علیرغم اینکه ۹۴۴ جزو محصولات چندان محبوب پورشه نبوده است اما هنوز هم هویت کلاسیک متمایزی دارد و این مدل مجهز شده به پیشرانه تسلا به یک حلقه مفقوده درباره ۹۴۴ اشاره کرده است: قدرت بیشتر! اشتباه نکنید، پورشه ۹۴۴ توربو که در واقع نسخه اصلی بوده است پرفورمنس سطح پایینی نداشته است اما خب هرگز نمیتوانست گشتاور آنی این مدل دارای پیشرانه الکتریکی را ارائه کند.
۹۴۴ اولیه اما فاقد پیشرانه توربو بوده است. نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری این خودرو از قطعات مشترک زیادی با پیشرانه ۸ سیلندر بکار رفته در پورشه ۹۲۸ استفاده میکرد. پورشه در همان اوایل تولید ۹۴۴ متوجه شد که این خودرو نیازمند قدرت بیشتری است و بنابراین ۹۴۴ توربو را معرفی کرد که در خود کارخانه با نام ۹۵۱ شناخته میشد. این خودرو قدرت ۲۱۷ اسب بخاری داشت و بعدها قدرتش به ۲۴۷ اسب بخار رسید و با توجه به توزیع وزن عالی ۵۰/۵۰، پورشه ۹۴۴ توربو جزو محصولات اسپرت بسیار خوب دوران خود بود.
البته هنوز هم مالکان ۹۴۴ توربو به دنبال قدرت بیشتر هستند و در این مدل ویژه که مشاهده میکنید پیشرانه اسمال درایو تسلا به همراه مجموعه باتری ۴۸ کیلووات ساعتی روی خودرو نصب شده است. این مجموعه قدرت ۳۰۰ اسب بخاری را فورا به چرخ های عقب میفرستد و نیازی به صبر کردن برای دور گرفتن توربو نیست. نکته شوکه کننده این است که تیم الکتریک کلاسیک کارز وزن کلی خودرو را تقریباً مشابه نمونه اصلی نگه داشتهاند. وزن دقیق ۹۴۴ الکتریکی اعلام نشده است اما تیم سازنده چندین بار به این نکته یعنی پایین نگه داشتن وزن خودرو تأکید کردهاند.
آنها حتی باتری کوچکی را برای بخش عقب تدارک دیدهاند تا توزیع وزن خودرو متوازن باشد. علیرغم تمامی تغییرات شما هرگز نخواهید دانست که این پورشه چه تغییراتی داشته است. حتی فضای بار نیز دستنخورده باقی مانده است.
نتیجه نهایی نشان میدهد که خودروهای بازسازی شده با قوای محرکه الکتریکی حتماً نباید وزن بالایی داشته باشند. اگرچه ما شعاع حرکتی ۹۴۴ توربوی موردبحث را نمیدانیم که اما تیم سازنده به برد حدود ۲۲۵ کیلومتری اشاره داشته است که برای سواری آخر هفته کفایت میکند.
همچنین نگهداری این پیشرانه الکتریکی در درازمدت میتواند راحتتر باشد. احتمالاً با وجود مزیتهایی همچون قدرت بیشتر و نبود آلایندگی، در آینده شاهد کلاسیکهای الکتریکی بیشتری خواهیم بود.
مهردادکمال
۱۱ فروردین ۱۴۰۱نگهداری این پیشرانه الکتریکی در درازمدت میتواند راحتتر باشد. احتمالاً با وجود مزیتهایی همچون قدرت بیشتر و نبود آلایندگی، در آینده شاهد کلاسیکهای الکتریکی بیشتری خواهیم بود. مخلص کلام همین هست منتظهر هجوم کلاسیک های برقی باشین که هزینه و نگه داری خیلی راحتتری خواهند داشت منتها دیگه اون صدای جذابو ندارن
حیوانم
۱۱ فروردین ۱۴۰۱چه عالی دستشون درد نکنه کم کم دارن سر عقل میان افرین به این پیشرفت واقعا ادم حالش خوب میشه با این خبرها مرسی پدال جان دوستان این اخبار رو گسترش بدید کسانی هم که توانش رو دارند تشویق کنید به انجام این کار .
Humer
۱۱ فروردین ۱۴۰۱عزیز اینجا ایرانه
اینم شرکت تیونینگ
چی میگی شما !؟
حیوانم
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ای کاش حوصله بحث با شما رو داشتم
Clean energy (صیانت!)
۱۱ فروردین ۱۴۰۱داش اسمت خدایی چیه🤣
Humer
۱۱ فروردین ۱۴۰۱یادش بخیر کلارکسون می گفت روزی که داشته برسی این ماشین رو می کرده حال پدرش بد میشه و میره بیمارستان
و اون برای مادرش از خونشون غذای گرم میاره که تا به بیمارستان میرسه غذا گرم بوده
خودش میگه من مدیون این پرشم چون توانستم از پدرم خداحافظی کنم
Jdm باز
۱۱ فروردین ۱۴۰۱من که خوشم نمیاد از این کار
Porsche 911
۱۱ فروردین ۱۴۰۱این کار دو تا وجه داره یکی مثبت یکی منفی جنبه مثبت این هست که بیشتر توی خیابون ها دوباره میشه ماشین های کلاسیک و قدیمی بیشتر رویت بشه و کار بازسازی راحت تر بشه که خیلی هاشون معروفیت خودشون رو مدیون موتور شاهکارشون هستن
اما جنبه منفی اش این هست که ارزش معنوی ماشین ها از بین میره بخاطر تکنولوژی های بکار رفته داخلشون
در کل خیلی با این ترفند حال نمیکنم