پورشه اعلام کرد تولید پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی خود را تا دهه آینده میلادی ادامه خواهد داد.
شاید کاهش حجم پیشرانههای درونسوز در سالهای اخیر با شدت هرچه تمام ادامه داشته است اما پورشه هنوز آماده بازنشسته کردن نیروگاه ۸ سیلندر خود نیست. علیرغم اعمال استانداردها و قوانین آلایندگی سختگیرانه، مهندسان این خودروساز آلمانی همواره یک قدم جلوتر هستند. پیشرانه ۸ سیلندر پورشه قبلاً تغییرات لازم برای پاس کردن استانداردهای یورو ۷ را تجربه کرده هرچند که اجرای این استاندارد به تأخیر افتاده است. در واقع قرار بود از سال ۲۰۲۵ استاندارد یورو ۷ اجرایی شود اما زمان اجرای آن به سال ۲۰۳۰ موکول شد.
توماس فریموث رئیس محصولات پورشه پانامرا در مصاحبه با رسانهها اعلام کرده برای پاس کردن قوانین یورو ۷ از قطعات جدیدی در پیشرانه ۸ سیلندر استفاده میشود. او میگوید:
ما میدانیم این پیشرانه برای پاس کردن استاندارد یورو ۷ آماده شد و مشکلی وجود ندارد. ما مجبور بودیم برخی قطعات جدید را به پیشرانه اضافه کنیم و با این کار نیروگاه ۸ سیلندر خورجینی پورشه آماده پاس کردن استانداردهای جدید است.
پورشه برای حفظ پیشرانه ۸ سیلندر خود ضرورتاً مجبور به استفاده از سیستم هیبریدی نبوده چراکه استانداردهای یورو ۷ به اندازهای که در ابتدا تصور میشد سختگیرانه نیستند؛ اما قوانین دیگر مهندسان را مجبور خواهند کرد برخی تغییرات ناخواسته را اعمال کنند. مدیر پورشه به قانون حداکثر صدای مجاز اگزوز اشاره میکند که بر اساس اظهارات او در سالهای آینده کمتر خواهد شد. در واقع استانداردهای سختگیرانه درباره صدای خودروها باعث شده تولید پانامرا ۸ سیلندر با احساس خوب امری پیچیدهتر باشد.
اگرچه پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی پیشرانه دهه آینده میلادی را نیز خواهد دید اما حدس میزنیم این برند خودروهای زیادی را با نیروگاه ۴ لیتری توئین توربوی موردبحث تولید نکند چراکه در جلسه گزارش سالانه این شرکت بازهم به استراتژی برقی سازی محصولات تأکید شد. بر این اساس خودروهای برقی باید تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۸۰ درصد فروش سالانه پورشه را تشکیل دهند. البته رسیدن به این هدف به تقاضای مشتریان و توسعه حملونقل برقی در مناطق مختلف دنیا بستگی خواهد داشت.
برنامههای برقی سازی محصولات پورشه در سال ۲۰۱۹ و با تولید تایکان شروع شد و با عرضه نسل دوم ماکان برقی ادامه مییابد. نمونههای بدون آلایندگی ۷۱۸ باکستر و کیمن نیز قرار است سال ۲۰۲۵ از راه برسند. جانشین کاین فعلی نیز قبلاً تائید شده با قوای محرکه برقی عرضه خواهد شد و درعینحال یک شاسیبلند سه ردیفه بزرگ هم توسعه مییابد که آنهم فاقد پیشرانه درونسوز خواهد بود. اما پورشه ۹۱۱ در دهه جاری میلادی از برقی سازی جان سالم به در خواهد برد هرچند قرار است تا چند ماه دیگر نمونه هیبریدی آن معرفی شود. پورشه امیدوار است با توسعه سوخت مصنوعی تقریباً کربن خنثی پیشرانههای درونسوز را زنده نگه دارد. این شرکت که هماکنون سوخت مصنوعی خود را در شیلی تولید میکند به دنبال افزایش تولید سالانه این سوخت به ۱۴۵ میلیون گالن تا سال ۲۰۳۰ است.
Ahmad
۱۲ فروردین ۱۴۰۳دوستان پورشه فن اگر مطالب تخصصی تر راجع این موتور میدونن بگن و همیشه برام سوال بوده موتور خوبی هست یا نه؟
amir-mr
۱۲ فروردین ۱۴۰۳پورشه همیشه عاقلانه رفتار میکنه به دور از افراط
تحت تاثیر موج برقی سازی قرار نگرفته و هنوز به اصل خودش پایبنده
کاش BMW و مرسدس هم یاد بگیرن
khashayar0
۱۲ فروردین ۱۴۰۳اتفاقا پورشه در زمینه برقی سازی محصولاتش سرعت بیشتری داره نسبت به بنز و بیمر.
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۳صبح چشم باز کنی و بشینی پای خبرای پدال و با یه خبر خوب دنیا رو به چشم دیگه ای ببینی👏👏
Royal Driver
۱۲ فروردین ۱۴۰۳دمت گرم سلطان پورشه❤️
روزمو ساخت این خبر
چقدر خوب واقعا، اما کاش بشه تا هر زمانی، ۹۱۱ رو با فلت ۶ بدون دست کاری هیبرید تولید کنن
amirboss
۱۲ فروردین ۱۴۰۳پورش هم به فکر زیرساخت برای خودروهاش هست هم به فکر مشتری مداری
اینا یه سری اقداماتیه که جدا از یه سری مزایا که برای پورش داره احتمالا موجب افزایش قیمت مدلهای درونسوز این خودروساز در آینده هم میشه
blackwing
۱۲ فروردین ۱۴۰۳از هیچی بهتره ، دس خوش 🤌🏼🔥
البته اصلاً نمیخوام ۹۱۱ الکتریکی رو ببینم 🤦🏻♂️
BMW
۱۲ فروردین ۱۴۰۳اگه الکتریکی نباشه عالیه 🥲👌
parhamiof
۱۲ فروردین ۱۴۰۳چقدر این پورشه دوست داشتنی و عشقه واقعا.