پورشه

پورشه 911 اِوِراتی با موتور برقی و قدرت 500 اسب بخار معرفی شد

شرکت مشهور اِوِراتی از پورشه ۹۱۱ جدید خود با قوای محرکه برقی و قدرت قابل‌توجه ۵۰۰ اسب بخار رونمایی کرد.


اوراتی به تبدیل خودروهای کلاسیک و مشهور به مدل‌های برقی مشهور شده و قوای محرکه مدرن و قابل‌اعتماد خود را روی خودروهایی نصب کرده است که چندین دهه از توسعه آن‌ها می‌گذرد. جدیدترین پروژه این شرکت با نام Lighthouse Commission شناخته می‌شود و همانند پروژه‌های قبلی، طرفداران خودروهای درون‌سوز با شنیدن حذف پیشرانه ۶ سیلندر تخت پورشه ۹۱۱ نسل ۹۶۴ ناراحت خواهند شد! اما شاید تماشای ظاهر جذاب این خودرو و افزایش تقریباً دو برابری قدرت آن مرهمی بر زخم طرفداران ۹۱۱ باشد.

خودروی موردبحث اولین پروژه اِوِراتی برای یک مشتری در کاناداست هرچند اولین خودروی برقی خود شرکت به شمار نمی‌رود و قبلاً حتی محصولات برجسته‌ای همچون اولین لامبورگینی LM002 برقی را نیز دیده‌ایم؛ اما این پورشه ۹۱۱ که توسط یکی از غول‌های تکنولوژی ونکوور سفارش داده شده بنا به گفته اِوِراتی از سفرهای هفته دوران کودکی خریدار الهام گرفته است. اوراتی کار خود را با پورشه ۹۱۱ پهن‌پیکر سال ۱۹۹۰ شروع کرده است. این خودرو در حالت استاندارد از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با ۲۴۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند اما حالا به موتوری برقی مجهز شده و ۵۰۰ اسب بخار قدرت آن می‌تواند صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای را ثبت کند. وزن پایین یکی از کلیدی‌ترین فاکتورهای پورشه ۹۱۱ به شمار می‌رود و اوراتی هم تلاش داشته همین پارامتر را در محصول جدید خود حفظ کند. البته کاستن از وزن پورشه ۹۱۱ اِوِراتی به قیمت توان پیمایش محدود تمام شده و این خودرو هم‌اکنون با یک‌بار شارژ مسافت حدود ۳۲۲ کیلومتری را طی می‌کند. اوراتی سیستم تعلیق تطبیقی خود را نیز برای بهبود هندلینگ ۹۱۱ در نظر گرفته و دامپرهای جدید با مهندسی متفاوت می‌توانند به توزیع وزن بهتر خودرو کمک کنند.

ساخت خودرویی همچون ۹۱۱ نسل ۹۶۴ موردبحث که بتواند رویاهای مالک را تحقق سازد دشوار خواهد بود. ایجاد توازن بین تمامی فاکتورها کار سختی است اما اوراتی می‌گوید نهایت تلاش خود را به کار بسته تا این موضوع را نهایی کند. یکی از مثال‌های این کار چراغ‌های عقب است که دارای قاب کلاسیک و لنزهای مدرن LED هستند. رینگ‌های خودرو نیز حالت کلاسیک خود را حفظ کرده‌اند و پشت آمپرها نیز در عین اینکه کلاسیک هستند اما به گونه‌ای مدرن شده‌اند که اطلاعات قوای محرکه برقی را نشان دهند. جاستین لانی مدیرعامل اوراتی می‌گوید:

این خودروی جدید چیزی بیشتر از یک شاهکار بصری است و برای استفاده در دنیای واقعی طراحی شده است. خریدار خودرو چالش واقعی ارائه کرد و خواهان تولید خودرویی بود که گذر زمان روی آن تأثیر نداشته باشد و درعین‌حال توانایی استفاده روزمره را فراهم سازد. Lighthouse Commission نشان دهنده توانایی اوراتی در تبدیل نمادها به محصولاتی مدرن است. این خودرو بر پایه شخصیت و دید خریدار به زندگی شخصی بنا شده و امیدواریم به زودی راهی جاده‌ها شود

اوراتی برای تولید این پورشه ۹۱۱ برجسته از تجارب یکی از مدیران اسبق استون مارتین استفاده کرده است. این فرد که ۲۰ سال تجربه حضور در استون مارتین را دارد به مشتریان در طراحی و ساخت خودروهای شاخص کمک می‌کند. اوراتی برنامه‌ای را راه‌اندازی کرده که بر اساس آن مشتریان توانایی تولید ۹۱۱، لندرور دیفندر، مرسدس بنز SL و… را بر اساس سلیقه و ذائقه شخصی خود خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    از روی یک شاهکار یک موتوره شاهکارو برداشته و یک موتوره برقی گذاشته و فکر کرده شاهکار کرده.
    بهتر بود یکی اینو بهش گوش زد میکرد که این خودرو مدت هاست که شاهکاره پس زیادی از این تغییره نه چندان خوشایند تعریف نکن.چون هیچی اون H6تنفس طبیعی نمیشه.

    موافقم 35
    مخالفم 7
  2. شایان

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    شاهین جان از این کلا یدونه ساختن؟
    دلیل این شرکتا برای برقی کردن این ماشینا چیه؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (4753 ديدگاه)

      سلام بله تک ساخت هست و به سفارش مشتری. به اینجور ماشینا اصطلاحا رستوماد میگن که ظاهر کلاسیک خودشون رو حفظ میکنن اما زیرساخت و تکنولوژی مدرن تری دارن.

      موافقم 14
      1. مردخوار

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (798 ديدگاه)

        خسته نباشید

        باتری دست ساز هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        میشه باتری ماشینای برقی اندازه باتری موبایل اما تعداد کافی و جنس فیبر کربن باشه

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. مردخوار

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (798 ديدگاه)

          باتری برای تسلا یا خودروهای دیگه نیست ؟؟؟؟؟؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
  3. Car love

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. کوروش

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی مغرورانه است. همون ماشین و طراحی دهه ۱۹۵۰ رو تکرار کرده. تکراریه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  5. بیکار

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وقتی شرکت پورشه بیکاری حوصلش سر می بره…..

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. Jaguar

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    حیف این ماشین که برقی بشه

  7. Jaguar

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    حیف این ماشین که برقی باشه

  8. 90s culture

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (268 ديدگاه)

    بنظرم من کار درستی می کنند!!!
    چون بیشتر خودرو کلاسیک در قوای محرکه در طول زمان آسیب می بیندد، قطعات ظاهری خودرو های کلاسیک می شود با کمترین هزینه باز تولید کرد اما فنی خودرو بخصوص موتور بعلت در دسترس نبود فن آوری های زمان ساخت گذشته که شرکت در اختیار هیچ کس قرار نمی دادند و امروزه دیگر نیست و کم بودن قطعات یدکی مشترک به اتاق دیگر بخاطر منحصر به فرد بودن مدل ها بهتر به این صورت رستمود شود….
    از اینکه این خودرو های کلاسیک که خیلی خیلی ازشون کار کشیدن، دور انداخته شود با قوای محرکه برقی دوباره بازسازی شود، ترند بدی نیست

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا