پورشه

ادامه تولید پیشرانه 8 سیلندر پورشه تا سال ۲۰۳۰

پورشه اعلام کرد تولید پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی خود را تا دهه آینده میلادی ادامه خواهد داد.

شاید کاهش حجم پیشرانه‌های درون‌سوز در سال‌های اخیر با شدت هرچه تمام ادامه داشته است اما پورشه هنوز آماده بازنشسته کردن نیروگاه ۸ سیلندر خود نیست. علیرغم اعمال استانداردها و قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه، مهندسان این خودروساز آلمانی همواره یک قدم جلوتر هستند. پیشرانه ۸ سیلندر پورشه قبلاً تغییرات لازم برای پاس کردن استانداردهای یورو ۷ را تجربه کرده هرچند که اجرای این استاندارد به تأخیر افتاده است. در واقع قرار بود از سال ۲۰۲۵ استاندارد یورو ۷ اجرایی شود اما زمان اجرای آن به سال ۲۰۳۰ موکول شد.

توماس فریموث رئیس محصولات پورشه پانامرا در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده برای پاس کردن قوانین یورو ۷ از قطعات جدیدی در پیشرانه ۸ سیلندر استفاده می‌شود. او می‌گوید:

ما می‌دانیم این پیشرانه برای پاس کردن استاندارد یورو ۷ آماده شد و مشکلی وجود ندارد. ما مجبور بودیم برخی قطعات جدید را به پیشرانه اضافه کنیم و با این کار نیروگاه ۸ سیلندر خورجینی پورشه آماده پاس کردن استانداردهای جدید است.

پورشه برای حفظ پیشرانه ۸ سیلندر خود ضرورتاً مجبور به استفاده از سیستم هیبریدی نبوده چراکه استانداردهای یورو ۷ به اندازه‌ای که در ابتدا تصور می‌شد سخت‌گیرانه نیستند؛ اما قوانین دیگر مهندسان را مجبور خواهند کرد برخی تغییرات ناخواسته را اعمال کنند. مدیر پورشه به قانون حداکثر صدای مجاز اگزوز اشاره می‌کند که بر اساس اظهارات او در سال‌های آینده کمتر خواهد شد. در واقع استانداردهای سخت‌گیرانه درباره صدای خودروها باعث شده تولید پانامرا ۸ سیلندر با احساس خوب امری پیچیده‌تر باشد.

اگرچه پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی پیشرانه دهه آینده میلادی را نیز خواهد دید اما حدس می‌زنیم این برند خودروهای زیادی را با نیروگاه ۴ لیتری توئین توربوی موردبحث تولید نکند چراکه در جلسه گزارش سالانه این شرکت بازهم به استراتژی برقی سازی محصولات تأکید شد. بر این اساس خودروهای برقی باید تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۸۰ درصد فروش سالانه پورشه را تشکیل دهند. البته رسیدن به این هدف به تقاضای مشتریان و توسعه حمل‌ونقل برقی در مناطق مختلف دنیا بستگی خواهد داشت.

برنامه‌های برقی سازی محصولات پورشه در سال ۲۰۱۹ و با تولید تایکان شروع شد و با عرضه نسل دوم ماکان برقی ادامه می‌یابد. نمونه‌های بدون آلایندگی ۷۱۸ باکستر و کیمن نیز قرار است سال ۲۰۲۵ از راه برسند. جانشین کاین فعلی نیز قبلاً تائید شده با قوای محرکه برقی عرضه خواهد شد و درعین‌حال یک شاسی‌بلند سه ردیفه بزرگ هم توسعه می‌یابد که آن‌هم فاقد پیشرانه درون‌سوز خواهد بود. اما پورشه ۹۱۱ در دهه جاری میلادی از برقی سازی جان سالم به در خواهد برد هرچند قرار است تا چند ماه دیگر نمونه هیبریدی آن معرفی شود. پورشه امیدوار است با توسعه سوخت مصنوعی تقریباً کربن خنثی پیشرانه‌های درون‌سوز را زنده نگه دارد. این شرکت که هم‌اکنون سوخت مصنوعی خود را در شیلی تولید می‌کند به دنبال افزایش تولید سالانه این سوخت به ۱۴۵ میلیون گالن تا سال ۲۰۳۰ است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    دوستان پورشه فن اگر مطالب تخصصی تر راجع این موتور میدونن بگن و همیشه برام سوال بوده موتور خوبی هست یا نه؟

    موافقم 13
  2. amir-mr

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    پورشه همیشه عاقلانه رفتار میکنه به دور از افراط
    تحت تاثیر موج برقی سازی قرار نگرفته و هنوز به اصل خودش پایبنده
    کاش BMW و مرسدس هم یاد بگیرن

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. khashayar0

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      اتفاقا پورشه در زمینه برقی سازی محصولاتش سرعت بیشتری داره نسبت به بنز و بیمر.

      موافقم 14
      مخالفم 2
  3. زیزیگولو

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    صبح چشم باز کنی و بشینی پای خبرای پدال و با یه خبر خوب دنیا رو به چشم دیگه ای ببینی👏👏

    موافقم 10
    مخالفم 2
  4. Royal Driver

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    دمت گرم سلطان پورشه❤️
    روزمو ساخت این خبر
    چقدر خوب واقعا، اما کاش بشه تا هر زمانی، ۹۱۱ رو با فلت ۶ بدون دست کاری هیبرید تولید کنن

    موافقم 7
    مخالفم 5
  5. amirboss

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (730 ديدگاه)

    پورش هم به فکر زیرساخت برای خودروهاش هست هم به فکر مشتری مداری
    اینا یه سری اقداماتیه که جدا از یه سری مزایا که برای پورش داره احتمالا موجب افزایش قیمت مدلهای درونسوز این خودروساز در آینده هم میشه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. blackwing

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    از هیچی بهتره ، دس خوش 🤌🏼🔥
    البته اصلاً نمیخوام ۹۱۱ الکتریکی رو ببینم 🤦🏻‍♂️

    موافقم 8
    مخالفم 5
  7. BMW

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    اگه الکتریکی نباشه عالیه 🥲👌

  8. parhamiof

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (752 ديدگاه)

    چقدر این پورشه دوست داشتنی و عشقه واقعا.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا