخار و در صورت آزادسازی کامل تا ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. سیستم هیبریدی هم ۴۰۰ اسب بخار دیگر به این رقم اضافه میکند.
بااینحال، نباید انتظار داشته باشیم که به این زودیها بتوانیم یک ۹۱۱ چهار سیلندر با ۹۰۰ اسب بخار قدرت را ببینیم زیرا پورشه هنوز آمادهٔ سنتشکنی و عرضهٔ ۹۱۱ با موتور چهار سیلندر نیست. این خودرو از ابتدا تاکنون همیشه با پیشرانهٔ شش سیلندر تخت تولید شده است. البته در اوایل تولید ۹۱۱ از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹، این شرکت نسخهٔ چهار سیلندر ۹۱۱ را بهعنوان جایگزینی برای ۳۵۶ به بازار فرستاد اما این مدل با نام ۹۱۲ عرضه میشد.
هماکنون هم به گفتهٔ منبع مذکور، پورشه از ۹۱۱ صرفاً برای آزمایش دوام و مهندسی موتور V4 خود استفاده کرده است. البته ازآنجاییکه ۹۱۹ لمانز خودرویی موتور وسط است، شاید استفاده از کیمن برای آزمایش این موتور منطقیتر به نظر برسد اما ۹۱۱ بزرگتر و کاربردیتر است و میتواند پیشرانه را همانگونهای که در خودروی مسابقهای هست در خود جای دهد. پورشه قبلاً هم پیشرانههای عجیبی را در مدلهای تولیدی خود آزمایش کرده است که برجستهترین آنها، یک موتور ۵ لیتری هشت سیلندر تخت ۷۵۰ اسب بخاری در کیمن بود. این موتور اما هیچگاه به تولید نرسید و V4 هیبریدی هم ممکن است به همین سرنوشت دچار شود زیرا پورشه معمولاً قطعات جدید خود را پیش از تصمیمگیری در مورد تولید انبوه آزمایش میکند.
علاوه بر این، پروتوتایپهای ۹۱۱ هیبریدی قبلاً با پیشرانهٔ شش سیلندر تخت در حال آزمایش دیده شدهاند و نسل بعدی کیمن و باکستر هم تمام الکتریکی خواهد بود؛ بنابراین، چرا پورشه باید پیشرانهٔ کاملاً جدیدی توسعه دهد که خودرویی برای استفاده از آن ندارد؟ چند احتمال وجود دارد. یکی اینکه ممکن است از موتور V4 صرفاً برای مسابقه استفاده شود و هماکنون آزمایشهای اولیهٔ آن در حال انجام است. احتمال دیگر اینکه پیشرانهٔ موردبحث برای یک خودروی ویژهٔ مخصوص پیست یا تولید محدود جادهای در نظر گرفته شده است. البته این احتمال هنوز هم وجود دارد که نسل بعدی ۹۱۱ موتور از V4 استفاده کند زیرا هرچند پورشه برای حفظ پیشرانههای درونسوز بشدت روی سوختهای مصنوعی سرمایهگذاری کرده اما یک پیشرانهٔ کوچکتر با سیستم هیبریدی امکان مطابقت با قوانین آلایندگی سختگیرانه را فراهم میکند.
P
۱۷ آذر ۱۴۰۲چقدر این برند خوبه
corvette
۱۷ آذر ۱۴۰۲اگه قراره نسل بعدی ۹۱۱ .همچنان قوای بنزینی داشته باشه . این تصمیم منطقیه .
و مهم ترین چالش الان برای پورشه اینه که . از موتورv4 که ذات اون از اساس برای مسابقات اونم در سطح lmp1 طراحی شده رو . بهینه کنه برای نسخه شهری . معمولا بهینه کردن پیشرانه های مسابقه ای برای مدل شهری . اونم نه مدل تولید محدود . مدل ۹۱۱ که کلی فروش داره . یکم سخته
البته بعید میدونم پورشه از پس این کار بر نیاد
به هر حال خبر خوبیه که نسل بعدی ۹۱۱ همچنان قوای محرکه بنزینی داشته باشه
ehsan
۱۷ آذر ۱۴۰۲این رو باید روی هایپر کار جدیدش میزد که متاسفانه تمام برقی شد
Dark Knight
۱۷ آذر ۱۴۰۲همین که تا ۲۰۳۰ برقی نمیشه خودش جای شکر داره بعد از اون هم یا مثل بقیه ماشین های پورشه تمام الکتریک میشه یا تا اون موقع شاید سوخت های مصنوعی به یه جایی رسیدن هر چند بهتره با این مورد دوم خوشحال نشیم چون احتمالش خیلی کمه ، ولی حداقل تا ۶ سال دیگه از شنیدن صدای engain های شاهکار پورشه لذت میبریم
فرشاد
۱۷ آذر ۱۴۰۲جونم پورشه
چارسیلندری که درصورت ازادی 720اسب بخار تولید میکند
Dark Knight
۱۷ آذر ۱۴۰۲این قوانین آلایندگی باید برای ماشین های برقی هم اجرا بشن ! خودشون co2 تولید نمیکنن ولی اون برقی که باتری هاشون رو شارژ میکنه از طریق سوزوندن نفت تامین میشه پس باید این سازمان های محیط زیستی به شرکت های تولید کننده باتری ها مثل catl یا Panasonic فشار بیارن تا باتری هایی بهینه با شعاع حرکتی بالا بسازن یا اینکه دولت ها به صورت اقساط بلند مدت ( چون قیمت پنل های خورشیدی گرون هست ) پنل های خورشیدی در اختیار دارندگان خودرو های برقی قرار بدن تا شارژ ماشینشون رو به صورت پاک تامین کنن ، در کل خیلی کار ها میشه برای تولید وسایل نقلیه کاملا پاک انجام داد ولی انگار از نظر دولت ها و طرفداران محیط زیست مشکل فقط موتور های بنزینی هستن و بقیه هیچ آلودگی تولید نمیکنن 😒
رامتین
۱۷ آذر ۱۴۰۲اصلا محشره این 911. محبوبترین خودروی بنده هست بین همه مدلها. گرچه دوست داشتم پورشه یک کوپه دو درب دقیقا در فاصله سگمنت بین 911 و پانامرا تولید کنه. 911 طولی حدود 460 سانت و پانامرا 500 سانت به بالا هست. کاری که به نوعی بنز توسط CLE انجام داد.
Shirko
۱۷ آذر ۱۴۰۲خدا می دونه چقد از پورشه بدم میاد با اون قیافه ی زشتش ، فقط سلطان مرسدس
amir-mr
۱۷ آذر ۱۴۰۲خب بدت میاد لطفاً کن زیر پست های پورشه حرف نزدن چون باعث فشار خوردنت میشه
حامد .مهدی پناه
۱۷ آذر ۱۴۰۲از نزدیک ندیدی که این حرفو میزنی ، در جواب سوال بعدیت هم باید بگم که بله من دیدم
R@min
۱۷ آذر ۱۴۰۲خیلی بعیده 4 سیلندر بزاره رو پورشه و همین شش سیلندر تخت آلایندگی بالایی نداره مگر اینکه تو بیرون کشیدن قدرت بیشتر از نمونه فعلی به محدودیت رسیده باشه.
Taha Malek
۱۸ آذر ۱۴۰۲تنها برندی که مطمئنم کاهش سیلندراش به پرفورمنس و جذابیتش لطمه نمی زنه.
قنداقی فسقلی
۱۸ آذر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/12/Porsche-911-4-767×511.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/12/2024-alpine-a110-r-turini-3.jpg