نسخه جدید پورشه تایکان با اختلاف ۱۷ ثانیه رکورد تسلا مدل S پلد در نوربرگرینگ را شکست.
نسخهٔ بسیار سریعتر و قویتری از پورشه تایکان در راه است و حالا رکورد جدیدی را در پیست نوربرگرینگ به ثبت رسانده است. نام و مشخصات این محصول مشخص نیست؛ اما به گفتهٔ پورشه، یک تایکان پیشسری محسوب میشود.
تایکان جدید، یک دور نوربرگرینگ را با زمان ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه طی کرده تا ۱۷.۶۸ ثانیه از رکورد ۷ دقیقه و ۲۵.۲۳ ثانیهای که تسلا مدل S پلد خرداد امسال به ثبت رساند، سریعتر باشد. پورشه برقی همچنین ۲۶ ثانیه از رکورد تایکان توربو S قبلی سریعتر است و تنها ۲.۲ ثانیه با رکورد ۷ دقیقه و ۵.۲۹ ثانیهٔ ریمک نورا فاصله دارد که سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی نوربرگرینگ محسوب میشود.
به گفتهٔ پورشه، ویدئوی این رکورد زنی اواسط ماه مارس منتشر خواهد شد. این کار احتمالاً با انتشار اطلاعات بیشتری در مورد خود خودرو و همینطور بهروزرسانی میاندورهای کل خانوادهٔ تایکان همراه خواهد بود. در حال حاضر اما باید به گزارشات غیررسمی و گمانهزنیها اکتفا کنیم. این نسخهٔ پرچمدار جدید که احتمالاً تایکان توربو GT نام خواهد داشت، طبق شایعات به قوای محرکهٔ سه موتوره با قدرتی در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود. اضافه شدن یک موتور به محور عقب نهتنها امکان مدیریت حرارتی بهتر را فراهم میکند بلکه اعمال تکنیکهای پیشرفتهتر کنترل کشش را هم ممکن خواهد کرد.
فعلاً مشخص نیست که تایکان توربو GT به باطریهای جدیدی مجهز میشود یا نه اما اگر از همان باطریهای توربو S استفاده شود، تغییر در سلولها و طراحی کلی برای پشتیبانی بهتر از تأمین برق جریان بالا ضروری خواهد بود. استفاده از اینورترهای کاربید سیلیکونی هم یکی دیگر از تغییرات احتمالی خواهد بود زیرا پورشه قبلاً گفته است که از این تکنولوژی در محور عقب ماکان الکتریکی استفاده خواهد کرد. این تغییر به عملکرد کارآمدتر در جریانهای بالاتر پایدار مثل نیازهای پیست نوربرگرینگ کمک خواهد کرد.
نکتهٔ مهم در این رکوردشکنی، قابلیت تکرار آن است. به گفتهٔ پورشه، رانندهٔ توسعهٔ شرکت «لارس کرن» چندین دور با خودرو در نوربرگرینگ زده که زمان همهٔ آنها تقریباً یکسان بوده است. لازم به یادآوری است که مسیرهای مستقیمی نوربرگرینگ و طول کلی ۲۰.۷ کیلومتری آن یک آزمایش شکنجهای خصوصاً برای موتورهای الکتریکی محسوب میشود. در این پیست سلولهای باطری تا حد نهایی تحتفشار قرار میگیرند؛ بنابراین، این رکورد نشان از مهندسی پیشرفتهٔ پورشه دارد و بیصبرانه منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در مورد این نسخهٔ جدید هستیم.
جرمی کلارکسون
۱۴ دی ۱۴۰۲کمپانی ها جدیدا رکورد زدن تو نورنبرگ رینگ براشون مهمه و ملاک اصلیشون شتاب و سرعته و شاید برای همین شتاب و سرعت ، هندلینگ و کیفیت ساخت خودرو رو بیارن پایین و دیگه اون ماشین برای زندگی عادی خوب نیست فقط برای پیست ساخته شده
reza-a
۱۴ دی ۱۴۰۲یاد جیمز مِی افتادم همیشه این حرفو میگفت.
نشناسی بهتره
۱۴ دی ۱۴۰۲وضعیت الان کاربرای پدال:
بر تبل شادانه بکوب
پیروز و مردانه بکوب
برخیز پرچم را ببر
بر سر درخانه بکوب😁😂
رضا
۱۴ دی ۱۴۰۲والا انقدر ک من خوشحال شدم مدیر عامل پورشه کیف نکرده😂😂😂
دکتر_ماشین باز
۱۴ دی ۱۴۰۲ای پورشه ی کبیر به تسلای حقیر و صغیر و سرا پا تقصیر رحم کن🤣🤣🤣🤣⚡⚡⚡⚡🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪
sina
۱۴ دی ۱۴۰۲عشق است
samurai
۱۴ دی ۱۴۰۲حتی ارمیچرم با مهندسی دقیق بهتر میشه
تسلا با یه دور باتریاش میپکه :)
پورشه چند بار میتونه با همین سرعت تو پیست انجام بده
رامتین
۱۵ دی ۱۴۰۲لذت بردیم. پورشه پادشاه خودروسازی هست دیگه. مهندسی ناب درش موج میزنه.