نسل حدید تایکان توربو GT با آپشنهای ویژه از سری وایزاخ، دیروز رکورد نوربرگ رینگ در کلاس خودروهای چهاردر را بهبود داد.
نسل حدید تایکان توربو GT، قدرتمندترین خودروی تولید انبوه در تاریخ پورشه است. این مدل در زمان ۷ دقیقه و ۷/۵۵ ثانیه با رانندگی لارس کرن (Lars Kern) رکورد تازه در نوربرگ رینگ ثبت کرد. این نتیحه برای خودرویی چهاردر با وزن ۲۲۷۰ کیلوگرم، دستاورد مهم پورشه محسوب میشود.
دیگر موضوع قابل توجه، اختلاف زمانی ۲/۳۵ ثانیه پورشه تایکان توربو GT جدید با ابرخودروی برقی ریمک نوارا است که سال ۲۰۲۳ توانست زمان ۷ دقیقه و ۵/۲ ثانیه ثبت کند. اختلاف ابعاد بدنه، قیمت و امکانات در کابین، ارزشهای سدان برقی پورشه را نشان میدهد. از سویی دیگر، همچنان اختلاف فاحش با سریعترین خودروهای نوربرگ رینگ وجود دارد. در صدر، ابرخودروی مرسدس AMG وان با زمان ۶ دقیقه و ۳۰/۷ ثاینه دیده میشود. خودروی دوم این فهرست هم، پورشه 911GT2 RS است که با رانندگی لارس کرن، به زمان ۶ دقیقه و ۳۸/۸ رسید.
براساس اطلاعات موجود، تایکان توربو GT همراه آپشنهای کامل و تجهیزات مخصوص پیست وایزاخ، ۲۸۷ هزار دلار هزینه خرید دارد. نسخهی پایه از این خودرو نیز، چندان ارزان نیست و به قیمت ۲۳۲ هزار دلار پیشفروش میشود. تایکان توربو GT در حالت عادی ۷۸۹ اسب بخار قدرت دارد اما با فعال کردن لانچ کنترل ۱۰۳۳ اسب بخار فراهم میکند و هنگام فشار کامل بر پدال گاز، برای دو ثانیه ۱۱۰۸ اسب بخار و ۱۳۴۰ نیوتنمتر ارائه میکند. با این شرایط، تایکان توربو GT در زمان ۲/۲ ثانیه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. این خودرو با سفارش تجهیزات وایزاخ، سرغتگیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۴ و نهایت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت دارد.
AMANTE
۲۴ اسفند ۱۴۰۲از تایکان توربو GT خیلی خوشم اومده ولی با کیت و تجهیزات وایزاخ به نظرم خیلی افراطی میشه و فقط اسم چهاردر رو یدک میکشه.
Siyavash
۲۴ اسفند ۱۴۰۲یه هیولا واقعی..وقتی که مهندسی پورشه وارد دنیای الکتریکی میشود .نتیجه این میشه که با یه خودرو خانواده بتونی یه رکورد عالی تویه نوربرگ بزنی….با این که با الکتریکی ها حال نمیکنم ولی واقعا پورشه و ریماک عالی عمل کردن…💯💯💯
amir-mr
۲۴ اسفند ۱۴۰۲دقیقا به موضوع خوب اشاره کردی اختلافش با ریمک ۲۰۰۰ اسبی تقریباً ۲ ثانیه هستش این شاهکار پورشه رو نشون میده
یادم میاد یکی بود میگفت پورشه کارش ساخت ماشین برقی نیست
میگفت پورشه محدودیت ساختاری داره از این دست جملات احمقانه که از رو تعصب بود!
بنظرم الان قیافش دیدن داره
Siyavash
۲۴ اسفند ۱۴۰۲دوست داشتنی زیباه..❤️❤️
Kamran
۲۴ اسفند ۱۴۰۲تایکان بی نظیره رکوردش هم
عالی ولی خب قیمتش ……..
Scuderia Ferrari
۲۴ اسفند ۱۴۰۲هنوز الکتریکی ها رو باور ندارم چه فراری و پورشه باشه چه فورد و شورولت
هنوز راه زیادی برای رسیدن به درون سوزها دارن مخصوصاً در پیست و آفرود
سوشیانت
۲۴ اسفند ۱۴۰۲الان مثلا خواستی بگی فراری و پورشه از شورولت و فورد بالاترن؟!
NGU
۲۴ اسفند ۱۴۰۲خب بنده ی خدا واقعیت رو گفت چرا ناراحت شدی
سوشیانت
۲۴ اسفند ۱۴۰۲هر موقع فراری و پورشه تونستن به سرعت فورد جی تی و شورولت کوروت c7 zr1 و به شتاب کوروت c8 z06 برسه اون موقع بیا همچین حرفی بزن
بی خیال اسم
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ن.ا.م.و.س.ا چی مصرف می کنی😂😂
khashayar0
۲۴ اسفند ۱۴۰۲همون سیستم تعلیق فعال پورشه از کل تکنولوژی فورد و شورولت بیشتر ارزش داره. همون فورد موتورهاش هم مال شرکت کازورث ه . برو یکم تحقیق کن بعد بیا اینجا تز بده.
سوشیانت
۲۴ اسفند ۱۴۰۲الان فورد جی تی موتورش چه ربطی به کاسورث داره؟!
حمیدرضا
۲۴ اسفند ۱۴۰۲قطعا بالاترن مگر اینکه از روی تعصب چشاتو روی حقیقت ببندی
حمیدرضا
۲۵ اسفند ۱۴۰۲در ضمن سوشی جون فرق فراری با امریکایی های مورد علاقه شما اینه که فراری برخلاف امریکایی ها همیشه اعداد و ارقام شتاب و سرعت رو کمتر از واقعیت میگه ولی در عمل رقبا رو سورپرایز میکنه، تاپ اسپید فورد جی تی و کوروت c7 برای تو خیلی جدید و بالاست برای امثال فراری خاطره هست زمانی که f40 سریعترین ماشین جهان بود خیلی از متعصبین سایت وجود خارجی نداشتن توی شتاب هم کهفورد جی تی و کوروت هیچکدوم حریف 296 هم نمیشن sf۹۰ که چند لول ازشون بالاتره 😂😂
اینم به عشق خودت گذاشتم ببینی که تاپ اسپید اعلامی فراری رو نگیری توی دستت و همه جا ازش استفاده نکنی 😂
https://youtu.be/vX23WnDbx_w?si=7VMmQxU96ihWGt9x
سوشیانت
۲۵ اسفند ۱۴۰۲پروفسور انزو فراری رو پینین فارینا طراحی کرده هر موقع خود فراری تونست به مهندسی شورولت و فورد برسه اون وقت بیا همچین حرفی بزن در ضمن انقدر اطلاعاتت بالاست که ماشین هیبریدی رو با بنزینی مقایسه میکنی🤣 سریع ترین ماشین خود فراری ۸۱۲ هست که ۳۴۰ تا میره در حالی که کوروت c7 zr1 تو آزمایش رسمی خود شورولت ۳۴۵ تا رفت فورد جی تی هم ۳۴۷ تا میره
حمیدرضا
۲۵ اسفند ۱۴۰۲طراحی چه ربطی به تاپ اسپید و شتاب داره؟؟😂😂😂 همین جمله ای که گفتی سطح سواد و اطلاعاتت رو نشون میده من دیگه حرفی ندارم 😂😂😂😂😂😂 در ضمن از کی تا حالا مدل E-Ray بنزینی شده؟؟؟ در مورد ماشینای مورد علاقت هم من باید بهت اطلاع بدم؟😂 E-Ray یک مدل پلاگین هایبرید از کوروت c8 هست که رقیب مستقیم 296 محسوب میشه. در مورد تاپ اسپید هم ی کلیپ یا ی لینک از جی ام بده که ملت ببینن.
JaMsHiD
۲۵ اسفند ۱۴۰۲حمید رضا جان
نیازی به وسط کشیدن پورشه و فراری نیست
یه لکسوس LFA که ۳۵۰ تا پر میکنه برای نابود کردن کل خاندان آمریکن کافیه
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DzqwLW3JkdYw&ved=2ahUKEwiultuw0PaEAxU69LsIHYDaBHkQwqsBegQIARAG&sqi=2&usg=AOvVaw05vRDywsOnnWY3x-rja4ZI
تو این ویدیو ۳۴۸ تا پر میکنه که بعدش ترمز میکنه که جا داره تا ۳۵۰ تا بره
ali
۲۵ اسفند ۱۴۰۲خیر اینو نخواست بگه
تازشم کل صنعت خودرو سازی آمریکا رو بذاری رو هم پرستیژ فراری نداره
Dan
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ینی جالبه gt2 rs با ۶۰۰ و خورده ئی اسب بخار از برقی های بالای ۱۰۰۰ اسب بخاری لپ تایم بهتری داره
این نشون میده چند دهم ثانبه شتاب همه چیز نیست
Dark Knight
۲۴ اسفند ۱۴۰۲تعصبی نیستم ولی تایکان توربو gt نمایانگر حد نهایی پرفورمنس سدان ها و دنیا خودرو های الکتریکی هست ، این واضحه که پورشه از نظر تکنولوژی سال ها از فراری جلوتر هست فراری اگه واقعا عرضه داره بیاد یه سدان بسازه برای رقابت با توربو gt این دیگه تسلا plaid نیست که بگیم فراری باهاش رقابت نمیکنه چون تسلا رو در حد خودش نمیدونه این یه پورشه هست یعنی کمپانی که تا حالا بار ها دست فراری رو تو پیست و خط مستقیم تو کوزه کرده و اگه فراری نتونه اولین برقی خودش که ۲۰۲۵ میاد رو در حد و اندازه توربو gt بسازه یعنی دوباره تسلیم تکنولوژی ناب آلمانی شده ( و در ضمن میشن x با حداقل ۱۷۰۰ اسب تا ۲۰۲۶ معرفی میشه یعنی زمانی که دیگه رقبا باید برای دوم شدن با هم رقابت کنن ) 🇩🇪
Moein
۲۴ اسفند ۱۴۰۲تعصبی نیستم😂🤣
همون جمله اول معلوم بود
mehran911
۲۵ اسفند ۱۴۰۲چه وضعیتیه انصافا
خیلی وقتها جواب ندادن خیلی سخت میشه
رفیق در حال حاضر تا چند سال آینده تفاوت پیشرانههای الکتریکی، باطریها و خیلی از مواردی که مختص الکتریکیهاست انقدر فاحش نیست که قابل جبران توسط برندی مثل فراری نباشن قطعا برندهایی که زودتر مدل الکتریکی اونها به بازار عرضه شده تجربه بیشتری دارن اما این موضوع در حال حاضر تفاوت فاحشی ایجاد نمیکنه… این مارتون تازه شروع شده شما در شروع ماراتون نمیتونی تعیین کنی که کی در نهایت برنده است
در فراری حتی اگر در زمینه الکتریکی خلا هم وجود داشته باشه به راحتی اون رو با تخصصش در زمینههای دیگه مثل دینامیک و آیرودینامیک و… پوشش میده
یکم زیادی ساده لوحانه است تصور کنیم فراری با منابعی در دست داره سالها پیش دست به توسعه تحقیقات در این زمینه نزده باشه… ( منابع میگن مدتهاست در توسعه است)
.
فارغ از اینا برندهای پریمیومی مثل فراری به دلیل حاشیه سود بسیار بالای محصولات تولیدی که داره و فضای قیمتی کاملا غیر رقابتی که وجود داره دستش برای استفاده از باطری ها و پیشرانه های با متریال گران قیمت باز هست یعنی نیاز نیست از فلان متریال آند با چگالی انرژی پایین به بهانه عرضه با قیمت رقابتی استفاده کنن (“یکی از دلایلی” که باقی برندهای اقتصادی از باطری LFP استفاده میکنن ) یعنی به راحتی میتونن فارغ از هزینه تمام شده، هر باطری که بیشترین چگالی انرژی رو داره توسعه بدن و استفاده کنن
Amir
۲۴ اسفند ۱۴۰۲حرفی باقی نمیمونه👏👏
فقط خواهشا راجب تسلا زیر این مقاله چیزی نگین که خندم میگیره.
الان سوشیانت ریپ میزنه:
تسلا هم شتابش بهتره هم تاپ اسپیدش🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲💪💪💪💪
داداش زحمت نکش خودم گفتم
سوشیانت
۲۴ اسفند ۱۴۰۲این تسلا چقدر مهندسیش فوق العاده ست که باعث حرص خوردن شما ها میشه
فرشاد
۲۴ اسفند ۱۴۰۲کدوم مهندسی انیشتین؟
انجین الکتریکه گشتاور انی و سرعت بالا تو همه شون هس
سوشیانت
۲۵ اسفند ۱۴۰۲خب اگه انقدر راحته پس چرا بازم پورشه نتونست به مهندسی تسلا برسه
ali
۲۵ اسفند ۱۴۰۲مهندسی ؟؟wtf!!!!!🤣🤣🤣🤣
ژرمن
۲۴ اسفند ۱۴۰۲آقا اونی که از چینی تعریف میکنه اوکی پس سوئیچ یه آلمانی خوشگل رو بده من و بره یه چینیم واسه خودش بخره(خلایق هرچه لایق)
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ایشالا میاد ایران
دویچلند
۲۴ اسفند ۱۴۰۲آقا دیگه دارم به پدال شک میکنم چون خیلی داره چین اجنبی رو تبلیغ میکنه(پدال جان جایی که مردمش هرجور گندی رو میخورن و هرسال هم یه ویروسی کثافتی چیزی توشون شایع میشه چه تعریف و تمجیدی آخه!!!!!)
OM.01
۲۴ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری لطفا #پورشه تایکان هم بزنید.
2تا نکته وجود داره پیرامون تایکان توربو GT وایساخ پکیج اول اینکه من شخصی سازی میکنم تمام گزینه هارو تیک میزنم خبری از رول کیج نیست. نسخه تولیدی با رول کیج عرضه نمیشه فقط صندلی عقب نداره جاش فیبرکربن هست. این خودرویی که تایم زده تو پیست نورنبرگ و لاگونا سکا هردو پروتوتایپ هستن
نکته بعدی اینکه تایکان توربو GT وایساخ پکیج تو فیلم در 16 ثانیه از 200 به 306 کیلومتر رسید درصورتی که تو همین پیست تسلا اس پلاد در 16 ثانیه از 200 به 289 کیلومتر رسید. آخر مسیر بخش طولانی نوربرگ رینگ یه شیب قابل توجه داره(ریماک نورا تو همون مسیر در کمتر از 10 ثانیه از 210 به 350 کیلومتر رسید!)
با توجه به مشخصاتی که پورشه تو سایتش اعلام کرده برای تایکان توربو GT و تایکان توربو GT ورژن وایساخ پکیج برای شتاب و 400 متر باید بگم خیلی اختلاف چندانی با لوسید ایر سافایر نداره اما خب تایکان توربو GT رو ترجیح میدم. وایساخ پکیج رو هنوز دارم روش فکر میکنم :)
akrh78
۲۴ اسفند ۱۴۰۲این چیزی که در مورد قابل سفارش بودن رول کیج گفتین رو دقیق اطلاع ندارم. شاید برای تایکان ارائه ندادن
در ضمن، رول کیج یک الزام ایمنی هست که معمولا توسط عوامل پیست اجبار میشه. مثل مسابقات درگ که از یه سطح به بالا رول کیج و ترمز چتری الزامی هست.
مزایا و معایب رول کیج هم همدیگر رو خنثی میکنن. مزایاش جدای از ایمنی راننده، بهبود هندلینگ هست و معایبش هم 30 تا 50 کیلو وزن اضافه (یکم بالا پایین)
Dark Knight
۲۴ اسفند ۱۴۰۲فقط منتظر اولین تست های موتورترند یا C/D در مورد پرفورمنس خط مستقیم هستم ( مطمئنم plaid و sapphire رو میزاره تو جیبش )
Dark Knight
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ولی دوست دارم تسلا تسلیم نشه و به تلاش ادامه بده چون در غیر این صورت توربو gt بی رقیب میمونه ! مثلا نسخه plaid plus رو تولید کنن که واقعا اگه بیاد تو خط مستقیم فکر کنم به نورا هم رحم نمیکنه ( تو پیست نمیگم ولی تو درگ همین plaid معمولی اگه راننده درست و حسابی داشته باشه تا ۲۰۰ متر یا یک هشتم مایل از نورا جلو هست مثل درگی که drag times گذاشت ) در کل ایلان روحیه رقابتی داره و احتمالش زیاده که بزنه سیم آخر و پروژه ساخت plaid plus رو دوباره استارت بزنه
Achtung
۲۵ اسفند ۱۴۰۲تسلا رقیب پورشه نیست تسلا رقیب بی وای دیه
Bmw
۲۴ اسفند ۱۴۰۲رکورد دوم GT2rs اصلا قابل قبول نیست فرمول یک که نیست ماشینو بیای آپگرید کنی رکورد پس بگیری! رکورد gt2 rs همون رکورد اولیش هست پس در نتیجه مقام اول و دوم این پیست ماله پدر خودروسازی یعنی مرسدسِ
خورشید خان
۲۴ اسفند ۱۴۰۲یجوری با ۲۰۰ تا میرفت تو پیچ انگار کره رو نون میمالید…من تو رانندگی بیشتر از ۱۶۰ تا جرات نکردم برم…ولی این پورشه واقعا عالیه…از بچگی پورشه رو دوست داشتم و الان با گذر ۲۵ سال هنوزم دوسش دارم
فرشاد
۲۴ اسفند ۱۴۰۲پورش ینی نماد مهندسی دنیای خودروسازی
امثال دظلا قرار نیس جای بزرگارو بگیرن تا همین الانشم فقط بخاطر تنها بودنشو تو بازار دووم اوردن وگرنه قدرت و اصالت پورشه کجا و این بدبخت ده ساله کجا
حالا هرچقدر که سوشیانت چش بسته طرفداریشو بکنه که حرفش ارزش دیسلایک هم نداره
سوشیانت
۲۵ اسفند ۱۴۰۲اون بدبخت با این همه قدمت مجبور شده با برداشتن صندلی عقب به شتاب تسلا برسه
amir-mr
۲۴ اسفند ۱۴۰۲بنازم پورشه که حرفش با عملش یکیه
همه زیباست همه پرفورمنس بی نظیری ارائه میده همه
دهن منتقدین رو میبنده
البته یک سری آدم متعصب هستن که تعصب و فشار بهشون اجازه نمیده واقعیت رو قبول کنن
فردی بی نام
۲۵ اسفند ۱۴۰۲تنها ماشین برقی که حاضرم بخرم