نام پورشه تعاریف مختلفی را به ذهن میآورد و حتماً طراحی یک خودروی اسپرت با پیشرانه تخت که در بخش عقب نصب شده است جزو مهمترین آنها خواهد بود؛ اما جدیدترین عضو موزه پورشه هیچکدام از این معیارها را ندارد. در واقع این خودرو یک وسیله نقلیه الکتریکی موتور وسط است که در سال ۱۸۹۸ تولید شده است. شما را با اِگِر لونر C.2 فیتون (با نام پورشه P1 نیز شناخته میشود) آشنا میکنیم که قدیمیترین خودرویی است که فردیناند پورشه روی آن کار کرده است. این وسیله نقلیه درست در ورودی موزه پورشه و به عنوان بخشی از نمایشگاه دائمی این برند پارک شده است.
برنامهریزی و آماده کردن این خودرو برای حضور در موزه پورشه بیش از یک سال زمان برده است و ژرمنها آن را یکی از مهمترین خودروهای کلکسیون خود میدانند. نیروبخش P1 پیشرانه الکتریکی اوکتاگون است که توسط فردیناند پورشه توسعه یافته است. این پیشرانه در جلوی اکسل عقب نصب شده است و چرخ های جلو را به حرکت درمیآورد. در واقع P1 علیرغم اینکه ۱۲۳ سال پیش تولید شده است از بسیاری جهات محصولی مدرن به شمار میرود.
نام پیشرانه این وسیله نقلیه از شکل هشت وجهیاش گرفته شده است. این پیشرانه الکتریکی قدرت ۲.۹ اسب بخاری دارد و باعث ثبت سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت میشود. باتریهای تودور P1 نیز شعاع حرکتی حدود ۷۹ کیلومتری ایجاد میکنند. با توجه به اهمیت این محصول و تکنولوژی بکار رفته در آن، قوای محرکه P1 تشابهات و ارتباطات گوناگونی با محصولات مدرن صنعت خودرو دارد. به همین خاطر پورشه آن را در جلوی آینهای قرار داده است که شبیه سفر از گذشته به زمان حال به نظر میرسد.
متصدی موزه میگوید:
بسیاری از بازدیدکنندگان هرگز ارتباطی با وسایل نقلیه کالسکهای دارای پیشرانه الکتریکی نداشتهاند. حالا ما یک محصول بسیار جالب را به نمایش گذاشتهایم. هر بازدید کنندهای با تاریخچه الکتریکی پورشه آشنا میشود و این کار به لطف تکنولوژی آینه بینهایت که قبلاً بکار نرفته است صورت میگیرد
F22RAPTOR
۲۵ بهمن ۱۴۰۰یه طراحی فانتزی و مجیکال داره مخصوصا اون پانل بدنه ش که شبیه باله و شفافه
کالاسکه پاپا نوئل
hummer
۲۵ بهمن ۱۴۰۰شبیه کالسکه بابا نوئل شده
راستی ولنتاین
و روز مرد پیشاپیش مبارک
ارین صاحب جمعی
۲۵ بهمن ۱۴۰۰فردیناند پورشه را میشه خالق صنعت خودروسازی آلمان دونست
محمد امین
۲۵ بهمن ۱۴۰۰پس بنز چی
Porsche 911
۲۵ بهمن ۱۴۰۰خیر کارل بنز به این عنوان شایسته تر هست
NAVID۰۰۹۸
۲۶ بهمن ۱۴۰۰خیر ، نمیشود !
خالق صنعت خودروی آلمان و جهان ، کارل بنز و گوتلیب دایملر هستند که پدر این صنعت عظیم و تغییر شکل جهان هستند !
فردیناند پورشه را میشه پیشبرندهی صنعت خودروی آلمان دانست که رقابت را به حساسیت بالایی رساند !
پورشه در جنگ جهانی دوم بسیار عملکرد ملیپرستانه و کارآمدی داشت و پس از جنگ هم حتی دشمنان آلمان به او احترام میگذاشتند و قبولش کرده بودند !
کلاً خواندن داستان پورشه و خانوادهی او جالب و هیجانی هستش که قدیم در مجلات میخواندیم اما در سایتها کسی اهمیت نمیدهد و همهی سایتها فقط شده معرفی از چینیهای بنجل یا درگ یا معرفی برقی 😑 !
کافر مقدس
۲۵ بهمن ۱۴۰۰اینو تو اتریش ساخته بود. قبل از اینکه مقیم آلمان بشه تو اتریش ماشین میساخته . اصالت خودش هم اتریشی هست مثل خیلی های دیگه در آن زمان . البته ماشین با اتوموبیل فرق میکنه ما ایرانی ها به غلط میگیم ماشین !!!
اتریش و مجارستان ان روزگاران از نظر علمی خیلی جلو بودن و خیلی از مهندسان آلمانی ها و ایتالیایی اصالت اتریشی داشتن .
البته اتریش و مجارستان از نظر علمی کمی جا مونده بودن نسبت به فرانسه . فرانسه مبداء ماشین و سیستم و اتوموبیل هست
Porsche 911
۲۵ بهمن ۱۴۰۰خیر در کل که اتریش در قدیم جزو آلمان بوده و هنوز ریشه و تفکرات فرهنگی و باور هاشون یکی هست و حتی از یک زبان استفاده میکنن
وقتی در جنگ جهانی دوم هیتلر اتریش رو به آلمان پیوند زد گفته بود که باید آلمان رو به مرز های بزرگش برگردونیم
در قبل تر اون در زمان جنگ جهانی اول هم اتریش و مجارستان باهم متحد و یک کشور بودن که همه جوره توسط امپراطوری آلمان تغذیه میشدن
اگر بازم به قبل تر برگردیم آلمان و اتریش در اصل یک کشور هستن و آن هم امپراطوری بزرگ آلمان هست
کافر مقدس
۲۵ بهمن ۱۴۰۰همه ماشین ها اون موقع این شکلی بودن . البته ماشین با اتوموبیل فرق میکنه . به غلط کارل بنز اولین خودرو یاد میشه که در واقع ماشین بنزین سوز رو ابداء کرده بود . وعلا سالها قبل در فرانسه خودروهای هیدروژنی و… ابداء شده بود
در واقع اولین خودرو میشه جوزف کوگنوت ۱۷۷۰، اولین خودروی مکانیکی جهان در واقع سر و تهش میرسیم به فرانسه و بعد از آن خیلی از کشورهای برای صنعت خودرو امروز زحمت کشیدن و فورد هم که اولین تولید کننده انبوه بود و مردم با ماشین توسط فورد آشنا شدن
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87#%D9%82%D8%B1%D9%86_%DB%B1%DB%B8_%D9%88_%DB%B1%DB%B9
Porsche 911
۲۵ بهمن ۱۴۰۰درسته اما معمولا کارل بنز رو به عنوان خلق کننده خودرو میشناسن جوزف گوگنورت در اصل یک موتور درون سوز رو روی یک گاری برده بود که بعد از اون هیچ وقت دنبال این کار رو نگرفت
این در حالیه که کارل بنز بدون هیچ اطلاعی از این اتفاق ها به ساخت دستاورد خودش ادامه داد
در کل کارل یه نمونه آلمانی با پشتکار بود
روح هردو شاد
NAVID۰۰۹۸
۲۶ بهمن ۱۴۰۰در ادامهی صحبتهای کاربرِ دانا و عزیز porsche 911 باید بگویم مردم توسط فورد با خودرو آشنا نشدند ، بلکه خودرو در دسترستر قرار گرفت با اَنبوه سازی مدل Tو A فقط به رنگ مشکی !
کافر مقدس
۲۶ بهمن ۱۴۰۰اولین خودرویی که قابل استفاده برای مردم شد و مردم توانستن خریداری کنن رنو 1899 تیپ ای بود که تاکسی هم بود
1870 هم الکتریکی ساخته بودن که 200 مایل پیمایش داشت
حمید
۲۵ بهمن ۱۴۰۰بعضی ها فکر میکنند ماشین برقی اختراع ایلان ماسکه 😂😂😂
Saeed
۲۵ دی ۱۴۰۲🔥🔥