پورشه

نسخه جدید پورشه تایکان رکورد تسلا S پلد در نوربرگ‌رینگ را نابود کرد!

نسخه جدید پورشه تایکان با اختلاف ۱۷ ثانیه رکورد تسلا مدل S پلد در نوربرگ‌رینگ را شکست.

نسخهٔ بسیار سریع‌تر و قوی‌تری از پورشه تایکان در راه است و حالا رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ‌رینگ به ثبت رسانده است. نام و مشخصات این محصول مشخص نیست؛ اما به گفتهٔ پورشه، یک تایکان پیش‌سری محسوب می‌شود.

تایکان جدید، یک دور نوربرگ‌رینگ را با زمان ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه طی کرده تا ۱۷.۶۸ ثانیه از رکورد ۷ دقیقه و ۲۵.۲۳ ثانیه‌ای که تسلا مدل S پلد خرداد امسال به ثبت رساند، سریع‌تر باشد. پورشه برقی همچنین ۲۶ ثانیه از رکورد تایکان توربو S قبلی سریع‌تر است و تنها ۲.۲ ثانیه با رکورد ۷ دقیقه و ۵.۲۹ ثانیهٔ ریمک نورا فاصله دارد که سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود.

به گفتهٔ پورشه، ویدئوی این رکورد زنی اواسط ماه مارس منتشر خواهد شد. این کار احتمالاً با انتشار اطلاعات بیشتری در مورد خود خودرو و همین‌طور به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای کل خانوادهٔ تایکان همراه خواهد بود. در حال حاضر اما باید به گزارشات غیررسمی و گمانه‌زنی‌ها اکتفا کنیم. این نسخهٔ پرچم‌دار جدید که احتمالاً تایکان توربو GT نام خواهد داشت، طبق شایعات به قوای محرکهٔ سه موتوره با قدرتی در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود. اضافه شدن یک موتور به محور عقب نه‌تنها امکان مدیریت حرارتی بهتر را فراهم می‌کند بلکه اعمال تکنیک‌های پیشرفته‌تر کنترل کشش را هم ممکن خواهد کرد.

فعلاً مشخص نیست که تایکان توربو GT به باطری‌های جدیدی مجهز می‌شود یا نه اما اگر از همان باطری‌های توربو S استفاده شود، تغییر در سلول‌ها و طراحی کلی برای پشتیبانی بهتر از تأمین برق جریان بالا ضروری خواهد بود. استفاده از اینورترهای کاربید سیلیکونی هم یکی دیگر از تغییرات احتمالی خواهد بود زیرا پورشه قبلاً گفته است که از این تکنولوژی در محور عقب ماکان الکتریکی استفاده خواهد کرد. این تغییر به عملکرد کارآمدتر در جریان‌های بالاتر پایدار مثل نیازهای پیست نوربرگ‌رینگ کمک خواهد کرد.

نکتهٔ مهم در این رکوردشکنی، قابلیت تکرار آن است. به گفتهٔ پورشه، رانندهٔ توسعهٔ شرکت «لارس کرن» چندین دور با خودرو در نوربرگ‌رینگ زده که زمان همهٔ آن‌ها تقریباً یکسان بوده است. لازم به یادآوری است که مسیرهای مستقیمی نوربرگ‌رینگ و طول کلی ۲۰.۷ کیلومتری آن یک آزمایش شکنجه‌ای خصوصاً برای موتورهای الکتریکی محسوب می‌شود. در این پیست سلول‌های باطری تا حد نهایی تحت‌فشار قرار می‌گیرند؛ بنابراین، این رکورد نشان از مهندسی پیشرفتهٔ پورشه دارد و بی‌صبرانه منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در مورد این نسخهٔ جدید هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. Amir Reza

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    وقت آن نرسیده که ایمان بیاورید ؟

    موافقم 77
    مخالفم 7
    1. amir

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3326 ديدگاه)

      روزه سخت برای جارو برقی فن هایی که به واسطه گشتاور انی و بحث های دیگه برندشون میخواد راهی که سایرین در سالیان سال رفتن رو یک شبه بره موفقیت یک شبه به دست نمیاد که بخواد یک شبه هم از بین بره پورشه سالیان ساله که لبه دار تکنولوژی های مختلف و موتور اسپورته منتها یک عده فن متعصب نمیخوان واقعیت هارو ببینن و با یک خبر سریعن به بقیه میتازن و میخوان علاقه مندی ها و تعصب خودشونو جار بزنن و در نهایتم واقعیت سیلیشو محکم بهشون میزنه

      موافقم 59
      مخالفم 8
      1. احسان

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (141 ديدگاه)

        امیرجان حرفات پای خودتم میگیره ،جالبه با تعصب اومدی و صحبت از جارو برقی و فلان می کنی و ندیدی تو متن نوشته پورشه جدید هنوز دو ثانیه از ریمک نورا عقبه!!!!!!آخه بحث اینجاست این شرکت هم تازه کاره و کل سفسطت به هیچ رفت. امیرجان قبل جوگیری و متعصب بازی و ادای فرد بی طرف بودن رو در بیاری سعی کن اول تعصب خودتو پنهان کنی تا ضایع نشی. یادت نره شیرینیتم از پورشه بگیری بابت طرفداری،بالاخره زحمت میکشی :)

        موافقم 8
        مخالفم 21
        1. amir

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3326 ديدگاه)

          عزیزم اینطوری حرص نخور یه موقع قلبت اذیت میشه ها از ما گفتن بود

          موافقم 12
          مخالفم 5
        2. Mosi

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (78 ديدگاه)

          عزیز دلم نورا یه هایپر کار ۱۸۰۰ اسبی با قیمت میلیون دلاریه.چرا گودرز رو به شقایق ارتباط میدی؟

          موافقم 20
          مخالفم 2
        3. احسان

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (141 ديدگاه)

          امیرجان باز هم ممنون به فکر سلامتی قلب دیگران هستی ولی اول به فکر خودت هم باش. چون اونی که زیر هر پستی که مربوط به تسلا و هیوندای و کیا و خودرو های الکتریکی میاد چندین کامنت علیه اونا مینویسه تا شاید حرصش بخوابه من نیستم تو هستی.ان شائ الله که همیشه در سلامت باشی زیاد حرص نخور زود پیر میشی.

          موافقم 5
          مخالفم 7
    2. ۰۰۹۸سامورایی

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (142 ديدگاه)

      من که شاخ هم درآوردم!
      نکته جالب برای من اینه که این تایم الان از بهترین تایم نیسان GT-R در این پیست هم بهتره
      این تایم با یک سدان چهار در که برقی هم هست شاهکاره،
      البته فکر میکنم الان تسلا هم میاد میگه ما میزان بالای فشار را نیاوردیم اگه فشار بیاریم همین تایمو هم می‌زنیم.

      موافقم 40
      مخالفم 2
      1. B

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (749 ديدگاه)

        فکر نمیکنم ماشینای تسلا اصلا مناسب پیست باشه ذاتا برای پیست مناسب نیستن ماشیناش

        موافقم 24
        مخالفم 9
  2. فريد

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    🤩

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. Hossein

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (109 ديدگاه)

      پورشه نشون داد که یک خودروی با اصالت هیچ وقت به یه تازه کار آمریکایی باخت نمی‌ده 👍
      امیدوارم پدر صنعت خودرو (MB) هم به اوج خودش برسه!

      موافقم 20
      مخالفم 10
  3. مازیار

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (829 ديدگاه)

    هرچی گفتیم آقا … جا خشک بمونه شب درازه
    نه … تسلا شیلنگ گرفته
    حالا شیلنگو جمع کن

    موافقم 60
    مخالفم 7
  4. javad-bmw

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    نسخه جدید پورشه تایکان رکورد تسلا پلد در نوربرگ‌رینگ را نابود کرد!
    عاشق این تیر شدم
    نابود کرد واقعا ۱۷ ثانیه خیلی زیاده🤩🤩🤩🇩🇪🇩🇪🇩🇪

    موافقم 61
    مخالفم 8
  5. blackwing

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1255 ديدگاه)

    رکورد را… ؟؟ 😂😂😂
    سایید 😂

    تیتر عالی بود 👏🏼

    ۱۷ ثانیهههههههه !!!!!!!!! واتتتتتتتتتت ؟؟؟

    موافقم 60
    مخالفم 6
    1. amir

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3326 ديدگاه)

      تو این ۱۷ ثانیه تا جوجه تسلاعه برسه تایکان بساط پهن کرده تا با با چایی خوردن قلیون میکشه حلقه میزنه ( سم شد)

      موافقم 34
      مخالفم 5
    2. Saeed

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (211 ديدگاه)

      تو ثبت همچین رکوردی صدم ثانیه هم مهمه

      موافقم 24
      مخالفم 2
      1. blackwing

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1255 ديدگاه)

        بله قربان ، پورشه ثابت کرده تو برقی‌ها هم پورشه همیشه پورشه‌ست… البته باز من با برقی نمیتونم کنار بیام 🥶🥶

        ولی مهندسی رو ببین واقعاً لذت باید برد

        موافقم 17
        مخالفم 3
  6. Reza Waffen SS

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (5352 ديدگاه)

    جونم پورش بریم واسه رکود شکنی 💪

    موافقم 59
    مخالفم 10
    1. نشناسی بهتره

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (492 ديدگاه)

      کار پورشه همینه:)🇩🇪💪

      موافقم 10
      مخالفم 3
  7. B

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    این شد کار درست درمون

    موافقم 32
    مخالفم 3
  8. Mr. gt c

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (405 ديدگاه)

    پورشه کارش رو عالی انجام داده، ولی اگر با پلید تو یک رنج قیمت بود، اون وقت میشه گفت تسلا رو نابود کرد؛
    وگرنه ریماک هم اگر اینطور بخوایم حساب کنیم همه ی برقی ها رو نابود کرده.

    موافقم 27
    مخالفم 8
    1. B

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (749 ديدگاه)

      قیمتش چقدره ؟

  9. Dark Knight

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (571 ديدگاه)

    به آمریکایی فن گفتم : بذار نوبت ما بشه میفهمی شاه بازی کیه 💪

    موافقم 49
    مخالفم 14
    1. blackwing

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1255 ديدگاه)

      آقا ما فن امریکایی هستیم اما تسلا از ما نیست ، هیچوقت هم نبود ، گفته باشم 🤝

      تسلا باعث شد ماشینایی مثل چلنجر ، چارجر ، کامارو و… در نهایت دیگه تولید نشن و جایگزین برقی بجاشون بیاد. اصلاً دل خوشی ندارم از تسلا

      تسلا جنگی رو شروع کرد که الان داره توش میبازه ، هم این رکوردها هم توی فروش که داره از BYD جا میمونه

      من تو درگ ، مزدا میاتا رو به تسلا پلد ترجیح میدم

      موافقم 56
      مخالفم 7
      1. Jeferson

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (164 ديدگاه)

        چه خوب نواختی سید👌

        موافقم 23
        مخالفم 2
  10. Dark Knight

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (571 ديدگاه)

    تو درگ هم با همین اختلاف تسلا رو نابود میکنه

    موافقم 34
    مخالفم 6
  11. Amir

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (116 ديدگاه)

    صاحب نوربرگ رینگ:

    موافقم 28
    مخالفم 2
  12. علی خدائی

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    آفرین به این هیولا
    از پورشه توقعی جز این نبود!

    موافقم 39
    مخالفم 3
  13. R@min

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1968 ديدگاه)

    کل کابین و خیلی از قطعات داخل خالی کردن، رول کیج گذاشتن و صندلی مسابقه ای، خب این چیزی نیست که دست مشتری میرسه !!! این مدل رکورد زنی چه ارزشی داره نمی دونم و تا حالا سابقه نداشته یه پروتوتایپ رکورد بزنه هیچ اطلاعات فنیش هم منتشر نشه ولی خب تیتر سازی همیشگی انجام شد پورشه یه رکوردی زده چطور مهم نیست مهم اینه تیتر یک همه مجلات شده.

    موافقم 25
    مخالفم 73
    1. amir

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3326 ديدگاه)

      برای شما پماد تجویز شد
      همون تسلا هم با صدتا پکیج و ترمز این تایمارو میزنه بدون اون که نمیتونه

      موافقم 48
      مخالفم 10
      1. R@min

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1968 ديدگاه)

        بهتره همیشه و هر جا که حرفی نداری زیپ دهن بکشیم.

        تسلا هم صرفا یه لاستیک و ترمز کربن سرامیکی داشت و چهار تا صندلی البته که گور بابای جفتشون ولی این چیزا فراتر درک امثال تو هست.

        موافقم 15
        مخالفم 58
        1. amir

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3326 ديدگاه)

          دیس ها نشون میده درک کی بیشتره

          موافقم 41
          مخالفم 14
  14. Scuderia Ferrari

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4000 ديدگاه)

    پورشه به تسلا : please be quiet

    موافقم 54
    مخالفم 9
  15. Jeferson

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    یکی از دوستان که چند وقت پیش تو ترکیه سوار توربو اسِش شده بود می گف تو شتاب مثل هایپرکارا می مونه. وقتی یه نیش گاز بدی خوف وجودتو می گیره.
    همونطور که گفته بودم پورشه به شدت رو به رشده

    موافقم 38
    مخالفم 4
  16. Arshia m3csl

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    پورشه ثابت کرد که سلطان و رئیسه اس پلاک یک چرخ پورشه هم نمیشه تسلا اعتبار و اصالت پورشه رو تو هزار سال به دست نمیاره اگه پولدار بشم حتما پورشه میخرم

    موافقم 43
    مخالفم 5
  17. Yasin .RJ

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    باز ببینم این کاربر تسلا چی میخواد بگه….

    موافقم 30
    مخالفم 6
    1. فرشاد

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      اون این مواقع نمیاد

      موافقم 24
      مخالفم 2
    2. amir

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3326 ديدگاه)

      رفته تو لونه اش منتظره عمو ایلان دوباره یه درگ نمایشی برا کابینت فلزی چرخ دارش برگزار کنه

      موافقم 37
      مخالفم 6
  18. ارین صاحب جمعی

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1086 ديدگاه)

    این تسلا فنای عزیز واقعا چهرشون دیدنیه الان

    موافقم 34
    مخالفم 6
  19. Siyavash

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (721 ديدگاه)

    تسلا کجاس..بیا جواب بد ببینم..
    دس خوش پورشه💯💯💯

    موافقم 35
    مخالفم 6
  20. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1389 ديدگاه)

    منتظر همین روز بودم تقدیم به تسلا فنا

    موافقم 24
    مخالفم 6
  21. سجاد

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشین با رول کیج بدون خیلی از قطعات رکورد زده
    رکوردش قابل قبول نیست

    موافقم 9
    مخالفم 48
    1. مازیار

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (829 ديدگاه)

      رول کیج که یه چیزی هم به وزن اضافه میکنه
      اما یادمه تسلا تو لاگوناسکا با وضعی خیلی غیر عادی تر از نمونه های عادی تایم زد
      بهرحال هرچی که باشه نمیتونه از زیر سایه سنگین ۱۷ ثانیه بیرون بیاد

      آره یکی مثل پورشه هنوز معرفی نشده با پروتوتایپ خودشو اثبات میکنه اینطوریه دیگه مشکلی هست؟

      موافقم 53
      مخالفم 6
    2. h-a-m-i

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      این ماشین اگه همه قطعات روش سوار بشه چهار تا سرنشین هم داشته باشه در بدترین شرایط باز هم ده ثانیه از تسلا سریعتره . هفده ثانیه تو بحث لپ تایم رقم فوق‌العاده بالاییه

      موافقم 44
      مخالفم 6
      1. R@min

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1968 ديدگاه)

        با چ منطقی می تونی ثابت کنی ؟؟ برداشتن قطعات داخلی بین 100 تا 200 کیلو وزن کم می کنه و اضافه شدن سر نشین و لوازم وزنشو تا 2600 کیلو هم بالا میره یه ماشین 2600 کیلویی چطوری تو یه پیست هوایی همچین عملکردی می تونه ثبت کنه ؟؟ پکیج آیرودینامیکش هم به کنار.

        موافقم 8
        مخالفم 47
        1. amir

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3326 ديدگاه)

          حالا اگه جاروبرقی آقا رامین تایم زده بود و باتری هاشو ورداشته بودن و با سیم حرکت میکرد و چهارموتوره بود و تایمر هم ۱۷ ثانیه زودتر میگرفتن هیچ گونه اشکال و عیبی نداشت منتها الان بهش زور اومده

          موافقم 37
          مخالفم 5
        2. فرشاد

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          ببین پسر
          اونی که ازین کارا میتونه بکنه دظلا و سایر استارت اپهای به ظاهر کمپانی هستن
          پورشه پنج شیش سالش نیس 75ساله وارد هر پیستی بشه یک تاسه هم نیس اوله تهه تهش دوم میشه
          پس الکی طرف امریکن کار رو نگیرین فعلا اب قطعه و کرکره پایین

          موافقم 27
          مخالفم 5
        3. سوشیانت

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          آب قطعه از لحاظ این که تاپ اسپید تسلا ۶۲ کیلومتر بیشتر از تایکانه😂

          موافقم 6
          مخالفم 44
        4. R@min

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1968 ديدگاه)

          یکی بیاد برای من توضیح بده آقا مهران اگر این پیام می بینی بیا ب من یه کمکی برسون این بچه ها که بخاری ازشون درنمیاد.

          موافقم 5
          مخالفم 29
        5. دانیال_Surrey،England

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2841 ديدگاه)

          رامین جان به نظرم فعلا نمیشه نظر قطعی داد که چند کیلو اضافه داره یا کم داره،چون چیزی در این باره گفته نشده.
          یا اینکه حتی ممکنه نسخه نهایی بهتر از این پیش تولید باشه یا کندتر،اینم نمیشه نظر داد.
          من حس میکنم پورشه خیلی جنتلمن گونه به رکورد ریماک حمله نکرد چون آبروی ریماک میرفت در این صورت.
          به هر حال حس منه شاید اشتباه کنم.
          فعلا باید صبر کرد دید خود پورشه درباره مشخصات این ماشین و نحوه رکورد زنیش چی میگه.
          در حال حاضر فقط میشه احترام گذاشت.

          موافقم 26
          مخالفم 2
        6. R@min

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1968 ديدگاه)

          درسته دانیال جان ولی خودت استادی رکوردی که هم زده شده بحث وزن هم کنار بزاریم قطعات آیرودینامیک مثل بال و اسپیلتر و… هر ماشینی رو سریع تر می کنه ! تسلا یا هر ماشین دیگه ای هم بال بزاره تایمش خیلی پایین تر میاد یه مثال سادش هم مقایسه 765 و سنا یا حتی نسخه GT3 معمولی و RS ! آیرودینامیک بدنه یه بحثه ادوات آیرودینامیکی یه بحث جدا.

          کلاس پورشه بنظرم خیلی بالاتر از اینه که برای رقابت با تسلا رکورد گیری کنی اونم برقی اونم محصولی که در واقع آئودی با بج پورشه هست.

          بحث برقی هم فعلا برد و پایداری عملکرد هست که نه تسلا نه هیچ کس درستش نکرده باز هم وزن باتری به کنار این جنگولک بازیا بدرد کسی نمی خوره.

          موافقم 7
          مخالفم 27
  22. Hadi

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    نتیجه تجربه ۷۵ ساله و تکنولوژی آلمانی 👌🏼🇩🇪

    موافقم 37
    مخالفم 5
  23. Stuttgart

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    وای خدای من، فقط حال تسلا فن ها رو خریداریم
    ایموجی نیست که حق مطلب رو ادا کنه
    آقا سر به سرشون نگذارید گناه دارن طفلک ها البته انتظار نداشته باشید که ایمان بیاورند بذارید تو حال خودشون باشند بابا

    موافقم 34
    مخالفم 5
  24. آرش

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    شاخ درآوردم .

    موافقم 10
    مخالفم 4
  25. Elmiraj

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3178 ديدگاه)

    تو نسخه سبک شده آزمایشی این شده تایمش…..!؟!؟!؟

    آلمانی جماعت این روزا فقط دلشون به تیتر خوشه
    یکی با خودران به اصطلاح سطح سه و یکی هم مثل این….!

    موافقم 11
    مخالفم 71
    1. مازیار

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (829 ديدگاه)

      عجب المیراژ … فقط عجب😄

      موافقم 39
      مخالفم 5
      1. Elmiraj

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3178 ديدگاه)

        تسلا تنها با تعویض لاستیک و ترمز کربن سرامیک تونست ۷:۲۵ بزنه…

        نه کاهش وزن داشته
        نه نسخه آزمایشی بود
        نه اسپویلر داشت
        نه اسپلیتر و دیفیوزر و…داشت
        و مهمتر از همه تاپ اسپید آن روی ۲۹۰ تا محدود شده بود..!!

        واقعا فک کردی ۷:۲۵ اوج توان تسلا هست ؟؟؟

        از روزی که تایکان اومده از بین ده ها پارامتر یک خودروی الکتریکی در مقابل model S تنها به تایم پیست اتکا کرده که در همونم دو بار بازی رو باخته…

        موافقم 11
        مخالفم 49
        1. فرشاد

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          تو کدوم پیستی بخصوص نریگرینگ با اون همه پیچ شل و تند میشه به 290رسید که محدودیتو بهونه میکنی؟
          اصلا دظلا مگه بعد200تام را میره؟

          موافقم 31
          مخالفم 5
        2. مازیار

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (829 ديدگاه)

          من نمی دونم اوج توان تسلا کدومه
          اما با توجه به فضاسازی تسلا و ایلان ماسک تو این چند سال کاملا مطمئنم اگه کوچکترین روزنه ای برای سکو داشته باشن یک لحظه هم درنگ نمی کنن

          موافقم 39
          مخالفم 4
    2. Alan.r

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1128 ديدگاه)

      نسخه استاندارد شاید به اندازه‌ی این سریع نباشه ولی قطعا اونم رکورد ترسلا رو میشکنه
      در زمینه خودران هم حق با شما است هیچوقت آلمانی ها در سوتی دادن و خسارت به بار آوردن به گرد ترسلا هم نمی‌رسن

      موافقم 44
      مخالفم 4
    3. amir

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3326 ديدگاه)

      خودران عمو ایلان که اواخرا ریکال هم خورده

      موافقم 20
      مخالفم 4
    4. Hadi

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (593 ديدگاه)

      چیزی که مهمه حفظ عملکرد بعد از بار ها تست کردنه و بدست آوردنه همون زمانه،چیزی که برا تسلا رویاس.
      تسلا هر چقدر هم که سبک بشه باز ۱۷ ثانیه اختلاف نمیندازه…نهایت ۲ تا ۴ ثانیه باشه…
      باید قبول کنی دیگه ماله کشی جواب نمیده…

      موافقم 22
      مخالفم 2
  26. Alireza

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    با این ماشین سر گاز هم بری رکورد تسلا رو میزنی😂

    موافقم 29
    مخالفم 4
  27. فرشاد

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    اینه عاقبت جوجه کمپانی و فنای خردسالی که واسه اسطوره تاریخ موتور اسپرت رجز بخونند
    دظلای کبیر اس پلید ترک پکیجه فلان بیسار 17ثانیه رف داخلش
    کوش اون المیراژی که نظرای مهندسی میداد؟
    اون ایشالا ماشالا کوش؟
    اون سوشیانتی که سرلوحه زندگیش صفرتاصد بود کوش
    راستی کاربر دظلای کبیر کوش؟
    تازه این تایکان بود که کبیرتونو سایید
    میشن ایکس بیاد نورا هم باید دنبال سوراخ موش باشه

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3190 ديدگاه)

      من همیشه هستم و الان دارم به دو دلیل به سطح آلمانی فن ها میخندم: دلیل اول اینه که انقدر مهندسی تسلا باعث حرص پورشه و طرفدار هاش شده که از یه پروتوتایپ دارن خوشحالی میکنن دوم انقدر سطح بالایی دارین که تایم پیست رو با شتاب مقایسه میکنین😂

      موافقم 6
      مخالفم 34
      1. فرشاد

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        بچه ای بچههه
        شتاب دفقط بدرد تو بعدش بازم بدرد خودت میخوره واست مهمه سریعتر به دیواره برسی نه اینک مهم نیس بعدش قرارع اعلامیه ت بره تو دیوار
        پرتوتایپ17ثانیه اخلاف داره
        نسخه اصلیش هم در کمترین حالت 10ثانیه خواهد داشت
        در کل کسی که درکش از خودروسازی یکی شروع به حرکته یکیش نهایت حرکت صلاحیت اظهار نظر نداره

        موافقم 25
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          بچه اونی هست که واسه یه پروتوتایپ انقدر خوشحالی میکنه و میگه مهندسی پورشه از تسلا بهتره و راجب نسخه تولیدی که معرفی نشده نظر میده در ضمن تسلا فقط شتابش بهتر نیست قدرت و سرعت بیشتری هم داره

          موافقم 3
          مخالفم 32
        2. فرشاد

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          اطالاعاتت درحد پشت کارتای بچگی هس حتی از اونم کمتر
          تعداد سیلندر:
          صفرتاصد:
          حداکثر سرعت:

          موافقم 17
          مخالفم 2
        3. آلمانی باز

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (195 ديدگاه)

          عجب موجودات عیجیبی هستن این آلمانی فنا سوشیانت جان
          M2 موستانگ رو تو شتاب میزنه فشار میخورن… تایکان تسلا مدل اس رو تو پیست نابود میکنه باز فشار میخورن… لمانز و نوربرینگ رو قبضه کردن باز دارن فشار میخورن… خیلی عجیبه🤔

          موافقم 15
          مخالفم 3
        4. فرشاد

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          نه المانی باز ببین در عوض شتاب دوج1\0ثانیه س صفرتاصدشم 500کیلومتر 🤡

          موافقم 10
          مخالفم 2
        5. سوشیانت

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          فشار رو اونی میخوره که همیشه از بحث فرار میکنه بار ها با اعداد و ارقام براتون مثال زدم و هیچکدوم از آلمانی فن ها جواب منطقی نداشتن نمونش همین دوج که تا اسمش میاد فرار میکنین فورد هم مدل جی تی رو داره که بی ام و در برابرش هیچی نیست با ۶ سیلندر ۳۴۷ تا میره تسلا هم انقدر مهندسیش عالی بوده که دارین سعی میکنین یه ماشین پروتوتایپ رو بهتر از یه ماشین تولیدی نشون بدین
          در جواب به فرشاد تو همین هایی هم که گفتی اگه آلمانی ها برتری داشتن هزار بار میگفتی به به مهندسی آلمانی چقدر خفنه🤡

          موافقم 4
          مخالفم 15
        6. آلمانی باز

          ۱۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (195 ديدگاه)

          باشه ولی ای ام جی وان با چهارتا سیلندر ۳۵۲ تا میره🗿 تو دهه هشتاد هم قبل از اینکه محدودیت اسب بخار برا لحاظ بشه کمپانی هایی مثل بی ام وه از چهار سیلندر ۱۳۰۰ اسب قدرت میگرفتن نمونش M12 ، دیگه هزار اسب چیزی نیست که باهاش آلمانی هارو مسخره کنی که مشتی… ولی اصلا اینا مهم نیست چون خودرو سازی چیزی فراتر از قدرت و تاپ اسپیده ، مثلا پورشه ۱۹ بار قهرمانی لمانز داره ولی دوج اصلا نمیدونه لمانز چیه… مهندسی تسلا هم عالیه ولی ی نفر تو یوتیوب که تسلا داشت میگفت تسلا های مونتاژ چین کیفیتشون بهتر از تسلا های خود آمریکاس ، دیگه خودت تا تهشو بخون…
          در آخر اینکه اونی داره فشار میخوره که میاد پنجاه تا کامنت میزاره جواب همه رو میده…

          موافقم 8
          مخالفم 2
        7. سوشیانت

          ۱۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          ای ام جی وان ۵ تا موتور داره یعنی حتی راجب ماشینی که طرفدارشی هم اطلاعات نداری😂 هنر هم اینکه ماشین بسازی با موتور قوی وگرنه موتور بدون ماشین به چه دردی میخوره در ضمن تسلا ماشین اسپرته نه لوکس

          موافقم 1
          مخالفم 7
        8. آلمانی باز

          ۱۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (195 ديدگاه)

          جالبه..وقتی به نفعته سدان رو با هایپر کار مقایسه میکنی ولی وقت اعداد و ارقام به ضررته تعداد موتور های برقی هم میکشی وسط
          پورشه هم اسپرته ولی داشبوردش پلاستیک بازیافتی نیست چرم طبیعی عه🤷‍♂️ ماله نکش برادر من… دیگه هرچقدر هم اسپرت باشه کیفیت مونتاژ اش باید از نمونه های چینی بهتر باشه
          این موتور هایی هم که بهت گفتم موتور خالی نبودن انجین هایی بودن که ژرمن ها باهاشون لمانز و فرمول یک رو به خاک و خون کشیدن

          موافقم 5
          مخالفم 1
        9. سوشیانت

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          بحث سر مقایسه فورد با بی ام و بود یهو بنز رو کشیدی وسط حالا بگو کی داره ماله میکشه؟! من کی سدان رو با هایپر کار مقایسه کردم؟! فورد جی تی یه ماشین بنزینی هست اون وقت باید با ای ام جی وان که ۴ تا موتور برقی هم داره مقایسه بشه؟! قطعا نه اگه اینجوریه پس من هم هنسی رو مثال میزنن که بالای ۱۸۰۰ اسب قدرت داره و ۴۸۳ تا میره آلمانی ها تو خواب هم نمیتونن به همچین مشخصاتی برسن

        10. آلمانی باز

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (195 ديدگاه)

          کی هایپر کار رو با سدان مقایسه کردی؟ همین الان پست بالا درمورد ی سدانه بحث رو کشوندی به فورد جی تی و ای ام جی وان… اون چهار تا موتور برقی بنز هم با دو تا سیلندر و حجم موتور بیشتر فورد جبران میشه
          اینهمه مقایسه فورد و بی ام وه بود تو دیمن ۱۷۰ رو کشیدی وسط بزار ی بار هم ما یهویی بنز رو بکشیم وسط🤷‍♂️😂 چه ایرادی داره
          بحث تاپ اسپید هم اگه خیلی دوست داری تو گوگل سرچ کن بنز t80 ببینی دنیا دست کیه ، ۳۰۰۰ اسب قدرت داره ۶۵۰ تا میره
          بازم میگم خودروسازی چیزی فراتر از تاپ اسپیده ولی خب شما اینطوری دوست داری دیگه ، کاری نمیشه کرد ، t80 بهترین خودروی دنیاس

  28. Alan.r

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    زدن رکورد پورشه هیچوقت بی‌جواب نمی‌ماند 🇩🇪🇩🇪
    تسلا فن تحویل بگیر

    موافقم 36
    مخالفم 3
  29. مجتبی .

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    کاملا قابل پیشبینی بود این همه سال تجربه علمی وعملی پورشه غوغا میکنه.

    موافقم 27
    مخالفم 4
  30. amir-mr

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (384 ديدگاه)

    تو پیست حرف اول و آخر رو پورشه میزنه
    دیدن قیافه تسلا فنا دیدنیه،17ثانیه اختلاف😂

    موافقم 101
    مخالفم 12
    1. سوشیانت

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3190 ديدگاه)

      آلمانی فن های متعصب برای ماشینی که هنوز معرفی نشده و داره تست میشه خوشحالن😂 تسلا هم ۶۲ کیلومتر بر ساعت تاپ اسپیدش بیشتره

      موافقم 8
      مخالفم 118
      1. amir-mr

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (384 ديدگاه)

        فشار چیه 🔥😂هنوز معرفی نشده ۱۷ثانیه اختلاف انداخته اگه بیاد که باید جمع کنی از پدال بری 😂 راستی متعصب کسی که ماشین مورده علاقش با ۱۷ثانیه اختلاف شرفش به باد رفته ولی باز واقعیت رو قبول نمیکنه 😂

        موافقم 81
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          کسی که میگه ماشین پروتوتایپ از ماشین تولیدی بهتره باید جمع کنه بره فشار هم کسی میخوره که بهترین ماشین شرکت مورد علاقش هم از لحاظ شتاب هم سرعت هم قدرت با اختلاف زیاد از یه شرکت آمریکایی با قدمت کم عقب تره😂

          موافقم 2
          مخالفم 43
        2. amir-mr

          ۱۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (384 ديدگاه)

          گل پسر پورشه با قدرت کمتر هم تو پیست و هم تو درگ شرف تسلا به باد داده نمونش توربو s الانم که با ۱۷ثانیه اختلاف عقبی 😂زور بزن شاید برسی بعد هم از رو جملات من اسکی نرو وقتی حرفی برای گفتن نداری و فشاری شدی چرا از جملات من اسکی میری 😂🤦 فن تسلا بودن بعد از کار معدن سخت ترین کار دنیاست ۱۷ثانیه تو پیست عقب باشی ولی باز به روی خودت نیاری 😂 فعلا چند مدت تو پدال نیا چون ممکن سکته کنی

          موافقم 31
          مخالفم 4
        3. سوشیانت

          ۱۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          یعنی تعصب و ریاضی ضعیف تا چه حد آخه؟! اون از پروتوتایپ که با ماشین تولیدی مقایسه میکنین این هم از شتاب ۲.۷ پورشه توربو اس که حریف شتاب ۲.۱ تسلا نمیشه اون وقت میگین پورشه بهتره🤣

          موافقم 2
          مخالفم 28
      2. رضا

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (269 ديدگاه)

        تعصب ؟فشار؟نه بابا این چه حرفیه
        ایلان ماسک برام …
        میدونی؟!؟!محبورم دست خودم نیست
        وگرنه خودمم میدونم پورشه تو یه لول دیگست

        موافقم 36
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          آره لول پورشه انقدر بالاست که در برابر تسلا مثل یه جوک میمونه😂

          موافقم 2
          مخالفم 35
      3. amir-mr

        ۱۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (384 ديدگاه)

        خب وقتی چیزی نمیفهمی حرف نزن مگه مجبوری،تو درگ های که بین توربو s و sپلاد هست تسلا تو لانچ با وجود ۴۰۰اسب بخار باز عقب میمونه، درگ مدل x و توربو s که خودت پدال کار کرده همه دیدن توربو s چطوری مدل x رو از بین برد

        الانم که 17ثانیه عقبی، بعدهم که تایکان زده نابود کرده تسلا رو تو پیست 😂
        گل پسر واقعیت عوض نمیشه

        موافقم 21
        مخالفم 2
        1. amir-mr

          ۱۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (384 ديدگاه)

          تسلا با وجود ۴۰۰اسب بخار بیشتر تو لانچ عقب می‌مونه،بیشترش جا افتاد اصلاح کنید😂💯

          موافقم 16
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۱۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          اون چیزی که تغییر نمیکنه اعداد و ارقامه ۹۱۱ با مهندسی آلمانی یک دهم ثانیه از یه کراس اوور سه ردیفه کند تره😂

          موافقم 1
          مخالفم 15
        3. Amir911

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (27 ديدگاه)

          این سوشیانت الان اعداد ارقامو هم اشتباه میکنه ببین اولندش که کمپانی صفر تا صدو ۲.۷ نگفته گفته ۲.۶ دومندش این عدد محافظه کارانشه حتی تایم ۲.۱ هم زده ببین اصلا برقی فن که…😂نگم حالا ولی اون ماشینی که میگی باخته از کراس اور سه ردیفه رفته با ضعیف ترین نسخه ۹۱۱ درگ انداخته کررا ولی حریف توربو اس نمیشه اگه هنوزم که هنوزه با وجود اینکه ۱۷ ثانیه تایمش بهتر بوده مجذوب نشدی منتظر اون هایپر کار تمام برقی ۱۷۰۰ اسبی پورش باش… کل دنیا به مهندسی المان مینازه المان به مهندسی پورشه …

      4. ali

        ۱۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        ۱۷ ثااااااااااااانننننیههههه اختلاف می دونی یعنی چی سوشیانت!!!!!! اصلا بحث تعصب نیست آقا ۱۷ ثانیه می دونی تو دنیای خودرو یعنی چی ؟؟ یعنی پورشه بلایی به سر تسلا آورد که تسلا اصلا دیگه نباید بیاد نوربرینگ.

        سوشیانت یه آلمانی فن متعصب تعصب شتاب و جارو برقی مثل تسلا رو نمی‌کشه یه آلمانی فن تعصب مهندسی ناب آلمانی می کشه که امثال تسلا و … هیچ بویی ازش نبردن

        موافقم 23
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۱۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          علی تاحالا پروتوتایپ به گوشت خورده؟!

          موافقم 1
          مخالفم 21
    2. وی

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (361 ديدگاه)

      ریمک با 2000 اسب بخار رکوردش از بعضی از سوپر اسپرت های 600 _700 اسبی 10 سال پیش پایین تره اینجاست که عیار ماشین بنزینی مشخص میشه نه اون درگ های بی معنا

      موافقم 54
      مخالفم 3
    3. Mercedes-Benz

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      این که هیچی ۹۱۱ حداقل ازش ۴۰ ثانیه سریع تره 😂😂😂

      موافقم 14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا