پورشه کاین استاندارد به خاطر تواناییهای حرکت خارج از جاده مشهور نشده اما شاید با دیدن این ویدئو نظرتان عوض شود! بله شما میتوانید هر خودرویی را برای آفرودهای سنگین ارتقا دهید اما این کاین استاندارد نسل اول تواناییهای فوقالعادهای دارد. البته تنها تغییر قدبلند پورشه به استفاده از لاستیکهای آفرود مربوط میشود و پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق و ارتفاع خودرو از سطح زمین همان چیزی است که در نسخه استاندارد وجود دارد.
شاید این ویدئو برای شما آشنا باشد و دو دلیل برای آن وجود دارد. قبلاً شاهد آفرود یک دستگاه آکورا MDX قدبلند در مواب بودیم و این کاین هم در همان سفر هیجانانگیز حضور داشت. مالک پورشه بهصورت جداگانه ویدئویی از هنرنمایی خودروی خود ضبط کرده و البته خودرویی که مشاهده میکنید دومین پورشه کاین ۲۰۰۸ او محسوب میشود. اولین کاین او سال پیش با چادر سقفی و سیستم تعلیق ارتقا یافته خبرساز شده بود.
به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، کاین موردبحث ما فاقد چنین بهبودهایی بوده اما این باعث نمیشود راننده از سختترین بخشهای پارک آفرود مشهور یوتا عبور نکند. این مسیر حدود ۱۰ کیلومتری شامل هر نوع چالش بالا رفتن از صخرهها و رسیدن به دروازه جهنم است. دروازه جهنم سختترین و چالشبرانگیزترین بخش آفرود مواب بوده و راننده باید از مسیر بسیار نازک بین دو صخره عبور کند. این کاین استاندارد که معمولاً با سرعت بالا در جاده شناخته میشود تواناییهای آفرود قابلتوجهی را به نمایش میگذارد. راننده قطعاً تجربه بالایی دارد و زمانی که چرخ های جلو یا عقب از روی زمین بلند میشوند نگران یا عصبانی نمیشود.
این پورشه کاین استاندارد نه تنها دروازه جهنم و کل مسیر را به خوبی طی میکند بلکه حداقل آسیب را نیز متحمل شده است. بخش پایینی نمای جلو برخی خراشها را به جان خریده و یکی از پانلهای بدنه نیز کمی آسیب دیده اما چرخ ها هیچ آسیبی ندارند. البته باد لاستیکها برای این آفرود سنگین کم شدهاند و همین امر باعث شده همراه با رینگها کمی استهلاک بالایی داشته باشند. دروازه جهنم اصلاً شوخیبردار نیست اما زمانی که یک راننده ماهر و با تجربه پشت فرمان باشد حتی با پورشه کاین نیز میتوان آفرود لذت بخشی را تجربه کرد.
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱آقا یه لحظه…..
اسمش پورشه هست نه جیپ. درسته شاسی بلند هست ولی جزو شاسی بلند های لوکس یا اسپرت
حساب میشه.
ولی دم پورشه گرم. که تو اولین شاسی بلندش این همه تجربه به خرج داده.
البته درمورد طراحی تو سال ۲۰۰۰ اوضاع خیلی برای پورش خراب بود. ۹۱۱ داغون،پانامرا داغون، اینم داغون.
رضا
۴ مهر ۱۴۰۱داداش پانامرا فکر کنم ۲۰۰۹ به بعد و کاین ۲۰۰۲ به بعد اومدن بازار ۲۰۰۰ هیچکدوم نبودن
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱منظور من از ۲۰۰۰ ،۲۰۰۰ به بالا بود. ممنون از شما
کرگدن باواریا
۴ مهر ۱۴۰۱کراس اوور لاکچری محسوب میشه نه شاسی
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱حالا هرچی کراس یا شاسی
Royal Driver UK 70
۴ مهر ۱۴۰۱ولی پورشه الان شده یک سلطان به تمام معنا. همون موقع هم حرف نداشتن. کاین الان خداست، ۹۱۱ توربو اس دهنه همه رو بسته، پانامرا هم لیموزین مجلل و اسپرت عاشقانه. ماکان هم با اینکه دیگه برقی میشه ولی یک پورشه واقعی بود.
کیانوش
۵ مهر ۱۴۰۱باید بگ دو راننده گم راننده تو افرود نقشم اگه بیشتر از خودرو نباشه کم تر نیست
M.83
۴ مهر ۱۴۰۱معمولا به خاک نرم و جاهای پر ضایعات میگن افرود سنگین
جایی ک لاستیکات تا نصفه میره تو گل
اینجا ک من دیدم مسیر هموار بود صخره ای بود و سنگا بزور تحت فرسایش قرار گرفتن
ولی من تو مستند تاپ گیر دیده بودم فک کنم ریچارد هموند بود ی کاین قرمز رنگ داشت و با ی یدک قایق سعی داشت بره اون طرف رودخونه
کاین اونجا خوب عمل کرد
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱کایان نبود که ماکان بود.
تازه گرند تور بود فکنم فصل ۲ بود
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱کاین بود
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱نه بابا ماکان بود
شاعر
۴ مهر ۱۴۰۱ملت غیور آمریکا با پورشه آفرود هم رفتن ما هنوز اندر خم قرعه کشی هستیم.
بهراد
۴ مهر ۱۴۰۱قرعه کشی اونم نه برای پورشه، برای ارابه های داخلی !
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱واقعا فکر نمی کردم کاین انقدر در افرود قوی باشه
حسین
۴ مهر ۱۴۰۱راننده با تجربه؟؟ :))) دهن جلو و عقب و کف پورشه سرویس شد
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱با هات موافقم حسین راننده خوبی نبود
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱آقای ۹۱۱ تو گوگل سرچ کن تحقیق کن بعد بیا بگو این پورشه ماکانه
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱اگه منظور تون این هست که این کاین هست اگه نه اونی که تو گرند تور بود اون ماکان
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱من از شما خخخخخخیلی عذر میخوام ببخشید بابت سوءتفاهم فکر کردم منظور شما این است
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱خودتون سرچ کنید میفهمید. حتی من فیلمش هم دارم
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۴ مهر ۱۴۰۱آقا شاهین چرا آفرود سنگین وانت آمیکو یا پاژن رو کار نکرید و به چالش دعوت نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از این ترسیدی که انتقاد بشه یا توی شیب اول هنگ کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Tommy
۴ مهر ۱۴۰۱واقعاً کدوم SUV پرفرمنس تا این حد توانایی آفرود داره؟؟
حامد
۴ مهر ۱۴۰۱سلطان آفرود واقعی فقط تویوتا و نیسان
هامر و بنز G کلاس و پورشه کاین آماتورن
مخصوصا بنز G 2×2² که آماتور ترین ماشین دنیاست با هامر که همش پمپ بنزینه و حتی ارتش آمریکا جمعش کرد
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۵ مهر ۱۴۰۱آقا حامد حرف دل من رو زدی
حمید عطایی
۶ مهر ۱۴۰۱جای نیسان آبی خودمون خالی بود ک همه این موانع مثل آب خوردن عبور میکرد