پورشه

پورشه 911 توربو SSR GT ؛ هیولای رنگارنگ با 848 اسب بخار قدرت!

شرکت آلمانی SSR GT از پروژه جدید خود که بر پایه پورشه ۹۱۱ توربو شکل گرفته است رونمایی کرد. از این خودرو که ۸۴۸ اسب بخار قدرت دارد تنها ۱۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

تیونرها ارتقای پورشه ۹۱۱ را بسیار دوست دارند زیرا این خودرو بستر لازم برای پروژه‌های تیونینگ را دارد. SSR GT که مقرش در کشور آلمان قرار دارد از نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ برای معرفی پروژه خود استفاده کرده است. این خودرو به لطف تغییرات رخ داده ۸۴۸ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و تنها ۱۰ دستگاه از آن در دسترس مشتریان خواهد بود.

SSR با بازنگری در توربوها و ورودی‌های هوا، بهبود سیستم خنک‌کنندگی و تغییر اگزوز توانسته به چنین قدرتی دست یابد. همچنین نرم‌افزار جدیدی برای پیشرانه و گیربکس در نظر گرفته شده است. اگرچه تیونر یاد شده اشاره‌ای به مشخصات عملکردی خودروی خود نکرده اما سقف سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۳۳۸ کیلومتر در ساعت محدود شده است. خودروی موردبحث از شوک‌های قابل تنظیم سه جهته در جلو و چهار جهته در عقب استفاده می‌کند. برای سیستم ترمز نیز لنت‌های جدید به همراه سیستم خنک کاری جدید در نظر گرفته می‌شود. این تیونر همچنین آیرودینامیک پورشه ۹۱۱ توربو را بهبود بخشیده تا میزان داون فورس تولیدی آن نسبت به نمونه استاندارد سه برابر شود. بدنه پذیرای کاپوتی با ورودی‌های جدید مشابه GT3 شده و ورودی‌های متفاوتی نیز وجود دارد. بال متفاوتی هم در بخش عقب نصب شده تا جذابیت‌های ۹۱۱ را افزایش دهد. مدیر توسعه این خودرو می‌گوید:

در بخش آیرودینامیک وظیفه ما افزایش داون فورس و درعین‌حال کاهش مقاومت خودرو در برابر باد بود. ما به لطف فضای فیبر کربنی کاملاً بسته شده در زیر خودرو و همچنین دیفیوزری قابل تنظیم توانستیم چنین اهدافی را محقق سازیم.

فرایند توسعه پورشه ۹۱۱ توربو SSR GT بیش از دو سال طول کشیده و هدف شرکت نیز تولید خودرویی پرقدرت برای رانندگی در جاده و پیست بوده است. ۱۰ مشتری SSR می‌توانند خودروی خود را با سلیقه خود سفارش دهند. البته با توجه به تصویر منتشر شده از پورشه ۹۱۱ توربو SSR پرفورمنس می‌توان گفت این شرکت می‌تواند پذیرای رنگ‌های بدنه دیوانه‌وار هم باشد. شایان ذکر است شرکت‌های زیادی روی محصولات پورشه کار کرده‌اند. برای مثال تک آرت 19 دستگاه از GTstreet R با ۷۸۹ اسب بخار قدرت را می‌سازد. این ۹۱۱ توربو S تیون شده به کیت بدنه فیبر کربنی مجهز است. البته این مدل برخلاف پروژه SSR روی عملکرد خوب در پیست متمرکز است.

همچنین منهارت هم پروژه TR 800 خود را برای پورشه ۹۱۱ توربو S معرفی کرده است، خودرویی که ۸۲۲ اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر تیون پیشرانه، این هیولای آلمانی به سیستم تعلیق بهینه و کیت بدنه جدید مجهز است. خود پورشه نیز در حال تدارک نسخه قوی‌تر ۹۱۱ توربو است. جدیدترین نسل GT2 RS هم در نوربرگ رینگ روند توسعه خود را طی می‌کند. این مدل از بال عقب جدید و ورودی‌های هوای متفاوت روی کاپوت سود می‌برد و شایعاتی درباره قدرت فراتر از ۵۰۰ اسب بخار آن به گوش رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Rerace777

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    باید منتظر GT2 RS موند و دید که پورشه چجوری جادو میکنه

    موافقم 28
    مخالفم 1
  2. ❤BMW❤

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/ssr-performance-gt-porsche-911-turbo-5.jpg
    خداااااس
    با تقویت توربو و سیستم اگزوز واقعا غوله چون در حالت معمولی این ماشین خیلی سریعه و سوپر اسپرت ها رو له میکنه ‌

    موافقم 25
    مخالفم 3
  3. amir-z

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    ۹۱۱ توربو با همون قدرت عادیش ماشین های به مراتب قوی ار رو تو درگ له می‌کرد
    این دیگه چه شود🚀🚀

    البته که من بودم چنین ماشین هایی رو که خودشون از همه نظر عالی هستن پشت تک تک اسب بخارشون کلی فناوری و مهندسی خوابیده دست نمیزدم و میزاشتم فابریک بمونن

    موافقم 26
    مخالفم 4
  4. فرید

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (528 ديدگاه)

    این که رنگ ماشین رو دو تیکه میکنن رو بهش چی میگن؟ من خیلی حال میکنم مخصوصا کارای رنگ منصوری رو

    موافقم 16
    مخالفم 1
  5. Arshia m3csl

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    خیلی ۹۱۱ خفتی شده ۹۱۱ خیلی باحاله واقعا نمیشه دوستش نداشت ولی متاسفانه تو ایران تعداد کمی ازش هست و همون تعداد کم هم به ندرت میشه دید تو بیرون و تو ایران ۹۱۱ تیونینگ شده ای نداریم فکر کنم واقعا جای یک ۹۱۱ تیونینگ شده تو ایران خالیه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. علیx76

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (416 ديدگاه)

    “جدیدترین نسل GT2 RS هم در نوربرگ رینگ روند توسعه خود را طی می‌کند. این مدل از بال عقب جدید و ورودی‌های هوای متفاوت روی کاپوت سود می‌برد و شایعاتی درباره قدرت فراتر از ۵۰۰ اسب بخار آن به گوش رسیده است.”
    والا نسل قبلی GT2RS قدرت ۶۹۰HP داشت.
    اصولا شایعات باید در مورد قدرت فراتر از ۷۰۰ اسبی بگن (که تازه اونم بدیهیه) نه ۵۰۰ اسب.

    موافقم 16
  7. BMW

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    خدایی زیباست قدرتمند و یک هیولا ولی تو تصاویر اول رنگ گلی سیاه و سفید اصلا خوشگل نکرد کاپوت جلو رو دلی کنار های ماشین و عقب رنگ های خیلی قشنگی داره
    رنگ های سفید و سیاه هم که نگم فقط یک کلام عالی

  8. Amiro

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (403 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/ssr-performance-gt-porsche-911-turbo.jpg
    آه این مال شمی نیست؟shmee😁😁
    چقدر شبیهشه🤌🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا