پورشه کراساوور پرفروش خود یعنی ماکان را فیسلیفت کرده و به قدرت همهٔ مدلهای آن افزوده است اما طراحی اولیهٔ این خودرو در سال ۲۰۱۴ آنقدر خوب انجام گرفته که نیازی به تغییرات ظاهری بزرگ در این فیسلیفت نبوده است. مهمترین خبر در مورد ماکان مدل ۲۰۲۲، نسخهٔ GTS است که حالا قدرت پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آن نسبت به قبل ۶۰ اسب بخار افزایش یافته است.
این یعنی حالا خروجی موتور ماکان GTS با ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، دقیقاً با ماکان توربوی قبلی برابر شده است؛ بنابراین هرچند پورشه هنوز مشخصات ماکان توربو مدل ۲۰۲۲ را اعلام نکرده اما بهاحتمالزیاد این نسخه هم افزایش قدرت خواهد داشت. ماکان GTS جدید اما به لطف قدرت بیشتر، ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۴ ثانیه از قبل سریعتر است. حداکثر سرعت این نسخه هم به ۲۷۲ کیلومتر بر ساعت میرسد که ۱۱ کیلومتر از GTS قبلی و حتی ۳ کیلومتر از ماکان توربو بیشتر است.
در همین حال، مدل میان ردهٔ ماکان S هم بجای پیشرانهٔ ۳ لیتری حالا پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری GTS قبلی را قرض گرفته است که ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این تغییر، ماکان S درصورتیکه به پکیج Sport Chrono مجهز باشد، ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که نیم ثانیه نسبت به قبل بهبود یافته است.
حتی ماکان پایه هم از افزایش قدرت بینصیب نمانده و قدرت موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی آن از ۲۵۰ به ۲۶۵ اسب بخار افزایش یافته و گشتاور آن با ۳۰ نیوتن متر افزایش به ۴۰۰ نیوتن متر رسیده است. این افزایش کافی است تا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ماکان پایه با ۰.۳ ثانیه بهبود به ۵.۸ ثانیه برسد. همهٔ مدلهای ماکان مدل ۲۰۲۲ بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه میشوند.
اصلیترین تغییرات بیرونی ماکان مدل ۲۰۲۲ شامل بازطراحی سپر جلو و تغییر مکان دیلایتها میشود اما در عقب هم دیفیوزر بلندتر شده و بخش عمدهای از سپر را پوشش داده است. علاوه بر این، حالا چراغهای جلوی LED و آینههای جانبی اسپرت دیزاین بهصورت استاندارد ارائه میشوند و رینگها در همهٔ نسخهها بزرگتر شدهاند. این یعنی حتی ماکان پایه هم روی رینگهای ۱۹ اینچی قرار میگیرد. مجموعاً، برای ماکان مدل ۲۰۲۲ هفت طرح رینگ جدید و ۱۴ رنگ بیرونی جدید ارائه شده است.
ماکان GTS جدید روی رینگهای ۲۱ اینچی مشکی براق RS اسپایدر قرار گرفته و سیستم تعلیق بادی تطبیقی آن ۱۵ درصد سفتتر از قبل شده است. سر اگزوزهای مشکیرنگ، چراغهای عقب بیرنگ و رکابهای اسپرت دیزاین هم از دیگر ویژگیهای این نسخه هستند. علاوه بر این، پکیج GTS اسپرت هم برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود که پکیج Sport Chrono، سیستم کنترل گشتاور بُرداری پورشه، صندلیهای اسپرت تطبیقی با تنظیم ۱۸ جهته و تزئینات فیبر کربنی در داخل میشود.
در داخل ماکان مدل ۲۰۲۲ کنسول میانی با الهام از تایکان از نو طراحی شده که دکمههای لمسی، دستهدندهٔ کوتاهتر و محفظهٔ اشیاء بزرگتر از ویژگیهای آن است. پورشه همچنین غربیلک فرمان جدید GT Sport که از ۹۱۱ گرفته شده و همینطور پکیجهای داخلی جدیدی را هم برای کراساوور خود ارائه کرده است. همهٔ نسخههای ماکان بهصورت استاندارد به نمایشگر لمسی ۱۰.۹ اینچی با ناوبری و اپل کارپلی و همینطور هشدار خروج از خط و کمک پارک جلو و عقب مجهز هستند درحالیکه آپشنهایی مثل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل تطبیقی و پایش نقاط کور هم برای آن قابل سفارش هستند.
اما این تغییرات و افزایش قدرت رایگان نخواهد بود زیرا قیمت ماکانهای جدید بین ۲۸۰۰ تا ۷۸۰۰ دلار از نسخههای قبلی بیشتر شده است بهگونهای که حالا قیمت ماکان پایه از ۵۴,۹۰۰ دلار، ماکان S از ۶۵,۴۰۰ دلار و ماکان GTS از ۷۹,۹۰۰ دلار آغاز میشود. تحویل ماکان مدل ۲۰۲۲ به خریداران در اروپا از ماه اکتبر امسال آغاز میشود اما آمریکاییها برای دیدن آن باید تا اوایل سال ۲۰۲۲ صبر کنند.
King+918
۳۰ تیر ۱۴۰۰زیاد تغییر نکرده از نمای بیرونی . کابین هم که متاسفانه پورشه داره کابین همه مدل هاش شبیه هم میکنه . ضمن اینکه طراحی کابین قبلی پانامرا و کاین واقعا فوق العاده بود که خود پورشه اسمش رو تجمع دکمه ها گذاشته بود حس کابین هواپیما به آدم دست میداد الان سر و ته کابین رو با یه مانیتور هم میارن .
هرچی این ماکان و کاین بفروشن هزینه ساخت جانشین نهصد و هجده هم ایجاد میشه
Angus_812
۳۰ تیر ۱۴۰۰امیدمون به پورشه و آئودی بود
که اینام زدن تو کار جلو پنجره نافرم
خدایش از اون حالت لاکچری و اون دیزاین خوش تراش درومده
RS3 هم که کلن جلوپنجرهس
یکی بداد آلمان برسه
German cars
۳۰ تیر ۱۴۰۰عالیه
واقعا بی نظیره عاشقش شدم
بر خلاف نظر شما هم آئودی و پورشه جفتشون بی نظیر طراحی میکنن اگه نگاهی به محصولات دیگه RS آئودی بیندازیم متوجه میشیم که از رویه خوبی استفاده کرده و فوق العادس
عاشق ماکانم
با ای نه قیمتش نسبتا زیاده
ولی عوضش از یه موتور V6 و ۴۰۰ اسب بخار قدرت و پرفورمنس و هندلینگ پورشه برخوردار میشیم که بی نظیره
اشتباه نکین این یه پورشس
مثل همیشه بی نقص😉
RezaRs
۳۰ تیر ۱۴۰۰قیمتش واقعا مناسبه
Audi e_tron gt
۳۰ تیر ۱۴۰۰طراحی اش را با مشخصات هم دوست دارم خیلی خوبه
اما در مشخصات فنی زیاد با نسل قبل تفاوتی نداره
برای همین احساس می کنم یه ریزه کاری هایی توش شده مثل نسل جدید ۹۱۱ gt3 rs که آن ماشین مثلا شیشه جلوش از نسل قبل سبک تر شده اما استحکام نسل قبلی را داره یعنی شاید همین ریزه کاری ها توی این هم شده باشه
و خیلی دوست دارم تایم زنی هاشو توی پیست ببینم و با نسل قبلی مقایسه کنم
GT
۳۰ تیر ۱۴۰۰این چه جلوپنجره ایه دیگه؟! دورش چرا سیاه هست؟
Reza Waffen SS
۳۰ تیر ۱۴۰۰من که پسندیدم عالی شده
عرفان
۳۰ تیر ۱۴۰۰تغییراتش در جهت مثبت بوده واقعا
بهترین قسمتشم دیفیوزر سپر عقب هست
که خدایی به ابهتش افزودده
سپر جلو هم زبان طراحی کلی همون قبلی هست ولی بنظرم اینم خوب شده و تغییراتش در جهت مثبت بوده
و میرسیم به رینگ جدید پورشه که من اولین بار روی کاین توربو جی تی دیدمش که چند وقت پیش معرفی شد
خلاصه این رینگ جدیدشم خیلی سلیقمه
رامتین
۳۰ تیر ۱۴۰۰مشخصات خوبی داره اما ترجیح من مدلهای پایه کاین کوپه هست.