تنها ۲۰ نمونه از این نسخه بهبودیافته ۹۱۱ تولید خواهد شد که احتمالا قیمتی بالاتر از ۳۵۰ هزار دلار داشته باشد.
۹۱۱ توربو یکی از مهمترین خودروهای تاریخ پورشه به شمار میرود که نخستین نسل آن، درست ۵۰ سال پیش وارد خط تولید این شرکت آلمانی شد. این مدل خاص و قدرتمند همیشه موردتوجه تیونرهای گوناگون نیز بوده است؛ یکی از این برندها، تیونر آلمانی تکآرت به شمار میرود که سابقه بلندبالایی در بهینهسازی و بهبود خودروهای شرکت پورشه، بهویژه ۹۱۱ دارد. محصول تازه تکآرت که بر پایه نسل تازه ۹۱۱ توربو توسعه پیدا کرده است، «مونوکروم» نام دارد و خود بر پایه یک محصول دیگر از تکآرت یعنی «GT استریت R» ساخته شده؛ GT استریت R هم بر پایه یک ۹۱۱ توربو S توسعه پیدا کرده است. به این ترتیب ریشه مونوکروم هم به ۹۱۱ توربو S باز میگردد.
خودروی جدید تکآرت یک محصول تولید محدود با تیراژ تنها ۲۰ دستگاه است که از ابتدا بازسازی نخواهد شد؛ بنابراین تنها ۲۰ نفر از ۸۷ مالک تکآرت GT استریت R میتوانند برای آن ثبتسفارش کنند. مونوکروم به ویژگیهای منحصربهفردی مجهز شده که شامل چرخهای تازه، کابین بسیار شخصیسازیشده و المانهای بصری دیگر میشود. البته که این بهبودها تماما ظاهری نبوده و آیرودینامیک مونوکروم را هم ارتقا دادهاند.
ازجمله قطعات تازه در این خودرو میتوان به نشان تازه تکآرت بهجای لوگوی پورشه، رینگهای آلیاژی ۲۲ اینچی فورجکاری شده فرمولا ۸ و قطعات فیبرکربنی تازه مانند بادشکنهای پهنتر جلو، افزونههای سپر عقب، بالچه GT3RS، کاپوت طرحدار و بالچه روی صندوق اشاره کرد. هر چند نام خودرو و تصاویر منتشرشده آن استایل تکرنگ و سیاه مونوکروم را بهخوبی نشان میدهد اما سازنده اعلام کرده که میتواند بدنه را به رنگهای دیگر هم مزین کند.
تکآرت مدعی شده مونوکروم با تکیهبر قطعات آیرودینامیکی تازهاش، نیروی عمودی بیشتری را در مقایسه با نسخه عادی ۹۱۱ توربو S تولید کرده و نیروی لیفت جلوی خودرو را هم در سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت تا ۴۵ درصد کاهش میدهند.
فضای داخلی تکآرت مونوکروم با مواد باکیفیتی چون چرم آلکانتارا، پارچههای طرحدار سنتی و قطعات فیبرکربنی پوشیده شده است. پدالهای گاز و ترمز از جنس آلومینیوم سیاهرنگ تهیه شدهاند. برند تکآرت و نشان مونوکروم هم در سرتاسر کابین به چشم میخورد. البته که تمام اجزای کابین به سلیقه خریدار شخصیسازی خواهد شد.
پیشرانه این خودروی اسپرت را یک واحد ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو تشکیل میدهد که توان تولید ۸۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نویتن متر گشتاور را دارد و بدنه زیبای مونوکروم را سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. به این ترتیب نسخه عادی ۹۱۱ توربو S برای رسیدن به این خودرو به ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر نیاز دارد. ظاهرا خبری از سیستم فنربندی انقلابی در این خودرو نیست اما مالکان میتوانند با توجه به سلیقه خود، ارتفاع از سطح زمین را کاهش داده و از فنرهای کویلاور بهرهمند شوند.
شرکت تکآرت حرفی از قیمت نهایی مونوکروم به میان نیاورده است اما با توجه به دقت بالایش به جزئیات، استفاده از مواد اولیه باکیفیت، بهبود چشمگیر پیشرانه و تولید محدود میتوان انتظار داشت که آن را ا قیمتی بالا به فروش برساند. تکآرت در نسخه پیشین این خودرو و برای تولید مدلGT استریت R مبلغ ۱۰۹ هزار دلار را از مشتری دریافت میکرد که شامل هزینه خرید خودرو نمیشود. بنابراین میتوان انتظار داشت که باتوجه به قیمت ۲۰۳ هزار دلاری ۹۱۱ توربو S پایه، مونوکروم از مرز ۳۵۰ یا شاید ۴۰۰ هزار دلار عبور کند. نظر شما درباره برند تکآرت و محصولات زیبای آن چیست؟
JaMsHiD-R1988
۹ مهر ۱۴۰۳این همه تیونینگ از این لعنتی زدن یکیش به ما نرسیده … عه
B
۱۰ مهر ۱۴۰۳داداش من حتی تو گیم هم به اینجور ماشینا نرسیدم😂
JaMsHiD-R1988
۱۰ مهر ۱۴۰۳والا به خدا😂
amirkhanzadeh
۱۰ مهر ۱۴۰۳شاسی خودرو حرف نداره قشنگ روش وقت گذاشتن
ارزش پولشو داره
SMS
۱۰ مهر ۱۴۰۳خوفناکه
mmd@
۱۱ مهر ۱۴۰۳همش کربنه🤤😋🤤🤣🤣🤣😈😈☠️☠️
𝐀𝐥𝐢
۹ مهر ۱۴۰۳ترکیب رنگیش عالی شده
Ali.r
۹ مهر ۱۴۰۳سلام
ببخشیدمن میخوام متورماشینم رواز جلو ببرم عقب چطوری لیوز دنده رو تنظیم کنم که دنده ها مثل قبل باشن
علی Shelby
۹ مهر ۱۴۰۳خیلی زیبا شده ترکیب رنگیش با اون خط های ظریف طلایی و مشکی مات و اون اسپویلر
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/TECHART-Porsche-992.1-Turbo-Monochrome-6-1024×683-1.webp
و رینگ طلایی بسیار زیبا
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/TECHART-Porsche-992.1-Turbo-Monochrome-20-1024×683-1.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/TECHART-Porsche-992.1-Turbo-Monochrome-17-1024×683-1.webp
سوراخ های کف صندلی خیلی جذابه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/TECHART-Porsche-992.1-Turbo-Monochrome-10-1024×683-1.webp
اون برش ها هم خیلی جذابه البته قطعه هست
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/TECHART-Porsche-992.1-Turbo-Monochrome-17-1024×683-1.webp
کلا چیز محشری شده
Mehdi
۱۰ مهر ۱۴۰۳مگه ماشیینت اوراقیه ….کسی که بتونه موتور و ببره عقب .لیور دنده براش هیچه
Mosafer
۹ مهر ۱۴۰۳25 سال پیش که مجله ماشین میگرفتم آیت تک آرت با برایوس و هامان تیونینگ های خیلی خفنی میزدن….یادش بخیر جوونی کجایی…چی فکر میکردیم چی شد.
Ali .r
۹ مهر ۱۴۰۳سلام
من میخوام موتور ماشینم روبگذارم عقب ماشین چطوری میتونم لیور دنده رو تنظیم کنم
مهردادکمال
۱۰ مهر ۱۴۰۳هر سنتی که مشتری بابت این الماس سیاه میپردازه ارزششو داره. شما بگو یک میلیون دلار هم اگر باشه باز می ارزه
علی جردن
۱۰ مهر ۱۴۰۳چیز خاصی به ماشین اضافه نشده
این روزا تیونینگ شده دستکاری شکل سپر و تغییر چرم داشبورد و تقویت چند اسب بخاری فقط !
تیونینگ به سبک ژاپنی خوبه شکل ماشین زیبایی می گره عجیب غریب میشه جالب میشه اما این شرکت های معتبر مثل تک آرا و منصوری فقط رنگ ماشینو عوض می کنن یک هیجانی بده به طراحی ماشین عوض کردن جای هواکش سپر جلو نشد که تیونینگ