تاپ کار سال پیش میلادی اعلام کرد ۱۳ دستگاه از پورشه ۹۹۲ استینگر GTR لیمیتد کربن ادیشن را با بدنه کربنی تولید خواهد کرد. این تیونر روسی هماکنون از یک مدل یاد شده با قطعات فیبر کربنی و طرح قهوهای رونمایی کرده است. پورشه یکی از اولین خودروسازانی بود که فیبر کربن را به خدمت گرفت اما هیچیک از محصولات کنونی این خودروساز در حال حاضر چنین حجم وسیعی از فیبر کربن را پذیرا نبودهاند. در واقع تمامی سطوح بدنه استینگر GTR تاپ کار از فیبر کربن ساخته شدهاند که شامل ۸۴ قطعه از پانل بدنه میباشد. این قطعات جدید از چهار لایه فیبر کربن (خارجی، داخلی و دو لایه ساختاری) ساخته شدهاند و دارای رنگ شکلاتی برای ایجاد ظاهری منحصربهفرد هستند.
قیمت پایه این معجون فیبر کربنی برابر با ۱۰۰ هزار یورو بوده اما برای رنگآمیزی قطعات هم باید ۲۵ هزار یوروی دیگر پرداخت. این طرح قهوهایرنگ در اکثر پانلهای بدنه بکار رفته هرچند برخی قطعات آئرودینامیکی از همان طرح فیبر کربن مشهود استفاده کرده است. دیگر آپشن مدنظر تاپ کار برای این پورشه ۹۱۱ توربو S تیون شده اگزوز لاین با قیمت ۱۳۹۳۵ یورویی است. شما احتمالاً متوجه رینگهای خاص این خودرو با ابعاد ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب شدهاید. اگرچه فعلاً در وبسایت تاپ کار خبری از این رینگها نیست اما مطمئنیم قیمت بالایی دارند.
داخل کابین نیز تغییرات زیادی دیده میشود که شامل پوشش چرم مشکی و قهوهای روی صندلیها، دربها و داشبورد میباشد. به این موارد باید عناصر فیبر کربنی را اضافه کرد. آپشن های پیشرفته کابین نیز ۳۵ هزار یورو قیمت دارند. تمامی هزینههای یاد شده جدای از قیمت خود خودرو هستند. به این ترتیب هریک از ۱۳ دستگاه استینگر GTR لیمیتد کربن ادیشن تاپ کار بیش از دو برابر یک دستگاه پورشه ۹۱۱ توربو S صفرکیلومتر قیمت خواهد داشت. نسخه استاندارد توربو S با قیمت ۲۰۳۵۰۰ دلاری عرضه میشود.
تاپ کار دست به قوای محرکه این خودرو نزده و بنابراین پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی ۹۱۱ توربو S قدرت ۶۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری تولید میکند. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک به چرخ ها فرستاده میشود. این حقیقت که تمامی پانلهای بدنه از فیبر کربن ساخته شدهاند باعث سبکتر شدن وزن خودرو شده و قطعاً پرفورمنس آن بهبود یافته است. البته ما نمیدانیم این خودرو چه پرفورمنسی دارد اما نسخه استاندارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت دارد.
Alireza
۱۵ دی ۱۴۰۰یه توربو اس رو بگیریم،رنگ و رینگ های دلخواه بزنیم روش و مقدار زیادی پول رو ذخیره کنیم
پرهام رهام
۱۵ دی ۱۴۰۰خیلی زیبا و محشر
NAVID۰۰۹۸
۱۵ دی ۱۴۰۰آلمانها استادِ پول گرفتن از مشتری بابت تک به تک آپشنها هستند اما پورشه دیگه سنگ تمام میگذارد و میشه گفت سلطانِ درآمدزایی مطلق از آپشن هست !
خوب میدونه چطوره جیب مشتریهایش را خالی کند از طریق وسوسه کردن !
RKH7787
۱۵ دی ۱۴۰۰از منصوری کپی کرده
مطمئنم منصوری میتونست بهتر کار کنه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۵ دی ۱۴۰۰منصوری کمتر پیش اومده مثل این بزنه… ماهیت منصوری به اغراقه… مشتری های خیلییی زیادی هم داره… (بنده اگه پول داشتم به یقین یه ماشین تیون شده از منصوری می خریدم) ماهیت یه برند اینه ماهیت یه برند تو سادگی! مثلا برند منصوری ماهیتش اینه که تیون هاش رو شلوغ بکنه! یه تیونینگ دیگه ملایم تر تیون می کنه! دلیلشن فقط برای اینه که مشتری پیدا کنن!
حالا بعضیا دوست دارم بعضی ها هم نه… به نظرم آینده یعنی اغراق و طرحای فضایی… به شخصه هم خیلی از طرحای فضایی خوشم میاد چون به نظرم از آینده اومدن… دیگه… خیلی ها هم طرح فضایی دوست ندارن…
ولی خواهیم دید آینده چه شکلیه! آینده اصلی به نظرم از ۲۰۳۰ شروع میشه… خواهیم دید! اگه البته از بدبختی نمیریم!:)
مسعود
۱۵ دی ۱۴۰۰این شد یه چیزی
ملایم و زیبا
تیون های منصوری رو بخاطر شلوغ کاریش نمیپسندم