متخصص بازسازی خودروهای پورشه، «Paul Stephens»، به تازگی یک نمونه پورشه ۹۱۱ ۹۳۳ را بازسازی و آن را تقویت کرده است. این خودروی جدید که «اتوآرت 993R» نام دارد، از بدنه استاندارد نسل ۹۹۳ کاررا ۲ پورشه ۹۱۱ استفاده میکند که در میان سالهای ۹۴ و ۹۸ میلادی تولید میشد. سازنده برای رسیدن به خودروی مدنظر خود، این بدنه را با کیت پورشه 993RS، قطعات سبکوزن و مخصوص و آخرین قطعات فنی بخش GT پورشه ترکیب کرده است.
استیونز ادعا میکند که اتوآرت 993R با استفاده از این بهبودها همچنان وحشیگری و دلربایی یک پورشه ۹۱۱ هواهنک را دارد که با فناوری جدید و مهندسی با تمرکز بر وزن کم خودرو ترکیب شدهاند. همین بهبودها دلیل اصلی بهرهمندی این خودرو از عملکرد، طراحی و تجربه رانندگی بهتر در مقایسه با نمونه اصی آن است.
این ۹۱۱ جدید هماکنون در مرحله آمادگی برای تولید قرار دارد و به لطف تمرکز سازنده بر کاهش وزن، هماکنون ۱۵۰ کیلوگرم سبکتر از نمونه اصلی بوده و وزنی برابر ۱۲۲۰ کیلوگرم دارد. استیونز برای رسیدن به این وزن مجبور شده تا بخشهایی چون سانروف اصلی ۹۱۱ ۹۹۳ را حذف کند و اجزای دیگری مانند کاپوت فولادی این خودرو را با نمونه آلومینیومی پورشه موتوراسپرت تعویض کند. البته تغییرات اینجا ختم نشده و استیونز میراگرها (دمپرها) و شیشههای این خودرو را نیز با نمونههای خاص جابهجا کرده است.
موتور این خودرو یک واحد ۳۶۰ اسب بخاری ۶ سیلندر تخت است که در 993RS استفاده میشده اما اینبار شاهد افزایش حجم از ۳.۶ به ۳.۸ لیتر بوده است. ظاهرا سازنده یک نمونه ارزانقیمتتر با ۳۳۰ اسب بخار قدرت را نیز توسعه میدهد. هر دو موتور استفاده شده در این خودرو از میلنگ تقویتشده پورشه 911GT3 997 و پیستونهای 911RSR و سایر اجزای خودروهای پورشه موتوراسپرت استفاده میکنند. همانگونه که انتظار میرود، قدرت به چرخهای عقب منتقل میشود. ظاهرا ترمزهای Autoart 993R نیز نمونههای موجود در یک 993RS هستند.
کابین این خودرو نیز دچار تغییرات گشته است و سازنده تصمیم گرفته تا با استفاده از صندلیهای موتوراسپرت فیبرکربنی ریکارو، رولکیج یکپارچه و حذف اجزای الکترونیکی غیرضروری حسوحالی اسپرت را به راننده منتقل کند. برای درگیری هرچه بیشتر دارندگان در تجربه رانندگی این خودرو از سیستم دیفرانسیل لغزش محدود «Wavetrac»، فنربندی با امکان تنظیم ۵ حاله و سیستم اگزوز جدید استفاده شده است. پاول استیونز میگوید:
993R برای من تمام سالها تجربه کار روی ۹۱۱ هواخنک را به بالاترین حد ممکن میرساند. از موتور، فنربندی و صفحات سبکوزن بدنه گرفته تا کابین منحصربهفرد و مینیمال آن. این خودرو یک خداحافظی نیست اما من میخواستم آن را بهترین خودروی مجموعه Autoart تولید کنم. پروژه 993R بیشتر از تمام دیگر خودروهای اتوآرت پاول استیونز روی سیاست «کمتر برابر بیشتر است» (به معنای کاهش وزن برای رسیدن به عملکرد بالاتر) تاکید میکند. شاید یک بیننده معمولی بسیاری از تغییرات را احساس نکند اما طرفداران اصلی این خودرو حتما دورنمای ما را درک خواهند کرد.
از آنجا که این ۹۱۱ از نسخه اصلی گرانتر و لوکستر خواهد بود، احتمالا شاهد برچسب قیمتی بالاتر از ۱۰۰ هزار پوند هستیم. سازنده هنوز به محدودیت تولید این خودرو اشارهای نکرده است. نظر شما درباره خودروی اتوآرت 993R چیست؟!
احمدرضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۱چجوری این حجم از قدرت فقط با هوا خنک میکنه ؟!
ایول داره
Si
۱۵ مرداد ۱۴۰۱یک تکه طلا یک تکه الماس یک تکه آهن که عشق است و قیمت نمیشه روش گذاشت 911 در هر صورت عشقه
aMiRsHaYaN
۱۵ مرداد ۱۴۰۱نسل مورد علاقه من همین ۹۹۳ هست مخصوصا عقبش
محمد هادی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱آففرین
باریککککلللا
این نسل ۹۱۱ترین ۹۱۱تاریخه بنظرم
۹۱۱ تو این نسل به تکامل نهایی خودش رسید با اون فرم عقب و چراغ هاش
دیگه ازین نسل به بعد پورشه فقط سعی کرد صورت مسئله رو تغیر بده
وگرنه از هر راهی درنهایت در ۹۱۱ میرسی به این طرح نهایی
فوق العاده آقا
فوق العاده
اصن این نوع تقویت سازی با کمترین تغیرات در بخش های موتوری و کاهش هرچه تمام تر وزن بنظر من جذذاب ترین روش تقویت یک اسطوره ی شناخته شده ست
من عاششق کاهش وزن در نسخه های ارتقا یافته از یک نسخه ماشینم
این بهترین کاره برای دست یافتن به شتاب و هندلینگ و سرعت بیشتر
بدوندست بردن در مشخصات فنی خودرو
Reza Waffen SS
۱۵ مرداد ۱۴۰۱زیبایی محض
پیام
۱۵ مرداد ۱۴۰۱تو بازسازی پورشه 911 فقط شرکت Singer ماشین نمیسازن یه تیکه الماس میسازن
بهنام
۱۶ مرداد ۱۴۰۱۹۱۱ یعنی این . مگه میشه مگه داریم ؟