خودروهای مدرن امروزی قویتر از هر زمان دیگری هستند و مسابقه درگ بین پورشه ۹۱۱ توربو S و ۹۱۸ اسپایدر به خوبی چنین چیزی را نشان میدهد.
۹۱۱ توربو S جدید یک نیروگاه متحرک به شمار میرود و البته تیونرها نیز با اندکی دستکاری این خودرو به ارقام اسب بخار قابلتوجهی دست پیدا میکنند. در جدیدترین مسابقه درگ برگزار شده میتوانیم شاهد رقابت نفسگیر این خودرو با پورشه ۹۱۸ اسپایدر استوک باشیم. در این رقابت کاهش فاصله عملکردی دو خودروی دوستداشتنی پورشه قابل مشاهده خواهد بود.
نیروبخش ۹۱۸ اسپایدر قوای محرکه هیبریدی است که از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری تنفس طبیعی و دو پیشرانه برقی تشکیل میشود. این مجموعه ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. در طرف مقابل ۹۱۱ توربو S را داریم که از دستیار برقی استفاده نمیکند اما شرکت ES موتور آن را تیون کرده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی آن بجای ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور حالت استاندارد ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. برای رسیدن به چنین ارقامی از اینترکولرهای جدید و کیت اگزوز تیتانیومی استفاده شده است.
۹۱۱ همچنین سبکتر از برادر خود است و وزن آن به ۱۶۴۰ کیلوگرم میرسد درحالیکه وزن ۹۱۸ اسپایدر ۱۶۷۴ کیلوگرم خواهد بود. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکنند اما گیربکس ۹۱۸ از نوع ۷ سرعته و گیربکس ۹۱۱ از نوع ۸ سرعته PDK است. ۹۱۸ تنها در مسابقه اول برنده میشود و به دلیل لانچ سریعتر نسبت به ۹۱۱ میتواند زودتر به خط پایان برسد. در مسابقات بعدی این ۹۱۱ است که دست برتر را دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۷ ثانیه طی میکند درحالیکه رکورد ۹۱۸ برای این مسافت ۹.۹ ثانیه است.
در مسابقه رولینگ نیز هایپرکار دوستداشتنی پورشه نمیتواند خودی نشان دهد و ۹۱۱ هر ۴ مسابقه را با پیروزی پشت سر میگذارد. ۹۱۸ حتی در تست ترمز نیز مغلوب میشود هرچند فاصله زیادی بین دو خودرو وجود ندارد. این هایپرکار حدود ۱۰ سال پیش جزو پیشرفتهترین خودروهای دنیا بود و پرفورمنس فوقالعاده و قیمتی نجومی آن کاملاً جلبتوجه میکرد اما امروز یک ۹۱۱ توربو S تیون شده میتواند با قیمت بسیار کمتر آن را شکست دهد. نظر شما دراینباره چیست؟
제네시스
۲۴ شهریور ۱۴۰۲مینوم بگم 911 بهترین سوپر کار در هندلینگ و دریفت هست
Iliya
۲۶ شهریور ۱۴۰۲درست 911 خوبه اما 918 برای رانندگی اسپرت با هندلینگ بالا تر از 911 ساخته شده
Mostafa Kazemzadeh
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ماشین ده سال پیشو با ماشین امروزی تیون شده مقایسه مردن بی انصافیه من پورشه رو زیاد دوس ندارم ولی این۹۱۸از اولین موقعی ک اومده بود عاشقشق بودم خیلی خاصه لامصعب البته اینی ک جایگزین کرراGTافسانه ای هم هس بی تاثیر نیس
puriya
۲۴ شهریور ۱۴۰۲چیزی از ارزش های ۹۱۸ کم نمیشه
Enzo Ferrari 2008
۲۴ شهریور ۱۴۰۲انتخاب سخت شد ..!
دو هیولا کدوم
پورشه 911s👍
پورشه 918 اسپایدر 👎
کدوم انتخاب شماست؟
amir-z
۲۴ شهریور ۱۴۰۲درسته ۹۱۱ جز بهترین سوپر کار هاست
اما در هر صورت با ۹۱۸ قابل قیاس نیست چون ۹۱۸ کلا تو یه لیگ دیگست از همه نظر جلوتره حالا مهم نیست حتی اگه توی درگ بازنده هم باشه
amir-z
۲۴ شهریور ۱۴۰۲اون 1 اسب بخار اضافه کار خودشو میکنه😅😅
M.83
۲۴ شهریور ۱۴۰۲اسب بخار نیست
۹۱۱ توربو اس همینطوری برقیا و هایپرکارارو به چالش میکشونه
حالا چه برسه به تیون کردن
Shahab
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ای کاش ۹۱۱ توربو s به صورت استاندارد شرکتی ۸۰۰ اسب داشت اونوقت تقریبا هیچ ماشین شرکتی ای توی درگ حریفش نمیشد .
محمدهادی
۲۴ شهریور ۱۴۰۲قطعا خودروی کم یاب تر و خاص تریه
انتخاب من ۹۱۸ خواهد بود
مهردادکمال
۲۴ شهریور ۱۴۰۲918 بعد از 911gt1 بهترین پورشه تاریخ که امکان تردد در خیابان رو داره، هست
kristensen
۲۴ شهریور ۱۴۰۲شاه و شاهزاده
الف.ی
۲۵ شهریور ۱۴۰۲آقا فقط منم که تماشای درگ خودرو های تیون شده اصلا برام جذاب نیست؟
رضا
۲۷ شهریور ۱۴۰۲اعداد اعلامی قدرت برای خودرو های تیون شده مربوط به سر چرخ میشه که اینجا ۹۱۱ کمی بیشتر از ۱۰۰۰اسب بخار در فلایویل قدرتشه.
رضا
۲۷ شهریور ۱۴۰۲تصحیح میکنم،جستجو کردم این قدرت مال موتور هست.