رضوانی در جدیدترین پروژه خود اقدام به تولید نسخه رستوماد پورشه ۹۱۱ با حداکثر قدرت ۷۵۰ اسب بخار کرده است.
پروژه جدید رضوانی قبل از عرضه به بازار کاملاً جلبتوجه کرده است. سال قبل بود که این شرکت برنامههای خود برای تولید نسخه رستوماد از پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ را اعلام کرد. این خودرو را بخش جدید رضوانی با نام رترو میسازد و تاکنون نیز سه کانسپت از آن با پیشرانههای مختلف تولید شده است. از آن زمان تاکنون پورشه ۹۱۱ رضوانی پیشرفت مداومی داشته و در جدیدترین بهروزرسانی شاهد تغییرات ظاهری هستیم. خودروی موردبحث که با نام RR1 شناخته میشود در طراحی قبلی خود از چراغهای جلوی برگرفته از پورشه ۷۱۸ استفاده میکرد درحالیکه کلیت بدنه از خودروهای مسابقهای پورشه در دهه ۷۰ میلادی الهام گرفته بود. با اینکه هویت اصلی کانسپت قبلی و شکل آن حفظ شده اما در جدیدترین نسخه از ۹۱۱ رضوانی شاهد بخش جلوی سنتیتری هستیم.
به لطف استفاده از چراغهای جلوی گرد، RR1 ظاهری کلاسیکتر داشته و به دلیل اینکه چراغهای جدید با پانلهای بدنه متفاوت همراه شدهاند بنابراین این خودرو ما را به یاد مدلهای ۹۳۰ و ۹۶۴ میاندازد. نکته دیگر به تغییر شکل کاپوت مربوط میشود هرچند طراحی سپر و باقی بخشهای بدنه تفاوتی با رندرهای اصلی ندارند. رضوانی میگوید این تصمیم به دلیل بازخورد مشتریان گرفته شده و به نظر ما نیز آنها تصمیم درستی گرفتهاند. با اینکه رضوانی به دنبال استفاده از چراغهای اصلی و مدرن شده ۹۳۵ بوده اما چراغها و ظاهر جدید خودرو جذابتر هستند. دیگر تغییر پروژه رضوانی به عدم عرضه کمتوانترین نسخه از RR1 مربوط میشود.
رضوانی قبلاً میخواست RR1 550 را با پیشرانه پورشه ۹۱۱ کررا S مدل ۲۰۲۰ که ۵۲۰ اسب بخار قدرت در تریم خیابانی و ۵۵۰ اسب بخاری در تریم پیست داشت عرضه کند. نسخه بعدی با نام RR1 565 شناخته میشد که به پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی ۹۱۱ GT3 و GT3 RS مجهز بود. این مدل در دو تریم یاد شده به ترتیب ۵۳۵ و ۵۶۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد. نهایتاً به سومین مدل با نام RR1 750 میرسیدیم که از قوای محرکه ۹۱۱ توربو S و سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد و قدرتش بین ۷۱۵ تا ۷۵۰ اسب بخار بود؛ اما هماکنون تنها دو مدل در دسترس هستند که یکی RR1 600 با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ۶۰۰ اسب بخاری است. این خودرو با گیربکس دستی یا PDK قابل سفارش است.
ظاهراً مدل RR1 750 تغییری نداشته و نیروگاه ۳.۸ لیتری توئین توربوی آن همچنان ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس PDK سود میبرد. هنوز رضوانی اشارهای به قیمت محصول جدید خود نکرده اما قبلاً قرار بود بهای آن از ۱۴۹ هزار دلار شروع شود. با توجه به تغییرات رخ داده قطعاً قیمت پورشه ۹۱۱ رضوانی افزایش خواهد یافت و در صورت انتخاب آپشن ها قیمت بالاتر خواهد رفت. تنها ۵۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و فرایند مونتاژ آن آغاز شده و قرار است اولین نمونهها از تابستان سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند.
Carbonado Aventador
۲۸ بهمن ۱۴۰۳چقدر تمیز در اومده!!
از معدود پورشه هاییه که دوست دارم داشته باشمش
Alp
۳۰ بهمن ۱۴۰۳اگه سادشم گیر آوردی بخر
ا ازاد
۱ اسفند ۱۴۰۳اجالتا این پورشه ۱۱۱تویین توربوروبگیرسوارشودست فرمونت خوب بشه پسرجان😏
Siyavash
۲۸ بهمن ۱۴۰۳این نازنین با روح و روان آدم بازی میکنه..❤️🔥❤️🔥
𝐀𝐥𝐢
۲۸ بهمن ۱۴۰۳واقعا تمیز درآورده کارو انگار خود پورشه اینو ساخته
محمد داوری
۲۸ بهمن ۱۴۰۳یه ذره دیر ، این مقاله رو منتشر نکردید ؟ ماله حداقل یکسال پیشه🥴
شاهین
۲۹ بهمن ۱۴۰۳اگه متن رو خونده باشین متوجه میشین که رندرهای اولیه یک سال پیش منتشر شده و این طراحی نهایی هستش. مشخصات خودرو هم کلا تغییر کرده.
سید ناصر طباطبایی یحیی ابادی
۲۹ بهمن ۱۴۰۳انسانهای متمدن و متفکر و جویای تمدن اینگونه اند . به قول قدما ، خلایق هرچه لایق ،،،،
ARMIN
۲۹ بهمن ۱۴۰۳از تیونینگ های منصوری و لیبرتی واک هم خفن تره
DinosaurDana
۲۹ بهمن ۱۴۰۳همه چیز خلاصه میشه توی این عکس
https://www.pedal.ir/nissan/how-nissan-wants-save-itself/attachment/5-252/
گیربکس دستی این اتوماتیک ها چی دارت خدایی جهان و جهات پر شده از این آشغال ها at , cvt ,و….
برا رانندگی پر ترافیک شهری خوبن ولی ن اینکه سوپر اسپرت میسازن دنده اتوماتیک….😑
M power
۲۹ بهمن ۱۴۰۳بنظرم واسه کمپانی ک خودشو خودروساز معرفی کرده.این مدل ماشین ساختن درست نیست
البته اینو بگم هم رضوانی و دوس دارم و هم ماشینی ک ساخته