پورشه

پورشه پیشرانه V4 هیبرید را برای نسل بعدی 911 آزمایش می‌کند

پورشه در حال آزمایش یک پیشرانهٔ چهار سیلندر V شکل هیبریدی است که از هایپرکار لمانز گرفته شده و ممکن است در نسل بعدی ۹۱۱ استفاده شود.

به گفتهٔ یک منبع، پورشه هم‌اکنون در حال آزمایش پروتوتایپ یک پیشرانهٔ V4 هیبریدی در شاسی ۹۱۱ است. گفته می‌شود این موتور برگرفته از پیشرانهٔ مدل مسابقه‌ای لمانز پورشه ۹۱۹ هیبریدی است که در سال ۲۰۱۸ رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را شکست. در این خودروی مسابقه‌ای، از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر V شکل با زاویهٔ ۹۰ درجه و یک توربوشارژر استفاده شده است که در حالت استاندارد حدود ۵۰۰ اسب بخار و در صورت آزادسازی کامل تا ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سیستم هیبریدی هم ۴۰۰ اسب بخار دیگر به این رقم اضافه می‌کند.

بااین‌حال، نباید انتظار داشته باشیم که به این زودی‌ها بتوانیم یک ۹۱۱ چهار سیلندر با ۹۰۰ اسب بخار قدرت را ببینیم زیرا پورشه هنوز آمادهٔ سنت‌شکنی و عرضهٔ ۹۱۱ با موتور چهار سیلندر نیست. این خودرو از ابتدا تاکنون همیشه با پیشرانهٔ شش سیلندر تخت تولید شده است. البته در اوایل تولید ۹۱۱ از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹، این شرکت نسخهٔ چهار سیلندر ۹۱۱ را به‌عنوان جایگزینی برای ۳۵۶ به بازار فرستاد اما این مدل با نام ۹۱۲ عرضه می‌شد.

هم‌اکنون هم به گفتهٔ منبع مذکور، پورشه از ۹۱۱ صرفاً برای آزمایش دوام و مهندسی موتور V4 خود استفاده کرده است. البته ازآنجایی‌که ۹۱۹ لمانز خودرویی موتور وسط است، شاید استفاده از کیمن برای آزمایش این موتور منطقی‌تر به نظر برسد اما ۹۱۱ بزرگ‌تر و کاربردی‌تر است و می‌تواند پیشرانه را همان‌گونه‌ای که در خودروی مسابقه‌ای هست در خود جای دهد. پورشه قبلاً هم پیشرانه‌های عجیبی را در مدل‌های تولیدی خود آزمایش کرده است که برجسته‌ترین آن‌ها، یک موتور ۵ لیتری هشت سیلندر تخت ۷۵۰ اسب بخاری در کیمن بود. این موتور اما هیچ‌گاه به تولید نرسید و V4 هیبریدی هم ممکن است به همین سرنوشت دچار شود زیرا پورشه معمولاً قطعات جدید خود را پیش از تصمیم‌گیری در مورد تولید انبوه آزمایش می‌کند.

علاوه بر این، پروتوتایپ‌های ۹۱۱ هیبریدی قبلاً با پیشرانهٔ شش سیلندر تخت در حال آزمایش دیده شده‌اند و نسل بعدی کیمن و باکستر هم تمام الکتریکی خواهد بود؛ بنابراین، چرا پورشه باید پیشرانهٔ کاملاً جدیدی توسعه دهد که خودرویی برای استفاده از آن ندارد؟ چند احتمال وجود دارد. یکی اینکه ممکن است از موتور V4 صرفاً برای مسابقه استفاده شود و هم‌اکنون آزمایش‌های اولیهٔ آن در حال انجام است. احتمال دیگر اینکه پیشرانهٔ موردبحث برای یک خودروی ویژهٔ مخصوص پیست یا تولید محدود جاده‌ای در نظر گرفته شده است. البته این احتمال هنوز هم وجود دارد که نسل بعدی ۹۱۱ موتور از V4 استفاده کند زیرا هرچند پورشه برای حفظ پیشرانه‌های درون‌سوز بشدت روی سوخت‌های مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده اما یک پیشرانهٔ کوچک‌تر با سیستم هیبریدی امکان مطابقت با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه را فراهم می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. P

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    چقدر این برند خوبه

    موافقم 44
    مخالفم 3
  2. corvette

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    اگه قراره نسل بعدی ۹۱۱ .همچنان قوای بنزینی داشته باشه . این تصمیم منطقیه .
    و مهم ترین چالش الان برای پورشه اینه که . از موتورv4 که ذات اون از اساس برای مسابقات اونم در سطح lmp1 طراحی شده رو . بهینه کنه برای نسخه شهری . معمولا بهینه کردن پیشرانه های مسابقه ای برای مدل شهری . اونم نه مدل تولید محدود . مدل ۹۱۱ که کلی فروش داره . یکم سخته
    البته بعید میدونم پورشه از پس این کار بر نیاد

    به هر حال خبر خوبیه که نسل بعدی ۹۱۱ همچنان قوای محرکه بنزینی داشته باشه

    موافقم 20
    مخالفم 1
  3. ehsan

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    این رو باید روی هایپر کار جدیدش میزد که متاسفانه تمام برقی شد

    موافقم 13
    مخالفم 2
  4. Dark Knight

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    همین که تا ۲۰۳۰ برقی نمیشه خودش جای شکر داره بعد از اون هم یا مثل بقیه ماشین های پورشه تمام الکتریک میشه یا تا اون موقع شاید سوخت های مصنوعی به یه جایی رسیدن هر چند بهتره با این مورد دوم خوشحال نشیم چون احتمالش خیلی کمه ، ولی حداقل تا ۶ سال دیگه از شنیدن صدای engain های شاهکار پورشه لذت می‌بریم

    موافقم 21
    مخالفم 2
  5. فرشاد

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    جونم پورشه
    چارسیلندری که درصورت ازادی 720اسب بخار تولید میکند

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. Dark Knight

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    این قوانین آلایندگی باید برای ماشین های برقی هم اجرا بشن ! خودشون co2 تولید نمیکنن ولی اون برقی که باتری هاشون رو شارژ میکنه از طریق سوزوندن نفت تامین میشه پس باید این سازمان های محیط زیستی به شرکت های تولید کننده باتری ها مثل catl یا Panasonic فشار بیارن تا باتری هایی بهینه با شعاع حرکتی بالا بسازن یا اینکه دولت ها به صورت اقساط بلند مدت ( چون قیمت پنل های خورشیدی گرون هست ) پنل های خورشیدی در اختیار دارندگان خودرو های برقی قرار بدن تا شارژ ماشینشون رو به صورت پاک تامین کنن ، در کل خیلی کار ها میشه برای تولید وسایل نقلیه کاملا پاک انجام داد ولی انگار از نظر دولت ها و طرفداران محیط زیست مشکل فقط موتور های بنزینی هستن و بقیه هیچ آلودگی تولید نمیکنن 😒

    موافقم 20
    مخالفم 4
  7. رامتین

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    اصلا محشره این 911. محبوبترین خودروی بنده هست بین همه مدلها. گرچه دوست داشتم پورشه یک کوپه دو درب دقیقا در فاصله سگمنت بین 911 و پانامرا تولید کنه. 911 طولی حدود 460 سانت و پانامرا 500 سانت به بالا هست. کاری که به نوعی بنز توسط CLE انجام داد.

    موافقم 19
    مخالفم 1
  8. Shirko

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    خدا می دونه چقد از پورشه بدم میاد با اون قیافه ی زشتش ، فقط سلطان مرسدس

    موافقم 5
    مخالفم 36
    1. amir-mr

      ۱۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (401 ديدگاه)

      خب بدت میاد لطفاً کن زیر پست های پورشه حرف نزدن چون باعث فشار خوردنت میشه

      موافقم 14
      مخالفم 6
    2. حامد .مهدی پناه

      ۱۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      از نزدیک ندیدی که این حرفو میزنی ، در جواب سوال بعدیت هم باید بگم که بله من دیدم

      موافقم 6
      مخالفم 3
  9. R@min

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    خیلی بعیده 4 سیلندر بزاره رو پورشه و همین شش سیلندر تخت آلایندگی بالایی نداره مگر اینکه تو بیرون کشیدن قدرت بیشتر از نمونه فعلی به محدودیت رسیده باشه.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  10. Taha Malek

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (916 ديدگاه)

    تنها برندی که مطمئنم کاهش سیلندراش به پرفورمنس و جذابیتش لطمه نمی زنه.

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا