وزن دشمن اصلی سرعت است. هرچقدر وزن خودرو بیشتر باشد شما باید تلاش بیشتری به منظور حرکت سریعتر خودرو انجام دهید. وزن روی مصرف سوخت، شتاب گیری و… تأثیر میگذارد. البته این موضوع مشکلی برای تسلا مدل X پلد نیست چراکه در صورت وجود شش نفر در کابین نیز این خودرو ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
به تازگی درگ تایمز ویدئویی از مسابقه درگ این شاسی بلند الکتریکی با پورشه ۹۱۱ توربو S منتشر کرده است. قدبلند بیصدای تسلا قدرت ۱۰۲۰ اسبی خود را به تمامی چرخ ها میفرستد. تسلا بدون سرنشینان وزن ۲۴۱۸ کیلوگرمی دارد درحالیکه وزن پورشه به ۱۶۴۹ کیلوگرم میرسد. البته پورشه قدرت بسیار کمتری دارد و خروجی ۶۴۰ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری به دست آمده از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری به تمامی چرخ ها فرستاده میشود.
در مسابقه اول پورشه استارت کندی دارد اما مسابقه دوم بهتر شروع میشود و پورشه از تسلا پیش میافتد اما مدل X پلد درست قبل از خط پایان رقیب آلمانی را پشت سر میگذارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۳۲۶ ثانیه و با سرعت ۲۲۴.۱۸ کیلومتر در ساعت طی میکند. این عملکرد برای پورشه برابر با ۱۰.۴۲۷ ثانیه و سرعت ۲۱۱.۷۷ کیلومتر در ساعت بوده است.
مسابقه سوم نیز با نتیجهای مشابه به پایان میرسد. ۹۱۱ توربو S مثل موشک شلیک میشود و اندکی پیش میافتد اما این تسلاست که قبل از خط پایان رقیب را شکست میدهد. این بار شاهد ثبت رکورد ۱۰.۳۶۷ ثانیه و سرعت ۲۲۳.۱۶ کیلومتر در ساعت برای مدل X پلد و زمان ۱۰.۴۸۱ ثانیه و سرعت ۲۱۲.۷۴ کیلومتر در ساعت برای پورشه هستیم.
خودروسازان میتوانند محصولات الکتریکی را به هیولاهای پرفورمنس تبدیل کنند اما این قدرت بیشتر به معنی شعاع حرکتی پایینتر خواهد بود. البته با پیشرفت تکنولوژی باتری این موضوع نیز حل خواهد شد و در سالهای آینده شاهد خودروهای الکتریکی ارزان و سریع خواهیم بود. ولی باید گفت همه نیازمند شاسیبلندی ۱۰ ثانیهای که بتواند شش نفر را حمل کند و پورشه را شکست دهد نیستند اما خب این خودرو همین الان وجود دارد.
تسلا مدل ایکس Plaid | ۲۰۲۱ پورشه ۹۹۲ توربو S | |
---|---|---|
پیشرانه | سه موتوره AWD | All-Wheel Drive |
موتور | AC permanent magnet synchronous motor, carbon-fiber-wrapped rotor, liquid-cooled, with variable frequency drive (یک موتور جلو و دو موتور عقب) | ۳.7L شش سیلندر مسطح توربوشارژر |
گیربکس | تک سرعته | هشت سرعته DCT |
شتاب (۰-۶۰ mph) | ۲.۵ ثانیه | ۲.۱ ثانیه |
بیشیته سرعت | ۱۶۳ mph (262 km/h) | ۲۰۵ mph (330 km/h) |
حداکثر قدرت | ۱,۰۲۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
ضریب آئرودینامیک | ۰.۲۴ Cd | ۰.۳۳ Cd |
وزن | ۵,۴۱۲ lbs (2,455 kg) | ۳,۵۶۰ lbs (1,615 kg) |
قیمت پایه | $۱۳۸,۹۹۰ | $۲۰۴,۸۵۰ |
تماشا در یوتیوب:
shelby
۱۸ خرداد ۱۴۰۱قسمت جالبش اون ۱۰۲۰اسب قدرته یعنی ۴۰۰اسب بیشتر پورشه داره ،اخه این خیلی چیز عجیبیه به نظرم سیاست خود ماسکه
امین
۱۸ خرداد ۱۴۰۱تسلا/بزرگترین پدیده صنعت خودرو
همین درگ اونقدررررر ارزش داره که آدم نمیدونه از کجا شروع کنه سوال هاش رو این اتفاق بزرگیه اتفاق بسیار بسیار بزرگی هست
جناب ایکس
۱۹ خرداد ۱۴۰۱بنز که خودرو رو اختراع کرده:🗿
سجادی
۱۹ خرداد ۱۴۰۱پسر جان یکم منصفانه و بدون تعصب فکر کن. تسلا سه موتورست و چهارصد اسب بیشتر. انتظار داشتی نبره. تازه باید بیشتر ازینا جلو می افتاد!!! تسلا عالیه. اما تو این مشخصات و فاصله خیلی نزدیک به نظرم برنده پورشه بود
رضا
۲۰ خرداد ۱۴۰۱چیش اتفاق بسیار بسیییار بزرگی هست،تسلا با اون قدرت و گشتاورش اگه نمیبرد عجیب بود،در ضمن تایم پورشه ۱۰.۱ثانیه هستش
SRT
۱۸ خرداد ۱۴۰۱شتاب پورشه ۲ و یک دهم؟مگه اس اف نوده.
امین
۱۸ خرداد ۱۴۰۱چون پیست درگه
امین
۱۸ خرداد ۱۴۰۱راستی ۶۰ مایل حول حوش ۹۶ تاس نه ۱۰۰
javadhy
۱۸ خرداد ۱۴۰۱شتاپ پورشه ۹۱۱ turbo s عادی اونقدر نیست ولی نسخه lightweight توربو اس طبق اعلام کارخانه 2.1 زده
Elmiraj
۱۸ خرداد ۱۴۰۱یه تریلر هم پشت تسلا میبستن….
شاید پورشه مساوی میکرد
🤍🤍 audi e tron gt 🤍🤍
۱۸ خرداد ۱۴۰۱Like
Behrouz. anzali
۱۹ خرداد ۱۴۰۱حرف نزنی میترکی المیراژ🤣🤣
محمد امین
۱۸ خرداد ۱۴۰۱واقعا احساس برانگیز بود ، هرچند مقایسه ی جالبی نیست
نکته ی دوم این هست که شتاب صفر تا ۶۰ مایل پورشه ۹۱۱ توربو اس لایت ویت ۲.۱ هست ، مدل معمولی فکر میکنم ۲.۵ یا ۲.۴ باشه ، البته منظورم شتابی هست که در عمل ثبت کرده ، وگرنه کارخانه ۲.۷ گفته
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۸ خرداد ۱۴۰۱اینا خوبه!!!
HAMID
۱۸ خرداد ۱۴۰۱اگه توی پیست (درگ نه) هم یه مسابقه میذاشتن نتیجه دیدنی بود
این شیش نفر خوشحال رو باید از توی باقالیا میکشیدن بیرون
javadhy
۱۸ خرداد ۱۴۰۱۴ تا پیچو رد میکردن با تسلا، میدیدن دیگه ترمز نداره همه با هم دسته جمعی میرفتن اون دنیا
HamiD
۱۸ خرداد ۱۴۰۱قل میخوردن عین تخم مرغ میخوردن به دیواره پیست …
javadhy
۱۸ خرداد ۱۴۰۱آقا HamiDشما همون HAMID ای که بالا کامنت داده هستین؟
HamiD
۱۸ خرداد ۱۴۰۱نه من همین یه اکانت رو دارم که ۲۰۰۰ و خورده ای تا کامنت ثبت شده براش و اسمم هم اکثرا با D مینویسم نه d
HamiD
ارادت
javadhy
۱۸ خرداد ۱۴۰۱آها متوجه شدم
از اینکه جوابمو دادین دمتون گرم
javadhy
۱۸ خرداد ۱۴۰۱Drag times کانال مخصوص پنکه فنا
MNM
۱۸ خرداد ۱۴۰۱توربو اس ماشین پیسته نه جاده توی پیست تسلا به گردش نمیرسه و توی درگ اگه تسلا خدرو های تیون شده قدیمی رو شکست داد اونقت کاری کرده
Nima
۱۸ خرداد ۱۴۰۱کارى با نتیجه ندارم!
ولى کى گفته توربو اس ماشین پیسته؟
پس GT3 چیه؟
توربو اس دقیقا ماشین درگه!
F
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ببخشید ها ولی اصلا از تکنولوژی ها و سیستم هایی که در turbo s به کار رفته آگاهی دارید؟
سیستم آیرودینامیک تطبیق پذیر پورشه، سیستم کنترل شاسی پورشه، سیستم AWD پورشه که PTMS نام داره با تنظیم مخصوص پاره کردن پیچ ها و گیربکس به معنی واقعی کلمه رعد آسا، ترمز های کربن سرامیکی استاندارد و …
اینا همه تنها گوشه ای از چیزایی هست که من با یه سرچ ساده و یه مقاله پنح دقیقه ای از پورشه دیدم که بسیار دست و دلباز این ماشین رو یک درنده ی بی رحم کرده.
تعجب کردم.
درمورد اون GT3 هم، پورشه که قسم نخورده فقط یک ماشین پیست ارائه بده، پس GT2 چی، پس کایمن و 718 چی, بعد هم اگر اطلاع داشته باشید کلاس این خودرویی که فرمودید با توربو اس متفاوت هست، توربو اس یک ماشین مسابقه خیابونی هست که به صورت تمام عیار برای مسابقه و پیست هم تنظیم شده، اما داستان GT3 متفاوت است.
ساختار متفاوت، نیروی محرکه متفاوت، تنظیمات شاسی متفاوت و امثال اینها.
JDM lover
۱۸ خرداد ۱۴۰۱فقط شتاب دارید جارو برقی ها؟؟؟
همین x plaid رو بیارن توی پیست ، نمیتونه پیست رو تموم کنه حتی
همون وسطای راه میره تو باقالیا
فرامرز
۱۸ خرداد ۱۴۰۱حتی رو کاغذ شتاب پورشه بیشتره. وقتم رو تلف ویدئو نکردم ولی اگه تسلا سریعتر بوده یه جای کار میلنگه
iman
۱۸ خرداد ۱۴۰۱با اینکه از خودروی برقی خوشم نمیاد ولی تحت تاثیر قرار گرفتم . هنوزم که هنوزه باورم نمیشه خودروی برقی همچین شتابی میتونه داشته باشه
BENZ
۱۹ خرداد ۱۴۰۱خوب خودروهای برقی خیلی از احتراق داخلی ها شتابشون بیشتره به لطف گشتاور انی که دارن
پیام
۱۸ خرداد ۱۴۰۱معمولا ماشینای برقی بخاطر شتاب وگشتاور انی معروف اند ولی وقتی موتور درونسوز به گشتاور بالا برسن ماشین برقی کم میاره و نمیتونه پا به پاش حرکت کنه ولی اینجا چرا قضیه بر عکس شد اول پورشه جلو افتاد و بعدش تسلا رسید بهش
جناب ایکس
۱۹ خرداد ۱۴۰۱بخاطر وزن ایکس پلد، وگرنه از همون اول تا آخرش جلو بود
meysam
۱۸ خرداد ۱۴۰۱پورشه چرا انقدر گرونه؟؟؟
یا شایدم تسلائه ارزونه؟
TML BN
۱۸ خرداد ۱۴۰۱داخل مدل x تا تونستن آدم جا دادن😂😂😂
البته یک بار هم جرمی کلی موافق ماشین برقی نشونده بود داخل یکدونه مدل x و باهاشون جدل میکرد😂😂
javadhy
۱۸ خرداد ۱۴۰۱در واقع اونا موافق ماشین برقی نبودن وکلای لندن بودن و جرمی به این دلیل اونارو آورده بود که اگه حرفی زد که تسلا بتونه بر علیهش شکایت کنه اون وکیلا جرمی رو قانع کنن که حرفاش غلطه یا ازش بخوان که دلیلی برای حرفاش بیاره(چون قبلش تسلا از جرمی کلارکسون شکایت کرده بود)
شاهین
۱۸ خرداد ۱۴۰۱اقا چرا فشاری میشید
یه درگ کاملا فان و اتفاقا جالب بود
با 6 سرنشین که متوسط وزنشون 70 کیلو احساب کنیم میشه 420 کیلو تقریبا اضافه وزن تسلا که با این حال خیلی نتیجه خوبی رو شاهد بودیم تو بحث شتاب و سرعت
حالا نمیدونم چی تو ذهنت جرقه میزنه که این بحثو به پیست و تایم زنی مرتبط میکنید!
HamiD
۱۸ خرداد ۱۴۰۱واقعا جالب بود …
برقی ها تازه اول کارن (میدونم جدید نیستن و قبلا هم بودن خیلی قبلاً! اما تازگیا بهشون خیلی توجه شده) …
اگه آپگرید هایی که به مرور زمان روی بنزینی ها انجام شده روی اونها انجام بشه بی رقیب خواهند بود … در هر زمینه ای …
برق همه جوره از سوخت فسیلی سر تره …
اما خب واقعا اون اعتماد به نفسی که یه سوپر اسپورت درون سوز بهت میده رو یه برقی بهت نمیده بنظرم …
رانندگی با ماشین برقی مثل رانندگی با لامبورگینی مورسیه لاگو توی یه شبیه ساز اما بدون صدا هست … خیلی زجر آوره تصور همچین چیزی …
اما خب نمیشه جلوی تکنولوژی رو گرفت …
هر دو عالی عمل کردن … اما خب یه برقی ۱۰۰۰ اسبی خیلی توی خط مستقیم خطرناکه …
تسلا هم ۱۳۸ هزار تا قیمت داره که بنظر ارزش خرید نداره … مگه چند بار میخوای از اون شتابش استفاده کنی؟!
با ۱۴۰ هزار دلار واقعا میشه ماشینهای کندتر اما واقعا با ارزش تری خرید …
جناب ایکس
۱۹ خرداد ۱۴۰۱مث مقایسه اسب و ماشینه که اسب دیگه مثل ماشین نیست اما لذت سواری و ابهتی ای که داره واقعا عالیه، طوری که مثلا پلیس لندن هنوز از اسب استفاده میکنه، اونم چه اسبااااییی!!؟؟؟
علی رضایی
۱۹ خرداد ۱۴۰۱موندم کدوم خری گفت ماشین ها کنار موتور درون سوز باید هیبرید بشن
آخه چرا
ما به همون موتور تنفس طبیعی هم رازی ام
Sibhan
۱۹ خرداد ۱۴۰۱پورشه راننده اش نوب بود وگرنه تسلا اولش نتونه بزنه جلو دیگه تموم
Comodor
۲۱ خرداد ۱۴۰۱پورشه تو درگهای کارواو تایم ۱۰.۱ یا کمتر میزد. چطو تو این پست که مخصوص درگ هم هست تایم ۱۰.۴ میزنه؟
ولی واقعا پشمای آدم از این تسلا میریزه. لامصب خیلی هیولاست :))
Ebi
۲۶ خرداد ۱۴۰۱۱۶ نفر سوار کردن بعد میخوان تست سرعت و شتاب هم بدن؛این دیگه چه مدلشه!؟