پورشه

معرفی پورشه 911 GT3 RS جدید با قدرت و داون‌فورس بیشتر

سرانجام نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 RS معرفی شد. این نسخه ارتقاءهای قابل‌توجهی را در سیستم خنک‌کننده و آئرودینامیک تجربه کرده است که به افزایش توانایی‌های آن کمک خواهند کرد. در GT3 RS جدید یک رادیاتور مرکزی جدید جایگزین مجموعهٔ سه رادیاتور قبلی شده که در جلوی خودرو فضا برای نصب عناصر آئرودینامیکی فعال جدید را آزاد کرده است. به لطف این قطعات، حالا در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴۱۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌شود که دو برابر بیشتر از نسل قبلی یعنی ۹۹۱.۲ است. این نیرو در سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت به ۸۶۰ کیلوگرم می‌رسد.

در این ماشین برای اولین بار در یک پورشهٔ تولیدی، یک سیستم کاهش درگ هم تعبیه شده است. در سینهٔ خودرو نیز هرچند همان پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی پورشه قرار گرفته اما حالا به میل بادامک‌های جدید و سیستم ورودی هوای دریچه گاز جدید برگرفته از موتوراسپرت مجهز شده و قدرت را به ۵۲۵ اسب بخار افزایش داده است. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

به گفتهٔ پورشه، نسل جدید GT3 RS ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. وظیفهٔ متوقف کردن خودرو هم بر عهدهٔ ترمزهایی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب است درحالی‌که ترمزهای کامپوزیت سرامیکی بزرگ‌تر پورشه هم قابل سفارش خواهند بود. این ماشین روی رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی آلیاژی سبک‌وزن فورج‌کاری شده قرار می‌گیرد که به تک‌پیچ مرکزی مجهز هستند و با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R پهن‌تر پوشیده شده‌اند.

پورشه در GT3 RS جدید به‌طور گسترده‌ای از فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک در قسمت‌های مختلفی مثل درها، بال‌های جلو، صندلی‌ها و… استفاده کرده است تا وزن خودرو کاهش یافته و به تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم برسد. همچنین بدون پرداخت هزینهٔ اضافی امکان سفارش پکیج کلاب‌اسپرت هم وجود دارد که رول کیج فولادی، کمربندهای ایمنی شش نقطه‌ای و یک کپسول آتشنشانی را به همراه دارد.

یکی دیگر از پکیج‌های سفارشی برای این خودرو وایساخ نام دارد که البته هزینه خواهد داشت. این پکیج شامل قطعات فیبر کربنی بیشتر مثل آنتی‌رول بارهای جلو و عقب و رول کیج داخلی به همراه روکش فیبر کربنی برای برخی قطعات بیرونی می‌شود. همچنین همراه با این پکیج امکان سفارش رینگ‌های منیزیومی هم وجود خواهد داشت که وزن را بیشتر کاهش می‌دهد. نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 RS هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۲۲۹,۵۱۷ یورو در آلمان قابل سفارش است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (854 ديدگاه)

    یه بار دیگه اومد تا یاد آوری کنه پادشاه کیه

    موافقم 81
    مخالفم 17
    1. Mercedes

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دقیقا کجاش پادشاه هست
      مرسدس بلک سریز شاه است که در پیست سریع ترین هست
      فعلا سریع ترین مرسدس هست

      موافقم 34
      مخالفم 61
      1. Mohammad.2005

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (344 ديدگاه)

        بعید می‌دونم Gt لذت رانندگی خالص پورشه رو داشته باشه و تو استفاده خارج از پیست و روزمره هم به کارآمدی پورشه نیست

        موافقم 49
        مخالفم 10
        1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (712 ديدگاه)

          این مدل پورشه هم نیست

          موافقم 7
          مخالفم 2
        2. Mohammad.2005

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          جناب آدولف اینجا پورشه رو با AMG Gt BS مقایسه کردم نه که این مدلو با بقیه پورش ها مقایسه کنم . چون در جواب کاربر Mercedes گفتم

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (712 ديدگاه)

          منظور منو نگرفتی گفتم این مدل پورشه مثل gt به درد کار های روزمره نمی خوره

          موافقم 2
          مخالفم 2
        4. Mohammad.2005

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          آره خوب اینم حرفیه . تو ذهنم رقیب Gt مرسدس رو مدل توربو اس و gt3 معمولی فرض کردم . اما همین هم حداقل اون لذت رانندگی بهتر از مرسدس رو داره که اشاره کردم بهش

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. Reza Waffen SS

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      اژدها وارد می شود

      موافقم 23
      مخالفم 2
  2. Taha Malek

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    شاه وارد میشود.

    این پورشه چیه واقعا خیلی زیبا خشن دل فریب همه اینا همراه با پرفورمنس فوق العادش این ماشینو تبدیل میکنه به یکی از بی رقیب ترین اسپرت های بازار

    موافقم 54
    مخالفم 9
  3. Comodor

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    گرونه‌. نمیخرم
    #گودرت

    موافقم 9
    مخالفم 36
  4. مازیار

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    به به چه خبری

    موافقم 30
    مخالفم 1
  5. Alan.r

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    تو این سگمنت انتخابم بلک سریزه

    موافقم 30
    مخالفم 17
    1. ahmad

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      کی گفته یه جی تی موتور جلو ، 720 اسب بخاری با نیم میلیون دلار قیمت با این تو یک سگمنته ،فقط برای اینکه مخصوص پیست هستن؟؟

  6. AMANTE

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    یکی از قوی تر ماشین های پیست محور که با قدرت کمتر از رقبا راحت اونا رو شرمنده میکنه و شوت شون میکنه جایگاه های پایین تر.
    اما هنوز غول مرحله آخر پورشه نیومده، اونم مدل GT2RS هست که به نظرم سریعترین ماشین جهنم سبز میشه و حتی از الکتریکی ها و ماشین های عجیب که ادعا دارن و ممکنه تا اون موقعه ادعا شون واقعی بشه.

    موافقم 38
    مخالفم 5
  7. phonix

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    این همه قدرت با گیربکس دستی
    یالله
    این ماشین همه چی داره قدرت لذت رانندگی زیبایی خشونت تاریخ
    و باز هم یه سری ازش ایراد میگیرن
    سخت‌پسند نباشید و لذت ببرید
    هر وقت ماشین های جی تی پورشه رو میبینم میرم دوتا کلیپ از خلاصه مسابقات جی تی میبینم لذت میبرم
    اون هم از اون بخش هایی هست که پدال بهش کم لطفی میکنه
    ای کاش یه بخش درست بشه که با بچه های زومیت بشینید مسابقات موتور اسپرت رو برسی کنید و مقاله بدید
    همکاری با زومیت درچه حوزه های هست؟
    فقط طراحی سایت و پشتیبانی ؟

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. Swedish Arrogant Tiger

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1892 ديدگاه)

      این همه قدرت با گیربکس دوکلاچه البته.

  8. Amin

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    خیلی حرف برای گفتن داره این ماشین ، و به معنای تمام یه صلاح پیست هست ، انتظار میره تایم نسل قبل gt2rs رو توی نوربرگ بزنه ، یعنی حدود ۶.۴۷ ، که بی نظیره ، به‌شدت منتظر رکوردش هستم …چیزهای زیادی از این ماشین خواهیم دید
    مثل همیشه ، gt3 یک ماشین جذاب با صدای بی نظیر و پرفورمنس مثال زدنی بوده و فقط برای لذت رانندگی ساخته شده و اصلا برای درگ و ۴۰۰ متر نیست ، توی ۴۰۰ متر شاید از gt3 معمولی هم کند تر باشه با توجه به دانفورس فوق‌العاده زیادش ، ولی سیستم drs حسش رو شبیه به یگ ماشین فرمول یک کرده
    نسل قبل از نظر طراحی کمی پخته تر بود ، ولی این نسل هم بی نظیره

    موافقم 14
  9. shirko

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    از نظر شتاب و سرعت پیشرفتی نکرده هیچ ، از لحاظ زیبایی هم نسل قدیم بسیار زیباتر از اینه .

    موافقم 6
    مخالفم 31
    1. Amin

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2184 ديدگاه)

      توی پیست که قطعا سریع تر خواهد بود اونم با اختلاف
      کلا gt3rs برای پیست هست نه درگ و شتاب

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. فرامرز

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1590 ديدگاه)

        باید منتظر جی تی ۲ آر اس جدید بود چون اون تو نسل قبلیش نوربرگ رینگ رو ۹ ثانیه بهتر از نسل قبلی جی تی ۳ آر اس زده

        موافقم 11
  10. R@min

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2100 ديدگاه)

    با اینکه بنظرم واقعا اضافه کاریه و gt3 یه پکیج بی نقصه اما خب هیولای بی پدر ماد.ریه.

    موافقم 25
    مخالفم 1
  11. Si

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (525 ديدگاه)

    پورشه هرچی بزنه شاهکاره

    موافقم 17
    مخالفم 2
  12. T

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (351 ديدگاه)

    خدای آیرودینامیک

    موافقم 11
  13. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (712 ديدگاه)

    من برای پیست gt رو انتخاب میکنم

    موافقم 4
    مخالفم 8
  14. AMIN (M.A.S)

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (846 ديدگاه)

    860 کیلوگرم داون فورس توی 280کیلومتر درساعت
    همین یه بخشش بهم حس شکستن رکورد های زیادیو میده
    کاهش وزن و بقیه ارتقاهاشو کاری ندارم ولی میزان داون فورس زیادش مزیتای زیادی تو پیچیدن ایجاد میکنه
    ولی شایعه شده بود حجم موتور رو به 4200CC رسوندن
    خیلی جالب ترم میشد با قدرت بیشتر
    ترکیبشم با گیربکس دستی احتمالا بشه یکی از لذت بخش ترین ماشینای تاریخو ساخته
    و به نظرم کاهش تواناییش توی مسیر مستقیم اصلا مهم نیست

    موافقم 19
    1. Payfast

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (798 ديدگاه)

      یه سوال bolide تو ۳۰۰ کیلومتر چقد داون فورس داره؟

      1. AMIN (M.A.S)

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (846 ديدگاه)

        فک کنم توی سرعت 198 مایل بر ساعت یعنی 318 کیلومتر بر ساعت حدود 800 کیلوگرم تو قسمت جلو و حدود 1800 کیلوگرم هم قسمت عقبش(تقریبا میشه گف بالش) داون فورس ایجاد میکنه
        اون اصلا با این ماشین های جاده ای قابل قیاس نیست

        1. Payfast

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (798 ديدگاه)

          ممنون (یا ابولفضل)

  15. Ali_x76

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    مقدار خیلی زیاد داون فورسشو که دیدم، خواستم با وایپر ACR مقایسه کنم.
    پورشه تو سرعت ۲۸۵ کیلومتر درساعت ۸۶۰ کیلوگرم و وایپر در سرعت ۲۷۷، ۷۷۰ کیلوگرم.
    وایپر فکر کنم زمان خودش رکورددار داون فورس بود.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  16. porsche

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    زنده باد پادشاه

    Ever ahead

    موافقم 11
  17. Aboalfazl demon

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    من دارم به gt2rs فک میکنم
    اون چه چیز خوفناکی میشه
    ایول پورشه

    موافقم 15
  18. ehsan

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (195 ديدگاه)

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  19. Pouyan

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    پورشه دقیقا برعکس ایرانه،
    اونجا وقتی فکر میکنی دیگه بهتر از این نمیشه،یه چیزی رو میکنن که دهنت باز میمونه،اونجا همیشه بهتری وجود داره دقیقا بر عکس ما

    موافقم 19
  20. بی نام

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    جهت یاد آوری
    پادشاه فعلی نوربورگرینگ : Porsche 911 GT2 RS MR – 6.43.300s
    مرسدس بلک سریز : Mercedes-AMG Black Series – 6:43.616s
    منبع : https://www.autoexpress.co.uk/best-cars-vans/86123/fastest-nurburgring-lap-times-2022-quickest-cars-and-lap-records#:~:text=1.,%2DRacing%20%2D%206%3A43.300s&text=Porsche%20is%20no%20stranger%20to,of%205%3A19%3A55s.

  21. Porsche

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    خب بالاخره این شاهکار معرفی شد و مهم تر از همه اعداد و ارقام ویژگی DRS اش هست
    اول بگم توی اعداد و ارقام دو حالت وجود داره
    یک اینکه مثلا همیشه پورشه با محافظه کاری همیشگی اش اعداد رو پایین تر از حد انتظار اعلام کرده
    به عنوان مثال تاپ اسپید ۲۹۶ کیلومتری حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر کمتر از GT3 عادی هست
    (این حالت احتمال ۷۰ درصد داره)
    حالت دوم این هست که به دلیل داونفورس بسیار بالا رسیدن به حداکثر سرعت سخت باشه
    البته توی حالت DRS میتونه راحت ۳۰۰ رو رد بکنه ولی حتی توی DRS باز هم داونفورس بشدت زیادی تولید میکنه

  22. JDM lover

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    تازه gt2rs هم تو راهه که به احتمال خیلی خیلی زیاد رکورد هارو جابجا میکنه

    موافقم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا