مدل جدید تایکان تغییر چهره و بهبود فنی، خواهد داشت تا در نسخهی توربو S قویتر از ۹۱۸ باشد. سدان برقی پورشه، افزایش قیمت نسبت به مدل فعلی نیز ارایه خواهد کرد.
اولین تایکان، سال ۲۰۱۹ معرفی شد تا نخستین خودروی تمام الکتریکی پورشه باشد. این محصول، خیلی زود به محصولی پرفروش تبدیل شد و قابلیتهای عالی برای رانندگی شهری و پیست را نشان داد.
تایکان جدید، چراغهای متفاوت از نسخهی اولیه دارد. همچنین، فرم بدنه با گوشههای تیز در نزدیکی چراغ، حذف شده است. طراحان پورشه برای سپر این خودرو نیز تغییراتی لحاظ کردهاند تا ضمن کاهش اندازهی حفرههای طرفین، حالت ساده و مینیمال تایکان، بیش از پیش، تاکید شود. در نمای پشت، تفاوت مهمی بین مدل ۲۰۲۵ و ۲۰۲۴ نیست، اما پیوستگی نور قرمز رنگ چراغهای عقب، اضافه شده است.
پورشه معمولا برای فیسلیفت محصولاتش، زحمتی نمیکشد. در عوض، بهبود فنی و کیفیت رانندگی را آنچنان به سرانجام میرساند که مشتریان برای پیشخرید یک خودروی جدید، لحظه شماری کنند. با این شرایط، تایکان ۲۰۲۵ نیز تفاوت قابل توجه نسبت به مدل قبلی خواهد داشت.
موتورهای برقی، بهینهسازی نشده و نمونههای کاملا جدید هستند که قدرت بیشتر با وزن کمتر فراهم میکنند. جزئیات کامل از عملکرد این پیشرانهها هنوز مشخص نیست اما نسخهی پایه با سیستم محرک عقب، ۴۸۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت و نسبت به قبل، حدود ۸۰ اسب بخار قویتر خواهد بود.
تغییر فنی برای تایکان توربو S چشمگیرتر است. در گذشته، قویترین تایکان با قدرت ۷۵۰ تا ۷۶۰ اسب بخار تولید میشد اما در سال ۲۰۲۵ همراه ۹۳۸ اسب بخار عرضه خواهد شد. این آمار، ۲۳ درصد افزایش قدرت را نشان میدهد. همچنین سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت تایکان توربو S جدید، ۲/۳ ثانیه خواهد بود تا ۰/۲ ثانیه بهبود یابد.
باتریهای تایکان جدید هم، افزایش شعاع حرکتی فراهم خواهند کرد. ظرفیت عملیاتی برای نسخهی پایه، ۸۳/۶ کیلووات ساعت خواهد بود. گرانترین مدل هم، باتری ۱۰۵ کیلووات ساعت خواهد داشت که در عمل ۹۸/۶ کیلووات ساعت ارایه خواهد کرد. سیستم بازیافت انرژی که در خودروی قبلی، ۲۹۰ کیلووات قدرت داشت، حالا به ۴۰۰ کیلووات رسیده است. با این شرایط، میتوان پیشبینی کرد که ارزانترین تایکان، شعاع حرکتی ۵۰۰ تا ۵۵۰ کیلومتر داشته باشد و نسخههای گرانتر، بتوانند نزدیک به ۶۵۰ کیلومتر با یک شارژ، طی کنند.
مهندسان پورشه، سیستمهای کمک راننده، کنترل کشش و حتی تایرهای خودرو را بهینهسازی کردهاند. مدل ۲۰۲۵ فشار جانبی ۰/۴۹۶ جی برای مانورهای سریع را تحمل میکند؛ درحالیکه تایکان ۲۰۲۴ با تایرهای سفارشی تا ۰/۳ جی کاربرد داشت. جزئیات آیرودینامیک، سیستمهای خنککننده و کنترل حرارت هم، نقش مهمی در بهبود شعاع حرکتی و کیفیت رانندگی تایکان ۲۰۲۵ خواهند داشت.
مشتریان پرتعداد و پیشرفت فناوریها به پورشه اجازه میدهند افزایش قیمت برای تایکان جدید لحاظ کند. ارزانترین نمونه، ۹ هزار دلار گرانتر از تایکان ۲۰۲۴ خواهد بود و آستانه قیمت ۱۰۱ هزار دلار خواهد داشت. گرانترین مدل با بدنهی کراس توریسمو (شوتینگ بریک) و تجهیزات فنی توربو S، به قیمت ۲۱۴ هزار دلار فروخته میشود.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ بهمن ۱۴۰۲بدون تعصب
واقعا نمیتونم خریدار تسلا مدل S درک کنم
Mamad
۱۸ بهمن ۱۴۰۲من کلا تسلا رو نمیتونم درک کنم آخه با این قیمت کی میرسه تسلا بخره
NAVID۰۰۹۸
۱۸ بهمن ۱۴۰۲جناب اشتری
خریدار تسلا همونی هست که خریدارِ آیفون محصولات اپل به هر قیمتی هست !!!
طرف اصلاً نمیدونه چرا آیفون میخره ، بلکه فقط عشق میکنه آیفون دست بگیره فاز میگیره دیکاپریو هستش تو آسانسور تو جلسه پیش رفیقاش و … !
آمریکاییها بعد از جنگ جهانی که شدن ابرقدرت ، رسانه رو دست گرفتن و با شوآف و پروپاگاندا از خودشون فرازمینی ساختن !!!
البته خوب هستند ولی نه اون چیزی که بزرگنمایی میکنند !
مثل اونایی که عشقشون رفتن و مهاجرت از ایران هست و بدونِ پول و تخصص میروند اروپا کانادا آمریکا ، ولی تا میرسند و مدتی میگذره ، تازه میفهمن چه …. خوردن که نه میتونن برگردن نه میتونن ادامه بدن و میشن افسرده و داغون !!!
اگر نگاه روشنی به برقیها باشه ، همه شرکتها رو ترجیح میدم جز تسلایی که اصلاً خودرو نیست و فقط یه گجت هست و البته اگر فقط مورد استفادم شهری و کوتاه باشه نه بین شهری و سفر !!!
برقیها حالا حالاها جا داره تا به یه تکامل نسبی برسند !!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ بهمن ۱۴۰۲من در گرجستان داخل پورشه پانامرا جدید و تسلا مدل S نشستم
رانندگی نکردم ولی حقیقتا پشت فرمون تسلا برام حس خیلی بدی داشت.
NAVID۰۰۹۸
۱۸ بهمن ۱۴۰۲بله
در دوبی تجربه نشستن دارم ( البته در نمایندگی نه تو جاده ) یه جوریه واقعاً !
این همه تسلا تسلا کردن تو رسانه و فضای مجازی رو درک نمیکنم !
تسلا S که پرچمدار هستش در مقابل تایکان واقعاً هیچی نیست ، داخل دایکان که میشینید دقیقاً مثل تمام پورشه از کیفیت بالا و طراحی و جزئیات عشق میکنید !
قضیهی تسلا به نظر من کاملاً سیاسی هست و پشتپرده داره و اگر نه مثل خیلی از استارتاپهایی که اومدن و رفتن ، این هم میرفت ولی پول تزریق شد به شرکت و البته عروسکی ساختند به اسم ایلان ماسک اعظم !!!
تمام جنگهای خاورمیانه برای اینه که بتوانند قیمت سوخت جهانی را کنترل کنند و البته میدان رقابت ابرقدرتها مثل چین و آمریکاست و سپس اروپا !!!
با برقی شدن خودروها و سوخت کمتر ، آمریکا میتونه خودش را ابرقدرت نگه داره و اگر نه چین میخوردش ، چون هم ایران داره نفت ارزون میده هم ونزوئلا که در نفت اول هست و بسیار گشنه و فقیر و چین کالاهایش ارزونتر تولید میشه و این یعنی پول بیشتر برای چین و خرج بیشتر برای آمریکا !
بخدا که نسل ما تو بدترین حالت دنیا قرار گرفته ، تو گرگومیش میگذرونیم !
ولی مطمئنم حالا حالاها تنفسطبیعیها هستند و جایگزینی ندارند به دلایل گوناگون که گفتنش وقت میخواد و حوصله و البته هرچی رسانهها میگن بهتره برعکسش رو در نظر بگیریم چون رسانهها یکطرفانه و جهتدار کنترل میشوند تا جو و موج راه بندازند !!!
Porsche
۱۸ بهمن ۱۴۰۲آقا اشتری این تازه نسخه پرچمدار ( به قول معروف top dog ) تایکان نیست و صرفا فقط یه بروزرسانی برای نسخه توربو s هست که از ۷۵۰ شده ۹۳۸ اسب قدرتش ، نسخه پرچمدار اون تایکانی هست که چند وقت پیش رکورد نورنبرگ زد یعنی توربو gt که وقتی توربو s اینقدر قدرت داره قطعا توربو gt بالا ۱۱۰۰ اسب هست ( تو یوتیوب دیدم بعضی از چنل های پورشه میگفتن توربو gt با همین باتری های الان پورشه اکه سه موتوره باشه میتونه تا ۱۳۰۰ اسب هم قدرت بده )
ارسلان
۱۸ بهمن ۱۴۰۲۷۵,۰۰۰ دلار اون…۲۶,۰۰۰ دلار فرقشه !!!
بدون تعصب تایکان قبلی بهتر بود ، این چرا جلوش اینطوری شده!! یه طرح متفاوت زدند بعد از ۱۰۰۰۰ سال ، اینم شد مثل بقیه مدلاش…
سوشیانت
۱۸ بهمن ۱۴۰۲چون پرفورمنس تسلا بهتره ۱۰۲۰ اسب قدرت صفرتاصد ۲.۱ حداکثر سرعت ۳۲۲
ارسلان
۱۸ بهمن ۱۴۰۲من ام والا انتخاب داشتم تسلا میخریدم!! سهامداران پورشه چون مایه دارند کلا به تفاوت زیاد قیمت ام توجه نمیکنند…
مازیار
۱۸ بهمن ۱۴۰۲حالا اینایی که گفتی رو hnra تایید کرده؟
نه nrha
نه rihanna
ای بابا چی بود اسم اون سازمان تایید خالی بندی ها؟😆
سوشیانت
۱۸ بهمن ۱۴۰۲آره آره اون سازمان خالی بندیه فقط مازیار و آلمانی فن های متعصب درست میگن🤣
مازیار
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ببین سوشی ۱۷ بار بهت گفتم کاغذ رو بزار در کوزه میدان عمل مهمه😁
محمد
۱۸ بهمن ۱۴۰۲طبیعی هست آقای اشتری ، تسلا پلد بعد جنگ قیمتی از ارزون ترین مدل تایکان ارزون تر شده معلومه بیشتر میفروشن
Reza Waffen SS
۱۸ بهمن ۱۴۰۲👍 Big Like 👍
بهنام
۱۸ بهمن ۱۴۰۲آقای اشتری
تسلا جذابیت های زیادی هم داره که رقبا واقعا اونها رو ندارن .
سبحان
۱۸ بهمن ۱۴۰۲درک نمیکنید چون برای درک کردنش نباید فن برند خاصی باشید
اونی که تایکان با ۲ برابر قیمت مدل اس میخره
در به در باید دنبال جایگاه شارژ بگرده اینم دلیل
A.S.G
۲۰ بهمن ۱۴۰۲سبحان جان تو حاضری فونیکس بخری یا لند کروز ؟
تو حاضری مرسدس بنز S500 بخری یا 207 ؟
فرق اینجا بین اصالت هست و پول ملاک نیست . 20 تا تسلا رو به یه تار موی پورشه نمی دم
R@min
۱۸ بهمن ۱۴۰۲شما با پول تایکان پایه تسلا S PLAID میگیری با پرفورمنس بهتر و شبکه پشتیبانی هزار برابر گسترده تر !
الان پورشه مثلا رقیبی که اینو بزنه داده مطمئنن تا ۳ برابر قیمت بیشتری داره. قطعا فیت اند فینیش بهتری داره ولی این اختلاف قیمت هیچ توجیهی نداره جز برندینگ و تو تکنولوژی باتری هم گروه فولکس خیلی خیلی عقب تر از تسلا هست. پورشه هم دانشی تو حوزه الکتریکی نداره و صرفا داره رو پلتفرم های فولکس کار می کنه.
از جفتشون متنفرم ولی بنظرم تسلا چند ده برابر ارزش خرید بیشتری داره.
تازه با این قیمت بنتلی هم میاد وسط.
Sina_carshow
۱۸ بهمن ۱۴۰۲از شما انتظار نداشتم همچین چیزی بگید
تسلا مدل اس پلد با ۱۰۰ هزار دلار قیمت از نصف قوی ترین و فول آپشن ترین نسخش کمتره
بگذریم نسخه معمولی با شتاب ۳.۲ ثانیه ای حدود ۸۰ هزار دلار میشه
جز این شبکه قوی سوپر شارژ تسلا هم خودش یه برتری بزرگه تو زندگی واقعی که حتی جایگاهای شارژ اونایی که طبق ادعاشون میتونه مثلا ۲۰۰ کیلووات شارژ کنه خیلیاشون تو عمل به زور میتونن ۱۰۰ کیلووات شارژ کنن درحالی که شبکه سوپر شارژ جز اینکه رایگانه تو خیلی از مناطق جهانی با سرعت بسیار بیشتر شارژ میکنه ماشینو
و همه اینا رو با قیمت کمتر بهت میده دلیلی نداره که بریم تایکان بخریم
تعداد فروش ماشینا و ماشینایی که تو خیابون هس خودش گویای همه چیزه
اسد
۲۱ بهمن ۱۴۰۲آقای محترم ، تسلا پیشکسوت ماشینهای برقی هست ، مثل اینه که به خریداران بنز طعنه بزنید چرا بی ام و نمیخرید ! جلو داشبورد پورشه تایکان کپی فراری پورسانگه ، اینو هم ذکر کنید از پورشه چیزی کم نمیشه!!!!
امین
۲۱ بهمن ۱۴۰۲پورسانگ چند ماه پیش معرفی شد
تایکان چند سال پیش
تویی که علاقه به دنیا خودرو داری حداقل معلومات کسب کنی خودت بیشتر لذت میبری
بماند که شباهت بهم ندارند.
اسد
۲۱ بهمن ۱۴۰۲شما از بس تعصب آلمان دارید و البته خودتونو ژرمن ایرانی میدونید چشمتونو بستید !!! پورسانگ چند ماه پیش تولید شد!!!! اون موقع که فراری شاه بود پورشه قورباغه تولید میکرد ! برو جلو داشبورد پورسانگ را وقتی اومد بیرون ببین و تایکان اولیه را !!! این تایکان جدید جلو داشبورد طرف شاگرد را کپی زده از پورسانگ ! حالا باز رک غیرت ژرمن ایرونی تون نزنه بیرون!!!!
Navid A J
۳۰ بهمن ۱۴۰۲شبکه ی شارژ گسترده، کلاس و پرستیژ
مهران
۱۸ بهمن ۱۴۰۲چراغ جلوش😕
تو ذوق میزنه
طراحی قدیمی ترش خیلی بهتر بود
Piero Ferrari
۱۸ بهمن ۱۴۰۲عجب چیزی شده
khashayar
۱۸ بهمن ۱۴۰۲کلا پورشه توی یه لول دیگس از رو تعصب نمیگم. ابداعاتی کاربردی ای که پورشه داشته هیچ شرکت دیگه ای نداره . مثل سیستم توربوشارژ پورشه که ویژگی توربوشارژ های کوچک (برای سرعت های پایین) و بزرگ (برای سرعت های بالا) با هم داره که باعث میشه منحنی گشتاور در رنج وسیعی ثابت بمونه و بتونه خودروهای الکتریکی تا دندون مسلح و با گشتاور آنی رو شکست بره.
مهران
۱۸ بهمن ۱۴۰۲نمای جلوش از دید من افتضاحه…با این مدل چراغ و خطوط کاپوت
انگار پورشه نیست و یه خودرو بی نام و نشونه چینیه…البته فقط از نمای جلو
Dark Knight
۱۸ بهمن ۱۴۰۲اتفاقا از نظر نما جلو خیلی مدرن تر از قبل شده و با اضافه شدن نسل جدید matrix headlight که حالت کریستالی داره خیلی جذاب تر شده و دوما چراغ های تایکان و ماکان برقی از چراغ های گرد همیشگی پورشه الهام گرفتن ، اگه یکم سواد طراحی داشتی قطعا اینا رو درک میکردی ولی حیف
khashayar
۱۸ بهمن ۱۴۰۲یه تفاوت بین پورشه و بقیه اینه که پورشه تقریبا ظاهرش تغییر زیادی نمیکنه اما پرفورمنسش خیلی بهتر میشه در حالی که بقیه (………….) هر سال فقط ظاهرشون تغییر میکنه. (امریکایی ها هم کلا اگه بخوان کاری بکنن فقط یک موتور بزرگتر میزارن روی ماشین مثل بدنسازهای مسترالمپیا هستند که فقط زور دارن آخرشم زوارشون در میره مثل رونی کلمن . اما پورشه مثل یه بوکسوره (مایک تایسون) // (موتور 911 از نوع باکسره) )
BMW
۱۸ بهمن ۱۴۰۲اصلا تسلا هر چی تو این طرح بزنه دل میبره خدایی🥲😊کی جارو برقی میخره وقتی این هست😂
Dark Knight
۱۸ بهمن ۱۴۰۲پورشه فعلا فقط آپدیت ها رو برای مدل های فعلی اعلام کرده و غول اصلی تو راهه 😈 الان با همین توربو s جدید هم میتونه نسخه تسلا plaid رو بپیچه چون وقتی پورشه میگه صفر تا صد ۲/۳ تو واقعیت قطعا حدود ۲/۱ ( یا حتی با رول اوت آمریکایی ها زیر ۲ ) ثانیه صفر تا صد میزنه ولی تو ۴۰۰ متر نمیدونم احتمال میدم بین ۹/۵ تا ۹/۸ تایم بده که ایم یعنی یک خورده از plaid کند تره ولی موردی نیست چون هنوز توربو gt رونمایی نشده و وقتی اون بیاد دیگه باید کلا تسلا فنا از صفحات مجاری خداحافظی کنن 😂
mehran911
۱۸ بهمن ۱۴۰۲درود
آپدیت نه، حقیقتا با نسل جدید مواجه هستیم
در هر زمینهای تغییرات چشمگیر هستن
به هر حال اینها نتیجه تولید ۱۵۰ هزار دستگاهی تایکان در این مدت بوده که خوشبینترین طرفدارها هم همچین عددی رو تصور نمیکردن
قدم اول رو پورشه با تایکان بسیار محکم برداشت
“میزان فروش” ماکان الکتریکی به عنوان مدل پایه بیشتر از هر چیزی در ادامه برای پورشه اهمیت خواهد داشت.
.
Ever ahead
amir-mr
۱۸ بهمن ۱۴۰۲پورشه مهندسی ناب آلمانی👑💯
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/2025-porsche-taycan-4.jpg این رنگ بینظیره🔥💯
سبحان
۱۸ بهمن ۱۴۰۲نسخه قبلی که مصرف انرژی فاجعه ای در مقابل رقباب آمریکایی داشت
عملا یک دوره تکنولوژی عقب تر بود نزدیک دو برابر یک خودرو در این کلاس انرژی مصرف میکرد
amir-mr
۱۸ بهمن ۱۴۰۲زیبایی،ظرافت،مهندسی،اصالت،همه چی تو ماشین دیده میشه این ماشین همه چی تمومه💯
از برقی ها بدم میاد ولی با وجود پورشه برقی ها هم میتونن زیبا باشند💫
𝐀𝐥𝐢
۱۸ بهمن ۱۴۰۲پورشه برقیش هم جذابه👍👍👍👍
Taha Ayoobi
۱۸ بهمن ۱۴۰۲جزو ماشین های انگشت شمار برقی که زیبا هستن.
عقبش که فست بک شده به نظرم خیلی حال و هوای چینی گرفته
رامتین
۱۸ بهمن ۱۴۰۲چه رخی داره خصوصا از عقب و بغل. البته که تا حدی شبیه پانامرا هست. کلا تایکان حرف اول بازار را میتونه بزنه.
Hadi
۱۸ بهمن ۱۴۰۲واقعا محشره شده خوب بود خوبتر هم شده 👌🏼
حالا تازه باید منتظر مدل توربو GT هم بود که دیگه آخرشه…
برقی هم اگه انتخابم باشه قطعا اون پورشه هست👌🏼
Soroush
۱۸ بهمن ۱۴۰۲از معدود برقی هایی هست که واقعا جذابه!
N.I.M.A
۱۸ بهمن ۱۴۰۲یک تغییر جزئی در طراحی سپر جلو چراغ چقدر این خودرو رو زیباتر کرده. بدون ثانیهای درنگ میگم جهش خوبی از جهت طراحی نسبت به نسل قبل داشته