نسخه جدید پورشه تایکان با اختلاف ۱۷ ثانیه رکورد تسلا مدل S پلد در نوربرگرینگ را شکست.
نسخهٔ بسیار سریعتر و قویتری از پورشه تایکان در راه است و حالا رکورد جدیدی را در پیست نوربرگرینگ به ثبت رسانده است. نام و مشخصات این محصول مشخص نیست؛ اما به گفتهٔ پورشه، یک تایکان پیشسری محسوب میشود.
تایکان جدید، یک دور نوربرگرینگ را با زمان ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه طی کرده تا ۱۷.۶۸ ثانیه از رکورد ۷ دقیقه و ۲۵.۲۳ ثانیهای که تسلا مدل S پلد خرداد امسال به ثبت رساند، سریعتر باشد. پورشه برقی همچنین ۲۶ ثانیه از رکورد تایکان توربو S قبلی سریعتر است و تنها ۲.۲ ثانیه با رکورد ۷ دقیقه و ۵.۲۹ ثانیهٔ ریمک نورا فاصله دارد که سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی نوربرگرینگ محسوب میشود.
به گفتهٔ پورشه، ویدئوی این رکورد زنی اواسط ماه مارس منتشر خواهد شد. این کار احتمالاً با انتشار اطلاعات بیشتری در مورد خود خودرو و همینطور بهروزرسانی میاندورهای کل خانوادهٔ تایکان همراه خواهد بود. در حال حاضر اما باید به گزارشات غیررسمی و گمانهزنیها اکتفا کنیم. این نسخهٔ پرچمدار جدید که احتمالاً تایکان توربو GT نام خواهد داشت، طبق شایعات به قوای محرکهٔ سه موتوره با قدرتی در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود. اضافه شدن یک موتور به محور عقب نهتنها امکان مدیریت حرارتی بهتر را فراهم میکند بلکه اعمال تکنیکهای پیشرفتهتر کنترل کشش را هم ممکن خواهد کرد.
فعلاً مشخص نیست که تایکان توربو GT به باطریهای جدیدی مجهز میشود یا نه اما اگر از همان باطریهای توربو S استفاده شود، تغییر در سلولها و طراحی کلی برای پشتیبانی بهتر از تأمین برق جریان بالا ضروری خواهد بود. استفاده از اینورترهای کاربید سیلیکونی هم یکی دیگر از تغییرات احتمالی خواهد بود زیرا پورشه قبلاً گفته است که از این تکنولوژی در محور عقب ماکان الکتریکی استفاده خواهد کرد. این تغییر به عملکرد کارآمدتر در جریانهای بالاتر پایدار مثل نیازهای پیست نوربرگرینگ کمک خواهد کرد.
نکتهٔ مهم در این رکوردشکنی، قابلیت تکرار آن است. به گفتهٔ پورشه، رانندهٔ توسعهٔ شرکت «لارس کرن» چندین دور با خودرو در نوربرگرینگ زده که زمان همهٔ آنها تقریباً یکسان بوده است. لازم به یادآوری است که مسیرهای مستقیمی نوربرگرینگ و طول کلی ۲۰.۷ کیلومتری آن یک آزمایش شکنجهای خصوصاً برای موتورهای الکتریکی محسوب میشود. در این پیست سلولهای باطری تا حد نهایی تحتفشار قرار میگیرند؛ بنابراین، این رکورد نشان از مهندسی پیشرفتهٔ پورشه دارد و بیصبرانه منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در مورد این نسخهٔ جدید هستیم.
Amir Reza
۱۴ دی ۱۴۰۲وقت آن نرسیده که ایمان بیاورید ؟
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲روزه سخت برای جارو برقی فن هایی که به واسطه گشتاور انی و بحث های دیگه برندشون میخواد راهی که سایرین در سالیان سال رفتن رو یک شبه بره موفقیت یک شبه به دست نمیاد که بخواد یک شبه هم از بین بره پورشه سالیان ساله که لبه دار تکنولوژی های مختلف و موتور اسپورته منتها یک عده فن متعصب نمیخوان واقعیت هارو ببینن و با یک خبر سریعن به بقیه میتازن و میخوان علاقه مندی ها و تعصب خودشونو جار بزنن و در نهایتم واقعیت سیلیشو محکم بهشون میزنه
احسان
۱۴ دی ۱۴۰۲امیرجان حرفات پای خودتم میگیره ،جالبه با تعصب اومدی و صحبت از جارو برقی و فلان می کنی و ندیدی تو متن نوشته پورشه جدید هنوز دو ثانیه از ریمک نورا عقبه!!!!!!آخه بحث اینجاست این شرکت هم تازه کاره و کل سفسطت به هیچ رفت. امیرجان قبل جوگیری و متعصب بازی و ادای فرد بی طرف بودن رو در بیاری سعی کن اول تعصب خودتو پنهان کنی تا ضایع نشی. یادت نره شیرینیتم از پورشه بگیری بابت طرفداری،بالاخره زحمت میکشی :)
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲عزیزم اینطوری حرص نخور یه موقع قلبت اذیت میشه ها از ما گفتن بود
Mosi
۱۴ دی ۱۴۰۲عزیز دلم نورا یه هایپر کار ۱۸۰۰ اسبی با قیمت میلیون دلاریه.چرا گودرز رو به شقایق ارتباط میدی؟
احسان
۱۴ دی ۱۴۰۲امیرجان باز هم ممنون به فکر سلامتی قلب دیگران هستی ولی اول به فکر خودت هم باش. چون اونی که زیر هر پستی که مربوط به تسلا و هیوندای و کیا و خودرو های الکتریکی میاد چندین کامنت علیه اونا مینویسه تا شاید حرصش بخوابه من نیستم تو هستی.ان شائ الله که همیشه در سلامت باشی زیاد حرص نخور زود پیر میشی.
۰۰۹۸سامورایی
۱۴ دی ۱۴۰۲من که شاخ هم درآوردم!
نکته جالب برای من اینه که این تایم الان از بهترین تایم نیسان GT-R در این پیست هم بهتره
این تایم با یک سدان چهار در که برقی هم هست شاهکاره،
البته فکر میکنم الان تسلا هم میاد میگه ما میزان بالای فشار را نیاوردیم اگه فشار بیاریم همین تایمو هم میزنیم.
B
۱۴ دی ۱۴۰۲فکر نمیکنم ماشینای تسلا اصلا مناسب پیست باشه ذاتا برای پیست مناسب نیستن ماشیناش
فريد
۱۴ دی ۱۴۰۲🤩
Hossein
۱۴ دی ۱۴۰۲پورشه نشون داد که یک خودروی با اصالت هیچ وقت به یه تازه کار آمریکایی باخت نمیده 👍
امیدوارم پدر صنعت خودرو (MB) هم به اوج خودش برسه!
مازیار
۱۴ دی ۱۴۰۲هرچی گفتیم آقا … جا خشک بمونه شب درازه
نه … تسلا شیلنگ گرفته
حالا شیلنگو جمع کن
javad-bmw
۱۴ دی ۱۴۰۲نسخه جدید پورشه تایکان رکورد تسلا پلد در نوربرگرینگ را نابود کرد!
عاشق این تیر شدم
نابود کرد واقعا ۱۷ ثانیه خیلی زیاده🤩🤩🤩🇩🇪🇩🇪🇩🇪
blackwing
۱۴ دی ۱۴۰۲رکورد را… ؟؟ 😂😂😂
سایید 😂
تیتر عالی بود 👏🏼
۱۷ ثانیهههههههه !!!!!!!!! واتتتتتتتتتت ؟؟؟
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲تو این ۱۷ ثانیه تا جوجه تسلاعه برسه تایکان بساط پهن کرده تا با با چایی خوردن قلیون میکشه حلقه میزنه ( سم شد)
Saeed
۱۴ دی ۱۴۰۲تو ثبت همچین رکوردی صدم ثانیه هم مهمه
blackwing
۱۴ دی ۱۴۰۲بله قربان ، پورشه ثابت کرده تو برقیها هم پورشه همیشه پورشهست… البته باز من با برقی نمیتونم کنار بیام 🥶🥶
ولی مهندسی رو ببین واقعاً لذت باید برد
Reza Waffen SS
۱۴ دی ۱۴۰۲جونم پورش بریم واسه رکود شکنی 💪
نشناسی بهتره
۱۴ دی ۱۴۰۲کار پورشه همینه:)🇩🇪💪
B
۱۴ دی ۱۴۰۲این شد کار درست درمون
Mr. gt c
۱۴ دی ۱۴۰۲پورشه کارش رو عالی انجام داده، ولی اگر با پلید تو یک رنج قیمت بود، اون وقت میشه گفت تسلا رو نابود کرد؛
وگرنه ریماک هم اگر اینطور بخوایم حساب کنیم همه ی برقی ها رو نابود کرده.
B
۱۴ دی ۱۴۰۲قیمتش چقدره ؟
Dark Knight
۱۴ دی ۱۴۰۲به آمریکایی فن گفتم : بذار نوبت ما بشه میفهمی شاه بازی کیه 💪
blackwing
۱۴ دی ۱۴۰۲آقا ما فن امریکایی هستیم اما تسلا از ما نیست ، هیچوقت هم نبود ، گفته باشم 🤝
تسلا باعث شد ماشینایی مثل چلنجر ، چارجر ، کامارو و… در نهایت دیگه تولید نشن و جایگزین برقی بجاشون بیاد. اصلاً دل خوشی ندارم از تسلا
تسلا جنگی رو شروع کرد که الان داره توش میبازه ، هم این رکوردها هم توی فروش که داره از BYD جا میمونه
من تو درگ ، مزدا میاتا رو به تسلا پلد ترجیح میدم
Jeferson
۱۴ دی ۱۴۰۲چه خوب نواختی سید👌
Dark Knight
۱۴ دی ۱۴۰۲تو درگ هم با همین اختلاف تسلا رو نابود میکنه
Amir
۱۴ دی ۱۴۰۲صاحب نوربرگ رینگ:
علی خدائی
۱۴ دی ۱۴۰۲آفرین به این هیولا
از پورشه توقعی جز این نبود!
R@min
۱۴ دی ۱۴۰۲کل کابین و خیلی از قطعات داخل خالی کردن، رول کیج گذاشتن و صندلی مسابقه ای، خب این چیزی نیست که دست مشتری میرسه !!! این مدل رکورد زنی چه ارزشی داره نمی دونم و تا حالا سابقه نداشته یه پروتوتایپ رکورد بزنه هیچ اطلاعات فنیش هم منتشر نشه ولی خب تیتر سازی همیشگی انجام شد پورشه یه رکوردی زده چطور مهم نیست مهم اینه تیتر یک همه مجلات شده.
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲برای شما پماد تجویز شد
همون تسلا هم با صدتا پکیج و ترمز این تایمارو میزنه بدون اون که نمیتونه
R@min
۱۴ دی ۱۴۰۲بهتره همیشه و هر جا که حرفی نداری زیپ دهن بکشیم.
تسلا هم صرفا یه لاستیک و ترمز کربن سرامیکی داشت و چهار تا صندلی البته که گور بابای جفتشون ولی این چیزا فراتر درک امثال تو هست.
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲دیس ها نشون میده درک کی بیشتره
Scuderia Ferrari
۱۴ دی ۱۴۰۲پورشه به تسلا : please be quiet
Jeferson
۱۴ دی ۱۴۰۲یکی از دوستان که چند وقت پیش تو ترکیه سوار توربو اسِش شده بود می گف تو شتاب مثل هایپرکارا می مونه. وقتی یه نیش گاز بدی خوف وجودتو می گیره.
همونطور که گفته بودم پورشه به شدت رو به رشده
Arshia m3csl
۱۴ دی ۱۴۰۲پورشه ثابت کرد که سلطان و رئیسه اس پلاک یک چرخ پورشه هم نمیشه تسلا اعتبار و اصالت پورشه رو تو هزار سال به دست نمیاره اگه پولدار بشم حتما پورشه میخرم
Yasin .RJ
۱۴ دی ۱۴۰۲باز ببینم این کاربر تسلا چی میخواد بگه….
فرشاد
۱۴ دی ۱۴۰۲اون این مواقع نمیاد
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲رفته تو لونه اش منتظره عمو ایلان دوباره یه درگ نمایشی برا کابینت فلزی چرخ دارش برگزار کنه
ارین صاحب جمعی
۱۴ دی ۱۴۰۲این تسلا فنای عزیز واقعا چهرشون دیدنیه الان
Siyavash
۱۴ دی ۱۴۰۲تسلا کجاس..بیا جواب بد ببینم..
دس خوش پورشه💯💯💯
𝐀𝐥𝐢
۱۴ دی ۱۴۰۲منتظر همین روز بودم تقدیم به تسلا فنا
سجاد
۱۴ دی ۱۴۰۲ماشین با رول کیج بدون خیلی از قطعات رکورد زده
رکوردش قابل قبول نیست
مازیار
۱۴ دی ۱۴۰۲رول کیج که یه چیزی هم به وزن اضافه میکنه
اما یادمه تسلا تو لاگوناسکا با وضعی خیلی غیر عادی تر از نمونه های عادی تایم زد
بهرحال هرچی که باشه نمیتونه از زیر سایه سنگین ۱۷ ثانیه بیرون بیاد
آره یکی مثل پورشه هنوز معرفی نشده با پروتوتایپ خودشو اثبات میکنه اینطوریه دیگه مشکلی هست؟
h-a-m-i
۱۴ دی ۱۴۰۲این ماشین اگه همه قطعات روش سوار بشه چهار تا سرنشین هم داشته باشه در بدترین شرایط باز هم ده ثانیه از تسلا سریعتره . هفده ثانیه تو بحث لپ تایم رقم فوقالعاده بالاییه
R@min
۱۴ دی ۱۴۰۲با چ منطقی می تونی ثابت کنی ؟؟ برداشتن قطعات داخلی بین 100 تا 200 کیلو وزن کم می کنه و اضافه شدن سر نشین و لوازم وزنشو تا 2600 کیلو هم بالا میره یه ماشین 2600 کیلویی چطوری تو یه پیست هوایی همچین عملکردی می تونه ثبت کنه ؟؟ پکیج آیرودینامیکش هم به کنار.
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲حالا اگه جاروبرقی آقا رامین تایم زده بود و باتری هاشو ورداشته بودن و با سیم حرکت میکرد و چهارموتوره بود و تایمر هم ۱۷ ثانیه زودتر میگرفتن هیچ گونه اشکال و عیبی نداشت منتها الان بهش زور اومده
فرشاد
۱۴ دی ۱۴۰۲ببین پسر
اونی که ازین کارا میتونه بکنه دظلا و سایر استارت اپهای به ظاهر کمپانی هستن
پورشه پنج شیش سالش نیس 75ساله وارد هر پیستی بشه یک تاسه هم نیس اوله تهه تهش دوم میشه
پس الکی طرف امریکن کار رو نگیرین فعلا اب قطعه و کرکره پایین
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲آب قطعه از لحاظ این که تاپ اسپید تسلا ۶۲ کیلومتر بیشتر از تایکانه😂
R@min
۱۴ دی ۱۴۰۲یکی بیاد برای من توضیح بده آقا مهران اگر این پیام می بینی بیا ب من یه کمکی برسون این بچه ها که بخاری ازشون درنمیاد.
دانیال_Surrey،England
۱۴ دی ۱۴۰۲رامین جان به نظرم فعلا نمیشه نظر قطعی داد که چند کیلو اضافه داره یا کم داره،چون چیزی در این باره گفته نشده.
یا اینکه حتی ممکنه نسخه نهایی بهتر از این پیش تولید باشه یا کندتر،اینم نمیشه نظر داد.
من حس میکنم پورشه خیلی جنتلمن گونه به رکورد ریماک حمله نکرد چون آبروی ریماک میرفت در این صورت.
به هر حال حس منه شاید اشتباه کنم.
فعلا باید صبر کرد دید خود پورشه درباره مشخصات این ماشین و نحوه رکورد زنیش چی میگه.
در حال حاضر فقط میشه احترام گذاشت.
R@min
۱۴ دی ۱۴۰۲درسته دانیال جان ولی خودت استادی رکوردی که هم زده شده بحث وزن هم کنار بزاریم قطعات آیرودینامیک مثل بال و اسپیلتر و… هر ماشینی رو سریع تر می کنه ! تسلا یا هر ماشین دیگه ای هم بال بزاره تایمش خیلی پایین تر میاد یه مثال سادش هم مقایسه 765 و سنا یا حتی نسخه GT3 معمولی و RS ! آیرودینامیک بدنه یه بحثه ادوات آیرودینامیکی یه بحث جدا.
کلاس پورشه بنظرم خیلی بالاتر از اینه که برای رقابت با تسلا رکورد گیری کنی اونم برقی اونم محصولی که در واقع آئودی با بج پورشه هست.
بحث برقی هم فعلا برد و پایداری عملکرد هست که نه تسلا نه هیچ کس درستش نکرده باز هم وزن باتری به کنار این جنگولک بازیا بدرد کسی نمی خوره.
Hadi
۱۴ دی ۱۴۰۲نتیجه تجربه ۷۵ ساله و تکنولوژی آلمانی 👌🏼🇩🇪
Stuttgart
۱۴ دی ۱۴۰۲وای خدای من، فقط حال تسلا فن ها رو خریداریم
ایموجی نیست که حق مطلب رو ادا کنه
آقا سر به سرشون نگذارید گناه دارن طفلک ها البته انتظار نداشته باشید که ایمان بیاورند بذارید تو حال خودشون باشند بابا
آرش
۱۴ دی ۱۴۰۲شاخ درآوردم .
Elmiraj
۱۴ دی ۱۴۰۲تو نسخه سبک شده آزمایشی این شده تایمش…..!؟!؟!؟
آلمانی جماعت این روزا فقط دلشون به تیتر خوشه
یکی با خودران به اصطلاح سطح سه و یکی هم مثل این….!
مازیار
۱۴ دی ۱۴۰۲عجب المیراژ … فقط عجب😄
Elmiraj
۱۴ دی ۱۴۰۲تسلا تنها با تعویض لاستیک و ترمز کربن سرامیک تونست ۷:۲۵ بزنه…
نه کاهش وزن داشته
نه نسخه آزمایشی بود
نه اسپویلر داشت
نه اسپلیتر و دیفیوزر و…داشت
و مهمتر از همه تاپ اسپید آن روی ۲۹۰ تا محدود شده بود..!!
واقعا فک کردی ۷:۲۵ اوج توان تسلا هست ؟؟؟
از روزی که تایکان اومده از بین ده ها پارامتر یک خودروی الکتریکی در مقابل model S تنها به تایم پیست اتکا کرده که در همونم دو بار بازی رو باخته…
فرشاد
۱۴ دی ۱۴۰۲تو کدوم پیستی بخصوص نریگرینگ با اون همه پیچ شل و تند میشه به 290رسید که محدودیتو بهونه میکنی؟
اصلا دظلا مگه بعد200تام را میره؟
مازیار
۱۴ دی ۱۴۰۲من نمی دونم اوج توان تسلا کدومه
اما با توجه به فضاسازی تسلا و ایلان ماسک تو این چند سال کاملا مطمئنم اگه کوچکترین روزنه ای برای سکو داشته باشن یک لحظه هم درنگ نمی کنن
Alan.r
۱۴ دی ۱۴۰۲نسخه استاندارد شاید به اندازهی این سریع نباشه ولی قطعا اونم رکورد ترسلا رو میشکنه
در زمینه خودران هم حق با شما است هیچوقت آلمانی ها در سوتی دادن و خسارت به بار آوردن به گرد ترسلا هم نمیرسن
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲خودران عمو ایلان که اواخرا ریکال هم خورده
Hadi
۱۴ دی ۱۴۰۲چیزی که مهمه حفظ عملکرد بعد از بار ها تست کردنه و بدست آوردنه همون زمانه،چیزی که برا تسلا رویاس.
تسلا هر چقدر هم که سبک بشه باز ۱۷ ثانیه اختلاف نمیندازه…نهایت ۲ تا ۴ ثانیه باشه…
باید قبول کنی دیگه ماله کشی جواب نمیده…
Alireza
۱۴ دی ۱۴۰۲با این ماشین سر گاز هم بری رکورد تسلا رو میزنی😂
فرشاد
۱۴ دی ۱۴۰۲اینه عاقبت جوجه کمپانی و فنای خردسالی که واسه اسطوره تاریخ موتور اسپرت رجز بخونند
دظلای کبیر اس پلید ترک پکیجه فلان بیسار 17ثانیه رف داخلش
کوش اون المیراژی که نظرای مهندسی میداد؟
اون ایشالا ماشالا کوش؟
اون سوشیانتی که سرلوحه زندگیش صفرتاصد بود کوش
راستی کاربر دظلای کبیر کوش؟
تازه این تایکان بود که کبیرتونو سایید
میشن ایکس بیاد نورا هم باید دنبال سوراخ موش باشه
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲من همیشه هستم و الان دارم به دو دلیل به سطح آلمانی فن ها میخندم: دلیل اول اینه که انقدر مهندسی تسلا باعث حرص پورشه و طرفدار هاش شده که از یه پروتوتایپ دارن خوشحالی میکنن دوم انقدر سطح بالایی دارین که تایم پیست رو با شتاب مقایسه میکنین😂
فرشاد
۱۴ دی ۱۴۰۲بچه ای بچههه
شتاب دفقط بدرد تو بعدش بازم بدرد خودت میخوره واست مهمه سریعتر به دیواره برسی نه اینک مهم نیس بعدش قرارع اعلامیه ت بره تو دیوار
پرتوتایپ17ثانیه اخلاف داره
نسخه اصلیش هم در کمترین حالت 10ثانیه خواهد داشت
در کل کسی که درکش از خودروسازی یکی شروع به حرکته یکیش نهایت حرکت صلاحیت اظهار نظر نداره
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲بچه اونی هست که واسه یه پروتوتایپ انقدر خوشحالی میکنه و میگه مهندسی پورشه از تسلا بهتره و راجب نسخه تولیدی که معرفی نشده نظر میده در ضمن تسلا فقط شتابش بهتر نیست قدرت و سرعت بیشتری هم داره
فرشاد
۱۴ دی ۱۴۰۲اطالاعاتت درحد پشت کارتای بچگی هس حتی از اونم کمتر
تعداد سیلندر:
صفرتاصد:
حداکثر سرعت:
آلمانی باز
۱۴ دی ۱۴۰۲عجب موجودات عیجیبی هستن این آلمانی فنا سوشیانت جان
M2 موستانگ رو تو شتاب میزنه فشار میخورن… تایکان تسلا مدل اس رو تو پیست نابود میکنه باز فشار میخورن… لمانز و نوربرینگ رو قبضه کردن باز دارن فشار میخورن… خیلی عجیبه🤔
فرشاد
۱۴ دی ۱۴۰۲نه المانی باز ببین در عوض شتاب دوج1\0ثانیه س صفرتاصدشم 500کیلومتر 🤡
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲فشار رو اونی میخوره که همیشه از بحث فرار میکنه بار ها با اعداد و ارقام براتون مثال زدم و هیچکدوم از آلمانی فن ها جواب منطقی نداشتن نمونش همین دوج که تا اسمش میاد فرار میکنین فورد هم مدل جی تی رو داره که بی ام و در برابرش هیچی نیست با ۶ سیلندر ۳۴۷ تا میره تسلا هم انقدر مهندسیش عالی بوده که دارین سعی میکنین یه ماشین پروتوتایپ رو بهتر از یه ماشین تولیدی نشون بدین
در جواب به فرشاد تو همین هایی هم که گفتی اگه آلمانی ها برتری داشتن هزار بار میگفتی به به مهندسی آلمانی چقدر خفنه🤡
آلمانی باز
۱۵ دی ۱۴۰۲باشه ولی ای ام جی وان با چهارتا سیلندر ۳۵۲ تا میره🗿 تو دهه هشتاد هم قبل از اینکه محدودیت اسب بخار برا لحاظ بشه کمپانی هایی مثل بی ام وه از چهار سیلندر ۱۳۰۰ اسب قدرت میگرفتن نمونش M12 ، دیگه هزار اسب چیزی نیست که باهاش آلمانی هارو مسخره کنی که مشتی… ولی اصلا اینا مهم نیست چون خودرو سازی چیزی فراتر از قدرت و تاپ اسپیده ، مثلا پورشه ۱۹ بار قهرمانی لمانز داره ولی دوج اصلا نمیدونه لمانز چیه… مهندسی تسلا هم عالیه ولی ی نفر تو یوتیوب که تسلا داشت میگفت تسلا های مونتاژ چین کیفیتشون بهتر از تسلا های خود آمریکاس ، دیگه خودت تا تهشو بخون…
در آخر اینکه اونی داره فشار میخوره که میاد پنجاه تا کامنت میزاره جواب همه رو میده…
سوشیانت
۱۵ دی ۱۴۰۲ای ام جی وان ۵ تا موتور داره یعنی حتی راجب ماشینی که طرفدارشی هم اطلاعات نداری😂 هنر هم اینکه ماشین بسازی با موتور قوی وگرنه موتور بدون ماشین به چه دردی میخوره در ضمن تسلا ماشین اسپرته نه لوکس
آلمانی باز
۱۵ دی ۱۴۰۲جالبه..وقتی به نفعته سدان رو با هایپر کار مقایسه میکنی ولی وقت اعداد و ارقام به ضررته تعداد موتور های برقی هم میکشی وسط
پورشه هم اسپرته ولی داشبوردش پلاستیک بازیافتی نیست چرم طبیعی عه🤷♂️ ماله نکش برادر من… دیگه هرچقدر هم اسپرت باشه کیفیت مونتاژ اش باید از نمونه های چینی بهتر باشه
این موتور هایی هم که بهت گفتم موتور خالی نبودن انجین هایی بودن که ژرمن ها باهاشون لمانز و فرمول یک رو به خاک و خون کشیدن
سوشیانت
۱۶ دی ۱۴۰۲بحث سر مقایسه فورد با بی ام و بود یهو بنز رو کشیدی وسط حالا بگو کی داره ماله میکشه؟! من کی سدان رو با هایپر کار مقایسه کردم؟! فورد جی تی یه ماشین بنزینی هست اون وقت باید با ای ام جی وان که ۴ تا موتور برقی هم داره مقایسه بشه؟! قطعا نه اگه اینجوریه پس من هم هنسی رو مثال میزنن که بالای ۱۸۰۰ اسب قدرت داره و ۴۸۳ تا میره آلمانی ها تو خواب هم نمیتونن به همچین مشخصاتی برسن
آلمانی باز
۱۶ دی ۱۴۰۲کی هایپر کار رو با سدان مقایسه کردی؟ همین الان پست بالا درمورد ی سدانه بحث رو کشوندی به فورد جی تی و ای ام جی وان… اون چهار تا موتور برقی بنز هم با دو تا سیلندر و حجم موتور بیشتر فورد جبران میشه
اینهمه مقایسه فورد و بی ام وه بود تو دیمن ۱۷۰ رو کشیدی وسط بزار ی بار هم ما یهویی بنز رو بکشیم وسط🤷♂️😂 چه ایرادی داره
بحث تاپ اسپید هم اگه خیلی دوست داری تو گوگل سرچ کن بنز t80 ببینی دنیا دست کیه ، ۳۰۰۰ اسب قدرت داره ۶۵۰ تا میره
بازم میگم خودروسازی چیزی فراتر از تاپ اسپیده ولی خب شما اینطوری دوست داری دیگه ، کاری نمیشه کرد ، t80 بهترین خودروی دنیاس
Alan.r
۱۴ دی ۱۴۰۲زدن رکورد پورشه هیچوقت بیجواب نمیماند 🇩🇪🇩🇪
تسلا فن تحویل بگیر
مجتبی .
۱۴ دی ۱۴۰۲کاملا قابل پیشبینی بود این همه سال تجربه علمی وعملی پورشه غوغا میکنه.
amir-mr
۱۴ دی ۱۴۰۲تو پیست حرف اول و آخر رو پورشه میزنه
دیدن قیافه تسلا فنا دیدنیه،17ثانیه اختلاف😂
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲آلمانی فن های متعصب برای ماشینی که هنوز معرفی نشده و داره تست میشه خوشحالن😂 تسلا هم ۶۲ کیلومتر بر ساعت تاپ اسپیدش بیشتره
amir-mr
۱۴ دی ۱۴۰۲فشار چیه 🔥😂هنوز معرفی نشده ۱۷ثانیه اختلاف انداخته اگه بیاد که باید جمع کنی از پدال بری 😂 راستی متعصب کسی که ماشین مورده علاقش با ۱۷ثانیه اختلاف شرفش به باد رفته ولی باز واقعیت رو قبول نمیکنه 😂
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲کسی که میگه ماشین پروتوتایپ از ماشین تولیدی بهتره باید جمع کنه بره فشار هم کسی میخوره که بهترین ماشین شرکت مورد علاقش هم از لحاظ شتاب هم سرعت هم قدرت با اختلاف زیاد از یه شرکت آمریکایی با قدمت کم عقب تره😂
amir-mr
۱۵ دی ۱۴۰۲گل پسر پورشه با قدرت کمتر هم تو پیست و هم تو درگ شرف تسلا به باد داده نمونش توربو s الانم که با ۱۷ثانیه اختلاف عقبی 😂زور بزن شاید برسی بعد هم از رو جملات من اسکی نرو وقتی حرفی برای گفتن نداری و فشاری شدی چرا از جملات من اسکی میری 😂🤦 فن تسلا بودن بعد از کار معدن سخت ترین کار دنیاست ۱۷ثانیه تو پیست عقب باشی ولی باز به روی خودت نیاری 😂 فعلا چند مدت تو پدال نیا چون ممکن سکته کنی
سوشیانت
۱۵ دی ۱۴۰۲یعنی تعصب و ریاضی ضعیف تا چه حد آخه؟! اون از پروتوتایپ که با ماشین تولیدی مقایسه میکنین این هم از شتاب ۲.۷ پورشه توربو اس که حریف شتاب ۲.۱ تسلا نمیشه اون وقت میگین پورشه بهتره🤣
رضا
۱۴ دی ۱۴۰۲تعصب ؟فشار؟نه بابا این چه حرفیه
ایلان ماسک برام …
میدونی؟!؟!محبورم دست خودم نیست
وگرنه خودمم میدونم پورشه تو یه لول دیگست
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲آره لول پورشه انقدر بالاست که در برابر تسلا مثل یه جوک میمونه😂
amir-mr
۱۵ دی ۱۴۰۲خب وقتی چیزی نمیفهمی حرف نزن مگه مجبوری،تو درگ های که بین توربو s و sپلاد هست تسلا تو لانچ با وجود ۴۰۰اسب بخار باز عقب میمونه، درگ مدل x و توربو s که خودت پدال کار کرده همه دیدن توربو s چطوری مدل x رو از بین برد
الانم که 17ثانیه عقبی، بعدهم که تایکان زده نابود کرده تسلا رو تو پیست 😂
گل پسر واقعیت عوض نمیشه
amir-mr
۱۵ دی ۱۴۰۲تسلا با وجود ۴۰۰اسب بخار بیشتر تو لانچ عقب میمونه،بیشترش جا افتاد اصلاح کنید😂💯
سوشیانت
۱۵ دی ۱۴۰۲اون چیزی که تغییر نمیکنه اعداد و ارقامه ۹۱۱ با مهندسی آلمانی یک دهم ثانیه از یه کراس اوور سه ردیفه کند تره😂
Amir911
۱۷ دی ۱۴۰۲این سوشیانت الان اعداد ارقامو هم اشتباه میکنه ببین اولندش که کمپانی صفر تا صدو ۲.۷ نگفته گفته ۲.۶ دومندش این عدد محافظه کارانشه حتی تایم ۲.۱ هم زده ببین اصلا برقی فن که…😂نگم حالا ولی اون ماشینی که میگی باخته از کراس اور سه ردیفه رفته با ضعیف ترین نسخه ۹۱۱ درگ انداخته کررا ولی حریف توربو اس نمیشه اگه هنوزم که هنوزه با وجود اینکه ۱۷ ثانیه تایمش بهتر بوده مجذوب نشدی منتظر اون هایپر کار تمام برقی ۱۷۰۰ اسبی پورش باش… کل دنیا به مهندسی المان مینازه المان به مهندسی پورشه …
ali
۱۵ دی ۱۴۰۲۱۷ ثااااااااااااانننننیههههه اختلاف می دونی یعنی چی سوشیانت!!!!!! اصلا بحث تعصب نیست آقا ۱۷ ثانیه می دونی تو دنیای خودرو یعنی چی ؟؟ یعنی پورشه بلایی به سر تسلا آورد که تسلا اصلا دیگه نباید بیاد نوربرینگ.
سوشیانت یه آلمانی فن متعصب تعصب شتاب و جارو برقی مثل تسلا رو نمیکشه یه آلمانی فن تعصب مهندسی ناب آلمانی می کشه که امثال تسلا و … هیچ بویی ازش نبردن
سوشیانت
۱۵ دی ۱۴۰۲علی تاحالا پروتوتایپ به گوشت خورده؟!
وی
۱۴ دی ۱۴۰۲ریمک با 2000 اسب بخار رکوردش از بعضی از سوپر اسپرت های 600 _700 اسبی 10 سال پیش پایین تره اینجاست که عیار ماشین بنزینی مشخص میشه نه اون درگ های بی معنا
Mercedes-Benz
۱۵ دی ۱۴۰۲این که هیچی ۹۱۱ حداقل ازش ۴۰ ثانیه سریع تره 😂😂😂