خودروهای کمی وجود دارند که صدای پیشرانهٔ آنها آنقدر تحسینبرانگیز و جذاب باشد که نظر همگان را به خود جلب کند و لکسس LFA و پورشه کاررا GT دو نمونه از این خودروها هستند. حال این دو سوپرکار V10 گرد هم آمدهاند تا خوشصداترین درگ دنیا را برگزار کنند. البته در این جمع یک آئودی RS3 هم حضور دارد تا ببینیم چطور یک سدان کامپکت میتواند پابهپای بهترین سوپرکارهای چند سال پیش ۴۰۰ متر را طی کند.
در ابتدا، RS3 پنج سیلندر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت در برابر برادر ضعیفتر خود یعنی S3 قرار میگیرد که چهار سیلندر و ۳۱۰ اسب بخار قدرت دارد. RS3 در این درگ پیروزی آسانی کسب میکند که البته با وجود برخورداری از یک سیلندر و ۹۰ اسب بخار قدرت بیشتر تعجبی هم ندارد. سپس RS3 در برابر لکسس LFA قرار میگیرد اما در این درگ یک آئودی ۲۰۰ کواترو مدل ۱۹۹۱ هم حضور دارد که تیونینگ و تقویت شده است. این آئودی قدیمی که گرگی در لباس میش است، ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۱۰.۵ ثانیه طی میکند و پیروز میشود.
در این درگ اما رقابت بین RS3 و LFA بسیار نزدیک است و هردو پس از ۱۱.۸ ثانیه به خط پایان رسیدند اما این کار را کاملاً متفاوت انجام دادند زیرا در آغاز درگ، ابتدا آئودی جلو افتاد اما از سرعت حدود صد کیلومتر به بعد، لکسس خود را به رقیب آلمانی رساند و هردو همزمان از خط پایان رد شدند. پسازاین، نوبت به برگزاری جذابترین درگ این ویدئو میرسد یعنی چیزی که از ابتدای ویدئو منتظر آن بودیم: رویارویی لکسس LFA و پورشه کاررا GT.
البته نتیجهٔ این درگ تا حدودی قابل پیشبینی است زیرا لکسس با قدرت کمتر و وزن بیشتر نمیتواند حرف چندانی در برابر سوپرکار پورشه داشته باشد. البته چیزی که در اینجا بیشتر اهمیت دارد صدای جذاب پیشرانههای V10 تنفس طبیعی است. البته پیشرانهٔ پنج سیلندر آئودی هم با وجود استفاده از توربوشارژر، صدایی خارقالعاده و وحشی دارد اما وقتی تعداد سیلندرها دو برابر شده و با rpm بالا ترکیب میشود، نتیجه صدای جیغ بلندی خواهد بود که هر عشق ماشینی را به وجد میآورد.
مشخصات فنی
آئودی RS3 | لکسس LFA | پورشه کاررا GT | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I5 توربو | ۴.۸ لیتری V10 | ۵.۷ لیتری V10 |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۵۶۰ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۸۰ نیوتن متر | ۵۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته AMT | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۱۶۲۵ کیلوگرم | ۱۴۲۷ کیلوگرم |
phonix
۲۰ مهر ۱۴۰۱پورش واقعا در هر دوره زمانی کارش خوب بوده
دست یاماها هم درد نکنه واقعا شاهکاری ماندگار ساخت
ولی صدای یه اسکای لاین تقویت شده یا یه دیمن تقویت شده یه چیز دیگس توربو عالی مینوازد
علی
۲۱ مهر ۱۴۰۱فقط لکسوس ، عاشقشم
Mahmood
۲۹ مهر ۱۴۰۱قبول دارید جای گالاردو بین اینا خالیه ؟
مسعود
۲۰ مهر ۱۴۰۱ما هیچ ما فقط نگاه
امیرشایان فرازی
۲۰ مهر ۱۴۰۱وایییییی دیگه نمیکشمممممممم
Alan.r
۲۰ مهر ۱۴۰۱فقط صدای LFA😍😍
رضا
۲۰ مهر ۱۴۰۱صدای پورشه یه خوفی داره
Amir evolution
۲۰ مهر ۱۴۰۱LFA عالیه مینوازه
Mr.porshe
۲۰ مهر ۱۴۰۱من عاشق اون ائودی قدیمیه شدم :))
Si
۲۰ مهر ۱۴۰۱فراتر از شاهکار
ferimia
۲۰ مهر ۱۴۰۱لکسوس LFA هرچقدرم از نظر هیترا بد باشه😏ولی صداش فوق العادس…
بی خیال اسم
۲۰ مهر ۱۴۰۱عاشق همشون هستم جز لکسوس ال اف ای
کررا جی تی فوق العاده هست
احمدرضا
۲۰ مهر ۱۴۰۱برنده رو جذاب ترین پورشه تاریخ میدونم
بازندم شماره دو قلبمه
خیلی کیف کردم کنار هم دیدمشون
محسن
۲۰ مهر ۱۴۰۱صدای پورشه عین اون دستگاه های دندون پزشکیه ولی لکسوس عین مته برقیه!
SRT
۲۰ مهر ۱۴۰۱طراحی ال اف ای رو بیشتر دوست دارم
ولی فنیِ پورشه خداست
محمدهادی
۲۰ مهر ۱۴۰۱صدای شللاق دور موتور میشنوم..
پورشه کاررا جی تی و لکسوس LFA اینجاست؟!
راهو باز کنید
اینا بزرگان سرعت و پرفورمنسن
Royal Driver UK 70
۲۰ مهر ۱۴۰۱کررا جیتی یکی از زیبا ترین و گوش نواز ترین وی۱۰ رو داشت فوقالعاده صداش موزیکال و قدرتمنده، واقعا طلا بود طلا!
مازیار
۲۰ مهر ۱۴۰۱در مورد CARRERA GT واقعا نمیشه یه جمله گفت
هرچقدرم که خلاصه کنی تو یه جمله جمع نمیشه
چنان ترکیب کامل و جامعی از همه فاکتورهای جذاب و دوست داشتنی هست که فقط میشه گفت آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری
Mahmood
۲۹ مهر ۱۴۰۱مخصوصا طراحیش که کشته منو
Hadi
۲۰ مهر ۱۴۰۱V10 است که عالی مینوازد…
تقابل دو تا از بهترین های دو غول خودروسازی آلمان و ژاپن 🇩🇪🇯🇵
جفتشون عشقن ولی صدای LFA جذاب تره ولی کررا GT هم معرکس👌🏼…
واقعا نمیتونم یکیشون رو انتخاب کنم……
Carbonado Aventador
۲۰ مهر ۱۴۰۱خوش صدا ترین درگ تاریخ
درگ بین اونتادور و f12 بوده و هست و خواهد بود
Payfast
۲۱ مهر ۱۴۰۱خوش صدا ترین درگ دنیا درگ های کاثورث و کایوت هستن
Carbonado Aventador
۲۱ مهر ۱۴۰۱موتورای امریکایی محترم هستن..
ولی هیچی صدای ۱۲ سیلندر نمیشه..
مخصوصا که اون دوازده سیلندر برای آقای صدا(اونتادور) یا اسب سرکش مارانلو سوار باشه
Porsche 911
۲۲ مهر ۱۴۰۱برای شخص من ۱۰ سیلندر خیلی خوش صدا تر هست تا ۱۲ سیلندر
حقیقتا خودم هم از صدای اونتادور خوشم نمیاد
V12 های فراری خوش صدا تر هستن
GMA
۲۰ مهر ۱۴۰۱جذابیت محض
Radmehr
۲۰ مهر ۱۴۰۱کنسرت شجریان، محمد معتمدی، علیرضا قربانی…
بهنام
۲۰ مهر ۱۴۰۱LFA عشقه ، کرراجی تی هم همینطور.اتتخاب سختیه . خوشحالم که یه طرف قضیه پورشه هست ولی لکسوس باعث شده مردد بشم .
Sobhan
۲۰ مهر ۱۴۰۱من لکسوس رو بر میدارم با قیافش بیشتر حال میکنم 😂👏
imanenzo
۲۰ مهر ۱۴۰۱مگه میشه عاشق این کاررا نبود
ARMAN سابق
۲۰ مهر ۱۴۰۱کلا دقت کردین ماشینای ۱۰ سیلندر خوش صدا هستن.
Reza Waffen SS
۲۰ مهر ۱۴۰۱انگاری دارن لالایی میخونن برام
مهردادکمال
۲۱ مهر ۱۴۰۱هیجان انگیز ترین درگ تو ایران رقابت تارا و شاهین و دنا توربو هست!!! ممنون از پدال که باعث شده لااقل با دیدن این درگ ها کمی حس هیجان بدست بیاریم
제네시스
۲۱ مهر ۱۴۰۱صدای LFA عالی هست ولی من صدای اونتادور SV و فراری 812 رو بیشتر میپسندم
RezaRs
۲۱ مهر ۱۴۰۱چیزی مز زیبایی ندیدم
Afg
۲۱ مهر ۱۴۰۱تنها صداست که میماند
ehsan
۲۱ مهر ۱۴۰۱کاررا جی تی 😢😢😢😭
خان
۲۲ مهر ۱۴۰۱به یاد هر دوتاشون