پورشه

پورشه 911 توربو S تک آرت با 790 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت تک آرت از پروژه تیونینگ پورشه ۹۱۱ توربو S با ۷۹۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرد.

نسخه استاندارد پورشه ۹۱۱ توربو S جزو بهترین خودروهای اسپرت دنیاست اما زمانی که خواهان قدرت و تمایز بیشتر باشید باید به تیونری همچون تک آرت مراجعه نمایید. جدیدترین پروژه این تیونر آلمانی جزو شاخص‌ترین آن‌هاست و باعث می‌شود ۹۱۱ توربو S قدرت ۷۹۰ اسب بخاری داشته باشد.

خودروی GTstreet R تورینگ تک آرت چیزی بیشتر از بال عقب جدید را در خود جای داده است. این شرکت می‌گوید کیت بدنه جدید پورشه شامل بیش از ۴۰ درصد قطعات متفاوت است که از جمله آن‌ها می‌شود به آپرون های جلو و عقب سفارشی اشاره کرد. همچنین گلگیرهای کربنی جدید، رکاب‌های جانبی و ورودی‌های هوای متفاوت و یک کاپوت برجسته در نظر گرفته شده تا این پورشه ۹۱۱ توربو S کاملاً جلب نظر کند. در جای‌جای خودرو کربن بکار رفته که خریداران می‌توانند آن را به‌صورت براق یا مات سفارش دهند.

اما شاید چشمگیرترین تغییرات در بخش عقب رخ داده باشند یعنی جایی که ظاهری کلاسیک را می‌بینیم. تک آرت از یک اسپویلر ثابت استفاده کرده که توازن خوبی بین داون فورس تولیدی و آیرودینامیک بهینه در سرعت‌های بالا ایجاد می‌کند. این قطعه همچنین ۶۰ درصد سبک‌تر از اسپویلر فابریک پورشه است و با طراحی خاص خود باعث می‌شود پیشرانه خنک‌تر باقی بماند. این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا قوای محرکه GTstreet R تورینگ نیز ارتقا یافته است.

برای پورشه ۹۱۱ توربو S تک آرت دو کیت قدرت در دسترس است که اولی باعث افزایش ۶۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون متری گشتاور پیشرانه می‌شود؛ اما کیت دوم گیراتر است و با وجود توربوهای جدید و تغییرات نرم‌افزاری پیشرانه و گیربکس باعث کسب قدرت ۷۹۰ اسب بخار و گشتاور ۹۴۹ نیوتون متری خواهد شد. در واقع قدرت و گشتاور پورشه موردبحث با کیت دوم به ترتیب ۱۵۰ اسب بخار و ۱۴۹ نیوتون متر افزایش یافته است. همچنین حداکثر سرعت خودرو نیز به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

به منظور هماهنگی سایر بخش‌های خودرو با پیشرانه پرقدرت، سیستم تعلیق اسپرت و ارتقا یافته‌ای نصب شده که باعث کاهش چند میلی‌متری ارتفاع خودرو می‌شود. تک آرت همچنین به‌صورت سفارشی فنرهای پیچشی قابل تنظیم را ارائه می‌کند. به این لیست باید رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی جلو و عقب را افزود. تیونر یاد شده ترمزهای دیسکی کربنی را نیز با پرداخت مبلغ بیشتر ارائه کرده است. در کابین هم می‌توان تریم های متنوع چرم، آلکانترا، فیبر کربن، آلومینیوم و… را سفارش داد.

اما قیمت پورشه ۹۱۱ توربو S تک آرت چقدر است؟ این تیونر تنها قیمت محصول خود در اروپا را اعلام کرده و گفته که حداقل بهای آن ۹۸,۲۵۰ یورو یا حدود ۱۰۷ هزار دلار خواهد بود. البته باید در نظر داشت این قیمت فقط برای کیت تیونینگ است و باید ۲۳۰ هزار دلار دیگر هم برای خرید خود ۹۱۱ توربو S کنار گذاشت. در نهایت باید گفت تک آرت تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    دوست داشتنی.

    موافقم 10
  2. محسن

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (175 ديدگاه)

    چه زیبا مینوازد تک آرت

  3. khashayar

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    بعد منصوری با اون تیونینگ مسخره اش (تغییر بدنه و رنگ آبی) 2 میلیون دلار برای اروس میگیره. شهر که خلوت بشه، قورباغه هفت تیر کش میشه حکایت منصوری و …. است

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2851 ديدگاه)

      استاد لطفا یک نگاهی به 911 منصوری داشته باشید
      شاید نظرتون گرفت
      https://www.pedal.ir/porsche/new-porsche-911-turbo-s-by-mansory/

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. ar-ma-n

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (223 ديدگاه)

        استاد اشتری ایشون منظورش اوروس بود .

        ولی جدید منصوری پروژه های تکراری تولید میکنه یا من اینجوری فکر میکنم البته یک سری ماشین های که تولید میکنه .
        جدا از فراری ها که شاهکار میده بیرون .؟؟

  4. ARIAN

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    بهترین 911 ای که توی عمرم دیدم همینه بدون اغراق. اسپویلر دم نهنگی عقب از مدلای کلاسیک 911 الهام گرفته شده ببینید چقد همه چیز ملایم ساده و خوشگل و بینظیر به نظر می رسه 😍 داخلشو خداااا. من دیگه نمیتونم😍😍😍😍

    موافقم 13
  5. BMW

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    زیبا مینوازه،لعنتی👍

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. ar-ma-n

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خیلی خوب شده نمیدونم انگار 911 ی لباس زرهی جدید پوشیده همچین حسی داره ولی دم تک آرت گرم الکی دست به ماشین نمیزنه مثل منصوری چمیدونم کابین ورداره آبی بزنه ماشین رنگ نیلی بزنه و…
    البته من منصوریم سبک خودشو داره ولی دار زیاد روی میکنه بخاطر پول . ولی تو فنی خوب تیون میکنه .

    کابین این ماشین ببین ترکیب رنگ به این میگن نه زیاد سنگین نه سبک

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. amirboss

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (724 ديدگاه)

    پورشه درکل یه خودروساز محافظ کاره و خودروهایی که میسازه جدا از هندلیگ فوق العاده و فنی قابل قبول جای دستکاری زیادی نداره.
    نهایتش میرسه به نصب دیفیوز و بمپر و اسپویلر.
    فنی هم نهایت میرسه به برنامه ریزی ای سی یو.
    یا تیونرها تیونر نیستن یا واقعا تکنولوژی پورش تنها اجازه تغییر حداقلی رو بهشون میده.
    با این حساب پورش یه خودرو واقعا کامل تو کلاس خودشه و نیازی به این مسخره بازی ها نداره.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. امیر جام خانه

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      چون میدونه موتوری که روی ماشینش به کار رفته تحمل تیون و دست کاری بالا نداره و اگه تیون بشه ضعف خودشو نشون میده و این موتور ماشین هاشو جوری برنامه ریزی میکنه هیچ خطایی سر نزنه و در بهترین حالت کار بکنه

  8. amir-mr

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    بسیار زیبا شده💯

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. Bmw

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (661 ديدگاه)

    911 برابوس خیلی خفنتر بودش

    1. ar-ma-n

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (223 ديدگاه)

      دقیقا بخصوص رینگ های جذاب پروژه های تاپ کار هم خیلی جواب رو 911 😍🤔

  10. Mohammad

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (333 ديدگاه)

    توربوs یه چیز دیگس

  11. Siyavash

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (797 ديدگاه)

    بینهایت چشم نواز..۹۱۱ همینطوریش تویه درگ هیولا هست دیگه چه برسه یه دستی هم به موتورش بکشی…💯💯💯

  12. شهاب

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط کوییک GX RL یا کوییک GR LR دنیای خودرو باید برای سایپا دست بزنه که چطور با یک موتور و یک پلتفرم حدود 30 مدل ماشین از وانت تا هاچبک و سواری توربو دار رو ۳۰ ساله میفروشه و مردم براش صف وایمیسن.

  13. امیر جام خانه

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واقعاً قشنگه 😍🤩 ولی استهلاک متورش پایین باشه خیلی خوبه ولی اگه استهلاک متورش پایین باشه

  14. رامتین

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    911 واقعا تک آرته. یعنی از نظر هنری منحصر بفرده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا