سرانجام نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 RS معرفی شد. این نسخه ارتقاءهای قابلتوجهی را در سیستم خنککننده و آئرودینامیک تجربه کرده است که به افزایش تواناییهای آن کمک خواهند کرد. در GT3 RS جدید یک رادیاتور مرکزی جدید جایگزین مجموعهٔ سه رادیاتور قبلی شده که در جلوی خودرو فضا برای نصب عناصر آئرودینامیکی فعال جدید را آزاد کرده است. به لطف این قطعات، حالا در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴۱۰ کیلوگرم داونفورس تولید میشود که دو برابر بیشتر از نسل قبلی یعنی ۹۹۱.۲ است. این نیرو در سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت به ۸۶۰ کیلوگرم میرسد.
در این ماشین برای اولین بار در یک پورشهٔ تولیدی، یک سیستم کاهش درگ هم تعبیه شده است. در سینهٔ خودرو نیز هرچند همان پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی پورشه قرار گرفته اما حالا به میل بادامکهای جدید و سیستم ورودی هوای دریچه گاز جدید برگرفته از موتوراسپرت مجهز شده و قدرت را به ۵۲۵ اسب بخار افزایش داده است. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود.
به گفتهٔ پورشه، نسل جدید GT3 RS ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند و میتواند به حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. وظیفهٔ متوقف کردن خودرو هم بر عهدهٔ ترمزهایی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب است درحالیکه ترمزهای کامپوزیت سرامیکی بزرگتر پورشه هم قابل سفارش خواهند بود. این ماشین روی رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی آلیاژی سبکوزن فورجکاری شده قرار میگیرد که به تکپیچ مرکزی مجهز هستند و با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R پهنتر پوشیده شدهاند.
پورشه در GT3 RS جدید بهطور گستردهای از فیبر کربن تقویتشده با پلاستیک در قسمتهای مختلفی مثل درها، بالهای جلو، صندلیها و… استفاده کرده است تا وزن خودرو کاهش یافته و به تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم برسد. همچنین بدون پرداخت هزینهٔ اضافی امکان سفارش پکیج کلاباسپرت هم وجود دارد که رول کیج فولادی، کمربندهای ایمنی شش نقطهای و یک کپسول آتشنشانی را به همراه دارد.
یکی دیگر از پکیجهای سفارشی برای این خودرو وایساخ نام دارد که البته هزینه خواهد داشت. این پکیج شامل قطعات فیبر کربنی بیشتر مثل آنتیرول بارهای جلو و عقب و رول کیج داخلی به همراه روکش فیبر کربنی برای برخی قطعات بیرونی میشود. همچنین همراه با این پکیج امکان سفارش رینگهای منیزیومی هم وجود خواهد داشت که وزن را بیشتر کاهش میدهد. نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 RS هماکنون با قیمت پایهٔ ۲۲۹,۵۱۷ یورو در آلمان قابل سفارش است.
GMA
۲۶ مرداد ۱۴۰۱یه بار دیگه اومد تا یاد آوری کنه پادشاه کیه
Mercedes
۲۶ مرداد ۱۴۰۱دقیقا کجاش پادشاه هست
مرسدس بلک سریز شاه است که در پیست سریع ترین هست
فعلا سریع ترین مرسدس هست
Mohammad.2005
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بعید میدونم Gt لذت رانندگی خالص پورشه رو داشته باشه و تو استفاده خارج از پیست و روزمره هم به کارآمدی پورشه نیست
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۶ مرداد ۱۴۰۱این مدل پورشه هم نیست
Mohammad.2005
۲۷ مرداد ۱۴۰۱جناب آدولف اینجا پورشه رو با AMG Gt BS مقایسه کردم نه که این مدلو با بقیه پورش ها مقایسه کنم . چون در جواب کاربر Mercedes گفتم
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۷ مرداد ۱۴۰۱منظور منو نگرفتی گفتم این مدل پورشه مثل gt به درد کار های روزمره نمی خوره
Mohammad.2005
۲۷ مرداد ۱۴۰۱آره خوب اینم حرفیه . تو ذهنم رقیب Gt مرسدس رو مدل توربو اس و gt3 معمولی فرض کردم . اما همین هم حداقل اون لذت رانندگی بهتر از مرسدس رو داره که اشاره کردم بهش
Reza Waffen SS
۲۷ مرداد ۱۴۰۱اژدها وارد می شود
Taha Malek
۲۶ مرداد ۱۴۰۱شاه وارد میشود.
این پورشه چیه واقعا خیلی زیبا خشن دل فریب همه اینا همراه با پرفورمنس فوق العادش این ماشینو تبدیل میکنه به یکی از بی رقیب ترین اسپرت های بازار
Comodor
۲۶ مرداد ۱۴۰۱گرونه. نمیخرم
#گودرت
مازیار
۲۶ مرداد ۱۴۰۱به به چه خبری
Alan.r
۲۶ مرداد ۱۴۰۱تو این سگمنت انتخابم بلک سریزه
ahmad
۲۸ مرداد ۱۴۰۱کی گفته یه جی تی موتور جلو ، 720 اسب بخاری با نیم میلیون دلار قیمت با این تو یک سگمنته ،فقط برای اینکه مخصوص پیست هستن؟؟
AMANTE
۲۶ مرداد ۱۴۰۱یکی از قوی تر ماشین های پیست محور که با قدرت کمتر از رقبا راحت اونا رو شرمنده میکنه و شوت شون میکنه جایگاه های پایین تر.
اما هنوز غول مرحله آخر پورشه نیومده، اونم مدل GT2RS هست که به نظرم سریعترین ماشین جهنم سبز میشه و حتی از الکتریکی ها و ماشین های عجیب که ادعا دارن و ممکنه تا اون موقعه ادعا شون واقعی بشه.
phonix
۲۶ مرداد ۱۴۰۱این همه قدرت با گیربکس دستی
یالله
این ماشین همه چی داره قدرت لذت رانندگی زیبایی خشونت تاریخ
و باز هم یه سری ازش ایراد میگیرن
سختپسند نباشید و لذت ببرید
هر وقت ماشین های جی تی پورشه رو میبینم میرم دوتا کلیپ از خلاصه مسابقات جی تی میبینم لذت میبرم
اون هم از اون بخش هایی هست که پدال بهش کم لطفی میکنه
ای کاش یه بخش درست بشه که با بچه های زومیت بشینید مسابقات موتور اسپرت رو برسی کنید و مقاله بدید
همکاری با زومیت درچه حوزه های هست؟
فقط طراحی سایت و پشتیبانی ؟
Swedish Arrogant Tiger
۲۷ مرداد ۱۴۰۱این همه قدرت با گیربکس دوکلاچه البته.
Amin
۲۶ مرداد ۱۴۰۱خیلی حرف برای گفتن داره این ماشین ، و به معنای تمام یه صلاح پیست هست ، انتظار میره تایم نسل قبل gt2rs رو توی نوربرگ بزنه ، یعنی حدود ۶.۴۷ ، که بی نظیره ، بهشدت منتظر رکوردش هستم …چیزهای زیادی از این ماشین خواهیم دید
مثل همیشه ، gt3 یک ماشین جذاب با صدای بی نظیر و پرفورمنس مثال زدنی بوده و فقط برای لذت رانندگی ساخته شده و اصلا برای درگ و ۴۰۰ متر نیست ، توی ۴۰۰ متر شاید از gt3 معمولی هم کند تر باشه با توجه به دانفورس فوقالعاده زیادش ، ولی سیستم drs حسش رو شبیه به یگ ماشین فرمول یک کرده
نسل قبل از نظر طراحی کمی پخته تر بود ، ولی این نسل هم بی نظیره
shirko
۲۶ مرداد ۱۴۰۱از نظر شتاب و سرعت پیشرفتی نکرده هیچ ، از لحاظ زیبایی هم نسل قدیم بسیار زیباتر از اینه .
Amin
۲۶ مرداد ۱۴۰۱توی پیست که قطعا سریع تر خواهد بود اونم با اختلاف
کلا gt3rs برای پیست هست نه درگ و شتاب
فرامرز
۲۷ مرداد ۱۴۰۱باید منتظر جی تی ۲ آر اس جدید بود چون اون تو نسل قبلیش نوربرگ رینگ رو ۹ ثانیه بهتر از نسل قبلی جی تی ۳ آر اس زده
R@min
۲۶ مرداد ۱۴۰۱با اینکه بنظرم واقعا اضافه کاریه و gt3 یه پکیج بی نقصه اما خب هیولای بی پدر ماد.ریه.
Si
۲۶ مرداد ۱۴۰۱پورشه هرچی بزنه شاهکاره
T
۲۶ مرداد ۱۴۰۱خدای آیرودینامیک
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۶ مرداد ۱۴۰۱من برای پیست gt رو انتخاب میکنم
AMIN (M.A.S)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱860 کیلوگرم داون فورس توی 280کیلومتر درساعت
همین یه بخشش بهم حس شکستن رکورد های زیادیو میده
کاهش وزن و بقیه ارتقاهاشو کاری ندارم ولی میزان داون فورس زیادش مزیتای زیادی تو پیچیدن ایجاد میکنه
ولی شایعه شده بود حجم موتور رو به 4200CC رسوندن
خیلی جالب ترم میشد با قدرت بیشتر
ترکیبشم با گیربکس دستی احتمالا بشه یکی از لذت بخش ترین ماشینای تاریخو ساخته
و به نظرم کاهش تواناییش توی مسیر مستقیم اصلا مهم نیست
Payfast
۲۷ مرداد ۱۴۰۱یه سوال bolide تو ۳۰۰ کیلومتر چقد داون فورس داره؟
AMIN (M.A.S)
۲۷ مرداد ۱۴۰۱فک کنم توی سرعت 198 مایل بر ساعت یعنی 318 کیلومتر بر ساعت حدود 800 کیلوگرم تو قسمت جلو و حدود 1800 کیلوگرم هم قسمت عقبش(تقریبا میشه گف بالش) داون فورس ایجاد میکنه
اون اصلا با این ماشین های جاده ای قابل قیاس نیست
Payfast
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ممنون (یا ابولفضل)
Ali_x76
۲۶ مرداد ۱۴۰۱مقدار خیلی زیاد داون فورسشو که دیدم، خواستم با وایپر ACR مقایسه کنم.
پورشه تو سرعت ۲۸۵ کیلومتر درساعت ۸۶۰ کیلوگرم و وایپر در سرعت ۲۷۷، ۷۷۰ کیلوگرم.
وایپر فکر کنم زمان خودش رکورددار داون فورس بود.
porsche
۲۷ مرداد ۱۴۰۱زنده باد پادشاه
Ever ahead
Aboalfazl demon
۲۷ مرداد ۱۴۰۱من دارم به gt2rs فک میکنم
اون چه چیز خوفناکی میشه
ایول پورشه
ehsan
۲۷ مرداد ۱۴۰۱👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Pouyan
۲۷ مرداد ۱۴۰۱پورشه دقیقا برعکس ایرانه،
اونجا وقتی فکر میکنی دیگه بهتر از این نمیشه،یه چیزی رو میکنن که دهنت باز میمونه،اونجا همیشه بهتری وجود داره دقیقا بر عکس ما
بی نام
۲۷ مرداد ۱۴۰۱جهت یاد آوری
پادشاه فعلی نوربورگرینگ : Porsche 911 GT2 RS MR – 6.43.300s
مرسدس بلک سریز : Mercedes-AMG Black Series – 6:43.616s
منبع : https://www.autoexpress.co.uk/best-cars-vans/86123/fastest-nurburgring-lap-times-2022-quickest-cars-and-lap-records#:~:text=1.,%2DRacing%20%2D%206%3A43.300s&text=Porsche%20is%20no%20stranger%20to,of%205%3A19%3A55s.
Porsche
۲۷ مرداد ۱۴۰۱خب بالاخره این شاهکار معرفی شد و مهم تر از همه اعداد و ارقام ویژگی DRS اش هست
اول بگم توی اعداد و ارقام دو حالت وجود داره
یک اینکه مثلا همیشه پورشه با محافظه کاری همیشگی اش اعداد رو پایین تر از حد انتظار اعلام کرده
به عنوان مثال تاپ اسپید ۲۹۶ کیلومتری حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر کمتر از GT3 عادی هست
(این حالت احتمال ۷۰ درصد داره)
حالت دوم این هست که به دلیل داونفورس بسیار بالا رسیدن به حداکثر سرعت سخت باشه
البته توی حالت DRS میتونه راحت ۳۰۰ رو رد بکنه ولی حتی توی DRS باز هم داونفورس بشدت زیادی تولید میکنه
JDM lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۱تازه gt2rs هم تو راهه که به احتمال خیلی خیلی زیاد رکورد هارو جابجا میکنه